Zobacz temat - [R75 cdti] Słabo ciągnie powyżej 3,5 tys obrotów.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 cdti] Słabo ciągnie powyżej 3,5 tys obrotów.

Kafar90 - Pią Mar 04, 2016 18:30
Temat postu: [R75 cdti] Słabo ciągnie powyżej 3,5 tys obrotów.
Witam, od lipca jestem szczęśliwym posiadaczem Rovera 75 2.0 cdti touring 2003 rok, auto fajne wygodne, ale ma parę problemów. Jeden opisałem w temacie o webasto a teraz o drugim. Od dołu auto fajnie ciągnie, ale powyżej 3,5 tyś obrotów już nie bardzo jakby turbina nie domagała, turbiny jakby nie było słychać dopiero jak bardzo mocno dogazuję to tak jakby się zakręciła, ale słyszę taki nie fajny dźwięk terkoczący. Auto było trochę zaniedbane filtr powietrza wołał o pomstę do nieba i tak samo EGR i kolektor ssący. Jak go rozbujam tak do 180 km/h z pedałem w podłodze to czuje jakby chciał jechać bardziej, ale nie może. Czuję takie spowolnienia co chwilkę. Mój mechanik powiedział jeszcze, że ta pompka mała od paliwa pod maską hałasuje i długo nie pociągnie (wina bardzo stary i zasyfiony filtr paliwa) a turbo niby nie daje ciśnienia takie jak powinno. Mogą to być przyczyny? Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
longer86 - Pią Mar 04, 2016 18:40

A Mirek mechanik sprawdził szczelność dolotu?, jak mechanik stwierdził ze pompka niedomaga? Sprawdzał ciśnienie?
dawidd - Pią Mar 04, 2016 18:43

pewnie ze mogą, podobnie jak przepływomierz. Odepnij go i zobacz czy sie poprawi. Najlepiej jak bys podlaczył kompa z inpa i powrzucał screeny z live data -coś by było wiadomo

[ Dodano: Pią Mar 04, 2016 18:43 ]
wiedziałem ze ktoś mnie ubiegnie w odpowiedzi - 2 minuty spóźnienia za longer86, :)

Kafar90 - Pią Mar 04, 2016 19:45

Pompkę stwierdził raczej na osłuch bo hałasuje a w filtrze paliwa i pompce były aż takie gluty brązowe. Ciśnienia nie sprawdzał. W kolektorze dolotowym wymieniłem wszystkie uszczelniacze te przy głowicy co się przykręca. Gdzie jeszcze może być nie szczelność? A turbina no powinna wydawać takiego ładnego świstu jak w większości turbo diesli? Jutro odepnę przepływomierz i to sprawdzę.
longer86 - Pią Mar 04, 2016 19:52

Pompkę na słuch to mechanik od 7 boleści...
Gluty zbierają sie na dnie baku i jak jeździłeś na rezerwie to zaciągnęło, pierwsze co to wymiana filtra paliwa.

Druga sprawa, wiem ze jest zimno na dworze, otwórz na Maks szybę kierowcy i w trakcie jazdy wciśnij pedal gazu w podłogę i słuchaj czy w okolicach 2000 obrotów pojawia się świst, szum. Być może wydmuchało uszczelki/oringi przy intercoolerze.

Natomiast jesli auto jedzie dobrze od 2 tys, nie ma dużego dymienia i problem zaczyna się w okolicy 3000/3500 obrotów to problemem może być faktycznie pompa/ filtr paliwa która nie zapewnia dostatecznej ilości paliwa...

Gdybyś wpisal w profilu skąd jesteś ktos pewnie byłby Ci w stanie pomoc

Kafar90 - Pią Mar 04, 2016 21:31

Wymieniłem filtr paliwa, filtr odmy, powietrza, zawór ciśnienia w pompie wtryskowej, a nic nie mówisz o tej turbinie, filtr powietrza był strasznie zasyfiony i miał wyrwaną dziurę w tym plastiku z drugiej strony, może turbina tym oberwała? sprawdzę jeszcze przepływomierz i intercooler z rurami. Już uzupełniłem opis, jestem z okolic Gorzowa Wlkp. ;-)
longer86 - Pią Mar 04, 2016 21:36

Dziurę w filtrze mogla zrobic jakas fujara bo stary byl zalepiony kurzem a żal mu bylo wydać 30 zl na nowy..

