Zobacz temat - [R75 ] Klekot w silniku z prawej strony samochodu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 ] Klekot w silniku z prawej strony samochodu

estern - Czw Lis 05, 2015 11:07
Temat postu: [R75 ] Klekot w silniku z prawej strony samochodu
Witam

szukam szukam i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na forum

chodzi o to że z od strony pasażera przy prawym kole wydobywa się klekot na postoju, z miesiąca na miesiąc coraz głośniejszy zaczyna go słychać w kabinie i nie mam powoli pomysłu co z tym fantem zrobić, jeżdżę już tak 7 miesięcy ale zaczynam się bać że w końcu coś się tam urwie i będzie po zawodach, gdyby to był diesel obstawił bym koło pasowe ale to 2.0 benzyna maual

po kolei mechanicy eliminowali usterki i nic to nie dało

alternator regeneracja, zrobione sprzęgło dwumasa jest ok, wymiana rolki, paska i napinacza paska wieloklinowego, kolektor też jest ok

macie jakieś pomysły w po pójść dalej ? ewidentnie to coś pomiędzy kolektorem a alternatorem, czy taki klekot może być związany z rozrządem ?

z góry dziękuje za podpowiedzi

prebenny - Czw Lis 05, 2015 11:07

Przy dieslu to koło pasowe ale benzyna.
Robert75 - Pią Lis 06, 2015 09:30

Mialem krzywe jazdy z pompa wspomagania. Jedna buczała, druga piszczała, a teraz trzecia sie konczy, echh. Pompa obok alternatora więc blisko rejonu o którym mowisz
estern - Pią Lis 06, 2015 12:16

Pompę bym wykluczył zero problemu z odpalaniem i podawaniem benzyny a co się znajduje w miejscu koła pasowego w dieslu w silniku benzynowym ?

ewidentnie klekot jest głośniejszy przy ssaniu jak się rozgrzeje cichnie ale też go dobrze słychać, kiedyś ktoś na forum wrzucił film z takim klekotem w benzynie ale miał automat i to było z jego układem związane. W manulalu ta część nie występuje zapomniałem jak się nazywa i nie mogę tego tematu odnaleźć za cholerę byłem u mechanika ale nie są w stanie określić skąd ten klekot

przejrzałem filmy na youtube z żadnym z tych co mi znalazł nie przypomina takie stuku postaram na dniach wrzucić film z tym odgłosem

prebenny - Pią Lis 06, 2015 12:22

estern chodziło o pompę wspomagania kierownicy - nie paliwa.
estern - Sob Lis 07, 2015 18:30

Panowie wstawiam link ze swoim klekotem

https://youtu.be/nXzMjqI0PoE

przy okazji chciałem się spytać od czego są te dwa węże których mam wyciek ? ten po prawej to podciśnienie benzyny ? a ten po lewej ?

prebenny - Sob Lis 07, 2015 18:36

Szukałbym na Twoim miejscu w okolicy pasków osprzętu albo rozrządu. U taty w Astrze G jak się rozrząd kończył to też było słychać stukanie (nie pamiętam czy podobne jak u Ciebie ale zawsze warto sprawdzić zanim coś się stanie).
estern - Sob Lis 07, 2015 19:07

No właśnie za tydzień jadę na wymianę rozrzadu bo nie mam pojęcia kiedy robili poprzedni właściciele pasek jest jeszcze z napisem rover a ma nalatane ponad 160 tysięcy a te dwa przewody z których jest wyciek od czego są?
adam_26 - Sob Lis 07, 2015 19:25

To są przewody odmy, odpowietrzenie skrzyni korbowej możesz mieć pozatykane zapieczone wloty do pokrywy zaworowej, rurki pasowało by rozpiąć i przedmuchać czy nie są pozatykane głównie te wejścia do pokryw. Tą kombinowaną rurkę możesz kupić tutaj http://www.s-part.pl/184,...ietrzajacy.html powiedz mechanikowi żeby ci te odmy posprawdzał przy wymianie rozrządu i klekotu też poszukał. Może to z kolektora dolotowego albo, któryś zawór tak dzwoni.
estern - Sob Lis 07, 2015 20:02

Jest taki myk też że jak ta z prawej strony rurka jest dociśnieta (uszczelniona) to zaczynają falować obroty na gazie i się zaczyna jakby dlawić jak ją odciagne to obroty wracają do normy i ładnie trzyma stale obroty wtedy.
adam_26 - Sob Lis 07, 2015 21:16

Nic mi to nie mówi rurka z prawej strony najlepiej zrób dobre zdjęcie silnika i powiedz dokładnie o która chodzi. Możesz mieć też nieprawidłowo odmy popodpinane.
estern - Pon Lis 09, 2015 13:50

w 35 sekundzie jest zatrzymane na tej z której jest wyciek chodzi mi o tą po prawej zaraz, z niej tak syczy
tomi24lbn - Pon Lis 09, 2015 16:25

Te rurki to odmy mają być drożne i szczelne. Czy na pb też falują obroty po uszczelnieniu odmy ?? ? Co do stukania to pewnie jeden z popychaczy hydraulicznych
estern - Pon Lis 23, 2015 10:11

Na benzynie bardzo minimalnie jakby falowały obroty są niewyczuwalne jak się siedzi natomiast widać delikatne ruszanie się wskaźnika obrotów na biegu jałowym

[ Dodano: Pon Lis 23, 2015 10:11 ]
Klekot ustał po wymianie oleju na nowy olej 10w40 oraz rozrządu po osłuchaniu raczej dochodził z kolektora. Temat uważam za zamknięty

automechanik - Sob Lis 28, 2015 13:51

to był ewidentny stuk popychacza