|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [Rover 1,8T] Wentylator chłodnicy nie wyłącza się.
feldbahn75 - Nie Sty 31, 2016 19:00 Temat postu: [Rover 1,8T] Wentylator chłodnicy nie wyłącza się. Panie i Panowie. Przy spokojnej jeździe poza miastem, przy prędkości (przykładowo) 60 km/h i temperaturze zewnętrznej +2 stopnie, przy wyłączonej klimie załącza się po jakimś czasie wentylator chłodnicy. Pracuje do momentu, kiedy zgaszę silnik po zaparkowaniu samochodu. Po krótkiej chwili, gdy uruchomię silnik, wentylator już nie pracuje aż do chwili ponownego załączenia. Wydaje mi się, że w trasie chłodnica powinna być chłodzona powietrzem a wentylator powinien włączyć się np. w korku i wyłączyć po schłodzeniu chłodnicy. Dodaję, że wskaźnik temperatury prawidłowo cały czas w połowie skali, nowy termostat PRT i korek zbiornika płynu chłodniczego (gdyby to miało jakieś znaczenie). Czy może ktoś miał podobną dolegliwość?? Mój zachowuje się, jakby nie dawał rady schłodzić cieczy. Pozdrawiam!
dzelo23 - Nie Sty 31, 2016 19:59
Na początek sprawdź jaką masz faktycznie temperaturę płynu w punkcie 7 na wyświetlaczu ipk. Tu masz jak to odpalić https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=13081&highlight=r75+diagnostyka+komputera
[ Dodano: Nie Sty 31, 2016 19:59 ]
Bo to że wskazówka pokazuje dobrze wcale nie oznacza że temperatura nie jest już powyżej 105'C bo przy takiej załącza się wentylator.
feldbahn75 - Pon Lut 01, 2016 17:14
Dzięki! Postaram się niezwłocznie to sprawdzić.
[ Dodano: Pon Lut 01, 2016 17:14 ]
Cały czas pod górę....
Nie mogę odczytać temperatury cieczy. Robię jak w/g polecenia, tj wyświetla mi się komunikat:
__1._
__test
Następnie wybieram dział siódmy (od temperatury) i wyświetla mi się:
__7._
__test
Następnie nie mogę przejść do wartości wybranej strony. Wg instrukcji po dwóch sekundach powinno automatycznie przejść do przeglądania stron rozdziału. U mnie nic się nie dzieje. Gdy nacisnę przycisk, to przechodzi dalej do ósemki, gdy nacisnę dłużej wraca do wyświetlenia przebiegu kilometrów. Co robię nie tak?
czort - Pon Lut 01, 2016 17:26
Najpierw dział 19 i wybierasz off wciskasz krótko, i wtedy wybierasz dopiero 7.0
feldbahn75 - Pon Lut 01, 2016 21:14
Ok, dzięki. Jutro będę próbował. A wracając do tematu wentylatora, to dzis zrobiłem 80 km trasę, lecz cały czas z włączonym klimatroniku na econ. Wentylator nie uruchamiał się podczas jazdy, włączył się dopiero w mieście na parkingu. Ale to pewnie przez to że przy klimie wentylator chodzi cały czas.
jesaj - Wto Lut 02, 2016 15:54
Mam do Ciebie wielka prośbę :):)
Nie w temacie ale jakbyś mógł mi coś sprawdzić w swoim aucie ( taki motor jak w moim) to byłbym przewdzieczny:):)
Jak otworzysz maskę i patrzysz na silnik to on w stosunku do lini chłodnicy jest równolegle do niej czy jest takie złudzenie że tak powiem że lewa strona jak stoisz jest bliżej a prawa dalej?
Wiem głupie pytanie ale wymieniali mi motor i teraz wydaje mi sie jakis krzywy:):)
[ Dodano: Wto Lut 02, 2016 15:54 ]
feldbahn75,
Mam do Ciebie wielka prośbę :):)
Nie w temacie ale jakbyś mógł mi coś sprawdzić w swoim aucie ( taki motor jak w moim) to byłbym przewdzieczny:):)
Jak otworzysz maskę i patrzysz na silnik to on w stosunku do lini chłodnicy jest równolegle do niej czy jest takie złudzenie że tak powiem że lewa strona jak stoisz jest bliżej a prawa dalej?
