Zobacz temat - [R45] Problem z porannym rozruchem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Problem z porannym rozruchem

seba11917 - Wto Lis 03, 2015 09:42
Temat postu: [R45] Problem z porannym rozruchem
witam. tak jak w temacie mam problem z porannym odpaleniem mojego R.
Filtr paliwa wymieniony dobrze odpowietrzony nowe przewody paliwowe
i nowe swiece. Kat ustawiony na 2stopnie tak jak proponowali
REMIGIUSZ I KOBI84 i dalej nic. pomocy bo już niemam pomysłu.
może tranzystor w sterowniku pompy padl i za mala dawke paliwa podaje przy rozruchu?

Remigiusz - Wto Lis 03, 2015 13:31

seba11917, A próbowałeś go odpalić tak ze przed rozruchem pompujesz gruszka paliwo aż zrobi się twarda ? Jest pryz tym jakaś różnica ?

Zaworek powrotny w pompie sprawny ?

Jaki masz dokładnie problem z odpaleniem tego nie napisałeś ?

seba11917 napisał/a:
może tranzystor w sterowniku pompy padl i za mala dawke paliwa podaje przy rozruchu?

To bys juz w cale nie odpalil, elektronika dziala na 1 albo 0 :D Wiec albo dziala albo nie dziala :wink:

seba11917 - Wto Lis 03, 2015 14:21

jutro rano zrobie jak radzisz podpompuje gruszka,w tamtym roku chyba tak robilem
i trochę lepiej było. ale paliwo jest bo zalozylem przezroczyste weze.
dzwoniłem do gościa od pomp i mowil ze ten tranzystor może nie dawac takiej rezystancji jak powinna być na zawor dawki paliwa może być przegrzany i dlatego
takie slabe odpalanie z rana przy dłuższych postojach i ujemnych temp.
a zawor ten przy pompie na powrocie czy jakos tak? a ten tranzystor to chodzi albo nie?

Remigiusz - Wto Lis 03, 2015 15:56

Możesz sprawdzić zawór powrotny na pompie tez czy działa, jest jeszcze cos takiego jak zawor cisnienia regulacji pompy ktory jest na gorze pompy :) przy wale miedzy ECU pompy a obudowa paska.

Ale ogólnie jak pali z rana źle to może być tez winna kompresja silnika ;)

seba11917 - Wto Lis 03, 2015 19:34

czyli ten zawor na powrocie powinien być zamknięty jak dmuchnę
od strony pompy i dopiero się otwiera pod jakims ciśnieniem dobrze
rozumiem?

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 18:08 ]
a możesz dac namiary gdzie kupic ten zawor i pewnie zamiennik bo orginal
to pewnie niezle kosztuje

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 18:17 ]
a ten zawor regulacji ciśnienia pompy to jak sprawdzic

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 19:34 ]
mam takie pytanko ten zaworek zwrotny to jest ten po lewej stronie na którym jest przewod paliwowy zasilający od baku?

Remigiusz - Wto Lis 03, 2015 20:50

zawor powrotny jest na wyjściu pompy gdzie paliwo wraca do baku i idzie tez przewód od wtrysków. Tam jest kulka w środka w tej mufie jak by.

Zawor ciśnieniowy pompy kosztuje nowy 55zl :D ale trzeba go ustawić, na boku pompy masz śrubę która się wykręca i wkręca manometr i na odpalony silniku patrzy ile pokazuje ciśnienia. Od strony bloku a pompa jest to dokładnie.

Na śrubie co zasila paliwo masz Banjo śrubę z sitkiem tylko.

Bym najpierw poprobowac z pompowaniem gruszki jezeli pomoze jednak gruszka jest mimo to wadliwa w tedy nawet jak nie widac zeby sie cos cofalo.

Druga opcja pobaw sie jeszcze katem wyprzed go troche jeszcze i zobacz. A probowales odpalac na kacie 0° ?

