Zobacz temat - [MG ZS] dziwne zachowanie zwiastujące hgf-a???
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] dziwne zachowanie zwiastujące hgf-a???

daniello - Czw Sty 07, 2016 11:54
Temat postu: [MG ZS] dziwne zachowanie zwiastujące hgf-a???
Koledzy, mam problem bo nie wiem czy już dać auto do naprawy, czy nie.
Mianowicie odkąd temperatura za oknem spadła, czyli juz jakiś miesiąc zauważyłem pod korkiem oleju w moim ZS-ie majonez. Dodam że auto śmiga na lpg. wtedy też, kiedy to zauważyłem, wyłączyłem gaz i na benzynie po rozgrzaniu silnika solidnie go przybutowałem jakieś 10 km, wróciłem i maź zniknęła.

Ale ostatnio znowu się pojawiła, nawet więcej niż było, dodatkowo przy przełączeniu na lpg czasami zacznie chodzić jakby na 3 gary- przegazuję i już ładnie sobie cyka. Wczoraj zrobiłem bardzo spokojnym tempem trasę 2x25km, maź dalej jest, płynu raz mi ubyło tylko w ubiegłym tygodniu (może ze 300ml), teraz nic. Olej jest czysty, choć na bagnecie jak go wyciągam czasami jest mazi troszeczkę, ledwo dostrzegalne, płyn czysty, no ale ten korek i wgl pod pokrywą wygląda jak na foto poniżej (na foto bardziej tragicznie to wygląda niż jest w realu):


Dodam, że nie dymi jakoś strasznie, temperatura zawsze nieco poniżej połowy wskaźnika- jeździć tak czy już oddać na grubszy remont?

sknerko - Czw Sty 07, 2016 12:03

Nic mu raczej nie jest jak jest zimno i nie jezdzisz dlugich odcinków to normalne
daniello - Czw Sty 07, 2016 12:49

Do pracy mam ok. 12 km, dopiero tak po przejechaniu 4km przełączy się na gaz, bo mam to dość późno ustawione. Ale nie ma za dużo tej mazi??? I nawet jakies resztki na bagnecie?
W razie "W" (odpukać) zapisałem sobie tel na autolawete 24h, jakos już przewrażliwiony na tym punkcie jestem ;|

bociannielot - Czw Sty 07, 2016 14:09

daniello, jak mam byc szczery to w dwóch autach nie bedacych roverem mialem takie slady przy niskich temp, wynika to z niedogrzania silnika i obecnosci wody w paliwach w PL.
daniello - Czw Sty 07, 2016 23:14

Coś da się z tym zrobic??? Samo zniknie po pewnym czasie jak się ociepli czy znowu przebutować auto troszkę? ;D
Markzo - Pią Sty 08, 2016 09:00

Jeździj i nie szukaj na siłe - czasami mechanik Ci więcej napsuje niż naprawi. Jak złapiesz HGF to na pewno poczujesz :D
bociannielot - Pią Sty 08, 2016 11:12

zniknie znikinie, wystarczy trasa dluzsza albo cieplejsze dni
daniello - Sro Sty 13, 2016 18:22

No i koledzy jednak HGF- taką mam prawie pewność- oleju przybyło po moich ostatnich podróżach (w sumie podróży- ale o tym jest oddzielny temat n/t utraty PJ), płynu ubyło. Jedyny plus tego wszystkiego to fakt, że osad pod korkiem zniknął...

Olej mam jaśniejszy, taki nawet szklisty, zbiornik czysty co prawda a mocy nie mam jak sprawdzić jeszcze przez 86 dni :(

Teraz pytanie- jaką uszczelkę wybrać do ZS-a 1,8 PB + LPG Landi Renzo, chciałbym się w 1500 zmieścić, planuję wszystkie uszczelki wymienić, śruby- wiadomo, do tego rozrząd z pompą, olej, płyn chłodniczy, wszelkie paski i ewentualnie chłodnicę.

Co do oleju- zostać na 10W czy może full syntetykiem zalać? W grę wchodzi jedynie motul bądź valvoline.

sknerko - Czw Sty 14, 2016 09:30

olej przy hgf nie jest szklisty, tylko wygląda jak kawa z mlekiem. Olej zostaw 10W40
daniello - Sob Sty 16, 2016 15:32

Zamówiłem test na obecność CO2- poczekam i zobaczę, w razie czego mam juz dobrego mechanika który mam nadzieję ogarnie temat, ilość dymu po odpaleniu na luzie bez gazu widać na zdjęciu poniżej:


Olej jest jakby jaśniejszy, bardziej pod "kawe z mlekiem" podchodzi, ale nie tak jak to w internetach widziałem. Inna sprawa że drugie auto dziś też zaczeło odmawiać, jakieś fatum nade mną wisi...

[ Dodano: Sob Sty 16, 2016 15:32 ]
Koledzy, ten zestaw nadaje się:
allegro.pl/rover-214-216-416-414-16v-uszczelka-glowicy-benzyn-i5822362842.html
lub
http://allegro.pl/rover-7...5822360235.html

Różnią się tym, że w jednym są śruby KAMAX, w drugim "no name". Co polecicie?

Znalazłem jeszcze uszczelki dorabiane, 1,6mm wielowarstwowe wykończone stalą chyba- sama uszczelka 160 zł. Nie chciałbym, żeby po roku HGF powrócił (wiem jak się obchodzić z naszą K-serią, ale i tak mam obawy).

sknerko - Sob Sty 16, 2016 15:54

To załóż uszczelkę starego typu i termostat PRT plus wywal kulkę z zaworka w kolektorze ssącym
leszczu - Sob Sty 16, 2016 16:08

W tym zestawie masz nowy typ uszczelki. Ogólnie zdania są podzielone jaki typ zakładać, ale z doświadczenia wiem, że nowy typ sprawdzi się tylko z wymianą magistrali. Jeśli nie to tylko zakładać stary typ, ale wzmacniany renomowanej firmy, do tego zawsze nowe szpilki.
Rzeski - Nie Sty 24, 2016 00:08

sknerko napisał/a:
plus wywal kulkę z zaworka w kolektorze ssącym

możesz rozszerzyć ten patent ?