Wiem głupie pytanie ale wymieniali mi motor i teraz wydaje mi sie jakis krzywy:):)
dzelo23 - Wto Lut 02, 2016 16:35
Ja po trasie zawsze widzę jak temperatura płynu rośnie przy 97 włączam klimatyzację żeby wiatrak się uruchomił bo po jeździe w trasie wiatrak potrafi się sam uruchomić. nawet dzisiaj przy temp. zewnętrznej 7,5'C gdy stanąłem na światłach temperatura zaczęła rosnąć, przy 96 uruchomiłem klimę.
http://i11.photobucket.co...er/IMG_1392.jpg a to odnośnie umiejscowienia silnika, popatrz jeszcze na inne zdjęcia w necie.
feldbahn75 - Wto Lut 02, 2016 17:50
Jesaj - nie ma głupich pytań. Nie ma problemu, jutro zobaczę, mogę nawet miarką zmierzyć ale odpowiedz napiszę dopiero wieczorem, kiedy będę miał dostęp do internetu. Jednakże wydaje mi się na 99%, że jest równolegle.
Co do mojego problemu, mój samochód jest pełen cudów. Dziś temperatura na zewnątrz wynosiła +12 stopni (piękną mamy wiosnę tej zimy), a w czasie jazdy wiatrak nie włączył ani razu. Sprawdzałem temperaturę cieczy na wyświetlaczu. Gdy temperatura na wskaźnika doszła do połowy skali, na wyświetlaczu miałem 88 stopni. W czasie jazdy i krótkich postojach na światłach, wskazówka na wskaźniku w połowie skali, a temperatura na wyświetlaczu w granicach 98-102 stopnie. Stałem także dłuższą chwilę na parkingu i temperatura nie przekroczyła 102 stopni! Nawet wentylator się nie włączył. Mimo wszystko uważam że coś jest nie tak i będę nadzorował sytuację. Jak znowu zacznie chodzić wentylator sprawdzę temperaturę i napiszę.
dzelo23 - Wto Lut 02, 2016 18:17
To spokojnie obserwuj, w 1.8n/a i 1.8 turbo wiatrak chłodnicy startuje przy 105'.
A co do silnika to aż pójdę i fotki porobić jak to wygląda u mnie po moim indywidualnym swapie
[ Dodano: Wto Lut 02, 2016 18:17 ]
http://www.fotosik.pl/zdjecie/bcb5932118258b94
[ Dodano: Wto Lut 02, 2016 18:17 ]
http://www.fotosik.pl/zdjecie/60a3a2bcb9123aa0
jesaj - Wto Lut 02, 2016 21:25
To czekam na info u mnie jest z pol centa roznicy, po lewej przy sprezarce pol centa blizej niz od strony filtra patrzac od chlodnicy.
[ Dodano: Wto Lut 02, 2016 21:25 ]
Dzelo dzieki)))
Zmierzysz jakims sznurkiem od silnika lub jego pokrywy tej gornej plastikowej do chlodnicy? Czy z jednej i drugiej ta sama odleglosc??
Sprawdzilem wszystkie lapy tam nie ma regulacji przesuniecia silnika(((
feldbahn75 - Sro Lut 03, 2016 18:12
Jesaj - zmierzyłem miarką. U mnie jest po kazdej stronie taka sama odległość. Różnica to niecałe 1,5mm, to się chyba mieści w granicy błędu miarki.
Co do mojego problemu. dziś zrobiłem 10 km trasę poza miastem, temperatura na zewnątrz 5 stopni. Prędkość spokojna 60-90 km/h, IV i V bieg. Bez włączonej klimy wiatrak uruchomił się przy 104 stopniach. Pracował całą drogę, temperatura wahała się w granicach 102-104 stopnie, raz na chwilę było 105 stopni.