Kobi84 - Wto Lis 03, 2015 22:02

seba11917, Ja nadal polecam kąd między +3 a +3.5. U mnie na 2 odpalał gorzej niż na 3. Oczywiście zakładając że nie msz problemu z układem paliwowym. Dokładnie jak napisał Remigiusz, sprawdź gruszkę. To że widzisz paliwo w przewodach wcale nie oznacza że np gruszka jest pusta i musi pierw zassać paliwo do niej.
seba11917 - Wto Lis 03, 2015 22:39

Kobi84 ale dalem zaworek zwrotny za filtrem paliwa a pompa i w przewodach jest paliwo to musi az ssac z gruszki jak ma przy pompie?

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:12 ]
Remigiusz masz racje na tym jednym jest sitko to przewod zasilający zgadza się ale na powrocie patrzyłem i niemam tego sruta w srodku chyba ze sprezyna siadla i go nie
widze albo jest jakiś inny. rano podpompuje gruszka i zobaczę. a ten zawor ciśnieniowy
o regulacji za 55zl jak wygląda bo niemam pojęcia.zobacze go jakos bez rozbierania
kola i paska od pompy.

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:19 ]
czyli jeśli dobrze was rozumie to jak na powrocie jest walnięty zawor to paliwo się cofa
z pompy a ta się zapowietrza i kłopoty z paleniem sa?

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:38 ]
http://auto-pit-stop.pl/u...e25fbbfff9b.jpg


o taki ci zawor chodzi na powrocie

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:39 ]
taki kupic jak co?

Remigiusz - Wto Lis 03, 2015 22:45

seba11917, Zawor zwrotny się dalej przed gruszka jak coś oraz filtrem ;)

Wystarczy ze paliwo się cofnie zakręci trochę pompa i pociąga już powietrze.

Mi chodziło o ten zaworek:


Opcja jeszcze może być tez taka ze sie pompa zapowietrza przez uszczelke pod ECU pompy.

Co do katu wtrysku to jednak sie jego powinno sprawdzać jak silnik jest zimny i sie od razu auto odpali zanim się nagrzeje. Bo na ciepłym silniku widać juz tylko kat dynamiczny a nie statyczny.

ECU potrafi kat przestawiać 21° albo 14° juz nie pamiętam dokładnie.

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:44 ]
A to jest ten zawor powrotny pompy i tam jest kulka w srodku :)

https://www.motointegrato...h-2-467-413-027

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:45 ]
Zanim co kol wiek kupisz sprawdź z tym pompowaniem :)

seba11917 - Sro Lis 04, 2015 07:09

Remigiusz miałeś racje. podniosłem rano maske w gruszcze było cos paliwa
ale jeszcze podpompowałem 3 razy i była twarda. Zagrzalem swiece dwa razy
i odpalilo,raz tylko obrocilo :mrgreen: Teraz pytanie zawor zwrotny z tym srutem do wymiany? Sprawdze jeszcze ten kat jak mówisz na zimnym silniku i tu drugie
pytanie czemu ustawia się na rozgrzanym a nie na zimnym?
widze ze powoli dojdziemy do przyczyny i usprawnimy to odpalanie :mrgreen:
za co bardzo wdzięczny jestem.

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 07:09 ]
a jeszcze jedno bo nadmieniles jeśli chodzi o pompe to wymieniałem teraz ta uszczelke
pod ECU pompy

Kobi84 - Sro Lis 04, 2015 07:38

Czyli podsumowując. Zaworek zwrotny na dopływie paliwa jest przed gruszką ? Bo powinien być jako pierwszy - potem gruszka - filtr i pompa.
Co do ustawiania kąta to robi się to na gorącym silnikieu ponieważ ECU potrafi samo go regulować, w pewnym zakresie. U mnie w zależności od obciążenia silnika i wciśnięcia gazu zmienia się od 0 do +15. Wiem bo mam cały czas dynamiczny podgląd parametrów przez ELM. Dlatego na zimnym silniku ECU daje zaraz po odpaleniu inny kąt niż jest ustawiony, a gdy silnik osiągnie temp. to ECU przestaje ingerować (silnik na wolnych obrotach bez obciążenia i gazu) w kąt i ustawia taki jak wyregulowano. Dopiero gdy ruszysz to zacznie go dostosowywać. Popatrz na to jak na ssanie w benzynie. Zaraz po odpaleniu na zimnym masz inne obroty niż na gorącym. Tu jest podobnie tylko z kątem. Wrócę jeszcze do zaworka na dopływie do gruszki. Polecam zamocowanie go w pozycji pionowej. U mnie gruszka idzie w dół a pod nią dałem zaworek i dzięki temu zamyka się wręcz grawitacyjnie. Niezależnie od tego czy paliwo chce się cofać.

