|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] - check engine
Pawel_T - Nie Lis 01, 2015 17:38 Temat postu: [R25] - check engine Witam,
Pojawił mi sie problem. Jadąc.. stojac wczoraj w korku zauważyłem, że auto nie chce trzymac obrotów. Stojąc w miejscu trzymał zawsze obroty okolo 1000, teraz potrafi trzymac 500 albo i mniej. Przy ruszaniu z miejsca czasem czuć potężny spadek mocy. Przy jeździe na pierwszym biegu bez dodawania gazu rozgrzane auto szarpie.
Dojeżdżając do domu zaczęła migac żółta kontrolka z ikona silnika, Gdy zgasiłem auto i odpaliłem ponownie żółta kontrolka paliła się juz cały czas.
Zajrzałem pod maskę. W zbiorniczku płynu chłodniczego widać niedużą ilość tłustych zanieczyszczeń. Poza tym wszystko w porządku. Trzyma temperature, stan oleju w porzadku. Olej - kolor i konsystencja w porządku.
Podejrzewam uszczelke pod głowica ale płynu nie ubywa, auto nie kopci na biało.
Dzisiaj odpalilem zimne auto, znowu świeciła sie kontrolka, ale gdy silnik sie rozgrzał zgasiłem, odpaliłem drugi raz i kontrolka zgasła. Przejechałem sie kilkaset metrów i niby z autem wszystko w porzadku.
Kilka dni temu zaczęła mi się świecić czerwona kontrolka SRS. Raz się swieci, raz nie. Zapali sie i zgaśnie. Może jakis problem z elektryka jest?
Mam problem jeszcze taki, że musze autem przejechac jeszcze 100km do "drugiego domu" gdzie będę mógł cokolwiek z nim zrobić... a wydawac majatek na lawete raczej nie wchodzi w grę.
Czy jesli faktycznie to uszczelka pod głowica i zakladając stan faktyczny jak opisalem "nie dymi na biało, w zbiorniczku od płynu chłodniczego mała ilość zanieczyszczeń" mam szanse przejechac jeszcze te 100km bez zniszczenia silnika? Zamierzam spuścić cały olej, zalać swieżego i próbować...
m166 - Nie Lis 01, 2015 18:34
cyt"Kilka dni temu zaczęła mi się świecić czerwona kontrolka SRS. Raz się swieci, raz nie. Zapali sie i zgaśnie. Może jakis problem z elektryka jest? "
pod fotelami z przodu są kostki elektryczne dociśnij je poruszaj nimi ewentualnie przeczyść styki
Pawel_T - Nie Lis 01, 2015 19:21
Wiem... Tam pogrzebie. Ale reszta problemu ważniejsza
NoPE - Nie Lis 01, 2015 22:07
Silniczek krokowy jest od jałowych. Przeczyść go jakoś (np płucząc w ekstrakcyjnej benzynie). To na początek.
Z HGF'em jechać możesz bacznie monitorując temp. silnika nie dopuszczając do przegrzania, jednak u Ciebie nie ma HGF wnioskując po opisie (no może jakieś zalążki "tłuste plamy w zbiorniczku").
Check Engine to raczej sonda lambda.
BigBoyPL - Nie Lis 01, 2015 22:50
Ja bym się tak nie cieszył że lampka check engine przestała świecić bo bardzo dużo błędów w k series zostaje w pamięci i nawet jak nie występują to później się świeci cały czas dopóki się nie zapełni pamięć.
|
|