|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Problem odpalania
seba11917 - Pon Lis 23, 2015 16:22 Temat postu: [R45] Problem odpalania Witam wszystkich. Wracam do tematu porannego odpalania.
Jak wcześniej pisałem wymieniłem swiece filtr paliwa i ten zawor
zwrotny na pompie na powrocie noi kat ustawiony na 3,5stopnia.
Dzisiaj po nocnym postoju i malym przymrozku odpalil jak nigdy
czyli poprawa jest, i tu po chwilowym czasie pracy silnika przez czas skrobania
szyb wylaczylem go i na chwile poszlem do mieszkania. po 5 minutach chcadz jechać
i ponownym odpalaniu niespodzianka kręcenie przez chwile.
I tu pytanie co to może być? dodam jeszcze ze wcześniejszy kąt był ustawiony
na 2 potem na 4,5 stopnia i gorzej palil.
[ Dodano: Pon Lis 23, 2015 16:22 ]
Macie jakies pomysły czy nie bardzo?
Remigiusz - Pon Lis 23, 2015 17:42
seba11917, Sprawdzałeś ten filterek na śrubie Banjo co dochodzi paliwo do pompy czy nie ma syfu ?
Jeszcze pytanie czy od wymiany filtra już trochę przejeździłeś ?
seba11917 - Pon Lis 23, 2015 17:56
Powiem ci szczerze ze tylko tak zerknolem na niego jak było odkręcone
Mowisz ze to może być przyczyna jak jest zasyfiony?
Czyli na wszelki wypadek mogę je dobrze wymyc.
Dzieki za rade
[ Dodano: Pon Lis 23, 2015 17:56 ]
od wymiany filtra paliwa przejezdzilem około 1000km
Remigiusz - Pon Lis 23, 2015 19:15
Dodam jeszcze taka ciekawość ze czasem tanie filtry maja w sobie pyłki które się dostają za filtr do pompy i zapychają sitko w tej śrubie Banjo. Dlatego tez nie warto za często wymieniać filtr paliwa, taki jest mój werdykt bo to przerabiałem Po wymianie dwóch filtrów w przeciągu tygodnia przez lipne paliwo zatkało mi się to sitko i czasem tak było ze ciężko dało się odpalić auto I Potem miałem akcje ze na autostradzie nagle tracił i moc i gasł a winna leżała w zatkanym zaworku.
Dostałem jeszcze info z Bosch maja przypadki ze w tanich filtrach syf pozostaje po produkcji i zapychają paprochy pompy lub te sitka. Dlatego warto czasem filtr paliwa przed montażem delikatnie przedmuchać powietrzem i potem nie nakładać węzą co idzie od filtra do pompy tylko trochę paliwo z niego wypuścić żeby możliwy syf wyleciał.
Ja teraz po roku odkręciłem znów ta śrubę zęby sprawdzić i jak na razie minimalna ilość syfu prawie niewidoczna.
A co do takich akcji z problemem z odpalaniem to miałem raz jak wymieniłem filtr to czasem tak się szybko gasiło to ne mógł zapalić --> powietrze było w filtrze. Spróbuj jeszcze filtr odpowietrzyć.
seba11917 - Pon Lis 23, 2015 19:35
Dziekuje za porady zrobie tak jak mówisz może nawet jutro.
a takie pytanko czym dobrze wyczyscic ta srube,powietrzem czy w rozpuszczalniku
zanurzyć żeby te syfy się rozpuścły jak sa
[ Dodano: Pon Lis 23, 2015 19:35 ]
a zapomniałbym jak odkrecalem ten odpowietrznik na tej srubie po wymianie
filtra i pompowaniu gruszka to paliwo niezle leciało.
ale sprawdze tak jak radzisz.
Kobi84 - Pon Lis 23, 2015 20:36
Remigiusz napisał/a: | seba11917, Sprawdzałeś ten filterek na śrubie Banjo co dochodzi paliwo do pompy czy nie ma syfu ?
|
Mam zamiar i ja sprawdzi u siebie ten filterek. Wystarczy wykręcić śrubę i on jest na niej? Nie zapowietrzy się przy tym pompa?
Remigiusz - Pon Lis 23, 2015 21:03
Kobi84, Tak wykrecasz srube i on jest jak by w tym banjo w srodku bedziesz widzial. Ja to zawsze szybko robie bo paliwo wylatuje z pompy. I przed dokrecaniem tej sruby z powrotem wkrecam ja recznie i pompuje gruszka az troche paliwa wylecie z pod sruby i dokrecam. Nie powinno sie zapowietrzyc. Po czytania tez Bulletina Boscha kiedys opisuja ze te pompy sie same odpowietrzaja nie jak w Vp44.
seba11917, Ja to zawsze labo ustami dmucham albo jak cos kompresor. Od wewnatrz śruby dmuchać zeby syf odpadł z tego koszyka. Jak sie ma to na wierzchu wiadomo o co chodzi Albo mozna tym specyfikiem do czysczenia tarcz hamulowych spryskac to ladnie od wenatrz i tez powinno umyc.
Kobi84 - Pon Lis 23, 2015 21:25
Pytam bo zamierzam odkręcić tą śrubę i zabrać na przeczyszczenie do pracy. Mam tam specyfiki i kompresor. Czyli jeśli zostawię odkręcony przewód to nie powinno mi z niego lub z pompy wylewać się paliwo przez 9 godzin? Przy montażu wystarczy napompować pompką by wylatywało z przewodu i powinno być git.
Przemyślałem. Jednak pojadę do pracy autem i postaram się jak najszybciej zamontować śrubę na miejsce.
Remigiusz - Pon Lis 23, 2015 21:45
Kobi84, Nie no paliwo wyleci z pompy w tedy cale Trzeba wyciagnac przystac czyms gumowy otowr jak cos albo szybko przedmuchac i znow wsadzic.
Kobi84 - Pon Lis 23, 2015 21:49
Remigiusz, A może wiesz jaka tam jest średnica gwintu? Może wyjmę śrubę która jest i wkręcę szybko inną z oringiem by uszczelnić.
seba11917 - Pon Lis 23, 2015 21:51
Kobi84 jak odkręcisz ta srube to trochę paliwa z pompy wycieknie
ale nie przejmj się tym. Potem wkrecisz podpompujesz gruszka i będzie
git. a jak go wkrecisz to potem popatrz na odpalonym czy czasem nie cieknie
ci paliwo na tych podkładkach miedzianych.
