Zobacz temat - [R200] Kilka pytań dot. silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Kilka pytań dot. silnika

Wave556 - Wto Lut 09, 2016 18:38
Temat postu: [R200] Kilka pytań dot. silnika
Witam, nie dawno kupiłem rovera 2.0 SDI czy TDI, w dowodzie rej. pisze 2.0 TDI, ale z tego co czytam to SDI - czym się różni ?

Chciałbym się dowiedzieć jakie są najczęstsze usterki tego samochodu, kwestia silnik-skrzynia-elektryka ?

Przed roverem miałem vectrę B 1,7TD isuzu, różnica mocy, jak i zbierania jest ogromna na tyle że cięzko mi się przyzwyczaić, czy bezawaryjnością jest porównywalny ?

Wcześniej byłem oglądać wersję 25 2.0 iDT lecz zraził mnie brak wspomagania oraz ogromne luzy drązka zmiany biegów, latał jak opętany . Tutaj mimo że starszy model drążek ma normalne luzy akceptowalne dla normalnego kierowcy a wspomaganie działa ok .

Banned_Admin - Wto Lut 09, 2016 19:19

SDI jest wersją z turbo i intercoolerem....Ma 105 KM. Usterki? Jak się dba tak się ma...latający drążek od zmiany biegów to norma wiec nie ma czym się przejmować a naprawić można to nawet samemu. Mankamenty auta to...korozja. Silnik jeśli był dbany to jest nie do zajeżdżenia...większa usterką w aucie może być pompa wtryskowa. Jeśli chodzi o elektrykę to najczęściej przeciera się wiązka tylnej klapy i wtedy mogą zacząć się problemy np. Z centralnym zamkiem...wrazie jakichkolwiek problemów należy w pierwszej kolejności tam zajrzeć
Wave556 - Wto Lut 09, 2016 19:34

Czyli mam wersję SDI . Jeśli dobrze wyczytałem to ta wersja ma potencjometr gazu (awaryjny?) a nie tradycyjną linkę .

Drugie pytanie, jeden wężyk mam odłączony, poazałem to na zdjęciu link :

http://zapodaj.net/ec12cfd0057c1.jpg.html

Wyczytałem, że idzie on do EGR, czy mogę te wężyki po prostu po zaślepiać, czy połączyć je razem ? Ten ukazany na zdjęciu jest odłączony i jedno wejście na czujniku - na chłopski rozum widać że były połączone .

Wave556 - Wto Lut 09, 2016 20:36

sTERYD napisał/a:
[zjeba]
Moderator sTERYD informuje

Wave556 ! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji Obrazek

[/zjeba]


Poprawione .

Banned_Admin - Wto Lut 09, 2016 21:38

Owszem potencjometr jest i posiada również linkę idącą od pedału gazu do potencjometru. Od potencjometru do pompy lecą juz kable. Czy jest awaryjny?hm mi osobiście nie zepsuł się jeszcze. Skoro wężyk masz odłączony to wskazuje na zaslepiony zawór EGR
sTERYD - Wto Lut 09, 2016 21:56

Wave556, jakbys użył szukajki, to nie musiałbyś pytać.
Wave556 - Sro Lut 10, 2016 20:06

Szukałem odpowiedzi na moje pytania, lecz nie zawsze były jasne i dotyczyły w/w pytania .

Czy te dwa wolne miejsca mogę zaślepić, czy je połączyć ?

Z jednego syczy, idzie on bodaj że do serwa .

sTERYD - Sro Lut 10, 2016 20:51

To co syczy koniecznie zaślep to przewod podciśnienia napędzający serwo, drugi mozesz zostawic w sspokoju.