Zobacz temat - [MG ZR 160] problem z obrotami i dławieniem sie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] problem z obrotami i dławieniem sie

mygyzyry - Wto Wrz 15, 2015 18:54
Temat postu: [MG ZR 160] problem z obrotami i dławieniem sie
Witam!
Mam problem,mianowicie,samochod jak jest zimny strasznie nierówno pracuje.
Dławi sie przy 5000 rpm,badz odcina sie przy 5500 rpm.
Kiedy juz sie nagrzeje chodzi lepiej jednak, w dalszym ciągu nie chodzi tak jak powinien. co ciekawe przy ciepłym silniku kreci na postoju kreci sie tak jak powinien czyli koło 7000 rpm.Z tego co zauwazyłem pali tez wiecej niz powinien .Prosze o jakies wskazówki .Z gory dziekuje :)

toksyn - Wto Wrz 15, 2015 20:52

Kolega bogaty albo lubi uszczelki robić, że na zimnym lata po 5000 obr :D
MateuszR25 - Wto Wrz 15, 2015 21:23

Miałem podobny problem w swoim R25. Okazało się że miałem przebicia na cewkach i przewodach i silniczek krokowy do czyszczenia albo wymiany. Zwiększone spalanie to może być sonda lambda.
mygyzyry - Wto Wrz 15, 2015 22:37

[quote="toksyn"]Kolega bogaty albo lubi uszczelki robić, że na zimnym lata po 5000

no tylko napisalem ze na rozgrzanym silniku.

Vaticinator - Wto Wrz 15, 2015 23:13

Ja to bym Ci polecił podjechać do diagnosty z tym. Przyczyny takiego zachowania mogą być różne i teraz możesz wymieniać po kolei części układu zapłonowego i jak nie pomoże to czekać na dalsze forumowe spekulacje...

Na Klecińskiej w autoserwis Gosia jest diagnosta, który wzbudza zaufanie. Nie jest tym co podłącza komputer i czyta co się wyświetliło, tylko sprawdza wszystko miernikiem po kolei. Trzeba się wcześniej umówić, bo on chyba nie jest codziennie.

BTW. To w końcu przeszczepiony silnik, czy zostałeś przy swoim?

blabson - Sro Wrz 16, 2015 06:03

Mialem podobne problemy,podmienilem cewki i nic,krokowiec tez podmienilem i bylo lepiej ale po chwili zie zablokowal,wiec wycielem silniczek z plastikowej zespolonej czesci i wstawilem krokowca od golfa 3 i chodzi do tej pory,mialem padnieta sonde lambda brak grzania wiec ja wymienilem,po ciezkich walkach doszedlem do tylnej sondy,okazalo sie ze byla odpieta.podstawa to podepnij sie pod ecu i sprawdz sondy bo one byly u mnie problemem
mygyzyry - Sro Wrz 16, 2015 09:11

BTW. To w końcu przeszczepiony silnik, czy zostałeś przy swoim?[/quote]


Tak stary silnik pracuje w nowej budzie

MultecFSO - Czw Wrz 17, 2015 11:54

Jak tnie przy 5500rpm i ma wysokie obroty biegu jałowego to problem leży po stronie układu VVC : cewki, czujnik położenia, ewentualnie temperatury w korpusie tłoka sterującego VVC. Od kiedy pojawia się problem ?
Podłączyć pod OBD i sprawdzić błędy, na pewno nie będzie opisu niektórych, bo błędy producenta (MGR) ogarnia T4, czy Pickavant ACR4 ale z dostępnością tych urządzeń jest raczej problem. Także spisać same kody i wrzucić tutaj.

mygyzyry - Sob Wrz 19, 2015 01:32

genralnie auto na 1 i 2 przyspiesza do 7 tys obrotów.Oczywiscie zeby nie było rozgrzany silnik ;) na 3 i powyzej jak sie depnie to 5 tys obrotów to staje w miejscu , zwalnia i dopiero po chwili mozna dodac gaz ,ale nie da rady przekroczyc 5 tys obrotów
NoPE - Sob Wrz 19, 2015 18:44

Wymień czujnik położenia wałka rozrządu.

VVC ECM Fault detection

If the ECM detects any faults with cam period
measurement during start-up and initial running, the
ECM will attempt to drive the VVC mechanism to the
minimum cam period.
If the ECM loses the cam period signal during
running, the cam period will remain frozen at the last
valid period. Engine speed may be limited to as low
as 5500 rev/min, depending on the cam period when
the fault occurred. The engine idle speed will be
raised, and will remain raised until the engine is
switched off.

NOTE: A camshaft period measurement
fault will only be recorded by the ECM if
the fault is detected at start-up or during
initial running. Camshaft period measurement
fault codes are stored by the ECM and can be
retrieved using TestBook.


The required cam period is calculated by the ECM
using signals from the CKP sensor (engine speed)
and the MAP sensor (engine load). The current cam
period is measured by the ECM using signals from
the CMP sensor.

If the CMP sensor signal is missing, the engine will
still start and run, but the fuel injection may be out of
phase. This will be noticeable by a reduction in
performance and drivability, together with an
increase in fuel consumption and emissions.


CKP - Crankshaft Position Sensor
MAP - Manifold Absolute Pressure Sensor
CMP - Camshaft Position Sensor i to on zawodzi.

Później mogę przetłumaczyć jeśli zajdzie potrzeba.

blabson - Sob Wrz 19, 2015 19:25

Bylem u kolegi po kilka gratow,przy okazji sie podpielem i wyskoczyl blad (nieznany kod producenta) poza tym zadnych bledow nie bylo,wiecej nie moglem ogarnac bo moj kabel nie ogarnial tego rocznika,zauwazylem tez ze kolektor ssacy zasysa lewe powietrze,laczenie posmarkane silikonem