|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [L-seria] 2.0 udoskalanie pompy wtryskowej VE21
kadzaf - Sro Lut 24, 2016 22:37 Temat postu: [L-seria] 2.0 udoskalanie pompy wtryskowej VE21 Temacik poswiecony udoskoleniom mechanicznej pompie wtryskowej VE21.
jak wiadomo ma ona spory potencjal wiec warto by bylo troszke rozszerzyc ten watek
[ Dodano: Sro Lut 24, 2016 22:37 ]
Jak wiadomo najwazniejsza jest sruba dawki paliwa (czerwony )
wkrecajac ja wiekszamy a wykrecajac zmniejszamy dawke paliwa w calym zakresie
boczne szpilki sa od (zielona ) minimalnych (niebieska) maksymalnych obrotow wykrecajac je zwiekszamy zakres obr
natsu9 - Czw Lut 25, 2016 09:34
W jaki sposób to udoskonala pompe?
kadzaf - Czw Lut 25, 2016 16:28
poprawiajac jej wydajnosc
natsu9 - Czw Lut 25, 2016 19:47
zmieniasz tylko dawkę, sensowna zmiana czegokolwiek to wymiana tłoko-rozdzielacza na większy, zmiana fali, albo inne ingerencje.
kadzaf - Czw Lut 25, 2016 21:05
no tak do tego zmierzam,jak bedzie chwila czasu to opisze mody
Remigiusz - Czw Lut 25, 2016 22:56
natsu9, Nie ma juz większego, tam siedzi 11mm, i fale ma kolega tez już większa w środku
kadzaf - Pią Lut 26, 2016 16:44
Remigiusz napisał/a: | natsu9, Nie ma juz większego, tam siedzi 11mm, i fale ma kolega tez już większa w środku |
wieksze sa bo i tloczki 12 ale to zalezy co chcemy osiagnac i czego oczekujemy potem fala wystarczajaca jest bo przewaznie przy mniejszych tloczkach maja agresywniejsze krzywki co wlasnie mozna zastosowac i wykorzystac ja .
postanowilem temat rozruszac gdyz wiekszosc uzytkownikow posiada pompe VP30 czyli stosowana w IDT tam najwiecej mlodzona ale ona nie da w pelni zadowolenia gdyz ograniczeniem jest tłok ktory to jest 10mm
Remigiusz - Wto Mar 08, 2016 00:24
O to moje działanie wczoraj i dziś :
Franken-Saga ciąg dalszy
Fala od Freelandera ma takie same wysokości jak od Vp30 (nie wejdzie na trzpień od głowicy SD czy SDI). Dla porównania fala od SD.
A tutaj porównanie długość wtrysku, jak widać w Vp30 jest bardzo długi a od Freelandera krotki i agresywny.
Springi od głowicy Freelander są takie same jak od VP30 czyli dłuższe o jeden zwój. Od SD jest krótszy.
A tutaj reszta moich zdjęć z prac nad pompami.
Mam teraz 3 pompy:
- SD pompa na części z 10mm głowica od Landka i kilka elementami z lekka rdza z jednej pompy SD.
- SD pompa z 2x podkładkami pod tak zwany "gov-mod" oraz 11mm glowica
- Vp37 Freelander pompa z 11mm SD głowica, springami z Landka oraz podkładkami i fala.
[ Dodano: Wto Mar 08, 2016 00:19 ]
Porowanie koncowek wysokiego cisnienia na pompie:
[ Dodano: Wto Mar 08, 2016 00:24 ]
https://www.youtube.com/watch?v=bj-gNUSQgwc
kadzaf - Wto Cze 28, 2016 21:03
Troszke odgrzeje zaczne o jednego z wazniejszych pytan/problemow
Po podniesieniu dawki paliwa czasami wystepowal problem ze zgaszeniem silnika . Niby zaplon byl wylączony a silnik nadal pracowal .
Co za tym idzie?,a mianowicie przyczyna byla zbyt miekka sprezynka w elektrozaworze ktora odpowiada za odciecie paliwa na tloczkorozdzielacz.
Owa sprezynka ma ok 13mm dlugosci ,ja poradzilem sobie z tym mankamentem dajac pod jej tlok ktory domyka otwor w glowicy tloczkorozdzielacza kulke o grubosci 4mm pod sprezynke i problem znikl (sprezyna wywiera wieksza sile na tlok ktory zamyka doplyw paliwa )
Remigiusz - Sro Sie 24, 2016 18:10
Maly filmik dalszej budowy Frankenpompy na bazie VP37 z Freelka
https://www.youtube.com/watch?v=GVvlElMzxZA
[ Dodano: Nie Sie 07, 2016 11:48 ]
A tutaj małe porównanie pompy VP30 , jakoś niestety brak śladów użytku w pompie
https://youtu.be/NUT1sbLnwCc
[ Dodano: Sro Sie 24, 2016 19:10 ]
Warto z demontować lub wyciąć ten lewarek od ciepło/zimnego rozruchu wewnątrz pompy, Utrudnia tylko montaż LDA orza moga byc problemy jak u mnie ze mi blokowało cięgno gazu i przez to auto tak topornie szlo i mało mocy było.
Dziękuje kazdaf za druga pompę na testy leć przydała się żeby odkryć przyczynę
Autko teraz fajnie odżyło i śmiga o niebo lepiej już nie czuć tych 100koni a trochę więcej Banan jest
https://www.youtube.com/watch?v=4J6PmSB9big
|
|