Zobacz temat - [R75] diesel, nie chce odpalić na ciepłym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] diesel, nie chce odpalić na ciepłym silniku

phuss - Pią Paź 30, 2015 18:36
Temat postu: [R75] diesel, nie chce odpalić na ciepłym silniku
Czytam i czytam i są różne opinie, który czujnik jest winny temu, że nie chce odpalić na ciepłym silniku. Czujnik położenia wałka rozrządu czy czujnik położenia wału?
AdaskoC - Pią Paź 30, 2015 19:36

Czujnik położenia wałka rozrządu.
dawidd - Pią Paź 30, 2015 20:26

jesli obroty podczas kręcenia rozrusznikiem podnoszą się to czujnik walu OK
ENU - Nie Lis 01, 2015 13:48

czujnik wałka , przerabiałem to w benzynie objawy takie same
SeniorA - Nie Lis 01, 2015 15:00

phuss napisał/a:
który czujnik jest winny temu, że nie chce odpalić na ciepłym silniku. Czujnik położenia wałka rozrządu czy czujnik położenia wału?
jeden i drugi może być powodem nie odpalania
MaReK - Pon Lis 02, 2015 10:28

Wystarczy podłączyć zwykły kabel DS2 i program typu INPA żeby dowiedzieć się który czujnik się wyłożył.
phuss - Wto Lis 03, 2015 08:19

Próbował ktoś oszukać czujnik i zrobić zworkę na kostce, czy to coś da? Tak sobie rozmyślam w oczekiwaniu na czujnik.
longer86 - Wto Lis 03, 2015 08:30

Czujnik działa na zasadzie impulsów 0-1, musiałbyś zwierać z odpowiednia czestotliwościa.
dawidd - Wto Lis 03, 2015 11:42

longer86 napisał/a:
Czujnik działa na zasadzie impulsów 0-1, musiałbyś zwierać z odpowiednia czestotliwościa.
i jeszcze w odpowiednim momencie :)
longer86 - Wto Lis 03, 2015 13:26

Czyli pół żartem pół serio nawet z zaawansowanym parkinsonem, nie masz szans
SeniorA - Wto Lis 03, 2015 15:15

phuss napisał/a:
Tak sobie rozmyślam w oczekiwaniu na czujnik.
ustaliłeś który ? , bo bez czujnika wału na 100% nie odpali.
phuss - Sro Lis 04, 2015 14:11

PO podpięciu pod kompa, wykasowaniu błędów, wymianie czujników, znowu podpięcie pod kompa-brak błędów, nadal nie odpala. Odpala tylko rano jak mocno zimny, lub po zastosowaniu samostartu. Jak już odpali to ładnie chodzi, nie dławi się, nie traci mocy, obroty nie falują :orety:
SeniorA - Sro Lis 04, 2015 15:58

to teraz filtr powietrza i przepływomierz albo układ paliwowy (wtryski leją albo brak szczelności , czujnik ciśnienia ).
phuss - Sro Lis 04, 2015 16:19

Filtr powietrza i przepływomierz raczej nie odpowiada za odpalenie. Zastanawiam się nad czujnikiem ciśnienia na pompie, czujnikiem ciśnienia na listwie ew. wtryski. Nie wiem na ile dokładny był ten komputer diagnostyczny bo działał na oprogramowaniu DELPHI. Jutro jeszcze pojadę na BOSCHA.
MaReK - Sro Lis 04, 2015 16:41

Jeszcze możesz spróbować podmienić przekaźnik pompy paliwa, który jest puszce w komorze silnika.
phuss - Sro Lis 04, 2015 17:11

Podmieniałem już. Nie wiem co robić za dużo niewiadomych i za dużo kasy do wydania jak bym miał wszystko kupić i podmieniać. Ciśnienie na pompie wys. ciśnienia było na poziomie 385~396 bar. Kopcić nie kopci więc wtryski nie leją. Jak odpali chodzi ładnie. Spalanie ma na poziomie 6l/100km. Jestem w czarnej doopie.
Czujnik ciśnienia na pompie pasuje tylko od rovera czy od jakiejś b-mki też będzie dobry.?