Kobi84 - Pon Lis 23, 2015 21:53
seba11917, Dzięki. Podkładki wymienię przy wkręcaniu śruby.
seba11917 - Pon Lis 23, 2015 21:53
jak się nie myle to gwint jest inny niż na normalnej srubie
Kobi84 - Pon Lis 23, 2015 21:55
seba11917, Remigiusz, Jeszcze raz dzięki za info. Jutro będę działał.
seba11917 - Pon Lis 23, 2015 21:59
Ja tez jak znajde czas
Remigiusz - Pon Lis 23, 2015 22:54
Klucz nachodzi 17mm ale to jest inny gwint niż normalnie chyba nie zwracałem na to nigdy aż tak uwagi.
Kobi84 - Wto Lis 24, 2015 08:25
Ja dziś przymierzałem się do wyjęcia tej śruby ale gdy zobaczyłem jaki mam do niej dostęp to uznałem że poczekam aż będzie cieplej, albo będę miał do dyspozycji garaż i więcej czasu. Jakie są konkretnie objawy zatykania tego sitka w niej? Moje auto odpala doskonale gdy jest ciepło lub gdy jest to któreś odpalenie danego dnia. Tylko z rana jak dziś gdy temp wynosiła 0 stopni to usiałem chwilkę pokręcić. Dodam że mam spaloną świecę na pierwszym cylindrze od lewej, przez co jakiś czas trochę telepie silnikiem zaraz po odpaleniu.
załączam nagranie z dzisiejszego odpalenia. Temp. 0 stopni i upalona jedna świeca. Wg. Was może być czy słabo?
https://www.youtube.com/watch?v=FErPltA3KR4
seba11917 - Wto Lis 24, 2015 09:17
Powiem ci ze mi troszkę lepiej odpalal dzisiaj rano było -3 stopnie.
Kobi84 - Wto Lis 24, 2015 09:48
Pocieszam się że to wina tej jednej świecy. Ostatnio wymieniałem też filtr paliwa i dziś jeszcze raz go odpowietrzę. Może pomoże
seba11917 - Wto Lis 24, 2015 09:53
Swieca robi swoje czemu jej nie wymienisz a reszta skad wiesz ze dobre
wykrecales je?
[ Dodano: Wto Lis 24, 2015 09:53 ]
ja dzisiaj rozwaliłem tylny zderzak trochę pek od strony kierowcy pod lampa
Kobi84 - Wto Lis 24, 2015 09:57
seba11917 napisał/a: | Swieca robi swoje czemu jej nie wymienisz a reszta skad wiesz ze dobre
wykrecales je? |
Mechanik wymieniał mi je dwa lata temu ale zostawił tą za pompą. Rok temu miałem remont głowicy i kolejny mechanik przełożył ją tam gdzie jest teraz. Więc ta jedna ponoć padnięta została a ja nie wymieniam bo naczytałem się o urwanych i jakoś nie chcę ryzykować. Zaś do mechanika jakoś ciągle nie po drodze.
seba11917 napisał/a: | [ Dodano: Wto Lis 24, 2015 09:53 ]
ja dzisiaj rozwaliłem tylny zderzak trochę pek od strony kierowcy pod lampa |
Ja 3 tygodnie temu swój identycznie załatwiłem tylko z drugiej strony
seba11917 - Wto Lis 24, 2015 10:05
https://www.roverki.eu/zr...nikach-idt.html
czytales ten artykul ja tak robilem i polecam.
Kobi84 - Wto Lis 24, 2015 10:16
Tak czytałem. U mnie jest o tyle łatwiej że tą za pompą mam wymienioną. Myślę że po niecałych 20k km nie powinny być jeszcze zużyte te trzy. Rzeczywiście warto samemu wymienić tą jedną która mi została. Odkręcałeś je na gorącym czy lekko rozgrzanym silniku?
seba11917 - Wto Lis 24, 2015 10:23
powiem ci szczerze ze na goracym
Kobi84 - Wto Lis 24, 2015 13:17
seba11917 napisał/a: | powiem ci szczerze ze na goracym |
Ja dziś po drodze z pracy okupie świecę i może uda mi się ją jeszcze dziś zamontować. Zobaczymy.
Przed chwilą byłem odpowietrzyć filtr paliwa i przyznam że sporo napompowałem by zaczęło paliwo lecieć. Mam wrażenie że ta śrubka do odpowietrzenia nie trzymała zbytnio bo była z oringiem, więc wymieniłem go na podkładkę miedziana.
Tak odpalił po odpowietrzeniu filtra:
https://www.youtube.com/watch?v=LsSTfh_zNEA
[ Dodano: Wto Lis 24, 2015 13:17 ]
Jeszcze jedno pytanie. Czy trzeba ściągać wąż od chłodziwa by wyjąć pierwszą świece od lewej? Tą właśnie muszę wymienić.
seba11917 - Wto Lis 24, 2015 18:49
Nie trzeba ja nie sciagalem tego weza,nie powiem wyszla z oporem ale
udało się.
Przedmuchalem to sitko na tej srubie powiem szczerze jakby lepiej się zbieral troche jutro zobaczę jak z odpalaniem po chwilowym postoju.
Remigiusz - Wto Lis 24, 2015 19:15
Kobi84, Zeby to sitko wyciągnąć trzeba tylko pokrywę ściągnąć i tyle
seba11917 - Wto Lis 24, 2015 19:26
Remi masz jakies namiary na zaczepy do zderzka tylnego
Kobi84 - Wto Lis 24, 2015 19:33
Remigiusz, U mnie idealnie przy tej śrubie jest wąż od chłodnicy, bo kiedyś mi pękł i mam trochę inny założony. Zobaczę jutro, może się uda.
seba11917, Przedmuchałeś sitko kompresorem czy samodzielnie?
Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie która świeca jest u mnie do wymiany i okazuje się że to druga od lewej Dostęp jest. Dziś napsikałem tam WD40 i jutro rano przed wyjazdem znów psiknę. Odczekam aż silnik przestanie być gorący i będę walczył. Myślę że za jednym zamachem wykręcę to śrubę z sitkiem.