Turbiny nie słychać tak u nas, bo to malutka pierdziawka...

Kafar90 - Sro Mar 09, 2016 16:56

Szkoda mogli dać jakąś większą turbine;) dobra to została mi ta mała pompka do kupienia raczej. A jaka kupić żeby była dobra i nie kosztowała fortuny? A można sprawdzić jeszcze jakoś domowym sposobem tą pompkę? Jakie daje ciśnienie?

[ Dodano: Sob Mar 05, 2016 21:31 ]
Kafar90 napisał/a:
Szkoda mogli dać jakąś większą turbine;) dobra to została mi ta mała pompka do kupienia raczej. A jaka kupić żeby była dobra i nie kosztowała fortuny? A można sprawdzić jeszcze jakoś domowym sposobem tą pompkę? Jakie daje ciśnienie?


Ktoś ma jeszczę jakiś pomysł?

[ Dodano: Sro Mar 09, 2016 16:56 ]
To jest jakiś sposób żeby sprawdzić pompkę? Nie chce kupować w ciemno.. i jak coś to jaka kupić? :cry:

prebenny - Sro Mar 09, 2016 18:33

dawidd napisał/a:
Najlepiej jak bys podlaczył kompa z inpa i powrzucał screeny z live data -coś by było wiadomo

Kafar90 - Sro Mar 09, 2016 20:12

prebenny napisał/a:
dawidd napisał/a:
Najlepiej jak bys podlaczył kompa z inpa i powrzucał screeny z live data -coś by było wiadomo


Ok a jest jakiś poradnik na forum jak to zrobić?

wellman - Sro Mar 09, 2016 21:07

Kafar90, instrukcja jest prosta jak budowa połówki kija. Kupujesz przewód do INPA na alledrogo, zapewne nawet najtańszy będzie działać.

Instalujesz INPA w wersji z okolicy 4.4.3 (na gryzoniu leży tego masa, a może nawet dostaniesz na nieoficjalnej płytce z kablem).

Podłączasz się, wybierasz E46 i jako moduł silnika DDE4. Jak zagada to może sypnąć jakimś błędem o identyfikacji, ale i tak poda menu i będziesz mógł sprawdzić błędy i live data.

Wracając jednak do Twojego problemu z wkręcaniem się na obroty powyżej 3.5 tyś. Sprawdziłeś przewód podciśnieniowy turbiny? Może już masz sparciały. Warto też rzucić okiem na czujniki na listwie, w pompie CR i kolektorze. Jak doprowadzałem mojego Rrr do ładu to czyszczenie tych elementów i wymiana węża od podciśnienia pomogły najbardziej.

Kafar90 - Sro Mar 09, 2016 22:06

wellman napisał/a:
Kafar90, instrukcja jest prosta jak budowa połówki kija. Kupujesz przewód do INPA na alledrogo, zapewne nawet najtańszy będzie działać.

Instalujesz INPA w wersji z okolicy 4.4.3 (na gryzoniu leży tego masa, a może nawet dostaniesz na nieoficjalnej płytce z kablem).

Podłączasz się, wybierasz E46 i jako moduł silnika DDE4. Jak zagada to może sypnąć jakimś błędem o identyfikacji, ale i tak poda menu i będziesz mógł sprawdzić błędy i live data.

Wracając jednak do Twojego problemu z wkręcaniem się na obroty powyżej 3.5 tyś. Sprawdziłeś przewód podciśnieniowy turbiny? Może już masz sparciały. Warto też rzucić okiem na czujniki na listwie, w pompie CR i kolektorze. Jak doprowadzałem mojego Rrr do ładu to czyszczenie tych elementów i wymiana węża od podciśnienia pomogły najbardziej.