Następnie z włączoną klimą w drodze powrotnej na tej samej trasie temperatura wahała się w granicach 100-102 stopnie.
Czy tak powinno być?
Balas87 - Sro Lut 03, 2016 18:37
kurde ładnie wam się te benzyniaki grzeją... ja u mnie w majzlu nie miałem nigdy wiecej niż 94C
czort - Sro Lut 03, 2016 19:27
U mnie w 2.0v6, w jeździe po mieście 92-94st. czasem podniesie się do 96st zazwyczaj jak dłużej stoję w korku, po czym spada na 92st..
Wentylator włącza się przy 100..
Po za miastem na odcinku 6km temp. przeważnie 92-93st. przy prędkości 100km/h.
Mowa o teraźniejszych temperaturach otoczenia..
dzelo23 - Sro Lut 03, 2016 20:51
Kurde, nie mieszajcie tak w tematach bo ciężko się połapać.
Co do temperatury, ja śmigam po mieście i mam od 88 do 94.
Tak jak masz to jest za wysoka, może termostat się nie otwiera. Sprawdź czy chłodnica jest ciepła cała.
feldbahn75 - Sro Lut 03, 2016 21:27
Faktycznie, galimatias. Może ktoś wyszperał w technicznych danych (firmowych) temperatury pracy silnika 1,8? Wydaje mi się, że każdy silnik ma swój własny zakres temperatur. Chociaż zakres temperatury silnika nie idzie w parze z temperaturą cieczy. Do jednego konstruktorzy mogli założyć 99 stopni, dla drugiego 105. Sprawdzę chłodnicę, chociaż wszystko mam nowe (termostat, pompa wody), lecz nie wykluczam że nowe może być już wadliwe. Na wszelki wypadek do rozwikłania zagadki będę jeździł z uruchomioną klimą.
dzelo23 - Sro Lut 03, 2016 21:44
A masz termostat PRT?
[ Dodano: Sro Lut 03, 2016 21:44 ]
Pisałem już ze 1.8 i 1.8turbo mają taką samą temperaturę załączenia wiatraka.
Wiem że były turbo z termostatami ptr ale są schematy że zwykłym, więc takie też pewnie były na początku produkcji czyli 2003r.
feldbahn75 - Sro Lut 03, 2016 21:46
Tak, PRT. Ponad 1500 km przebiegu temu miałem hgf-ka. Do pewności wymieniłem też termostat i korek zbiornika wyrównawczego, przy okazji rozrząd i pompę wody.
dzelo23 - Sro Lut 03, 2016 21:48
A w obudowie termostatu tego zwykłego co jest?
feldbahn75 - Sro Lut 03, 2016 21:49
Mój już miał PRT jak kupiłem. Nie wiem czy fabrycznie zamontowany czy ktoś wstawił. Samochód jest z grudnia 2003.
dzelo23 - Sro Lut 03, 2016 21:53
Poziom płynu w układzie jest ok?
feldbahn75 - Sro Lut 03, 2016 21:55
Tak, wszystko jest w porządku.
dzelo23 - Sro Lut 03, 2016 22:01
kurde, wysoka ta temperatura pracy u Ciebie. Mi na torze w radomiu wskoczyło do 104' a normalnie to mam od 88 do 94
https://www.youtube.com/watch?v=tcARc7Y7Rfo
feldbahn75 - Sro Lut 03, 2016 22:06
Jutro jadę w trasę 50 km. Będę obserwował, może zauważę jakąś zależność.
dzelo23 - Sro Lut 03, 2016 22:11
Obserwuj i pisz co się dzieje.
feldbahn75 - Czw Lut 04, 2016 17:12
Dziś zrobiłem trasę 50 km. Temperatura na zewnątrz +1 stopień, klima włączona i na wskaźniku 97-99 stopni.