A jeszcze jedno. Rozwierciłem przepływomierz i mam na wolnych 18 zaś max 150. Auto jak szatan. Zapomniałem już jaka frajda może być gdy tak ciągnie. Jutro rozwiercę jeszcze trochę tak by uzyskać jak najbliżej 20 wolne i max 170-200.
[ Dodano: Wto Lis 24, 2015 19:33 ]
seba11917, Ja swój na śrubki przykręciłem tam gdzie zaczep się rozleciał
seba11917 - Wto Lis 24, 2015 19:58
zrobilbys fotke gdzie dokladnie nawieciles i przeplywomierz miales dobry czy padniety
niewiem moze na moim by to pomoglo czy niebardzo. gdzie psikales tym WD.
TAK kompresorem dmuchalem
[ Dodano: Wto Lis 24, 2015 19:58 ]
Kobi84 jak sprawdzales ktora swieca jest dobra a ktora nie?
Kobi84 - Wto Lis 24, 2015 20:15
Fotki zaraz wstawię.
Przepływomierz miałem dobry ale nieoryginalny lecz z opla. Z takim już kupiłem auto. Zawsze wskazywał od 13 na wolnych do 120max. Ostatnio zaczął pokazywać max 118 i mnie to zainteresowało. Dlatego dłubię przy nim. Okazało się że to zbyt małe wartości ponieważ Remigiusz napisał że prawidłowe wartości przy dobrym wynoszą 18-24g/sec na wolnych i 160 do 200 g/sec na max. Więc postanowiłem podkręcić ten który mam.
WD40 psikałem na świecę którą jutro będę chciał odkręcić.
seba11917, dużo paliwa Ci wyleciało nim przykręciłeś śrubę ponownie po przedmuchaniu? Dałeś nowe podkładki uszczelniające?
Świece jak już wcześniej pisałem: trzy wymienione mam i widać że są świerze a ta jedna jest bardzo stara i skorodowana bo nie byłą wymieniana od kiedy mam auto. Kiedy mechanik wymieniał pozostałe trzy to powiedział że są spalone. Dlatego domyślam się że ta której mu się nie chciało też.
[ Dodano: Wto Lis 24, 2015 20:15 ]
Zdjęcia
Remigiusz - Wto Lis 24, 2015 20:20
Stare czasy zabawa z przeplywka lol Jak działa to ok zobaczymy ile wytrwa
Zamiast WD40 uzyj lepiej Acteon + Dextron2 50:50 Mix to penetruje lepiej jak Wd40
Kobi84 - Wto Lis 24, 2015 20:31
Remigiusz napisał/a: |
Zamiast WD40 uzyj lepiej Acteon + Dextron2 50:50 Mix to penetruje lepiej jak Wd40 | - rozpuszcza świece razem z częścią silnika Zobaczymy jutro
[ Dodano: Wto Lis 24, 2015 20:31 ]
Remigiusz napisał/a: | Stare czasy zabawa z przeplywka lol Jak działa to ok zobaczymy ile wytrwa
| Ta która jest działa dobrze od kiedy mam to auto czyli od czterech lat. Tylko jak sam napisałeś. Jej parametry zawsze były zbyt niskie. Biorąc pod uwagę że już nastawiłem się na sprzedaż auta to myślę że u mnie wytrzyma do końca.
seba11917 - Wto Lis 24, 2015 20:44
z tego co widze ze zdjec i po numerze to mam identyczny czyli od opla na to wychodzi.Dzieki za foto
a co do swiec to kazda jedna lepiej odkrecic i sprawdzic na akumulatorze. bo to co niektorzy pisza ze wystarczy przylozyc jakis przwod do niej i do bateri i iskrzy to niezawsze
sie sprawdza bo tak robilem i niby byly dobre a pod odkreceniu dwie mialem padniete
Remigiusz - Wto Lis 24, 2015 23:52
seba11917, Swiece sie sprawdza miernikiem ile pradu przez nia plynie jak sie poda napiecie do niej. Kazda osobno oczywiscie
Mozna jeszcze opor zmierzyc ale jak pojdzie okolo 11A przez swiece to jest sprawna w sumie w 80%
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 06:55
No i zaczęła się zabawa Dziś auto dopaliło bez problemu jak i wczoraj a po kilku sekundach zgasło. Już nie udało się go odpalić mimo napompowaniu gruszki i odpowietrzeniu filtra w którym w sumie nie było powietrza.
Nagranie:
https://www.youtube.com/watch?v=c6247mcbOFw
Obstawiam filtr paliwa, więc dziś postaram się kupić jakiś porządny podmienić. Zawsze jakieś problemy. Myślicie że będę musiał zrobić coś jeszcze oprócz wymiany filtra? Np. odpowietrzyć pompę?
Przymierzałem się do odkręcenia śruby z sitkiem ale tam naprawdę praktycznie dotyka do niej wąż. Jednak po tym jak dziś odpalił będę musiał się tam dostać.
seba11917 - Sro Lis 25, 2015 08:37
no ladnie ci odpalil mi tez tak było -7stopni. ale po przejechaniu
2km i 10 minutowym postoju krecenie
tak jak myślisz wymien filtr paliwa najpierw
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 09:17
Najgorsze jest to że jutro będę potrzebował samochodu a tu bęc. Nawet jeśli wymienię filtr i będzie chodził to i tak mu teraz nie zaufam szybko.
bociannielot - Sro Lis 25, 2015 09:54
Ja wczoraj pod domem na 30minut zostawiłem po powrocie z pracy i przestał odpalac, także znam Twój ból Kobi84, xD
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 10:05
bociannielot, Razem raźniej Mój dobrze kręci ale nawet nie zakaszle by załapać. Idealnie jak by paliwa nie dostawał. Miałem tak latem gdy pękł mi wężyk powrotny od wtryskiwacza. Wtedy sikało paliwem i natychmiast znalazłem przyczynę. Musze je dziś sprawdzić.
bociannielot - Sro Lis 25, 2015 10:13
No ja dziś rano sprawdziłem wężyki to nie one na chwilę go wczoraj odpaliłem ale chwilami jakby się dławił to zgasiłem i już ponownie nie odpalił...
