|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [MG ZTT] Dziwny objaw...
alpacino - Sro Mar 09, 2016 23:05 Temat postu: [MG ZTT] Dziwny objaw... Cześć , dzisiaj chciałem sprawdzić na co stać mojego dziadka w przyspieszeniu
Wrzuciłem jedynkę , ruszyłem ostro, pisk opon i....przed wrzuceniem drugiego biegu w okolicach 2500-3000 obrotów ,coś jakby złapało mi samochód z tyłu i przytrzymało ...dwójka i to samo! 2500-3000 , znów ktoś mnie "łapie" za tylny zderzak!
Jednocześnie tak na jedynce , jak i dwójce powyżej 2500,a raczej przed 3000 obrotów zapala się i natychmiast gaśnie kontrolka trakcji!!!, wtedy właśnie następuje to przyhamowanie
Na trójce i wzwyż ,jest już normalnie!!!
Może miał już ktoś taki przypadek?
Pozdrawiam
christopher7 - Sro Mar 09, 2016 23:50 Temat postu: [MG ZTT] Dziwny objaw... A jak wyłączysz trakcję ?
alpacino - Czw Mar 10, 2016 00:00 Temat postu: Re: [MG ZTT] Dziwny objaw...
christopher7 napisał/a: | A jak wyłączysz trakcję ? |
Tak samo przyhamowuje.....
prebenny - Czw Mar 10, 2016 01:00
Próbowałeś zgasić silnik, odpalić i od razu wyłączyć trakcję? Kolega ma CDT z TC i coś kojarzę, że zimą potrafiła mu trakcja zgłupieć (nawet jak po jej 'uruchomieniu' wyłączył to coś 'trzymało'). 2500-3000 obrotów z pedałem w podłodze ma prawo stracić trakcję tylko pytanie czy się zachowuje jakby TC próbowała trakcję odzyskać czy po prostu 'blokuje' i basta?
alpacino - Czw Mar 10, 2016 01:46
prebenny napisał/a: | Próbowałeś zgasić silnik, odpalić i od razu wyłączyć trakcję? Kolega ma CDT z TC i coś kojarzę, że zimą potrafiła mu trakcja zgłupieć (nawet jak po jej 'uruchomieniu' wyłączył to coś 'trzymało'). 2500-3000 obrotów z pedałem w podłodze ma prawo stracić trakcję tylko pytanie czy się zachowuje jakby TC próbowała trakcję odzyskać czy po prostu 'blokuje' i basta? |
Tego co piszesz , nie próbowałem,ale jest tak że , po dojściu do ok 3000 obr. coś jakby chwytało samochód ,zapala się trakcja , wrzucam II ,przyspieszam do ok 3000obr, kontrolka trakcji!"przytrzymanie" auta , III i dalej już normalnie przyspiesza
Wydaje się ,że przyspieszenie nie najgorsze (nie mierzyłem czasu ) ,ale jak zmienię bieg z I na II , szybciej (ok 2000 obr, zanim zdąży się zapalić ikona trakcji , to wszystko idzie płynnie!)
Czy może to być wina czujnika ABS ?, który jest odpowiedzialny za TC ?, przez to świruje i nie pozwala przyspieszać ?
prebenny - Czw Mar 10, 2016 08:17
Teoretycznie może być sterownik albo tak jak piszesz czujnik w kole. Nie wiem dokładnie jak trakcja działa ale na logikę jeżeli jedno koło 'jedzie szybciej' (wg czujnika) niż inne to wtedy powinna do akcji wkroczyć kontrola trakcji.
Masz kogoś z TOAFem w swojej okolicy?
alpacino - Pią Mar 11, 2016 23:02
prebenny napisał/a: | Teoretycznie może być sterownik albo tak jak piszesz czujnik w kole. Nie wiem dokładnie jak trakcja działa ale na logikę jeżeli jedno koło 'jedzie szybciej' (wg czujnika) niż inne to wtedy powinna do akcji wkroczyć kontrola trakcji.
Masz kogoś z TOAFem w swojej okolicy? |
Nie , spróbuje , dziś lub jutro podjechać na komputer ,zdaje się że Bosch daje radę
Już nie pamiętam , bo było to dawno ,ale błędy kasował mi koleś , jak sprawdzał ciśnienie na wtryskach ......
Sprawdzę jeszcze , jak sprawuje się ABS , przy gwałtownym hamowaniu
Witam , dwa dni nie jeżdziłem autem , ale dziś postanowiłem coś sprawdzić.....
Odpaliłem auto , na luz i gaz do dechy! i okazało się ,że na biegu jałowym nie wchodzi powyżej 3000 obrotów!!! , co za ciort??? , może ktoś pomóc???
To,że przy jeżdzie w okolicy 3000 zapalała się kontrola trakcji i auto dalej nie ciągło , było pewnie tym spowodowane
[ Dodano: Pią Mar 11, 2016 23:02 ]
Witam , dwa dni nie jeżdziłem autem , ale dziś postanowiłem coś sprawdzić.....
Odpaliłem auto , na luz i gaz do dechy! i okazało się ,że na biegu jałowym nie wchodzi powyżej 3000 obrotów!!! , co za ciort??? , może ktoś pomóc???
To,że przy jeżdzie w okolicy 3000 zapalała się kontrola trakcji i auto dalej nie ciągło , było pewnie tym spowodowane
longer86 - Sob Mar 12, 2016 00:17
Pierwsze primo sprawdź ciśnienie paliwa. Wyczyścić zaworek wysokiego ciśnienia na pompie CR
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
Post apples'a z 28 kwietnia 2010 silnik m47r jak był w workshopie stoi = spadek mocy powyżej 3000 obrotów. Na przyszłość zaglądaj najpierw do workshopa. Jest tam wiele rozwiązań wciąż powielanych tematów
alpacino - Sob Mar 12, 2016 09:44
longer86 napisał/a: | Pierwsze primo sprawdź ciśnienie paliwa. Wyczyścić zaworek wysokiego ciśnienia na pompie CR
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
Post apples'a z 28 kwietnia 2010 silnik m47r jak był w workshopie stoi = spadek mocy powyżej 3000 obrotów. Na przyszłość zaglądaj najpierw do workshopa. Jest tam wiele rozwiązań wciąż powielanych tematów |
Dziękuję!, z tego co wyczytałem , należy też sprawdzić czujnik na listwie wtryskowej ?
|
|