|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sztywne Koło Zamachowe i Dwumasa
Padzer - Sob Paź 10, 2015 21:22 Temat postu: [R75] Sztywne Koło Zamachowe i Dwumasa Tak jak w temacie powyżej jak wygląda jazda na sztywnym kole zamachowym i jakie są różnice pomiędzy dwumasą? i czy lepszym pomysłem jest regeneracja dwumasy czy przejście na taki zestaw
sknerko - Sob Paź 10, 2015 22:04
W 75 tylko regeneracja albo nowa dwumasa
prebenny - Nie Paź 11, 2015 09:04
Ale tak w sumie to ktoś faktycznie próbował czy jest to domniemanie w stylu "słyszałem, że?"
Nie ukrywam, że mnie też by interesowało wsadzenie sztywnego koła (głównie ze względu na trwałość).
stelman - Nie Paź 11, 2015 09:20
Ogólnie to zastanawia mnie czy w ogóle jest dostępny taki zestaw do rovera 75... Wiem że często koło dwumasowe które jest już trochę zużyte działa gorzej na silnik niż sztywne koło zamachowe. A też wchodzi w grę kwestia że kiedyś auta tego nie miały i też było ok.
wellman - Nie Paź 11, 2015 09:33
Nie spotkałem jeszcze nikogo, kto w 75 miałby koło jednomasowe założone. Rozmawiałem natomiast z mechanikami w warsztacie, gdzie instalowali takie wynalazki i opinię mają taką, że jak klient bardzo chce to ok, ale jeśli auto ma już duży przebieg to jest spora szansa, że po takiej operacji relatywnie szybko wróci z uszkodzoną skrzynią, więc raczej odradzają.
No i jak spojrzeć na ceny - zestaw sztywnego koła to jakieś 1600-1700 zł do naszego R75, tymczasem nowa dwumasa + sprzęgło to 1972 zł (dwumas LUK + sprzęgło Borg&Beck). Różnica wcale nieduża (jak na ten rząd wielkości), a pewność, że będzie dobrze.
Do tego większa trwałość jednomasy wydaje się być trochę ślepo powtarzanym mitem. Mam wrażenie, że poza ulotką producenta, nikt tego jeszcze nie potwierdził, a gwarancji (ani w latach, ani w ilości kilometrów) jakoś nie dają na to dłuższej niż ma "zwykła" nowa dwumasa.
stelman, jest do R75 taki zestaw, wystarczy poszukać na alledrogo: http://allegro.pl/sprzegl...5444513119.html
Kiedyś, starsze konstrukcje tego nie miały, ale nie miały też takiej mocy i takiego momentu, a to podobno jest jedno z uzasadnień użycia dwumasy.
sknerko - Nie Paź 11, 2015 09:57
Na forum jest gdzieś opisany przypadek wymiany na sztywne koło i chyba po pół roku jazdy skrzynia w proszku. Ja kiedyś na zlocie w Wenecji rozmawiałem z gościem co przyjechał R45 bo w R75 rozleciała mu się skrzynia z powodu zestawu sztywnego a wkładał go żeby auto sprzedać i nie zdążył.
stelman - Nie Paź 11, 2015 10:13
Hmmm rzeczywiście są takie zestawy. Chyba coś mi szukanie ostatnio średnio wyszło Ogólnie opinie są różne ale mój mechanik np miał golfa 5 90KM i przy przebiegu 276000 założył sztywne koło zamachowe. Mówił że samochód bardzo gładko chodził. Dużo lepiej niż na zepsutej dwumasie. Teraz ten samochód ma prawie 500000 i nadal jeździ nic się nie dzieje.
sknerko - Nie Paź 11, 2015 10:22
To jest golf 90KM w którym pewnie 30 zdechło a R ma ponad 100KM
[ Dodano: Nie Paź 11, 2015 11:22 ]
Ale to twoje auto i twój hajs
prebenny - Nie Paź 11, 2015 10:28
Jak masz samochód z seryjną mapą (nawet po wirusie) to dwumas OK. Natomiast bardziej bym się martwił w momencie jak ktoś (prędzej lub później ) zacznie grzebać ze znaczącym podwyższeniem mocy (albo raczej dużym niutku od dołu) i chyba w tym momencie by się trzeba zastanowić czy dwumas to po prostu wytrzyma.