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 10:51
Oby to były filtry u nas. Ja swój wymieniłem mniej jak miesiąc temu, ale gdy zamawiałem zestaw filtrów to nie było podanego producenta i okazało się że filtr paliwa przyszedł firmy MaxGear. Uznałem że przez zimę niech będzie, a tu widać że mógł nie podołać. Jest tragicznie wykonany w porównaniu do Mann-a którego używam zazwyczaj. Na śrubce odpowietrzającej zamiast podkładki która się zgniata dali oring itd.
bociannielot - Sro Lis 25, 2015 11:22
Ja filtr też mam nowy, nie obstawiam go raczej, nie znam firmy ale miałem już różne i nigdy z żadnym problemów.
Remigiusz - Sro Lis 25, 2015 11:42
Sprawdźcie sobie filtr na śrubie do pompy i opcja dwa ze paliwo jest jeszcze letnie i sie parafina wydzieliła dlatego gaśnie i ciężko odpalić
Kobi84, Filmik ostatni mocny Znam ten ból
Co mi jeszcze przychodzi do głowy to sprawdzić czy gdzie węzę nie są dziurawe albo nie trzymają na opaskach Tez raz miałem ze kupiłem nowe węże a przy mrozie się takie sztywne robiły się opaski nie trzymało i paliwo wylatywało na postoju
I druga sprawa przejedzie się tymi autami gdzieś tak na dobre min 20km i dajcie trochę po gazie na ciepłym
[ Dodano: Sro Lis 25, 2015 11:42 ]
Jeszcze jedno co chce dodać bo mi się przypomniało. Pełny bak paliwa tez polepsza rozruch oraz dynamikę auta
bociannielot - Sro Lis 25, 2015 12:03
Remigiusz napisał/a: | I druga sprawa przejedzie się tymi autami gdzieś tak na dobre min 20km i dajcie trochę po gazie na ciepłym | mi nie odpalił chwilę po powrocie z pracy, był nagrzany, dobrze przeciągnięty po obrotach też chwilę przed zgaszeniem, śruba u mnie fabrycznie nie ruszana, nie jest też niedokręcona, bo sprawdzałem.
[ Dodano: Sro Lis 25, 2015 12:03 ]
Remigiusz napisał/a: | Sprawdźcie sobie filtr na śrubie do pompy | a fitr na srubie od pompy, to to nie wiem nawet nie wiem gdzie to
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 12:14
Ja dziś muszę dobrać się do tego filtra na śrubie ale to po wymianie głównego filtra. Wczoraj auto pracowało idealnie. Wracajcć do domu porządnie się rozgrzało i testując przepływomierz naprawdę nie żałowałem mu obrotów i przyśpieszeń. Paliwa w baku ma gdzieś 1/3 a w dodatku tankując dolałem Skydd-a. Obstawiam tani filtr lub ten na pompie jest winowajcą (oby).
Dzięki za porady
bociannielot - Sro Lis 25, 2015 12:16
Jakbyscie mieli jakies foto czy cos gdzie ten filtr to prosiłbym o podzielenie się wiedzą Ja mam u siebie inna koncepcję też ale to sprawdzę po filtrze na spokojnie.
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 13:43
Jeśli uda mi się dziś tam dostać to zrobię zdjęcia.
[ Dodano: Sro Lis 25, 2015 13:43 ]
bociannielot, jaka koncepcja? Podziel się Może i ja sprawdzę skoro już będę dłubał.
bociannielot - Sro Lis 25, 2015 14:14
Kobi84, ja sie zastanawiam czy nie mam problemow z alternatorem, moze nie doladowuje jak powinien aku, ale to potwierdze/wyklucze pewnie dopiero w piatek/sobote jak bede mial czas podmienic akumulatory
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 14:38
bociannielot, a kręci Ci dobrze przy odpalaniu? U mnie to mogę wykluczyć bo kręci prawidłowo tylko nie chce załapać a nawet nie próbuje.
bociannielot - Sro Lis 25, 2015 14:51
kręcił, ale wyładowałem go w końcu niższe temp + niedoładowywanie, to może byc to ale nie musi...
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 15:01
Jeśli nie miał odpowiedniego kopa i zgrały się wszystkie czynniki to rzeczywiście możliwe. Ja pokręciłem dziś dwa krótkie razy właśnie dlatego by nie męczyć akumulatora nim nie sprawdzę wszystkiego.
seba11917 - Sro Lis 25, 2015 15:19
Kobi84 jak z tym twoim R. Niechce cie martwic tylko mam takie podejrzenia ze może
padl sterownik na pompie.
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 15:29
seba11917, Cały czas się tego boję i aż nie chciałem mówić o tym na głos
seba11917 - Sro Lis 25, 2015 15:33
Wiem jak to jest. Dzialasz już cos przy aucie?
Remigiusz - Sro Lis 25, 2015 16:55
Dodam kilka filmów odemnie z dziś
Info o pompie:
https://www.youtube.com/watch?v=50R8335z_7M
Odpalanie po tygodniu stania :
https://www.youtube.com/watch?v=JVxLdHsHY30
seba11917 - Sro Lis 25, 2015 17:28
Remigiusz jak po tygodniu stania to pięknie odpalil
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 17:52
seba11917, Już podziałałem. Filtr paliwa założony Mann i odpowietrzony, filterek w śrubie przedmuchany (czyściutki był) ale przez trudny dostęp zgubiłem jedną podkładkę. Znacie może jej wymiary? Póki co skręciłem bez niej i nie leci więc do nabycia nowej musi tak być. Napompowałem gruszką aż wylatywało przy dokręcaniu mocno więc raczej odpowietrzone. Następnie chyba z 5 prób odpalenia i za każdym razem to samo Zero reakcji Obstawiacie sterownik? Może padł po tym jak wczoraj pomęczyłem auto Jutro podejdę do auta z Autocomem i sprawdzę co pokaże. Macie jakieś pomysły co jeszcze może powodować takie zachowanie? Bezpieczniki już sprawdziłem, torque nie wykazał żadnych błędów.
[ Dodano: Sro Lis 25, 2015 17:36 ]
Remigiusz, Dzięki za filmik z opisem Co do odpalania to w takich warunkach pali Ci jak mój latem.