Dzięki wielkie wellman za odpowiedz. Bardzo mi zależy na doprowadzeniu tego roverka do fajnego stanu bo nie chcę go sprzedawac. Jak porobie to wszystko to napisze co i jak mi wyszło. Jeszcze raz dzieki :wink:

christopher7 - Sro Mar 09, 2016 22:15

Kafar90, Jak kupisz wóz był zapuszczony, to tak czy inaczej sprawdziłbym przepływkę przez jej odpięcie. Jak wspomniał wcześniej wellman wąż podciśnienia to dobry trop. Dużo wyjaśni ci podpięcie kabelka i przejrzenie błędów.
prebenny - Czw Mar 10, 2016 00:49

Przejrzenie błędów i live data - ciśnienie pompy (czy nie spada za nisko jak pedał w podłodze i dane z przepływki i ciśnienia doładowania).
Kafar90 - Nie Mar 13, 2016 21:27

Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi i mam nadzieje ze w tygodniu to sprawdze jeszcze na nieszczęście szyba przednia mi sama pękła jak stal na podwórku:( ale mam jeszcze jeden objaw jak jadę na 5 biegu (automat) jakieś 80 km/h i mam około 1400 obrotów to silnik szarpie czuć takie jednostajne przerywanie.

[ Dodano: Nie Mar 13, 2016 21:27 ]
Udało mi się zrobić kilka screenów z INPA;) wrzucam link do zdjęć na dysku google https://drive.google.com/folderview?id=0B-m_kuyBhxG-YUQ1eXlXZ01uMVE&usp=sharing

prebenny - Nie Mar 13, 2016 21:53

Wtryski wyglądają OK.

Sprawdź pompę progową. O ile dobrze patrzę za niskie ciśnienie daje (2.92 bara).

Kafar90 - Nie Mar 13, 2016 21:58

A pompa progowa to która to? A ciśnienie doładowania które wogole prawie nie rośnie i dziwne wartości air mass? Aha jak dołączyłem przeplywomierz to nie odczułem różnicy w mocy albo pracy silnika. .
prebenny - Nie Mar 13, 2016 22:05

W porównaniu do tego co oczekuje komputer jest lekki rozjazd ale jak nie czuć różnicy po odpięciu to na razie bym się nie przejmował. A co do pompy to jest ta przy akumulatorze.
Kafar90 - Nie Mar 13, 2016 22:39

Ok czyli to ta mała, a jaką kupić najlepiej? Można zamiennik? A nie piszesz nic o turbinie jest ok? Jak patrzyłem na wykresy to prawie w ogóle nie rosło przy zwiększaniu obrotów..
prebenny - Nie Mar 13, 2016 22:48

Kafar90 co do pompy to niech się wypowiedzą ci co wymieniali.

Co do turbiny to podejrzewam, że screeny robiłeś jak stałeś w miejscu i tylko gaz wciskałeś więc wtedy nie będzie ciśnienie doładowania mocno rosnąć, bo jak silnik nie ma oporów to nie musi dawać wielkich ilości paliwa żeby się 'rozkręcić'. A turbo jest napędzane właśnie przez spaliny (a dokładniej ich ciśnienie czyli ilość spalin) czyli przez spalone paliwo. Druga sprawa jak silnik dostaje za mało paliwa to ciśnienie doładowania też będzie niższe. Generalnie raczej kombinuj pojedynczo. Pompa paliwa wygląda słabo i tym się zajmij na początek. Jak nie pomoże to będziemy dalej szukać przyczyny (a pompa wg mnie jest na pewno do wymiany, bo ciśnienie poniżej 3 bar jest zdecydowanie za niskie).

O ile nie skasowałeś to wrzuć jeszcze screena z błędami silnika.

wellman - Nie Mar 13, 2016 22:50

Kafar90, z zamiennikami pompek bywa różnie, było o tym trochę na forum. Jedne głośno pracują, inne nie trzymają parametrów. Choć są i tacy, co trafili dobrze i nie narzekają, to jednak zdecydowałem się przy wymianie na "oryginał" TI Automotive (dawny Pierburg). Na razie jest ok.