seba11917 - Sro Lis 04, 2015 11:19

Kobi84 miałem tak zamocowany zaworek zwrotny jak mówisz i było gorzej
teraz mam za filtrem a przed pompa i jest lepiej.
a co do kata to ustawiałem go na rozgrzanym silniku.

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 08:28 ]
bo bym zapomnial po tym odpaleniu z rana przejechaniu 1 kilometra auto postalo godzine i już dluzej krecil.

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 11:19 ]
Remigiusz tak mysle skoro gruszka podpompowałem i lepiej pali
to do wymiany ten zawor zwrotny na powrocie i ten od regulacji
ciśnienia? A czy ten zawor od ciśnienia wpływa na osiągi auta
bo musze powiedzieć ze moim R maksymalnie jechałem 165km/h
i ani rusz więcej.

bociannielot - Sro Lis 04, 2015 15:33

seba11917 napisał/a:
bo musze powiedzieć ze moim R maksymalnie jechałem 165km/h
a przegazuj na jałowym czy nie masz obcinki przy 4000 obr/minutę?
seba11917 - Sro Lis 04, 2015 15:50

gazowalem kiedyś i niemam wchodzi miedzy 5000a 6000obr/min
Remigiusz - Sro Lis 04, 2015 15:57

Na pewno masz sprawna przeplywke :D To ze możesz gazować powyżej 4tys jeszcze nic nie znaczy.

Zawor cisnienia ma wplyw ale jak pisalem powyzej jego sie reguluje wiec nowego nie trzeba. Trzeba tylko zmierzyc jakie cisnienie on pozwala i tyle. Chyba ze dolyn koszyk na nim sie nie trzyma w cale i sprezyna wypada to w tedy mozna wymienic.

Czemu nie kupisz sobie nowej gruszki i problem mysle ze zniknie :)

seba11917 - Sro Lis 04, 2015 16:13

przeplywke mam sprawna bo odpinalem i był mułowaty.
a co do gruszki to wymieniałem bo myslalem ze cos to da a tu nic.
Remigiusz to co proponujesz ten zawor zwrotny z kulka?
a ten ciśnieniowy taki znalazłem będzie jak już co/
http://www.dieselcars.pl/...stp88407[1].jpg

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 16:07 ]
A jak się ustawia się ten zawor myslalem ze tylko go wkrece i już?

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 16:13 ]
a jeszcze jedno dziś zauwazylem ze rano krotko grzaly się swiece.
może czujnik temp. cieczy nieraz nawala.
przy podobnej temperaturze nieraz grzaly o wiele dluzej

Remigiusz - Sro Lis 04, 2015 16:25

seba11917, podalem wyzej zdjecie z nr czesci ale tak z linku to jest ten zawor. I jak sie ustawia tez jest foto :D Widze ze nikt sie temu nie przygladnal. Bije sie mlotkiem od goru w trzpien i przez to sie sprezyna napina i zwieksza sie cisnienie.

Moze sie faktycznie pompa zapowietrza, moze zacznij od zaworku powrotnego w pompie bo on powinien trzymac a skoro u ciebie nic nie ma troche dzwine to jest.