[ Dodano: Sro Lis 25, 2015 17:52 ]
Jeszce jedna rzecz. Czy to może być Immo? Da się to sprawdzić?
seba11917 - Sro Lis 25, 2015 17:53
to dziwne ze nie odpala.powiem ci szczerze ze niemam pojęcia co to może być,
możliwe ze sterownik ale oby nie. może Remigiusz cos doradzi.
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 17:58
Zastanawiam się jeszcze nad Imm oraz kiedyś trafiłem na temat takiego przełącznika który trzeba po wypadku wcisnąć bo obcina paliwo czy jakoś tak. Kojarzycie gdzie on jest ?
seba11917 - Sro Lis 25, 2015 18:03
powiem ci ze nawet niewiem czy jest w naszych R. może zapowietrzony jest
jeszcze. popuść trochę srube na wtrysku pierwszym od lewj strony i jakby ci ktoś krecil
to bys widział czy wogole paliwo podaje
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 18:04
seba11917 napisał/a: | powiem ci ze nawet niewiem czy jest w naszych R. może zapowietrzony jest
jeszcze. popuść trochę srube na wtrysku pierwszym od lewj strony i jakby ci ktoś krecil
to bys widział czy wogole paliwo podaje |
Jutro spróbuję. Problem w tym że on w ogóle nie zaczyna łapać. Absolutnie nic.
seba11917 - Sro Lis 25, 2015 18:52
no wlasnie popuszczasz ta srube kręcisz i jakby lapal to dokręcasz i hula.
ilez to roboty klucz 17 i sprawdz może akurat.
[ Dodano: Sro Lis 25, 2015 18:19 ]
A ten wyłącznik o którym mówisz to wstrząsowy czy tam uderzeniowy to chyba tylko
w benzyniakach jest
[ Dodano: Sro Lis 25, 2015 18:52 ]
probowales ?
Remigiusz - Sro Lis 25, 2015 18:54
Kobi84, Pod nogami kierowcy gdzies kolo wtyczki OBD on jest moze wyskoczyl czasem. Wcisnij go a jak nie bedzie chcial dalej odpalic spoboj na plaku czy odpali.
Jak masz ELm327 to sprawdz czy sa jakies bledy, w polifcie sie da to samo autocom tobie pokaze Ale jak gasnie tobie check engine po zaplonie to raczej nie padla pompa bo powinnien byc blad, pompy by rozpoznala ze padl tranzystor w sterowniku. Mi sie wydaje ze sie zapowietrzyl chyba.
Jak cos to odkrec jeszcze kompa od pompy i dalej paliwa do pelna od gory i skrec znow do kupy.
Dodam jeszcze ze jak sie pompuje gruszka paliwo do powinno ono aż przez wtryski przelatywać jak jest dobrze napompowane bez powietrza. Mi z tym nowym wężykiem silikonowym na powrocie od wtrysków się aż cały rusza jak pompuje grucha paliwo i juz twarda jest.
[ Dodano: Sro Lis 25, 2015 18:54 ]
Ahh i bez podkładki nie skręcał tej śruby Jaka średnice ma nie pamiętam już, możesz spokojnie miedziana dodać.
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 19:32
Ok. Jutro sprawdzę ten przełącznik, przeskanuję autocomem, założę podkładkę i odpowietrzę pompę luzując sterownik a następnie przepompuję by wężykami powrotnymi leciało. Następnie poluzuję nakrętkę pierwszego wtrysku i spróbuję odpalić by się jeszcze odpowietrzył. Obawiam się że akumulator nie wytrzyma ale może załatwię prostownik. Dziś gdy pompowałem to słyszałem jak w pompie coś bulgotało jak by powietrze było z trudem przepychane. Kontrolka silnika gaśnie po zapłonie ale gdy kręcę długo to zapala się i jakaś inna też tylko już nie pamiętam która. Przy każdej kolejnej próbie kontrolka znów normalnie gaśnie a ELM błędów nie widzi.
[ Dodano: Sro Lis 25, 2015 19:32 ]
Remigiusz, Jak na plaku? Nie robiłem tego nigdy. Plakiem do dski psikać gdzie? Do wlotu za światłem czy do przepływomierza? Mogę sam czy ktoś musi psikać a ja kręcić?
Remigiusz - Sro Lis 25, 2015 19:38
Kobi84, Ściągasz waz czarny co idzie z icka do dolotu nad silnikiem i tam pryskasz do środka w ten srebrny dolot
Kobi84 - Sro Lis 25, 2015 20:03
Rozumiem. Dzięki.
seba11917 - Czw Lis 26, 2015 12:51
Jak tam Kobi84 daj znac jak z twoim R. Ja widze jak swoim krotko pojezdze
to na drugi dzień problem z odpalaniem dzisiaj musialem trochę pokrecic
a było na plusie. chyba będzie trzeba sprawdzić te ciśnienie w pompie
bo cos nie tak jest.
Kobi84 - Czw Lis 26, 2015 14:21
Więc tak! Dziś zanocowałem podkładkę która wczoraj uciekła poskładałem wszystko. Poluzowałem nakrętkę pierwszego wtrysku i gdy kręciłem to wylewało się nią paliwo. Nie wiem czy tryskało bo byłem sam i widziałem tylko sporo rozlanego gdy przestałem kręcić. Z plaka nie udało mi się odpalić w pojedynkę więc czekam z tym na powrót partnerki. Wężyków powrotnych nie udało mi się zdjąć bo są bardzo twarde i nie chciałem by popękały. Pokrywy sterownika na pompie też nie udało mi się odkręcić bo mam wyrobione śrubki i nic nie mogłem zdziałać. Pozostaje mi czekać aż naładuje się akumulator i pójdę tam z Autocomem a następnie spróbujemy odpalić z plaka. Pomierzyłem też na pięcia i wtyczka podaje ile po przekręceniu jakieś 10,9V ale myślę że tak mało bo akumulator był już mocno wymęczony.
Sprawdziłem też zgodnie z tym poradnikiem:
http://autotechnika.hu/ci...0-44-agya-.html
Zapomniałem tylko zmierzyć opór między pinami 6 i 7. Zrobię to gdy pójdę ponownie do auta.