longer86 - Sro Lis 04, 2015 17:45

Ciśnienie paliwa w listwie ok wiec to nie to. Rozrusznik kreci i czasem odpala... ? Wody w środku auta nie masz? Po stronie kierowcy?
phuss - Sro Lis 04, 2015 18:10

Wody nie ma, odpala tylko i wyłącznie jak jest całkiem zimny, jak jest ciepły tylko przy pomocy samostartu. Jak by paliwa nie dostawał a jak odpali to zaciąga. Czy jak mam kluczyk w poz II i jak ściągnę wężyk przelewowy to ma lecieć z niego paliwo?
SeniorA - Sro Lis 04, 2015 18:40

phuss napisał/a:
Filtr powietrza i przepływomierz raczej nie odpowiada za odpalenie.
phuss napisał/a:
odpala tylko i wyłącznie jak jest całkiem zimny, jak jest ciepły tylko przy pomocy samostartu.
generalnie MAF/IAT i np. zatkany filtr powietrza nie odpowiada za odpalanie , ale w tej konkretnej sytuacji może, bo wygląda na to , że jest zachwiana właściwa proporcja paliwa , na ciepłym dostaje za dużo paliwa albo za mało powietrza.Trzeba wiedzieć jeszcze , że w przypadku braku sygnału z IAT , ECM przyjmuje domyślną temperaturę -5 st.C. Nie musi być to , ale są zamienniki przepływomierzy na których nie uruchomi się silnika. Równie dobrze na ciepłym wtryskiwacz może tracić szczelność.
phuss - Sro Lis 04, 2015 19:03

No nawet jak masz rację, (dzięki serdeczne za dobre chęci) to po odpięciu przepływomierza i wyjęciu filtra powietrza to powinien zagadać?
longer86 - Sro Lis 04, 2015 19:23

SeniorA, w dieslu nieistotna jest proporcja powietrze paliwo...
dawidd - Sro Lis 04, 2015 21:00

phuss napisał/a:
Czy jak mam kluczyk w poz II i jak ściągnę wężyk przelewowy to ma lecieć z niego paliwo?
tu masz problem. Sprawdź który wtrysk leje bez odpalania i masz winnego
phuss - Sro Lis 04, 2015 21:44

Nie leje się z listwy tylko z wężyka, to chyba normalne. Już mi się wszystko miesza i niczego już nie jestem pewien.
longer86 - Sro Lis 04, 2015 21:49

No jesli leci z przelewu tzn ze nie leje do cylindra jak powinno.

dawidd, czy ja dobrze kombinuję,że rozgrzany wtrysk może się przycinać i przez to leci w przelew?

SeniorA - Sro Lis 04, 2015 22:03

longer86 napisał/a:
w dieslu nieistotna jest proporcja powietrze paliwo...
to wiadomo , miałem na myśli ilość wtryskiwanego paliwa (za dużo ), do mapy w tych warunkach . Mam też i diesla i, więc znam różnicę , nie patrzę tylko przez pryzmat benzyny kV6.
longer86 - Sro Lis 04, 2015 22:17

Bardziej w tym przypadku szedł bym w kierunku braku paliwa niz nadmiaru.
dawidd - Sro Lis 04, 2015 22:22

phuss napisał/a:
Nie leje się z listwy tylko z wężyka

którego wężyka? przelewu wtrysków czy innego?
longer86, elementy wtrysku gdy sie rozgrzewają to sie rozszerzają i tracą szczelność. Jeśli ruchome części wtrysku zaczęły by sie zacinać to zobaczysz to w inpa - korekty(przeważnie wszystkich wtrysków bo reszta będzie nadrabiać za jeden uszkodzony) poleca bardzo do góry, a silnikiem będzie trzęsło. A jeśli przytnie sie i gniazdo będzie otwarte), to nie odpalisz auta

phuss - Sro Lis 04, 2015 22:52

Tak z tego długiego co dochodzi do pierwszego wtrysku zaraz przy wlewie oleju.
dawidd - Czw Lis 05, 2015 07:34

to jeśli dobrze rozumiem to z przelewów 4 wtrysków. Zdejmij ze wszystkich wtrysków wężyki i zobacz z którego leje bez odpalania. Przy tak niskim ciśnieniu nie powinno się lać lub bardzo minimalnie
phuss - Czw Lis 05, 2015 10:29

