Zobacz temat - [R200] Problem z elektyryką?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Problem z elektyryką?

michu084 - Wto Lut 23, 2016 17:47
Temat postu: [R200] Problem z elektyryką?
Witam serdecznie. Ponownie mam problem z moim roverkiem  ostatnio to była wiązka w tylniej klapie i właśnie z forum się dowiedziałem gdzie szukać problemu. no i do wczoraj  jadąc autem na stacje żeby je zatankować było wszystko w porządku, zgasiłem auto, zatankowałem i gdy je ponownie odpaliłem zapaliła mi się kontrolka od ładowanie akumulatora, ale dodałem trochę gazu i zgasła. Wracając do domu miałem wrażenie, że podświetlenie zegarów jakby słabiej się świeciły i że wskazówka od temperatury jakby nie doszła do tego miejsca gdzie zawsze, ale stwierdziłem, że pewnie mi się wydaje, ale źle mi się wydawało bo za jakiś czas wyłączyło się radio i zaczęły zapalać się kontrolki pierw od abs-u potem od poduszek i zegary od prędkościomierza i obrotów silnika zaczęły skakać w dół i w górę do prędkości z która pewnie jechałem, światła zaczęły przygasać, zjechałem od razu na pobocze i go zgasiłem i jak chciałem znowu odpalić to już się nie dało rozrusznik tylko cykał. Po 15 minutach znowu go chciałem odpalić i zaskoczył jakby wszystko wróciło do normy, ale niestety po chwili jazdy znowu zaczęło się to samo. Zjechałem zgasiłem już nie odpalił. Dzisiaj patrzyłem, czy klemy mi się przypadkiem nie poluzowały, czy aby kabel od masy nie był luźny ale wszystko było ok. Spróbowałem go odpalić i najlepsze jest to, że odpalił, ale znowu z kontrolką ładowania, ale znowu dodałem gazu i zgasło. Dojechałem do domu bez świateł bez nawiewu i pod samym domem znowu zapaliły się kontrolki abs-u, poduszek i zegary zaczęły skakać. Zaparkowałem, zgasiłem i już nie odpalił. Teraz jak mam przekręcony kluczyk i wcisnę np. hamulec do kontrolka od poduszek powietrznych mruga, jak włączę awaryjne światła to kierunki mrugają szybciej niż zwykle, światła palą się słabiej.
I teraz pytanie co mogło się stać? Alternator dwa lata temu wymieniony na nowy, możliwe że mógł już paść? Może regulator napięcia ma coś z tym wspólnego?
Dzięki z góry za każdą odpowiedz o pomoc.

robsson78 - Wto Lut 23, 2016 17:57

Wygląda na brak ładowania, podejrzany alternator.
Jeśli dysponujesz miernikiem i uda Ci się odpalić auto to zmierz napięcie na klemach akumulatora na odpalonym silniku, powinno być około 14-14,4V

michu084 napisał/a:
Alternator dwa lata temu wymieniony na nowy, możliwe że mógł już paść? Może regulator napięcia ma coś z tym wspólnego?

Oczywiście.

slax - Wto Lut 23, 2016 18:17

Zostaw ten altek na razie, pierwsze co do sprawdzenia masa. Wariujące wskaźniki i kontrolki wskazują na brak, lub zbyt słaba masę.

Wpierw sprawdź przewód masowy od aku do budy i silnika, oczyść klemy jeśli są zaśniedziałe, jesli to nie pomoże to wtedy sprawdzaj altem i aku :D

michu084 - Wto Lut 23, 2016 20:01

a czym najlepiej oczyścić klemy od aku?
sTERYD - Wto Lut 23, 2016 20:12

Szczotką drucianą
michu084 - Sro Lut 24, 2016 19:56

no i zmierzyłem miernikiem akumulator przy włączonym silniku i miernik pokazał trochę ponad 12V czyli alternator walnięty. Dzięki za pomoc :)