[ Dodano: Czw Lis 26, 2015 14:21 ]
Nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie ale ostatnio zacząłem zwracać uwagę na lekkie drgania pojawiające się gdy dojeżdżam na sprzęgle lub luzie do świateł. Trwają aż się zatrzymam. Gdy puszczę hamulec to wszystko wraca do normy. Na wskazówce tego nie widać ale Torque pokazywało że w trakcie tego obroty spadają z moich normalnych 850 na 800-820. Co powoduje właśnie te odczuwalne podrygi. Walczymy z tym wraz z użytkownikiem mentos, ale na nic nie trafiliśmy jeszcze.
seba11917 - Czw Lis 26, 2015 14:27
to na jalowym biegu jakie powinny być dobre obroty u mnie na elm pokazuje 760-785obr.
a jak kreciles nic nie lapa a ta nakretke troszkę tylko trzeba popuscis
Kobi84 - Czw Lis 26, 2015 14:38
U mnie na starym ECU obroty wynosiły 805 na tym teraz 850 ale chodzi nie o to ile wynoszą na jałowym tylko jak się zachowują gdy auto się toczy, silnik bez gazu i nie napędza a hamulec wciśnięty siła bez znaczenia) W tym momencie opadają poniżej tych które mają na jałowym. Gdy kręciłem z plakiem napsikanym do dolotu to przyśpieszał ale nie załapał (brak psikania). Nakrętkę popuściłem na tyle że mogłem nią poruszać swobodnie. Po dokręceniu nakrętki sytuacja bez zmian.
[ Dodano: Czw Lis 26, 2015 14:38 ]
Ogólnie cały czas kręci jak by paliwa nie było. Nic nie zakaszle nawet.
seba11917 - Czw Lis 26, 2015 14:52
a sprawdzales jak Remigiusz pisal o tym przycisku obok wejścia elm
[ Dodano: Czw Lis 26, 2015 14:52 ]
obok tego gniazda pod elm
jest tam wogole
Kobi84 - Czw Lis 26, 2015 15:08
tak. Nie da się go wcisnąć więc jest OK.
[ Dodano: Czw Lis 26, 2015 15:08 ]
Czy jeśli pompa jest nadal zapowietrzona i odpalę z plaka to się sama odpowietrzy?
seba11917 - Czw Lis 26, 2015 15:09
mysle ze powinna
Kobi84 - Czw Lis 26, 2015 18:16
No więc jedziem Włożyłem podładowany akumulator, przeskanowałem autocomem i bum. Błąd: immobiliser-nie otrzymano kodu. Myśle sobie że nie możliwe bo patrzyłem czy dioda gaśnie i gasła a teraz nawet się nie zapala. Dodatkowo pilot nie działa. Sprawdzam drugi i to samo. Odłączyłem znów akumulator i pilot zaskoczył. Kręcę i nic. Sprawdzam ponownie autocomem i błędów już nie ma. W tedy przychodzi moja dziewczyna więc sadzam ją przy kluczyku a ja plak i w dolot. Auto po dwóch sekundach zaczęło chodzić więc przestałem psikać a silnik nadal pracuje Szybkie sprzątanie, przykręcenie węża i przejażdżka 2km. Silnik nagrzał się do 60 stopni i niestety musiałem już wrócić. Po zaparkowaniu odpaliłem kontrolnie jeszcze kilka razy i za każdym od strzałą dosłownie. Wygląda na to że to było duże zapowietrzenie.
Udało się.
bardzo Wam dziękuję za pomoc i porady. Jesteście Wielcy
Jutro będę wymieniał tą jedną świecę - mam nadzieje że nie będzie po tym znów "atrakcji"
seba11917 - Czw Lis 26, 2015 18:24
No to gratulacje fajnie ze ci chodzi i ze to nie sterownik,obylo się bez kosztów.
ja nadal walcze z moim i powiem szczerze ze już mam dość bo glowa boli od myslenia.
Kobi84 - Czw Lis 26, 2015 18:26
Hmm. Jak dodać "pomógł" bo zapomniałem?
[ Dodano: Czw Lis 26, 2015 18:26 ]
seba11917, Też nie znoszę gdy jakieś problemy mogą mieć wiele przyczyn. Niestety tak to jesz z autami. Zwłaszcza mającymi tyle lat co nasze.
seba11917 - Czw Lis 26, 2015 18:28
na dole jak czytasz masz pomogl
Kobi84 - Czw Lis 26, 2015 18:31
No właśnie nigdzie nie widzę.
seba11917 - Czw Lis 26, 2015 18:32
tak jak mówisz latka leca i problemy się pojawiają może i umnie problem jest z immo
ale kontrolka gasnie i bledow niema na elm327 chyba ze !@!$#....wy program
dzwoniłem dzisiaj po mechanikach czy nie sprawdziliby ciśnienia na pompie to mowia ze
trzeba ja wykrecic i zrobia diagnostykę noi oczywiście pare setek wezma za robote
Kobi84 - Czw Lis 26, 2015 18:34
Może tylko założyciel wątku może dać to komuś?
[ Dodano: Czw Lis 26, 2015 18:34 ]
No z mechanikami to tragedia. Ja zawsze walczę do ostatniego momentu robiąc co się da sam by tylko nie oddać auta do mechanika. Zawsze się okazuje że trzeba zrobić trzy razy więcej niż trzeba i zapłacić duuużo więcej nie się powinno.
seba11917 - Czw Lis 26, 2015 18:38
jest pomog ale nie gdzie czytasz swój post tylko druga osba z która piszesz czy wcześniej pisales
[ Dodano: Czw Lis 26, 2015 18:38 ]
ja tez jak już niedaje rady to wtedy trzeba dac ale niechętnie bo prawde mowiac teraz
mechanicy to mało wiedza i kosztem wymiany poszczególnych części może dojda do tego co trzeba
Kobi84 - Czw Lis 26, 2015 18:42
seba11917 napisał/a: | teraz
mechanicy to mało wiedza i kosztem wymiany poszczególnych części może dojda do tego co trzeba | Dokładnie! Dlatego ja dwa lata temu miałem remont głowicy i pompy. Nikt nie wpadł na to by sprawdzić ECU.
prebenny - Czw Lis 26, 2015 18:46
Przycisk pomógł jest chyba widoczny tylko dla osoby, która założyła temat (taki offtop ).