Dawidd nie, leje się z tego najdłuższego wężyka który gdzieś tam idzie na dół, do metalowego wężyka od pompy wys. ciśnienia pompy. Zrobiłem zbiorczy test przelewowy, na tylko pracującej pompce ledwo ropa kapie ze wszystkich 4 wtrysków.
Jak kręciłem rozrusznikiem przez równe 15 sekund, nalało 20ml ropy ze wszystkich 4 wtrysków. Nadal nie odpala, nawet już na zimnym nie chce zapalić. Jak dostanie samostartu zapali i ładnie równo pracuje. Jest zła dawka paliwa przy rozruchu, tylko w czym problem, zawór wys. ciśnienia przy pompie???? Tak w ciemno 500zł wydać to nie problem.

longer86 - Czw Lis 05, 2015 10:46

Skoro masz ponad 300 bar na listwie to nie wina regulatora ciśnienia.
Czujnik walka rozrządu kupowałeś nowy? Może byl trafiony?

SeniorA - Czw Lis 05, 2015 11:15

a co z czujnikiem wału , bez niego ECM nic nie zrobi.
dawidd - Czw Lis 05, 2015 12:26

phuss, nie masz żadnego kabla żeby sie połączyć z kompem?
I jeszcze raz zapytam - jak kręcisz rozrusznikiem i nie odpala, to czy obrotomierz na zegarach podnosi sie ?

MaReK - Czw Lis 05, 2015 12:50

ja pierdziele... ty dalej w czarnej dziurze jesteś ;) ?
Sprawdziłeś przekaźnik pompy, o którym wyżej pisałem?

Kup sobie kabel za 20-35 zł i sprawdź błędy. Najmniej kasy wydasz wtedy.
Zamiana miejscami przekaźników też nic nie kosztuje.

Czujniki jak kupisz z używek to nie masz pewności, że są okej. Ja tak kupowałem 3 czujniki niby z aut, które jeździły i paliły ;)

phuss - Czw Lis 05, 2015 13:08

Nie ma błędów, czujników ani wału ani wałka. Wyjąłem czujnik wysokiego ciśnienia z pompy. Popukałem, przeczyściłem, przedmuchałem i odpalił. Odpalił ze 3-4 razy i znowu zgon. Na moje to ten cholerny zawór padł. Nie mogę odczytać nr. on jest tylko od rovera czy od bmw-u też podejdzie??
longer86 - Czw Lis 05, 2015 13:32

Wyplucz go w benzynie, przedmuchaj kompresorem, styki psiknij kontaktem, i sprawdź czy na końcu regulatora jest oring
phuss - Czw Lis 05, 2015 13:53

To wszystko zrobiłem i odpalił, trochę się męczył ale odpalił mi kilka razy. Próbowałem go odpalić po kilku minutach i już nie zagadał. Oby to był ten zawór bo jak nie to jestem 400zł w plecy. Wygląda na to, że do rozruchu ten zawór podaje inną dawkę paliwa i tego nie robił. Jak odpalił na samostarcie to już chodził. Może tak być?
Jak byłem w warsztacie to podmieniali mi czujniki wałka i wału ze trzy komplety, oczywiście po wymianie pokazywały się błędy, po wykasowaniu błędów nie pojawiały się ponownie ale nie odpalał. Także czujniki są ok. Jutro do południa mam mieć ten (nowy) cholerny zawór to się okaże. Najgorsze, że nie ma na to zwrotów.