Moze byc faktycznie ze za niskie cisnienie daje pompa nisko cisnieniowa w pompie ale trzeba to zmierzyc najpierw bo wymiana nic nie da jak sie nie ustawi tego :)

seba11917 - Sro Lis 04, 2015 16:39

a jakie ciśnienie powinno być bo niemam zielonego pojęcia.
i jeszcze wymienie ten czujnik temp.plynu

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 16:39 ]
i ten zawor co podalem linka jest bez tego sitka i oringow trzeba dokupić je

Kobi84 - Sro Lis 04, 2015 19:01

seba11917, jeśli po godzinnym postoju auto gorzej dopala to rzeczywiście nie ma co poruszać tematu zaworku pa przewodzie paliwowym. A jeszcze takie jedno przemyślenie mam. Ile masz paliwa w baku zazwyczaj? Może masz zepsuty korek wlewu i się podciśnienie robi w baku? Poluzuj trochę korek by powietrze miało dostęp do baku i sprawdź jak będzie odpalał w różnych warunkach.
seba11917 - Sro Lis 04, 2015 19:57

no przyznam ze jak jade tankowac to jak otwieram wlew to niezle syczy.
przeważnie mam czwiartke może mniej jak tankuje.a co z tym korkiem,
on ma jakiś odpowietrznik bo nie zwrocilem uwagi

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 19:57 ]
a co z ta predkoscia mojego R jakies pomysły?

Kobi84 - Sro Lis 04, 2015 20:00

NO jeśli przy odkręcaniu mocno syczy to możemy mieć trop. Korek ma zaworek który pozwala zasysać powietrze gdy ubywa paliwa w baku. Tworzy się podciśnienie i ubytek paliwa zastępuje powietrze. Jeśli korek jest zabrudzony, zalepiony lub zepsuty to powietrze nie dostaje się do baku i powstaje w nim podciśnienie które zasysa paliwo z przewodów, gruszki itp. A dodatkowo blokuje pobieranie paliwa co może utrudniać rozruch jak i dopływ dużej ilości paliwa przy agresywnej jeździe ( zamulony silnik) Odkręć korek tak by nie wypadł ale by powietrze miało swobodny dostęp i sprawdź jak będzie. Ci którzy mieli takie problemy z korkiem polecali nawiercenie w nim dziurki około 1-2mm by zasysało powietrze. Ja nie miałem takiego problemu ale profilaktycznie kiedyś bardzo dokładnie wymyłem korek by cały brud z niego wyleciał i nie słyszę syku przy odkręcaniu.

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 20:00 ]
Jeśli się mocno zatyka i z pełnego baku masz ćwiartkę to takie podciśnienie może mieć wpływ na Twoją prędkość max.

seba11917 - Czw Lis 05, 2015 17:24

a gdzie ma ten zaworek korek wlewu i jak wpuści powietrze skoro niema dziurki

[ Dodano: Czw Lis 05, 2015 17:24 ]
zamowilem ten zawor zwrotny przelewowy na pompie
jak przyjdzie to wymienie i się zobaczy. Na razie wszystkim dziekuje za pomoc :mrgreen:

Remigiusz - Czw Lis 05, 2015 17:32

Jak coś to wywal gruszke wstaw zaworek zwrotny plus elektryczna pompę paliwa do gaźnika w to miejsce :) podłąc po zapłonie i problem z głowy :)
Kobi84 - Czw Lis 05, 2015 17:51

seba11917, Zaworek jest ukryty w korku. Taka jego konstrukcja że jak patrzysz na niego od dołu to tam takie dziurki są i elementy ze sprężynką które się poruszają. To jak w korku do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Tam korek też ma zaworek a nie widać go jak się patrzy na korek.
seba11917 - Czw Lis 05, 2015 19:21

już myslalem nad ta pompka elektryczna jak pisałem dużo wcześniej.
to mówisz ze po zapłonie podlaczyc,a jak długo będzie wlaczony zapłon to ona przestaje pompować po jakims czasie? na razie zobaczę z zaworem.

Remigiusz - Czw Lis 05, 2015 19:53

Będzie pompowac cały czas :) ale ona sobie może spokojnie chodzić będzie wspierać pompę wtryskowa :)

Ważne żeby nie dawała więcej jak 0.5 bar ciśnienia bo tyle samo jest żarówek ciśnienia pompy nastawiony lub powinien być :)

seba11917 - Czw Lis 05, 2015 20:03

oki.to ten zawor ciśnieniowy co my wcesniej obmawiali ma dawac ciśnienie 0,5 bar?
a może zamontować ta pompke i jeszcze przekaźnik czasowy to caly cza nie będzie chodzic co ty na to?

