Zobacz temat - [R75] Wycie zimnego silnika, buczenie wspoomagania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wycie zimnego silnika, buczenie wspoomagania

Dawidovs - Czw Mar 17, 2016 09:04
Temat postu: [R75] Wycie zimnego silnika, buczenie wspoomagania
Panowie mam do was dwa pytania, może ktoś mi coś podpowie

1. Gdy samochód jest zimny (głównie z rana) po odpaleniu da się usłyszeć wycie, świst powietrza w całym zakresie obrotów. Jak samochód się zagrzeje, objaw znika.
Mam zaślepiony EGR bypasem, wężyk podciśnienia jest na swoim miejscu. Czy to może być oznaka padającej turbiny?
Dodam, że nie zauważyłem spadku mocy ani dymienia. Wszystko jest ok poza tym świstem, tak jakby turbina była bardziej słyszalna.

2. Również na zimnym silniku. Wymieniałem 2 dni temu pompę wspomagania bo już drżała kierownica przy skręcaniu, pompa była mokra i ubywało płynu ze zbiorniczka. Przed i po wymianie nadal na zimnym silniku da się usłyszeć buczenie układu wspomagania. Co tam może buczeć jak nie pompa? Maglownica może wydawać takie dźwięki?
Układ przed wymianą był przelany płynem a dopiero potem napełniony, zgodnie z sugestiami na forum.

Jak auto się zagrzeje oba problemy ustępują.
Samochód sprawdzał znajomy komputerem na warsztacie, nie pokazał żadnych błędów, praca silnika, obroty ok.

sknerko - Czw Mar 17, 2016 09:06

W roverku 200 miałem pasek stary (sztywny był ale nie popękany) i też wspomaganie dziwnie działało po zmianie chodziło jak fabrycznie
Dawidovs - Czw Mar 17, 2016 09:37

Czy ten pasek napędza też sprężarkę? Bo zdaje się że mam taki nowy gdzieś na półce..
sknerko - Czw Mar 17, 2016 09:46

nie wiem jak w dieslu ale w V6 napędza i podejrzewam że diesel ma tak samo
longer86 - Czw Mar 17, 2016 10:16

W dieslu spreżarka klimy ma osobny pasek:


wellman - Czw Mar 17, 2016 10:20

Dawidovs, masz na myśli sprężarkę klimatyzacji? W dieslu mamy dwa paski - krótszy do klimy i dłuższy do całej reszty.

Mam głupie pytanie... masz może webasto? Gdy moje się pierwszy raz załączyło to też było buczenie i świst. :P

Teraz poważnie. Zobacz, czy przypadkiem nie spienia Ci się płyn wspomagania w zbiorniczku. Może układ jest zapowietrzony, wtedy takie dźwięki wydaje.

Możliwe też, że trafiłaś na pompkę (używka?), która ma podobny feler do Twojej, albo... albo to chłodniczka wspomagania lub jeden z jej przewodów (coś się mogło przytkać lub zagiąć przy wymianie). Maglownica, jeśli nie czuć luzów i nie ma wycieków jest na ostatnim miejscu listy podejrzanych. ;-)

Dawidovs - Czw Mar 17, 2016 11:06

wellman, webasto mam sprawne i to nie ono wyje.
Mam już autko 4 lata i większość jego odgłosów znam dobrze:)
Tego wycia nie znałem dlatego zamierzam je wyeliminować.

Co do pompki to bym to wykluczył bo pochodzi od naszego forumowego dostawcy i na bank jest dobra. Poza tym czuć po wymianie poprawę działania wspomgania, chodzi dużo lżej, płyn się nie pieni(poprzednio też sie nie pienił tylko go ubywało).

Mam na stanie długi pasek co po zdjęciu longera oznacza że nie jest od sprężarki. Mogę go profilaktycznie wymienić. Bardziej jednak obstawiałbym dźwięk turbiny.
Czy ona daje inne oznaki zużycia?

wellman - Czw Mar 17, 2016 11:28

Czy ten dźwięk wraz z obrotami się nasila, szczególnie powyżej ok. 1800? Gdyby to miała być turbina, to raczej powinno.

Problemy z turbiną na ogół są typowe. Ubytki i wycieki oleju (sprawdź kolanka od intercoolera), kopcenie (na czarno lub niebiesko), spadek mocy. Pojawiają się też gwizdy, ale to właśnie na ogół na wyższych obrotach.

Możesz ewentualnie jeszcze rzucić okiem na przewód podciśnieniowy, co idzie do turbiny... ale znowu - zauważyłbyś wtedy spadek mocy.

Dawidovs - Czw Mar 17, 2016 14:00

Nie zauważyłem żeby gwizdał mocniej powyżej 1800 obr, po prostu zaczyna gwizdać od samego dołu, reszty objawów też nie mam. Przyjrzę się przewodom i rurom, poszukam wycieków. Dzięki za sugestie