MaReK - Czw Lis 05, 2015 14:03

Zawór na pompie CR ?
phuss - Czw Lis 05, 2015 14:17

Tak. Oglądam ten zawór i się zastanawiam czy na nim nie powinno być oringu jakiegoś. Nie chodzi o ten malutki zielony tylko taki ok. 2cm średnicy, bo jest taki rowek jakby pod uszczelniacz.
MaReK - Czw Lis 05, 2015 21:41

Trochę nie pasują mi objawy do Twoich, żeby łączyć to z tym zaworem.
Co do oringu nie pamiętam, a na rimmerbrosie nie ma obrazków?

phuss - Czw Lis 05, 2015 21:58

Też mi nie pasują, ale jest to możliwe, jakieś 2 godziny temu zrobiłem ponowną próbę, przeczyszczony, opukany zawór zamontowałem ponownie i odpalił. Odpalił jakieś 5 razy raz po raz a później znowu nic. Jakby ciśnienie wytwarzane przez CR go blokowało. Nic innego nie ruszałem. W najgorszym przypadku będę miał nowy zawór i 400zł w plecy.
longer86 - Czw Lis 05, 2015 22:14

Tu wygląda jakby byl oring

phuss - Pią Lis 06, 2015 16:47

Nie ma oringu, tylko rowek jakby węższy.

[ Dodano: Pią Lis 06, 2015 16:47 ]
Kurde chopy to nie zawór na pompie CR. To chyba pompka paliwa, nie podobała mi się jej praca i dwa dni temu zamówiłem nową, dziś kurier dostarczył, zamontowałem, pogrzebałem i na razie wsio działa, tylko czemu u diabła jak już zapalił to chodził bez zastrzeżeń na tej starej pompce a odpalić bez plaka nie chciał. I jeszcze jedno, niech ktoś mi u diabła wytłumaczy skąd pompka przy aku zasysa paliwo, otóż podłączyłem tą nową pompkę chciałem zobaczyć jaka wydajność a mi tam najpierw trochę piany a potem powietrze leci. W filtrze paliwa ropy nie miałem ale jak nalałem ropy do filtra, połączyłem wszystkie przewody to auto zapaliło i zapala. To wygląda tak jakby pompka brała ropę z układu a nie ze zbiornika, ale skąd w takim razie jest ropa w układzie???? Dodam, że pompka w baku już od dawna mi nie działa.

longer86 - Pią Lis 06, 2015 18:04

Bo może paliwo w baku Ci sie przelewa, jak psiknsles plakiem to pociagnal paliwo
phuss - Sob Lis 07, 2015 16:02

Nie ruszałem nigdy zaworka zwrotnego, może cały czas otwarty jest, ciut przy długo kręci nim odpali, ale odpala :mrgreen:

[ Dodano: Sob Lis 07, 2015 16:02 ]
No i BINGO, zaworek zwrotny nic nie trzymał. Paliwo z filtra i układu cofało się do baku. Pół samochodu rozebrałem a tu takie goowno za 20zł mi krwi napsuło. Dobra pompka przy aku i działający zaworek zwrotny okazało się sukcesem. Miłego weekendu. :mrgreen:

tommsz - Pon Paź 31, 2016 20:07

Cześć,
Proszę o pomoc. Wczoraj pierwszy raz R75 nie odpalił. 9 lat działał niezawodnie...
Był lekko rozgrzany więc od razu moje podejrzenia skupiły się na czujniku wałka rozrządu.
Po kliku minutach dał się uruchomić i wszystko było ok aż do dnia dzisiejszego. Chciałem jeszcze sprawdzić pompę tę koło akumulatora - czy działa. Po przekręceniu kluczyka słychać, że pracuje. Moją uwagę zwróciło to, że wyraźnie słychać przepływające paliwo w przewodach również w okolicy pompy wysokiego ciśnienia. Czy tak powinno być? Wcześniej na to nie zwróciłem uwagi... Pompa przestaje pracować po ok 20-25 sekundach.
Pozdrawiam

dukat11 - Pon Paź 31, 2016 21:23

sprawdź przelewy na wtryskach. Może któryś leje i pompa ma problem z cośnieniem podczas rozruchu.

[ Dodano: Pon Paź 31, 2016 21:23 ]
sprawdź przelewy na wtryskach. Może któryś leje w przelew i pompa ma problem z cośnieniem podczas rozruchu.

MaReK - Wto Lis 01, 2016 18:57

Podłącz sobie TOAF'a i zobacz jaki błąd się zapisał.
Chociaż przez 9 lat to będzie tego sporo :P