Co do turbiny, wspomniałem o tym wyżej, warto rzucić okiem na ten wąż podciśnienia. :-)

Kafar90 - Nie Mar 13, 2016 22:59

Dzięki za pomoc, ok to szukam pompki może ze zniżkami uda się kupić w rozsądnej cenie;) w tygodniu rzucę okiem na węże od turbiny. Błędów nie ma bo sprawdzałem w wakacje i skasowałem to co tam siedzialo, ale nie było tam raczej nic powaznego;)
longer86 - Nie Mar 13, 2016 23:21

na screenie 9 średnio wyglada przepływka... ile komp chce a ile jest.

dodatkowo widzę że screeny robiłes na zimnym silniku? bo temperature jakąs dziwną pokazuje 14 stopni. pompa ewidentnie za słaba .... mi wywala błąd przy 3.20 a Ty masz 2.92

MaReK - Nie Mar 13, 2016 23:23

A błędy w tych screenach są?
Kafar90 - Pon Mar 14, 2016 01:12

Rzeczywiście temp jakaś niska, ale auto chodziło juz trochę i wskazówka przy pierwszych screenach była w polowie a później już normalnie w poziomie. Błędów nie ma na scenach bo ich nie pokazało.
dawidd - Pon Mar 14, 2016 07:18

Ja pompę wstawiłem "enegry" dobrana ze sklepu od jakiegoś bmw - głośniej pracuje, ale działa prawidłowo, no i tylko 120zl
Kafar90 - Nie Kwi 17, 2016 21:28

Miałem trochę czasu i wymieniłem pompę progowa. Nie ma już szarpania na wolnych obrotach. Trochę potestowalem auto i znalazłem jeszcze coś jak mam pedał w podłodze i cisne go na maxa to czuje jak samochód zwalnia i przyspiesza sam a pedał cały czas w podłodze. Wskazówka obrotów tez lekko się cofa i podnosi. Ledwo 180 przekroczył i 3200 obrotów. Obejrzałem dzisiaj tez turbine i ten wodzik od westgate nie rusza się przy gazowaniu i wogole nie można go ruszyć. Może to wszytko być wina westgate?

[ Dodano: Nie Kwi 17, 2016 22:28 ]
Pomoże ktoś?? :cry:

dawidd - Pon Kwi 18, 2016 06:33

Kafar90 napisał/a:
westgate nie rusza się przy gazowaniu
i tak ma byc
Kafar90 napisał/a:
wogole nie można go ruszyć
ręką go nie ruszysz. Możesz założyć szczykawkę na wężyk do gruszki i wytwarzając podciśnienie obserwować czy się wodzik rusza
Kafar90 - Czw Kwi 21, 2016 18:59

No dobra powiedzmy ze to działa. To skąd to przerywanie jak pedał w podłodze? Czuć normalnie jak coś go hamuje i puszcza i tak cały czas..
longer86 - Czw Kwi 21, 2016 19:08

Pompa paliwa, twierdzisz ze wymieniłeś, na jaką? Może zaworek na pompie CR, intercooler szczelny?
dawidd - Czw Kwi 21, 2016 20:26

do tego jeszcze bym dołożył wtryski lejące.
MaReK - Pią Kwi 22, 2016 10:44

A przecież TOAF już dawno dostępny. Można by zrobić dignstykę z livedata :)
Kafar90 - Pią Kwi 22, 2016 22:30

Pompkę progowa kupiłem zamiennik nie orginal. Zawór w pompie też wymieniłem. A co to jest to TOAF? te screeny co wrzuciłem to nie live data? :roll:
MaReK - Sob Kwi 23, 2016 07:59

Wrzucileś screen z INPA pewnie jeszcze na postoju z dodawania gazu.
Odpal TOAF'a, wybierz live data, poszukaj grupy w której jest doładowanie i wciśnij start. Następnie wykonaj runde hondorwą - doprowadź do stanu kiedy czujesz ten spadek mocy. Potem się zatrzymaj i zatrzymaj logowanie. Następnie zapisz log na dysku i umieść jego zawartość tutaj - jako załącznik.

Zanim wyłączysz program, sprawdź na postoju jak pracują wtryskiwacze. Też w LiveData w sekcji wtryskiwacze.

http://toaf.roverki.eu/ - stamtąd ściągnij.