Zobacz temat - [75] Spadek mocy, brak kick down i wiele innych...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [75] Spadek mocy, brak kick down i wiele innych...

SandraRover75 - Wto Wrz 22, 2015 21:49
Temat postu: [75] Spadek mocy, brak kick down i wiele innych...
Witam... Mój problem jest bardzo złożony.... Ciężko nawet zacząć od początku bo sama już się pogubiłam gdzie początek a gdzie koniec... Ale do rzeczy:

Mój Roverek nagle przestał "wgniatać w fotel", ot tak- z dnia na dzień...
Okazało się, że nie działa kick down, mianowicie po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu w ciągu sekundy dochodził do 5,5tys obrotów i praktycznie stał w miejscu... Kombinacji było mnóstwo:

wymiana świec
wymiana kabli
nowy potencjometr (czujnik) położenia przepustnicy

no i jakby lepiej- jakby ponieważ teraz jest tak:
wciskam pedał gazu (tak aby uruchomić kick down) - skrzynia (oczywiście automat;)) redukuje bieg, przełącza po kolei i znów dochodzi do 5,5 tys obrotów i wisi... a autko zaczyna zwalniać...

Ponadto dodam, że samochód strasznie przeciąga biegi, wisi na obrotach przed zmianą biegu i szarpie. I jeszcze ten uporczywy smród spalin (spalenizny?) z nawiewu :evil:

Nie mam już pomysłu... wymieniona przepustnica, czujnik (zawór) znajdujący się na dolocie kolektora ssacego, sondy...

Może macie jakieś pomysły?
I jeszcze jedno pytanko- gdzie znajdę zawór EGR?

sknerko - Wto Wrz 22, 2015 22:30

nie ma EGR w benzynie, na początek zmiana oleju w skrzyni, ale obstawiam awarię skrzyni biegów (sprzęgło hydrokinetyczne)
SeniorA - Wto Wrz 22, 2015 23:19

SandraRover75 napisał/a:
Może macie jakieś pomysły?
mało oleju w skrzyni , trzeba sprawdzić przewody czujnika przepustnicy, nieprawidłowo ustawiona linka wybieraka biegu.
SandraRover75 - Sro Wrz 23, 2015 08:09

Olej w skrzyni sprawdzony, skrzynia podłączona pod komputer u mechanika od automatów- nie wykazało żadnych błędów. Ja bym bardziej stawiała na "coś" związanego z elektryką, ponieważ samochód raz jedzie pięknie- nie szarpnie, plynnie zmienia biegi... normalnie mód;) a raz szarpie i robi sobie co chce...
SeniorA - Sro Wrz 23, 2015 09:32

SandraRover75 napisał/a:
Olej w skrzyni sprawdzony, skrzynia podłączona pod komputer u mechanika od automatów- nie wykazało żadnych błędów.
no ale w 1 poście o tym nie ma, może jest jeszcze coś o czym nie wiemy co było robione. Nie zapala się żadna kontrolka ostrzegawcza ? ,informacja ?, silnik był sprawdzany diagnoskopem ? - żadnych błędów?.Dzieje się to na klimie czy bez znaczenia ?, silnik zimny czy ciepły ?. co się dzieje na SPORT ?. Może pompa paliwa pada , silnik się przegrzewa?.
SandraRover75 - Sro Wrz 23, 2015 12:56

[/quote]no ale w 1 poście o tym nie ma, może jest jeszcze coś o czym nie wiemy co było robione. Nie zapala się żadna kontrolka ostrzegawcza ? ,informacja ?, silnik był sprawdzany diagnoskopem ? - żadnych błędów?.Dzieje się to na klimie czy bez znaczenia ?, silnik zimny czy ciepły ?. co się dzieje na SPORT ?. Może pompa paliwa pada , silnik się przegrzewa?.[/quote]

Żadna kontrolka się nie świeci, po podłączeniu komputera wyskoczyła tylko sonda lambda- wymieniłam obie. Bez znaczenia czy na klimie czy nie. Wczesniej działo się to bez znaczenia na temperature silnika, ostatnio jednak gdy jest zimny jezdzi w miarę ładnie- nie szarpie. Wczoraj wieczorem zagotował się, dziś znów... Stawiam na czujnik temp ponieważ temperaturę pokazywał jak zawsze- idealną... a jednak...
Musiałam włączyć klimę żeby wentylator się włączył i chłodził chłodnicę, która parowała strasznie, pomimo, że przejechałam ok 2 km. I tak dojechałam do domu... teraz siedzę i myślę co z tym fantem zrobić... :roll:
Na Sporcie jedzie lepiej ale kick downa także nie ma... lepiej tzn ma więcej mocy ale również szarpie.

Co do pompy paliwa... czy mogłaby być ona przyczyną braku kick downa?

Koenig - Sro Wrz 23, 2015 13:53

SandraRover75 napisał/a:
Musiałam włączyć klimę żeby wentylator się włączył i chłodził chłodnicę

Trzeba włączyć ogrzewanie, żeby silnik oddawał temperaturę.
A co z rezystorem?

SandraRover75 - Sro Wrz 23, 2015 14:01

Nie wiem co z rezystorem. Jak go mogę sprawdzić?
SeniorA - Sro Wrz 23, 2015 15:41

SandraRover75 napisał/a:
Wczesniej działo się to bez znaczenia na temperature silnika, ostatnio jednak gdy jest zimny jezdzi w miarę ładnie- nie szarpie. Wczoraj wieczorem zagotował się, dziś znów..
to powodem wg. mnie może być temperatura silnika i skrzynia broni się przed uszkodzeniem i pracuje w tzw. trybie ochronnym .
SandraRover75 napisał/a:
teraz siedzę i myślę co z tym fantem zrobić.
uzupełnić płyn, jeździć na włączonej klimie żeby wentylator chodził na 1 biegu , włączyć pkt. 7 komputera diagnostycznego i obserwować temperaturę płynu.
SandraRover75 napisał/a:
Stawiam na czujnik temp
jak czujnik padnie to chodzi cały czas wentylator i wskaźnik nie działa lub świeci czerwona kontrolka.
SandraRover75 napisał/a:
temperaturę pokazywał jak zawsze- idealną... a jednak...
idealną ,to znaczy wskazówka stała na jednym poziomie ? , ale to jest zakres 70 do 112 st.C ,a jak jest powyżej 100 to nie jest idealnie.

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2015 15:40 ]
Koenig napisał/a:
A co z rezystorem?
to jest wentylator pewnie bez rezystora.

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2015 15:41 ]
SandraRover75 napisał/a:
Musiałam włączyć klimę żeby wentylator się włączył i chłodził chłodnicę
czyli wentylator sprawny.
Rozrząd zrobiony ?