Dziś odstawiam auto do mechanika. Termostat rozpoczyna pracę przy 104 stopniach więc jest chyba dobry. Nowe elementy układu chłodzenia, więc pada podejrzenie na niedrożność układu chłodzenia. Po hgf był płukany układ i zalany nowym płynem, jednak ma on jeszcze pozostałości po hgf. Zostanie więc jeszcze raz przepłukany obieg ze zwróceniem szczególnej uwagi na chłodnicę. Może układ jest zawalony i nie ma drożnego przepływu?. Dodatkowa wymiana i płukanka środkiem nie zaszkodzi, a może pomoże.
Jak nie pomoże, będziemy szukać dalej.
Swoją drogą, to mam uwagi co do wskaźnika temperatury cieczy na desce. W takim razie mój wskaźnik jest cały czas w położeniu w połowie skali od temperatury 88 stopni wzwyż. Czyli gdyby się gotował, to też będzie wskazywał normalną temperaturę?? Tylko ja tak mam, czy to norma?? Wskaźnik "symboliczny"?
dzelo23 - Czw Lut 04, 2016 17:25
Tak, wskaźnik jest orientacyjny. Dziwne że piszesz o 88' bo on jeżeli dobrze pamiętam to od 75' już jest w poziomie.
feldbahn75 - Wto Lut 09, 2016 19:15
Widocznie jest taki wiarygodny. Skoro przy 88 i 105 pokazuje poziom
To on się będzie "marnymi" 75 stopniami przejmował?
[ Dodano: Wto Lut 09, 2016 17:32 ]
Więc tak. Układ chłodzenia przeczyszczony i nowy płyn. Wstawiłem także drugi termostat i nic to nie zmieniło. Problem dalej nie rozwiązany.....
[ Dodano: Wto Lut 09, 2016 18:33 ]
Chyba mam rozwiązanie problemu. Termostat powinien mieć temperaturę otwarcia 92 stopnie czy 82 stopnie?, ponieważ mój obecnie założony ma 92 stopnie.
[ Dodano: Wto Lut 09, 2016 19:15 ]
Jeszcze pytanko w związku z termostatem. Z tego co się orientuję chyba są termostaty z temperaturą otwarcia 88 i 82 stopnie. Czy ten z temperaturą 82 stopnie nie będzie powodował niedogrzania, co też może być szkodliwe?
sknerko - Wto Lut 09, 2016 19:25
załóż 82 jest najlepszy do naszych aut bo oddala HGF
feldbahn75 - Wto Lut 09, 2016 19:32
Ok, ale dobrze wyczytałem że stopnie odpowiadają też kolorowi obudowy czy to czysty przypadek? (tzn. Czarny - 82, szary -88, beżowy - 92 stopnie). W tej chwili mam beżowy.
sknerko - Wto Lut 09, 2016 19:36
Nic mi nie wiadomo o kolorach ale termostat jest dostępny w sklepach z częściami do landrovera. np w landstore i o ile pamietam to na 82stC
feldbahn75 - Wto Lut 09, 2016 19:48
Faktycznie, kolor chyba nie ma nic do rzeczy.
PS. Za niewiedzę się płaci. Chce ktoś po taniości dwa nowe termostaty na 92 stopnie?
dzelo23 - Sro Lut 10, 2016 11:25
Ja tam odkupiłem od znajomego czarny od sdi za całe 80 nówka
Działa nawet
feldbahn75 - Pią Lut 12, 2016 20:04
Dziś zamówiłem termostat na 82 stopnie. Jak jutro dojdzie to pojutrze założę i dam znać co i jak.
[ Dodano: Pią Lut 12, 2016 20:04 ]
Panowie!
Dziękuję za właściwe ukierunkowanie.
Problem rozwiązany. teraz temperatura cieczy bez włączonej klimy jest w zakresie 88-90 stopni. Problemem był termostat na 92 stopnie. Teraz mam na 82 stopnie i jest ok. Człowiek błądził, ponieważ nie wiedziałem że te termostaty są w trzech zakresach (82, 88 i 92 stopnie). Myślałem że termostat to termostat, i tyle. A tu zonk!
Po problemie!!
Dzięki!!
dzelo23 - Sob Lut 13, 2016 19:36
No i git, niech śmiga bezawaryjnie
|
|