[ Dodano: Czw Lis 05, 2015 20:03 ]
moglbys mi polecić jakas pompke bo szukałem sa ale duże ciśnienie daja
bylbym bardzo wdzieczny :mrgreen:

Remigiusz - Czw Lis 05, 2015 20:06

Jak pompa wtryskowe działa to i tez ta pompka ma działać inaczej będzie zasysanie paliwa przez wyryskowa utrudnione lub niemożliwe nawet.

Co za sens montować pompkę i ja potem wyłączać.

No tak zawór się na 0.5 bar ustawia ogladnij obrazek jeszcze raz :) na nim masz wszystko pokazane nawet jak się to młotkiem i pretem ustawia.

seba11917 - Czw Lis 05, 2015 20:13

wiem ze będzie problem z zasysaniem jak nie chodzi dlatego myslalem
podlaczyc trójniki do weza zasilającego i była by jakby z boku a jak by nie chodzila
to by szlo paliwo glownym tak jak teraz.ale dziekuje za rade w sumie masz racje
może chodzic caly czas.znalazlem wlasnie taka co daje 0,2 bara bylaby?

Remigiusz - Czw Lis 05, 2015 22:10

Tak była by :) jak jest do gaznikow to będzie. Można zzrobićtrójnik i dać żaworek zwrotny żeby się zamykał jak pompa chodzi a był otwarty jak pompa działa tylko to komplikuje układ cały i trzeba dodatkowe czasowniki :)
seba11917 - Czw Lis 05, 2015 22:44

Mam takie pytanko jeszcze o ten zawor
cisnienia. Jak podlaczylbym komputer
to nie pokaze mi jakie jest cisnienie?

Remigiusz - Czw Lis 05, 2015 22:53

Skąd ma tobie to pokazać ? Tam czujników ciśnienia w pompie nie ma. Po to masz w pompie otwory na wręczanie manometra :)
seba11917 - Czw Lis 05, 2015 23:14

A nie sciagnie danych ze sterownika pompy
Remigiusz - Czw Lis 05, 2015 23:21

seba11917,
Cytat:
Tam czujników ciśnienia w pompie nie ma.

seba11917 - Nie Lis 08, 2015 11:45

przyszedł mi wczoraj ten zawor przelewowy od pompy,
dzisiaj po południu go wymienie i się okarze.
mam nadzieje ze załatwi on sprawę z tym odpalaniem.

[ Dodano: Nie Lis 08, 2015 11:45 ]
A wiec zawor zalozony wczoraj. po 17 godzinnym postoju
wchodze grzeje swiece i....odpala od strzala jakby byl silnik nagrzany.
poczekam jeszcze na zimniejsze poranki ale juz widze ze roznica jest
kolosalna :mrgreen: Dziekuje wszystkim za pomoc.

Kobi84 - Nie Lis 08, 2015 11:56

seba11917, Czy ten zawór kupiłeś już ustawiony na odpowiednie ciśnienie? Tak się zastanawiam czy on już ma właściwe parametry, czy też trzeba go dopiero teraz na pompie wyregulować?
seba11917 - Nie Lis 08, 2015 12:16

Kobi84 tego zaworu cisnieniowego nie wymienialem chodz moze w
poniedzialek sprawdze moze cisnienie jakie daje pompa.
wymienilem tez zwrorny przelewowy na powrocie. jak odkrecilem go
i dmuchnolem to az gwizdal taki wyje...any. Mysle ze teraz powinno byc
ale jak pisalem wczesniej zobaczymy jak bedzie w zimniejsze poranki.

Kobi84 - Nie Lis 08, 2015 12:39

seba11917 napisał/a:
Kobi84 tego zaworu cisnieniowego nie wymienialem


Żle zrozumiałem z tymzaworem. Dzięki za wyjaśnienie. Świetnie że problem wydaje się być rozwiązany :mrgreen: Oby przy niższych temperaturach tak zostało. Powodzenia.