Tak jak wellman napisał - różnica w cenie duża nie jest (pewnie byłaby większa jak znajdziesz cały komplet Nationala - sprzęgło + sztywne koło - na stronie producenta takie coś widziałem) ale przy normalnej eksploatacji dwumas minimum te 100 tyś chyba wytrzymuje (standardowo chyba ponad 200). A kto z nas robi 100 tyś km w mniej jak 3-4 lata?
stelman - Nie Paź 11, 2015 13:08
No ja narazie nie chcę nic zmieniać tak tylko teoretyzuje bo też się zastanawiam na co wymienić kiedy przyjdzie ta wiekopomna chwila Ja robię więcej:P W ciągu ostatniego roku zrobiłem 50 tyś.
Padzer - Nie Paź 11, 2015 16:56
Dzięki panowie za wszystkie odpowiedzi w temacie wasze opinie są bardzo pomocne
Wychodzi na to że będę regenerował dwumase a to wszystko dzięki wam panowie
Balas87 - Nie Paź 11, 2015 17:07
z tą regeneracją też różnie bywa, na forum był kiedys obszerny temat regeneracji dwumasy i efekt końcowy był taki że auto przy ruszaniu drżało, podobno dobrać sprężyny i ślizgi w regeneracji dwumasy to sztuka... no i oczywiścię wyważenie wszystkiego również jest ważne. Odpowiedz sobie na pytanie ile lat chcesz nim jeździć .....
MatiNitro - Nie Paź 11, 2015 17:16
Ja bym na Twoim miejscu poszukał używanego koła dwumasowego, zamiast regenerować obecne. Koło dwumasowe i jego stan nie jest trudno sprawdzić a i zaoszczędzisz czasu na wymianie, bo nie trzeba czekać aż firma koło zregeneruje.
Balas87 - Nie Paź 11, 2015 17:21
MatiNitro, jakbyś sprawdził stan używanego koła dwumasowego ?
MatiNitro - Nie Paź 11, 2015 17:28
Sprawdzasz stopień obrotu wewnętrznej części koła względem zewnętrznej, wychylasz wewnętrzną część maksymalnie w jednym kierunku i potem w drugim,najlepiej na siłę pomóc sobie jakąś przedłużką. Im mniejszy kąt powstały tym lepsze sprężyny, oczywiście nic przy tych ruchach nie może strzelać i trzaskać itd, a potem trzeba sprawdzić czy nie ma luzów na łożysku wewnętrznym czyli czy nie ma bicia bocznego obu mas. W necie są filmiki które prosto pokazują jak sprawdzić takie koło
sknerko - Nie Paź 11, 2015 19:22
MaReK regenerował i nie narzeka z tego co pamiętam
longer86 - Nie Paź 11, 2015 19:36
Marek po regeneracji ma juz chyba ktoras kolejna dwumase
lzawiasa - Pon Lis 09, 2015 09:46
Bez obaw. Mam zamontowana jednomase z kompletnym sprzeglem LUKa 1400zl. Lozysko centralne , cale metalowe i pompka firmy Tazu Parts ze Swiebodzic. Caly zespol wspolpracuje swietnie, bez problemowo sprzega i wysprzegla skrzynie biegow, pedal lekko sie wciska. Eksperyment trwa na posterunku juz pol roku. Testowalem go w korkach i objechalem Chorwacje az po Split i zadnych problemow. Dodam ze niektorzy (nawet mechanicy) rokowali jakies drgania. Nic podobnego, dieselek pracuje rowniutko, i gasi sie bardzo miekko bez szarpniec i dzwonkow. Jesli ktos jest niepewny prosze o pytania na tej stonce. Mit nieudanego sprzegla i pompki dzieki TAZU PARTS zostal zakonczony.