Kobi84 - Czw Lis 26, 2015 18:48
Co do "pomógł" to naprawdę nigdzie nie mam takiego przycisku
[ Dodano: Czw Lis 26, 2015 18:48 ]
prebenny napisał/a: | Przycisk pomógł jest chyba widoczny tylko dla osoby, która założyła temat (taki offtop ). | No właśnie tak też obstawiałem. No trudno.
seba11917,
Remigiusz,
Dziękuję za pomoc.
prebenny - Czw Lis 26, 2015 18:50
Kobi84 ten przycisk jest widoczny tylko dla osoby, która założyła temat (czyli w tym przypadku tylko seba11917).
Zresztą zwykłe 'Dziękuję' też powinno wystarczyć, bo przecież nie chodzi o to żeby zbierać 'punkty' tylko żeby sobie wzajemnie pomagać
Add:
Toś mnie uprzedził ale wiesz o co chodzi. Byle teraz już było bezawaryjnie
seba11917 - Czw Lis 26, 2015 18:57
Niema za co mój wkład był maly. ja jutro pobawię się z immo może rzeczywiscie
cos nie tak jest z tym pilotem itp. tylko ze niema bledow.
Remigiusz - Czw Lis 26, 2015 21:28
Kobi84, ahh no tak ty masz jajko pilota Lol ale jak by bylo brak pilota lub kodu immo powinno tez pikac Dzwine dzwine ale dobrze ze zapalil. Bo w sumie bez immo powinno zapalic na 2sekundy i znow zgasnac auto
Pytanie tylko czemu sie az tak zapowietrzyl dzwine ale czasem tak jest, ja tak raz mialem po wymianie wtrysow ze zalapal na kilka sekund chodzil normlanie i zgasl i nie odpalil juz i tez aku wykrecilem na zero i potem z drugim autem i nowym akumulatorem dalej nie chcial i chyba z 2 godziny odpowietrzalem az zaskoczyl.
Co do telepania to ty masz wtryski sdi ? Bo problem jest taki ze sa pewne mapy w ecu ktore zaczynaja dzialac jak sie hamuje pedalem. Mozna to tez obejsc jak sie odcina kabel od pedalu hamulca ktory idzie do ecu (nie ten do swiatel stop )
Kobi84 - Czw Lis 26, 2015 21:44
Remigiusz, Wtryski mam raczej fabryczne. Nie zmieniałem ich. Tak właśnie podejrzewamy że silnik reaguje jakoś dziwnie po wciśnięciu hamulca i ma to związek z czujnikiem. Możesz opisać gdzie znajdę ten kabelek od hamulca do ecu i czy jego odcięcie nie powoduje żadnych następstw?
Remigiusz - Czw Lis 26, 2015 21:57
Kobi84, Nad pedałem hamulca go masz, stamtąd idzie jeden do świateł a drugi do ecu. Choć może być tez czasem tak ze gdzieś indziej się ten kabel dzieli na ecu i światła.
Negatywnego wpływu nie znam przy jego braku.
Kobi84 - Czw Lis 26, 2015 22:01
Jutro sprawdzę i jeśli są dwa to odepnę właściwy. Znając życie to mój ECU zaraz będzie o tym informował. Zobaczymy.
Remigiusz - Czw Lis 26, 2015 22:04
Kobi84, Ogólnie nie powinien to wykryć ponieważ można się tez autem toczyć bez używania hamulca i nie może to ecu jako błąd interpretować.
Sygnał hamulca służy jakoś na korekcje dawki lub jej odcinanie w zależności od obrotów, jest tam 6 takich mapek i jedna ma nawet powiązanie z temp
W tym ECU są dość rożne dziwactwa i ciekawostki które można odkryć.
Kobi84 - Pią Lis 27, 2015 07:54
Dziś było -3 a odpalil idelnie. Troche potelepal gdy chodzil ale to raczej wina tej jednej swiecy. Niestety powstal kolejny problem. Nie mam ogrzewania. Musialem przejechac tak ponad 10km i nic się nie zmienilo. Silnik nagrzal sie prawidlowo. Wszystkie węże gorące. Choldnica gorąca, wąż wchodzący do nagrzewnicy tez i wychodząci rowniez. A z nawiewu zimno.
Adrian - Pią Lis 27, 2015 08:36
Pokrętło od ustawiania temperatury nie chodzi zbyt lekko? Może linka spadła?
Kobi84 - Pią Lis 27, 2015 10:23
Ja mam klimatronic. Nie ma pokretla niestety.
[ Dodano: Pią Lis 27, 2015 10:23 ]
Chyba udało mi się naprawić Pogrzebałem ręką pod deską i znalazłem cięgna. Jedno jakoś tak luźno mi latało więc wczołgałem się tam i zapiąłem je gdzie wydawało m się że powinno być. Ciepłe powietrze poleciało z nawiewów. Nie gorące ale takie cieplejsze niż wcześniej. Zobaczę jak będzie w drodze powrotnej z pracy.
Remigiusz - Pią Lis 27, 2015 13:31
Kobi84, Mimo to serwo climatronic'a ciągnie dalej linkę pod maska Wystarczy je reka otworzyć bardziej jak sie blokuje ale możliwe jest ze spadło tez w kabinie jak znow wcisnąłeś na swoje miejsce
Kobi84 - Pią Lis 27, 2015 14:17
Zdaje się ze właśnie poruszyłem takie cięgno które otwiera zawór. Na pewno nie mam zaworu pod maską. Tylko dwa węże wchodzące do środka.
[ Dodano: Pią Lis 27, 2015 14:17 ]
Tzn nie mam zaworu na tych rurkach które wchodzą w ścianę grodziową ale właśnie znalazłem na jednym ze schematów że taki zawór być powinien tylko że gdzie indziej. Poszukam go jeszcze.
bociannielot - Pią Lis 27, 2015 14:17
A mój odpala, po 20-30 sekundach kręcenia :O , po czym gasnie jak chwilę pochodzi na jałowych,na obroty wchodzi ale sam z siebie gaśnie a jak zgaśnie to nawet moduł wyłączający światła mijania w samochodzie nie załapuje a przy normalnym zgaszeniu tak, znowu zagadka co to jest... jak ja nie lubie tego rovera jeszcze z ciekawostek ostatnio mi miga całe podswietlenie wnetrza, nie dzialalo również: p. mgielne przód, postojowe przód + lewy tył i podswietlenie zegarów, wymieniłem bezpiecznik i wróciło ale czy to w ogole powiązane
Kobi84 - Pią Lis 27, 2015 14:22
Dobrze myślę że to ten z numerem 20?