-_Zielarz_- - Sro Sty 20, 2016 11:49
Temat postu: Gruszka , pompka ręczna paliwa
Podłączę się pod temat. Czy ktoś wie na 100% jaki przekrój mają przewody przy pompce/gruszce właśnie ? Te co potem do filtra dochodzą - 8, 10 mm ? Chcę kupić nową gruchę, ale nie wiem jaki przekrój króćce mają mieć :(
Remigiusz - Sro Sty 20, 2016 11:58

8mm ma :-)
-_Zielarz_- - Sro Sty 20, 2016 13:18
Temat postu: Oporność świecy żarowej
Dzięki :)

A oporność sprawnej świecy żarowej ?? ? :D (Właśnie patrzyłem - w moim 420 D trzy są).

wooy11 - Sro Sty 20, 2016 13:34

...chyba coś koło 0.5 - 0.6 Ohm ale pewny nie jestem ;)
Remigiusz - Sro Sty 20, 2016 13:43

Zmierz ile prądu pobiera na jedna świecie powinno być coś ponad 10A na jedenj świecy. Jest to moim zdaniem dokładniejszy pomiar niż oporność. :wink:
-_Zielarz_- - Sro Sty 20, 2016 14:12

O ! Super ! Dzięki za info :)

W zeszłej zimy odpalał pięknie, tam przy wielkich mrozach i długim postoju musiał zakręcić 4-6razy i wio ... a tej zimy lipa. Dziś było coś koło -8 i po czwartym kilkusekundowym kręceniu odpalił. Jak jest -3 lub więcej to pali od strzała.

Wymienione mam filtry, leje niby dobre paliwo - przed zimą Shell a potem Miles'a o ostatnimi czasy Mile'sa Plus (arktyczny) ze Statoila. Olej też wymieniony Na Valvo MaxlIfe 10W40.

Jak już raz odpali to potem od strzała odpala. Jak po porannym odpalaniu i jeździe postoi kilka godzin, to późnym popołudniem spokojnie odpala za 4-5 obrotem (rozjusznika ;) ).

Teraz sprawdzałem, że grucha miękka - trzeba dobrze pomiętolić by stwardniała (starość nie radość :mrgreen: czy to aby jeszcze to forum ? ;-) ).

Zamówiłem nową gruchę z zaworem oczywiście a także luzem zaworek zwrotny.
Sprawdzę też korek wlewu paliwa czy dopuszcza powietrze (jeśli chodzi o sam zbiornik to tankuje przy minimum 1/3 ale zazwyczaj wcześniej - nie lubię jak ta wskazówka jest po lewej stronie ;) w sumie "duże" też lubie jak są po prawej :twisted: ).

W weekend albo tuż po sprawdzę świece (wcześniej nie dam rady).
Na koniec jak to wszystko nie pomoże, to pomyśle o tych śrubkach/zaworkach/sitkach przy pompie.

Jak i to by nic nie dało to już pozostaje wtedy chyba tylko kompresja, tzn. jej brak :(

Zobaczymy

Dzięki za podpowiedzi.

Remigiusz - Sro Sty 20, 2016 14:40

-_Zielarz_-, Zrob prosty test, zanim rano przy mrozie odpalasz pod pompuj gruchę i sprawdź czy w tedy lepiej odpali i będzie wszystko jasne.

[ Dodano: Sro Sty 20, 2016 14:40 ]
Mały film jak zmierzyć ciśnienie w pompie Vp30 :P

Przy 2000 rpm powinno być w pompie około 11bar ciśnienia :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=8JGHb2X3DTQ


seba11917 - Sro Sty 20, 2016 19:32

Jesli dobrze widze na filmiku to wkrecona jest sruba banjo i do niej przewod dobrze mysle?