Balas87 - Nie Lut 07, 2016 11:20
Hej witajcie, dysponuje ktoś może jakąś fotorelacją z samodzielnej wymiany koła dwumasowego do naszego klekota nie wiem może jakieś strony zagraniczne ja niestety nic takiego nie mogę znaleźć dzięki za ewentualną pomoc
wellman - Nie Lut 07, 2016 11:33
Balas87, może to nie fotorelacja, ale w RAVE jest krok po kroku opisane co i jak.
Balas87 - Nie Lut 07, 2016 11:40
podziękował ślicznie właśnie się pobiera , echh już niedługo 250 tyś na liczniku koło już ma troszkę dość
prebenny - Nie Lut 07, 2016 12:05
Poszukaj, bo kiedyś chyba MaReK opisywał co trzeba zrobić do wymiany sprzęgła (sprzęgło/dwumas ta sama robota). Co prawda opis nie fotorelacja ale zawsze.
AdaskoC - Nie Lut 07, 2016 12:10
Balas87, tam nie ma żadnej filozofii przy wymianie, oprócz tego ze musisz skrzynię zdjąć.
sTERYD - Nie Lut 07, 2016 14:53
W tematach o wysprzegliku jest parę mniej lub bardziej udanych fotorelacji, a to praktycznie ta sama robota.
Balas87 - Nie Lut 07, 2016 17:03
AdaskoC napisał/a: | Balas87, tam nie ma żadnej filozofii przy wymianie, oprócz tego ze musisz skrzynię zdjąć. |
ot mądrego to warto posłuchać a tak naprawdę no niby masz rację ale do zwalenia skrzyni z auta trochę dupereli trzeba odkręcić
[ Dodano: Nie Lut 07, 2016 17:03 ]
hyh ok trochę już wiem kurdę w majzlu trzeba zwalać sanki.... no nic dzięki panowie za pomoc bedę robić jak najszybciej bo niedługo to mi wał pęknie od tych skoków przy ruszaniu
zedziczek - Nie Lut 07, 2016 17:46
nie trzeba
http://forums.mg-rover.or...ubframe-318376/
sTERYD - Nie Lut 07, 2016 23:13
czego nie trzeba?
zedziczek - Nie Lut 07, 2016 23:34
sanek całkiem ściągać
cin1391 - Pią Lut 12, 2016 13:24
Pany,
zamówiłem zestaw LUK - koło dwumasowe, tarcza, docisk, wysprzęglik [koszt 2500 PLN] i mam kilka pytań:
1. wysprzęglik w tym zestawie jest plastikowy, a widziałem na alledrogo metalowe i teraz waham się, czy montować ten plastik, czy opchnąć go, a dołożyć kasy i kupić ten metalowy? Doradźcie, nie chciałbym za niedługi czas znów odstawiać auta na zrzucanie skrzyni z powodu pierda wysprzęglika.
2. Ile sprężynek powinna mieć tarcza sprzęgła? Moja ma 6 bodajże, ale widziałem np. tarczę SRL z 4 sprężynkami. Ma to duże znaczenie?
3. Jakieś kluczowe porady, które mógłbym przekazać magikom, którzy będą to wymieniać?
longer86 - Pią Lut 12, 2016 13:33
1. Ciężko Ci bedzie opchnąć, chyba ze trafisz kogoś kto nie zagląda na forum bo raczej tutaj sa uświadomieni żeby brać tazu metalowy
3. Żeby nic nie skopali, ustal cenę za wymianę, robocizna powinna wyskoczyć koło 350-500,
wellman - Pią Lut 12, 2016 13:41
cin1391, fajnie byłoby, skoro i tak będziesz miał to wszystko zwalone, wymienić uszczelniacze półosi i uszczelnienie wału To nie są drogie zabawki, a podobno warto - tak mi doradzali w warsztacie, gdzie jeżdżę z moim Rrr.
Wysprzęglik u siebie mam teraz metalowy i jak na razie nie mam najmniejszych powodów do narzekania.
