|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [mg zs] wypadanie zaplonow
nukedclx - Czw Sty 21, 2016 18:33 Temat postu: [mg zs] wypadanie zaplonow Od kilku dni silnik chodzi troche koslawo, podlaczylem obd i wyszlo to co na zalaczonym obrazku..
na 1(frontowa glowica pierwszy z lewej) i 6(glowica tylnia, pierwszy z prawej) cylindrze wymienione zostaly swiece i cewki, bledy pokasowane; bledy powrocily nastepnego dnia. Prosze o wskazowki. Check pierw mrygal by pozniej zapalic sie na stale i dzialo sie to w okolicach 5krpm. Prosze o wskazowki
Markzo - Czw Sty 21, 2016 22:22
Nie działa fotka napisz więcej objawów. Czy wymieniłeś fajki (tylny rząd cylindrów) i kable (przód) ? sondy lambda mogą niedomagać, zobacz czy pracują.
nukedclx - Pią Sty 22, 2016 03:52
Jak napisalem, wymienilem tylko swiece i fajki ktore sa jednoczesnie przewodem i cewka na sprawiajacych problem cylindrach, czyli 1 i 6 wedle bledow zczytanych z obd. Link: http://imgur.com/YnZdkBO
Samochod jak zapali check slychac ze nie rowno pracuje, obroty niby nie faluja ale brzmi jak czoper. Ostatnio do paliwa wlalem srodek czyszczacy wtryski, czarny stp.
Moze zamienic wtryski ze znanymi sprawnymi i zobaczyc czy bledy zmienia numer cylindrow?
Markzo - Pią Sty 22, 2016 05:42
Wejdz w odczyt parametrów live i zobacz jak pracują sondy.
nukedclx - Pią Sty 22, 2016 17:05
mam wrazenie ze obie sondy leza
http://imgur.com/kysWrot
dodatkowo pokazal sie P0300 - wielekrotne/przypadkowe slepaki
jak wjade na kanal to sprawdze chyba multimetrem bo nie wiadomo czy ufac temu co pokazuje ten program, niektore wartosci dziwnie skacza, podczas pomiaru trzymalem 2,5krpm
Markzo - Pią Sty 22, 2016 23:51
sonda na wolnych powinna Ci pokazac przebieg sinusoidalny, a takie wypadanie zapłonów może własnie powodować dupnie działająca sonda/sondy nie masz innej apki do diagnostyki?
nukedclx - Sob Sty 23, 2016 03:41
zweryfikuje dzis teorie sond miernikiem i dam znac, sondy sa dwie czy trzy? a pytanie z innej beczki, czemu zimny silnik terkocze od strony rozrzadu i po 2minutach cisza? nie moge dokladnie zlokalizowac co to halasuje a program mozesz polecic, na scanxl i pcmscan niektore wartosci skacza..
Markzo - Sob Sty 23, 2016 07:09
sondy masz 3, 2 w kolektorach wydechowych i jedna za katem. Sprawdz wszystkie Co do programu to wiem, ze czyms od elma się łączyli i bardzo ladnie to pokazywalo wszystkie parametry, chyba Tuners mial cos na tablecie.
Co do terkotania to mogą to być popychacze albo kolektor ssący.
nukedclx - Wto Sty 26, 2016 12:02
zmierzylem dzis dwie sondy w kolektorach i sa wartosci skaczace 100-900mV, przewod od 3ciej wlazi gdzies kolo lewarka do kabiny i nie znalazlem zlacza jeszcze; do tego probowalem wymienic termostat, potrzebne wskazowki jak to zrobic nie urywacjac tych dwoch kroccow plastikowych co sa osobno, nachodza na termostat; przy okazji bylem w klapkach kolektora i troche sie przycinala ta z lopatka to wyczyscilem, potraktowalem papierem sciernym i nasmarowalem (tutaj pytanie czy ta lopatka nie powinna byc zamknieta przy wylaczonym silniku?), bledy z ecu skasowane, wracajac z garazu check nawet nie mrygnal - samo sie zrobilo? jeszcze pytanie o mapowanie komputera - czy ecu musi po odlaczeniu akumulatora pochodzic na wolnych obrotach by sie dostosowac jak to bylo w innych samochodach?
[ Dodano: Wto Sty 26, 2016 12:02 ]
chyba w koncu sie zepsulo tak ze samochod nie jedzie, dobrze ze zdazylem z ronda zjechac, spalony bezpiecznik pompy paliwa wlozenie nowego skutkuje natychmiastowym spaleniem; moze wypadanie zaplonow bylo spowodowane za niskim cisnieniem paliwa? Jak sie dostac do niej bez zrzucania baku?
|
|