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003145
a może to zawór do chłodnicy oleju ?
[ Dodano: Pią Lis 27, 2015 14:22 ]
bociannielot, wygląda na usterkę elektryki. Myślę że to ma związek. Sprawdzałeś masy?
bociannielot - Pią Lis 27, 2015 14:23
Masy wyglądają w porzo, jak mi nie tyrały w 25 to inaczej to trochę wyglądało :O
Kobi84 - Pią Lis 27, 2015 14:26
Jak dla mnie to masz coś z elektryką i możliwe że nie grzeją świece. To by wyjaśniało długie kręcenie. Dostają napięcie?
bociannielot - Pią Lis 27, 2015 14:31
musze to dzis jakos sprawdzic, miernika niet, jakis patent z zarówka na przewody kojarze że był tylko nie wiem jeszcze gdzie te przewody przykładac
Kobi84 - Pią Lis 27, 2015 14:34
Wydaje mi się że -żarówki do akumulatora a +do przewodu przykręconego do świec i patrzysz czy zaświeci. Może masz przekaźnik padnięty i robi jakieś dziwne rzeczy.
bociannielot - Pią Lis 27, 2015 14:38
Kobi84 napisał/a: | Może masz przekaźnik padnięty i robi jakieś dziwne rzeczy. | też to biorę pod uwagę, ale zaczne od samych swiec i żarówki
Kobi84 - Pią Lis 27, 2015 17:36
Tak tak. Jeśli tam nie będzie napięcia to wiele wyjaśni.
[ Dodano: Pią Lis 27, 2015 17:36 ]
Jako że podłubałem znów przy ogrzewaniu bo nie działało to założę nowy wątek by tu nie zaśmiecać tym tematem.
Remigiusz - Pią Lis 27, 2015 18:56
bociannielot, Masz problemy masowe i to powazne
Kobi84, Tak dokladnie to jest ten zawor Ale widze ze problem rozwiazany i jednak innaczej dziala to w climatronicu
bociannielot - Sob Lis 28, 2015 10:29
Remigiusz napisał/a: | bociannielot, Masz problemy masowe i to powazne |
skąd wiedziałeś że chce zrzucic kilka kilo?
a tak na serio to przekaźnik świec działa - tested wczoraj, problemy z masą? skąd wiesz że to nie nic innego? w 25 miałem troche inne objawy jak masa ześwirowała od aku co idzie, którą masę sprawdzic najpierw
Kobi84 - Sob Lis 28, 2015 13:07
Ja dziś wymieniłem felerną świecę. Odkręciła się bardzo łatwo i wszystko pięknie poszło oprócz dokręcania. W instrukcji było by dokręcić ją siłą 18Nm ale ja zrobiłem to z siłą 16Nm bo nie miałem odwagi tak mocno jej dociągać. Bałem się że coś puści. Może jak silnik będzie całkowicie zimny to znów spróbuję. Teraz pozostaje sprawdzić odpalanie gdy będzie -3 i porównać pracę silnika zaraz po.
bociannielot, Najlepiej wszystkie. Ja też przez to przechodziłem. Odkręciłem wszystkie punkty masowe które zdołałem namierzyć i porządnie wyczyściłem powierzchnie ich styków. Normalnie łącznikiem były tylko śrubki które okazały się bardzo skorodowane. Gwinty w karoserii też więc przegwintowałem je na większe oraz dałem większe nowe śrubki. Do tego porządnie oczyściłem te blaszki i zdarłem lakier w tych miejscach w których dotykają one do karoserii. Dzięki temu mają bezpośredni styk a nie tylko na śrubkach. Zmontowałem a następnie zabezpieczyłem powierzchnie odpowiednim sylikonem by nie pojawiała się tam korozja. Dwa lata tak mam i jest.
tu na trzecim zdjęciu masz moim zdaniem najważniejsze połączenie masy.
http://www.askthemechanic...s/rover-mg.html
Sprawdź też czy klema - mocno się trzyma na przewodzie bo on też potrafi być pod izolacją mocno wymęczony i wiele nitek jest pękniętych.
[ Dodano: Sob Lis 28, 2015 13:07 ]
z tego co pamiętam to w rave są opisane punkty masy. Jest ich sporo. Ja pod maską poprawiałałem chyba z 5.
bociannielot - Sob Lis 28, 2015 13:11
no wiem że jest ich sporo a najgorsze że to równie dobrze może nie by masa a jakieś gdzies spięcie które coś blokuje czarno to szukanie widzę
Kobi84 - Sob Lis 28, 2015 13:43
Dlatego zacznij od najłatwiejszego. Zrób masę Tak gdybam, ale może gdybyś podjechał do kogoś z T4 to by coś wykazał?
bociannielot - Nie Lis 29, 2015 14:20
Kobi84 napisał/a: | ale może gdybyś podjechał do kogoś z T4 to by coś wykazał? | mam jednego mechanika co sie z tym laczy w okolicy ale on jest drogi do diagnozowania, nie wiem czemu tak za wsio ma dobre ceny a za diagnoze jakies chore stawki, masa od aku zrobiona nowa, nawet przekaznik swiec podmienilem i to samo, zauwazylem ze odpala tylko jesli podpompuje grucha, bez tego nie zatyra
Kobi84 - Nie Lis 29, 2015 14:30
Więc wszystko wskazuje na to że problemem jest paliwo. Skoro od gruszki do pompy wszystko jest OK to czyli problem jest w baku lub po drodze. Tankowałeś do pełna lub odkręcałeś korek by sprawdzić czy to podcienienie? Może jest syf w baku i pływak nie radzi sobie z zasysaniem? Ciężko będzie to sprawdzić.
[ Dodano: Nie Lis 29, 2015 14:30 ]
Jest jeszcze kwestia opasek zaciskowych na przewodach od gruszki do pompy. Może nie trzymają i powietrze dostaje się do przewodów.
bociannielot - Nie Lis 29, 2015 15:01
Kobi84 napisał/a: | Może nie trzymają i powietrze dostaje się do przewodów | patrzyłem i z opaskami jest ok, paliwa jest 1/4 z odpalaniem nie mial problemow nawet jak byla juz rezerwa
|
|