W sprzęgle borg&beck, które miałem kupione też było 6 sprężynek. Zdaje się, że odpowiadają one za tłumienie. W zestawie sztywnego koła valeo widziałem, że są 4, ale takie jakby większe.
cin1391 - Pią Lut 12, 2016 14:12
Udało mi się ze sprzedawcą dogadać. Odsyłam mu plastikowy wysprzęglik, dopłacam 120 zł, a dostaję metalowy.
W warsztacie za robociznę powiedzieli mi 350 zł, a w tym wymiana wahaczy i tulei, które kupiłem i leżą od 2 miesięcy hehe.
A te uszczelnienia to nie jest kłopot z wymianą? Oleju nie trzeba spuszczać?
sTERYD - Pią Lut 12, 2016 19:14
Olej i tak trzeba spuszczac
prebenny - Pią Lut 12, 2016 19:16
sTERYD dla uściślenia mówisz o oleju w skrzyni biegów (bo można to dwuznacznie rozumieć ).
cin1391 - Wto Lut 16, 2016 13:29
sTERYD napisał/a: | Olej i tak trzeba spuszczac |
Ja mówię o oleju silnikowym, skoro simering wału mam wymienić
[ Dodano: Wto Lut 16, 2016 13:29 ]
No i kolejna porcja pytań, zanim powierzę wymianę dwumasy, sprzęgła, docisku i wysprzęglika swojemu szamanowi.
Czy tarcze/koło/cokolwiek trzeba centrować? Skręca się śruby na jakąś specjalną pastę? Są jakieś konkretne procedury wymiany tych elementów?
Nie mam RAVE pod ręką niestety.
pitermi - Sro Kwi 10, 2019 08:29
Witam. Po 2 latach od regeneracji rozsypało mi się koło 2 masowe. W tym czasie padły mi 2 wysprzegliki Luca i Tazu. Żaden roku nie wytrzymał. Koło wydaje dźwięki jakbym wiadro gwoździ wrzucił do pralki. Najdziwniejsze że dopiero po 15 minutach jazdy.
Zastanawiam się nad wstawieniem koła zamachowego z zestawem sprzęgła do tego koła. Zestaw Valeo. Sprzedają trochę tego więc ktoś to montuje. Nie znam jednak opinii jak z użytkowaniem i jak wytrzymują podzespoły. Ktoś jeździ na zamachowym dłuższy okres?
dawidd - Sro Kwi 10, 2019 11:06
Z tego forum wiem ze sztywne kolo to porażka, niektórzy piszą ze cała buda sie trzęsie. Sam wstawiłem luka nowe kolo i juz ponad rok jest ok. Tazu tez nie polecam, jeżdżę już na 2 wysprzegliku tazu i słyszę delikatny szum łożyska oporowego. Napisałem maila z reklamacja i zwyczajnie mnie olali
pitermi - Sro Kwi 10, 2019 13:57
Interesuje mnie tylko wypowiedź tych co mieli zamontowane. Słyszałem itd to domniemania i przypuszczenia. Miałeś używałeś napisz
Nie znalazłem na forum żadnej wypowiedzi tych co mają lub mieli zamontowane. Zestawy Valeo są od dawna na rynku i nie mają reklamacji bo się dowiadywałem.
n0name - Sro Kwi 10, 2019 15:36
pitermi napisał/a: | Interesuje mnie tylko wypowiedź tych co mieli zamontowane. Słyszałem itd to domniemania i przypuszczenia. Miałeś używałeś napisz
Nie znalazłem na forum żadnej wypowiedzi tych co mają lub mieli zamontowane. Zestawy Valeo są od dawna na rynku i nie mają reklamacji bo się dowiadywałem. |
Podoba mi się Twoje podejście, ja ze względu na brak informacji dołożyłem i kupiłem od valeo:
- dwumase
- sprzęgło
- wysprzęglik
w wierze, że posłuży...
AdaskoC - Czw Kwi 11, 2019 12:35
pitermi, już Ci na Facebooku opisali temat.
Zakładaj śmiało i zobaczysz jakie efekty. A z tutaj obecnych to już chyba Marek się też przejechał na sztywnym kole.
|
|