[ Dodano: Sro Sty 20, 2016 19:32 ]
Sorki nie sruby a kroćca uzyto dobrze mowie

Remigiusz - Sro Sty 20, 2016 20:33

seba11917, Dokładnie tak. Jest to śruba Banjo z gwintem M10x1,0 oraz podkładki i oczko pod Banjo zakute przewodem :wink: Tylko mowie od razu lepiej kupić sobie zwykła srube M10x1,0 z długością 35mm lub 50mm i odciąć ile trzeba i gwint gdzie zachodzi na oczko szlifnac lekko oraz 2-3mm w głąb pompy. Ponieważ otwór do środka pompy w pompie jest zaraz z boku korpusu i nie trzeba Banjo, a problem jest taki ze zwykle Banjo M10 jest za krotka (maja 25 do 28mm długości) i urwie gwint w pompie (Przerabiałem :!: ) ;)

Dodam jeszcze ze śruba zasilenia paliwa z sitkiem ma średnice pod podkładki M12 bo kupowałem :wink:

seba11917 - Sro Sty 20, 2016 20:48

Remi wielkie dzieki za dokladne wyjasnienie.
A ta srube ktora wkrecasz ile na gwincie zeszlifowac z grubosci sruby to mam na mysli i jaka dlugosc sruby u siebie miales?

Remigiusz - Sro Sty 20, 2016 21:04

seba11917, Trzeba zeszlifowac od glowy sruby grubosc oczka + pokladki miedziane 2x + 3mm wejście w pompę.

Nie zrobiłem niestety zdjęcia bo by było jasne :wink: A ropy trochę wyleci ale nie dużo jak sie odkreci. Szmate dac za pompe zeby podkladki nie wpadly i wylapie akurat ilosc ropy.

seba11917 - Sro Sty 20, 2016 21:11

Oki dziekuje :)
-_Zielarz_- - Czw Lut 04, 2016 13:05

Dziś sprawdzone mam ładowanie aku - 14V ... mogło by być te 0,5 więcej ale tragedii nie ma.

Sprawdzone świece - są trzy u mnie i sprawne - wszystkie około 0,4-0,5 oma oporu.

Ale co ciekawe i nie ma jak początkujący , "podwórkowy mechanik" zabiera się do rozwiązywania problemów.

Otóż jak pisałem pewnie o swoim aucie w dziale Nasze samochody (czy jakoś tak), po wymianie hebli na 300mm z przodu z zaciskami od TypeR a z tyłu tarcze i zaciski od ZSa, pojawił się problem z ABS - trochę tam kombinacji było, dwa auta na cegłach bo to przeszczep był i ulewa przyszła, i albo coś z czujnikiem jakimś albo złe odpowietrzenie, tzn nawet na pewno złe - bo z ABS trzeba od początku do końca jechać chyba a my zrobiliśmy z Julkiem standardowo od tylca.
Tak czy siak postanowiłem wtedy go wyłączyć i wywaliłem bezpiecznik pod kierownicą, wywaliłem kontrolkę z deski i wywaliłem duży 60A z nadkola.

A dziś z kumplem elektrykiem po sprawdzeniu świec sprawdzamy jak reagują podczas grzania a tu zero zmian. Idziemy od świec do przekaźnika - nie "pyka". Idziemy po fioletowym kablu do bezpiecznika - też na nadkolu i kutwa już wiadomo co co Zielarz wymodził :D łomatko , zamiast od ABS wywalony bezpiecznik od świec. Przełożyłem, sprawdzamy, przekaźnik strzela, na świecach jest prąd, jakieś 10-15sek po wygaszeniu kontrolki grzania, przekaźnik puszcza.

Ręce opadają :D :D wstyd , ale pisze dla innych "orłów" jak ja ;)

Dlatego zeszłej zimy pięknie odpalał a tej nie. Mogę się cieszyć, że i tak przy -15 bez grzania dawało radę w końcu zapalić.

Prawdziwy test jednak dopiero przy kolejnych mrozach ponad -10 ...

Co nie zmienia też faktu że mam nową gruszkę i zaworek zwrotny które zamontuje, tylko muszę kawałek przewodu paliwowego kupić i opaski ... I podkładkę miedzianą pod odpowietrznik na filtrze paliwa (ta śrubka na nim na górze jeśli dobrze kumam ?).

Ave