Zobacz temat - [Freelander 2.0di] nagłe, krótkotrwałe dławienie się silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander 2.0di] nagłe, krótkotrwałe dławienie się silnika

badger - Czw Gru 17, 2015 17:22
Temat postu: [Freelander 2.0di] nagłe, krótkotrwałe dławienie się silnika
Witam.
Dopiero co chwaliłem mojego freda, że dawno się nic nie zepsuło, a tu dzisiaj pojawiły się niepokojące objawy.
Mianowicie kilka razy w ciągu dnia zdarzyło mi się, że jadąc silnik na sekundę się zadławił, tak to wyglądało jakby na chwilkę nie doszło paliwo ale trwało to dosłownie sekundę i wszystko poza tym było ok. Pomyślałem, że może turbina ma problem ale wieczorem stało się to jeszcze raz, tym razem gdy samochód stał na luzie i silnik nie był obciążony.
Podjechałem do pobliskiego mechanika zapytać o radę i powiedział, że obstawia problem z elektryką, np wtyczka albo przewody pompy wtryskowej. Może mieć rację? Jeśli to nie to (w dzień zrobię inspekcję przewodów) to gdzie dalej szukać? Myślałem, że może jakieś syfiaste paliwo dostałem ale powiedział, że przy mechanicznych zatkaniach nie ma raczej takich bardzo krótkich zadławień.

aaa i bym zapomniał, wracając do domu jak czekałem na skrzyżowaniu na luzie znów zaczął się dławić z tym, że było to tym razem więcej razy pod rząd i obroty falowały.

Czy to może też być dogorywająca pompa?

sknerko - Pią Gru 18, 2015 08:04

Wiązka pompy wtryskowej, gdzieś pewnie kable się połamały
SyntaX - Pią Gru 18, 2015 09:31

Można dostać już kostki z konektorami
Są na Allegro u użytkownika batpol1
Ja bym wywalił fabryczną i zrobił od nowa na miedzi i masz spokój na lata.

badger - Pią Gru 18, 2015 19:30

Dzięki za odpowiedzi, dzisiaj znów się powtórzyło. Mam nadzieję, że zdążę przed świętami to zrobić bo pare wyjazdów zaplanowałem...

A dokładnie chodzi o wiązkę silnika tak? Bo jeśli dobrze w rave widzę jest podłączana do pompy 3 wtyczkami. Czy na którąś konkretnie mam zwrócić uwagę?

Winu - Nie Sty 03, 2016 14:13

Brzmi jak uszkodzony przewód/uszkodzony wtrysk sterujący. Ale generalnie To Lka więc i tak kluczowe okablowanie silnika trzeba przejrzeć i naprawić.

Przy pompie masz dużą białą wtyczkę tam zbadaj kabelki,
Wtrysk sterujący to jedyny z przewodem - łatwo sprawdzis.

Do kompletu polecam rozpięcie wiązek na kielichu i przeczyszczenie - mimo że są szczelne to potrafią namieszać.