|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 420 si] cieknie olej z głowicy
kolin17_71 - Pon Paź 05, 2015 10:11 Temat postu: [R 420 si] cieknie olej z głowicy Witam wszystkich
mam krótkie pytanie czy można kupić uszczelkę do głowicy pomiędzy wałkami. ponieważ szukałem po internecie pytałem w sklepach i nic takiego nie ma. ponieważ kolejność demontażu jest taka:
1.pokrywa zaworów
2. górna część trzymająca wałki, nie wiem jak ją nazwać i
3. spód głowicy z zaworami
i nie mogę znaleźć info na temat uszczelki pod wałkami. czy to jest tylko na sylikonie składane. Proszę o pomoc.
dodam że silnik to 20TH4
slax - Pon Paź 05, 2015 12:09
To się chyba składa na jakiś uszczelniacz ZTCP, ale reki sobie uciąć nie dam. Jesteś pewien ze to tam cieknie?
AndrewS - Pon Paź 05, 2015 18:52
Nie rozbierałem T-serii, ale pewnie jest tak samo jak w serii K, czyli żaden silikon !, bo silikon powłazi w kanaliki olejowe do hydro popychaczy i je pozapycha, tylko uszczelniacz anaerobowy np. loctite 518
sowa1993 - Wto Paź 06, 2015 09:34
Napewno nie ma tam uszczelki, można złożyć to na silikonie ale trzeba smarować naprawde cieniutką warstwe, żeby nie pozapychać kanalików olejowych.
kolin17_71 - Wto Paź 06, 2015 15:55
a może wyciąć z kręgielitu albo bristolu co o tym sądzicie
AndrewS - Wto Paź 06, 2015 16:01
Powiedz że to był żart
te połówki glowicy stanowią też łożyska ślizgowe wałków rozrządu wsadzenie tam takiej uszczelki zwiększy luz wałków, nie wspominając o skomplikowanym kształcie takiej uszczelki
kolin17_71 - Wto Paź 06, 2015 19:24
rzeczywiście nie pomyślałem o tym. Wielkie dzięki za cenną uwagę.
Ale tak myślę że jeżeli rozkręca się głowica w tym miejscu to powinno to być jakoś uszczelnione nawet wpust wyfrezowany rowek na jakąś uszczelkę gumową bo przecież inaczej to by zawsze ciekło.
AndrewS - Wto Paź 06, 2015 20:08
Takie połączenie płaskie uszczelni właśnie klej anaerobowy. Silikon też ale.....
Trzeba uważać na ilość silikonu, nałożenie go za dużo doprowadzi do wyciśnięcia nadmiaru na boki, czyli też do kanalików olejowych, które prowadzą do łożysk wałków oraz hydraulicznych popychaczy.
Nadmiar silikonu na krawędzi w postaci "farfocla" po stwardnieniu może się oderwać , tu mamy przewagę kleju nad silikonem, klej utwardza się bez dostepu do tlenu miedzy metalem, jego wyciśnięty nadmiar nie stwardnieje w powietrzu!!! po prostu wypłucze go olej.
Kolejna zaleta kleju to wynikająca z resztą z tego samego powodu co wyżej, nie trzeba się spieszyć przy montażu
|
|