|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander TD4 2005] - brak efektu turbiny
Seraphim - Sob Paź 24, 2015 09:40 Temat postu: [Freelander TD4 2005] - brak efektu turbiny Witam, otóż mój Frelek 3 lata temu miał regenerowaną turbinę. Podobno zawór w turbinie był zatarty i objawami tego był po jakimś czasie brak mocy(i jak to mechanik ujął "przedmuch". W momencie wyłączenia i ponownego włączenia silnika odzyskiwał sprawność, ale po kilku minutach jazdy znów było to samo. Pytanie takie, czy to znów może być to samo, by turbosprężarka po 40k km wysiadła ponownie i muszę wydawać koło 2tys zł na regenerację? To tyle może kosztować? Raz nawet wyskoczyła mi ikonka check engine, ale po chwili zgasła a samochód sam z siebie podczas jazdy odzyskał moc. W którym kierunku mam iść? Pozdrawiam forumowiczów.
SyntaX - Nie Paź 25, 2015 07:26
Pełna regeneracja tej turbiny z nowym korasem to koszt 980zł
Polecam tutaj wysłać turbinę do firmy Perun Turbo.
perunturbo.pl tel. 791424833
Aby dostać się do turbiny należy zdemontować pokrywę zaworów a co za tym idzie zdjąć wtryski.
Powodem takiego zachowania może być też uszkodzony elektrozawór sterowania zmienną geometrią na turbo.
Pytanie czy był wymieniany
Jeżeli nie od tego bym zaczął.
Koniecznie należy również wymienić filtr dla ciśnienia odniesienia.
Taki mały wiszący z tyłu przy turbinie.
Jeżeli to nie pomoże to oznacza tylko jedno - Turbina była źle zregenerowana.
Tak jak pisałem wcześniej aby się do niej dostać należy zdjąć pokrywę zaworów co za tym idzie wyciągnąć wtryski.
Skąd jesteś w ogóle
1) Zdejmujemy kolektor dolotowy i odkręcamy od niego zawor EGR
Całość czyścimy z nagaru.
Tutaj koniecznie należy kupić zestaw nowych uszczelek
Potrzebujesz:
- Oring EGR LKJ000070GEN
- 4X Uszczelka kolektora ssącego górna LKJ101130L
- 4x Uszczelka kolektora ssącego dolna 8510218
Są dostępne w gotowym zestawie w cenie około 70zł komplet
2) Odkręcamy odmę
Potrzebujesz tutaj nowego wkładu do odmy
3) Wyciągasz wtryski
Tutaj od razu należy zapatrzeć się koniecznie w nowe podkładki miedziane i gumowe oringi wtryskiwaczy
4) Zdejmujesz pokrywę zaworów
Koniecznie daj nową uszczelkę pod pokrywę bo będzie ciekło LVP100620L
5) Odkręcasz śruby od kolektora trzymające turbinę
Trzeba też odkręcić od spodu wydech i przewody olejowe.
Tutaj zalecam sobie kupić zestaw uszczelek i śrub dedykowany do tej turbiny
Masz w nim nowe szpilki 4 podkładki pod śrubę banjo uszczelki przewodów olejowych i pod kolektor.
Wiadomo że podczas rozbierania należy zweryfikować stan filtra powietrza oraz po całej operacji wymienić olej.
Ja dodatkowo u siebie demontowałem cały układ dolotowy i czyściłem.
Mocno zalecam przeprowadzanie naprawy z użyciem klucza dynamometrycznego i wspomaganie się instrukcją serwisową Rave.
FreelanderFun - Nie Paź 25, 2015 09:44
Również dzięki pomocy użytkownika SyntaX podobny problem został u Mnie rozwiązany. Zaproponował właśnie żeby wymienić:
- elektrozawór sterowania zmienną geometrią na turbo.
- filtr dla ciśnienia odniesienia. Taki mały wiszący z tyłu przy turbinie.
Kupiłem NOWE u SyntaX i po wymianie tych elementów mój Freelander zmienił się nie do poznania. I jeszcze raz wielkie dzięki SyntaX za pomoc
SyntaX - Nie Paź 25, 2015 18:27
Cieszę się że mogłem pomóc.
Jak coś mam jeszcze te zaworki i filterki.
Seraphim - Pią Lis 06, 2015 15:59
Przepraszam za tak długą nieobecność, ale nie miałem czasu zająć się samochodem,szczególnie, że od momentu napisania ani razu nie dostał czkawki, jeździ jak marzenie. Z tego powodu może rzeczywiście jeśli znów bolączka powróci, to spróbuję od elektrozaworu.W jaki sposób odbywa się sprawdzenie go? Pytanie jest, bo to mogę zrobić, nie wiem z jakim skutkiem, ale mam obd i czy kod błędu w jakiś sposób pozwoli mi rozjaśnić wątpliwości w której rzeczy szukać usterki? Pozdrawiam.
A co do tego skąd jestem, to Warszawa i znając dwa serwisy i nie wymieniając nazwy tych serwisów (na obrzeżach Warszawy) to mam wrażenie braku poważnego podejścia do klienta i nastawieni na strzyżenie owiec.
|
|