Zobacz temat - [R75] Urwana szpilka koła - Jak wykręcić ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Urwana szpilka koła - Jak wykręcić ?

Eros - Nie Paź 11, 2015 10:37
Temat postu: [R75] Urwana szpilka koła - Jak wykręcić ?
Witam, wczoraj podczas dokręcania koła urwałem szpilkę koła. Czy jazda na 4 szpilkach jest bezpieczna ?

Jak mogę wykręcić tę szpilkę? jakieś pomysły ?

longer86 - Nie Paź 11, 2015 10:42

Odkręcić pozostale 4 ściągnąć kolo i sprobowac wykręcić pozostala czesc, można probowac cos dospawac i odkręcać, a jesli nie to rozwiercic i wtedy wykretakiem sprobowac wyciągnąć.

Zalezy ul śruby wystaje.

sknerko - Nie Paź 11, 2015 10:46

longer86 napisał/a:
a jesli nie to rozwiercic i wtedy wykretakiem sprobowac wyciągnąć.
Łatwo powiedzieć, już widziałem rozwiercanie szpilki, dziękuje postoję, łatwiej dospawać i wykręcić
adam_26 - Nie Paź 11, 2015 11:52

sknerko napisał/a:
Łatwo powiedzieć, już widziałem rozwiercanie szpilki, dziękuje postoję, łatwiej dospawać i wykręcić

Ja tam nic trudnego nie widzę w tym, można to zrobić bezinwazyjnie nawet po profesorsku bym powiedział. Do spawania trzeba mieć spawarkę i zależy gdzie się śruba urwała.

longer86 - Nie Paź 11, 2015 12:05

Podalem kilka możliwości, wiadomo ze szpilki są twarde i lekko nie będzie, ale jesli ukrecila sie na rowno z tarcza to chyba nie będzie innej możliwości, nawiercic i wykretakiem , można tez ściągnąć cala tarcze i wtedy wykręcać z piasty, najważniejsze to gdzie pekla
0L0 - Pon Paź 12, 2015 09:51

Można też naciąć szlifierką/dremelem i wykręcić płaskim wkrętakiem.
SyntaX - Pon Paź 12, 2015 09:54

Wkrętakiem raczej tego nie wykręcisz - Za duża siła jest potrzebna.
Jeżeli jest dojście to najlepiej ostry przecinak i młotek

AdaskoC - Pon Paź 12, 2015 12:09

Najszybciej spawanie. Temperatura dodatkowo zrobi swoje jeśli szpilka przyłapała.
sknerko - Pon Paź 12, 2015 12:16

AdaskoC napisał/a:
Najszybciej spawanie. Temperatura dodatkowo zrobi swoje jeśli szpilka przyłapała.
dokładnie, a na 4 śrubach przecież śmiało można jechać
AdaskoC - Pon Paź 12, 2015 12:52

Wiec porządny sprzęt i rozwiercać albo najprościej i najpewniej spawać. Napierniczanie przecinakiem i młotkiem nie jest zbyt dobre dla łożyska itp
kezmanq - Wto Paź 13, 2015 15:09

jeśli da się ściągnąć koło i śruba wystaje to ja bym zeszlifował szpilkę żeby wyglądała jak "kwadrat" i dużym kluczem francuskim próbował ją wykręcić
AndrewS - Wto Paź 13, 2015 19:26

sknerko napisał/a:
a na 4 śrubach przecież śmiało można jechać


zgadza się, większość sił przenosi otwór centrujący, śruby tylko trzymają felgę na otworze

Dargor - Sob Paź 17, 2015 18:48

Najlepszy i pewny sposób to nakrętka większa od szpilki i migomat, i tu pozostaje Ci pewnie warsztat (chodzi o migomat) ale "normalny" mechanik powinien skasować nie wiele.Co istotne przy spawaniu klema z aku i po zgrzaniu nakrętki ze szpilką pozostawić ją do samoistnego WYSTUDZENIA nie lać wodę.Następnie klucz i gwałtownym ruchem odkręcasz nie ciągnąc pomału..Nie baw się w młotek i przecinak,ponieważ zrobisz więcej szkody
SyntaX - Sob Paź 17, 2015 22:47

Wszystko oczywiście zależy od dostępu do danej szpilki.
Jeżeli możesz zdjąć koło a wnioskuję że możesz to oczywiście przyspawanie nakrętki będzie najlepszą opcją.

Ja szpilkę w 200 kolegi wykręciłem tak że zrobiłem równoległe nacięcia szlifierką kątową.
Następnie nałożyłem coś w rodzaju pierścienia z dwiema śrubami (Ja akurat użyłem gwintownicy)
Potem na to rurka z obu stron i poszło.

sash997 - Nie Paź 18, 2015 00:45

każda normalna szpilka po zdjęciu koła powinna pójść palcami ale jak to w życiu bywa często te gwinty nie pracują jak należy więc trzeba użyć kombinerek a jak ukręciła sie równo z tarczą to dospawać byle co i wykręcić,ot cała filozofia :) ostatnio wykręcałem szpilki antykradzieżowe i zrobiłem to tak... do pierwszej dospawałem nakrętke szpilki z jelcza, do drugiej przyspawałem całość którą wykręciłem z pierwszego koła itd i przy 4 kole miałem już kawał pręta :)