Zobacz temat - [R75] Głośne popychacze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Głośne popychacze

pineska - Pon Kwi 11, 2016 13:57
Temat postu: [R75] Głośne popychacze
Witam!
Jako że nastała wiosna postanowiłem wziąć się za swojego ostatnio zaniedbywanego R;-)
Na pierwszy ogień idą popychacze, które od jakiegoś roku zaczęły głośno pracować (klekot prawie jak diesla, szczególnie na zimnym silniku):-p
Wolałbym nic nie rozbierać, dlatego pomyślałem o dodatkach do oleju które wyciszają ich pracę. takie coś już sugerował gościu który mi wymieniał uszczelkę po HGF.
To byłaby niby najprostsza opcja, szczególnie że niedługo będę wymieniał olej i filtry.

Jednak jest jeden problem - trochę poczytałem o tych specyfikach i na forum audi bardzo je odradzali, pisali że takie zagęszczacze mogą zarżnąć silnik, że przez to panewka może zedrzeć wał itp. trochę się wystraszyłem nie powiem, dlatego wolę zasięgnąć rady forumowiczów - może ktoś stosował takie cuda?
Aha ja od zawsze jeżdżę na Castrol Magnatec 5W40 - czy to może przez olej tak stukać?

dzelo23 - Pon Kwi 11, 2016 14:34

Ja do castrola zraziłem się właśnie przez stukające popychacze. Raz mi mechanik przy okazji innych robótek zalał castrola bo niby nie mógł motula dostać i masakra. Popychacze zaczęły stukać, słychać je było najbardziej z rana waliły ok 2minut zanim się unormowywało. Wróciłem do motula i był spokój. Teraz jeżdżę na valvilone i nic nie stuka, nawet zimą.
janio - Pon Kwi 11, 2016 14:58

Oj, prawda to, prawda. Szwagier w dobrej wierze zalał mi zaraz po zakupie Castrola, przyjechałem do domu jakieś ze 60 km i stwierdziłem, że to porażka. Posłużył więc tylko za płukankę, obecnie do klekota używam Midlad Super Diesel 10W40 i jestem bardzo zadowolony. Do benzyny, z tego co piszesz, polecam Midland Avanza 5W40, albo coś z marki FUCHS.
AdaskoC - Pon Kwi 11, 2016 15:03

Ja również muszę dać negatywną opinię :) Do kilku aut gdzie zalewałem Castrola, to albo zaczęły żłopać olej, albo wszystko klepało. Nawet na mobilu było od razu ciszej i olej nie szedł w cylindry :)
sknerko - Pon Kwi 11, 2016 15:52

Castrol rozszczelnił mi silnik 1.8 w Freelanderze, nigdy więcej
pineska - Pon Kwi 11, 2016 16:00

Szkoda że wcześniej nie wiedziałem że to taki lipny olej, zawsze myślałem że to wyższa klasa :-/
Trzeba będzie się przerzucić.
Bo przy wymianie, jeśli wymieniam również filtry to nie ma problemu ze zmianą marki, prawda?

Dominoz - Pon Kwi 11, 2016 16:06

pineska napisał/a:
Bo przy wymianie, jeśli wymieniam również filtry to nie ma problemu ze zmianą marki, prawda?

Żaden problem.
Ja zalałem niedawno Motula 5w40 i słychać różnicę w kulturze pracy silnika.

pineska - Pon Kwi 11, 2016 16:11

Patrzyłem ceny i ten Motul dość drogi jest (ale faktycznie ma b dobre oceny), natomiast wpadł mi w oko Valvoline MaxLife, gdzie 5l kosztuje ok 100pln, co o nim sądzicie? dzelo23 pisał że na nim jeździ (choć nie wiem czy akurat na MaxLifie) i nic mu nie stuka...
Dominoz - Pon Kwi 11, 2016 16:13

pineska napisał/a:
Patrzyłem ceny i ten Motul dość drogi jest (ale faktycznie ma b dobre oceny), natomiast wpadł mi w oko Valvoline MaxLife, gdzie 5l kosztuje ok 100pln, co o nim sądzicie? dzelo23 pisał że na nim jeździ (choć nie wiem czy akurat na MaxLifie) i nic mu nie stuka...

Oczywiście, mój błąd- wlałem Valvoline.
Błąd wkradł się przez to, że też myślałem nad tym motulem.

A więc, mam Valvoline MaxLife 5w40.
Kupiłem 6L- 4L za 99 zł + 2razy 1L za 26 zł.

feldbahn75 - Pon Kwi 11, 2016 16:35

Pomijając kwestię oleju, to hałasujące (zużyte) popychacze powinno się po prostu wymienić. Nie wiem ile kosztuje komplet. Czytałem kiedyś, że jazda z zużytymi popychaczami jest szkodliwa dla silnika.
pineska - Pon Kwi 11, 2016 16:40

feldbahn75 napisał/a:
Pomijając kwestię oleju, to hałasujące (zużyte) popychacze powinno się po prostu wymienić. Nie wiem ile kosztuje komplet. Czytałem kiedyś, że jazda z zużytymi popychaczami jest szkodliwa dla silnika.

Wymieniłbym je gdyby nie trzeba było przy tym podnosić głowicy:-p
Nic przy niej nie chce ruszać póki mam spokój i nie bierze mi płynu chłodzącego.
Swoją drogą mam żal do mechanika który mi nie powiedział o tych popychaczach gdy robił HGF, to nie są drogie rzeczy przy kosztach HGF i wtedy było można je od razu wymienić...

tomi24lbn - Pon Kwi 11, 2016 16:45

Do wymiany popychaczy nie musisz ściągać głowicy,tylko pokrywę wałków :P
pineska - Pon Kwi 11, 2016 16:50

Serio? Z tego co pamiętam to jak mu o nich wspomniałem to powiedział że znów by musiał głowicę ściągać...
feldbahn75 - Pon Kwi 11, 2016 17:11

Może jemu chodziło o laski popychaczy, których w tym silniku nie ma? Ale tego "Mechanik" by nie wiedział?? Popychacze hydrauliczne to są tzw "szklanki". By do nich mieć dostęp, wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i będą widoczne pod wałkami rozrządu. Takie okrągłe i płaskie pod krzywkami. Można sprawdzić ich stan, biorąc drewniany trzonek i nacisnąć każdy z nich. gdy wyczuje się luz, kwalifikuje je do wymiany. Powinno wymieć się całym kompletem. Takie sprawdzenie było dobre, ale przy silnikach gdzie pokrywa rozrządu jest z uszczelką gumową i tanią. Ja jak sam wymieniałem kiedyś w innym aucie innej marki, zdjąłem pokrywę rozrządu, ściągnąłem walki, wyciągnąłem każdą szklankę i w ich miejsca włożyłem nowe. Przed włożeniem każdej trzeba było je zalać (każdą) olejem. Następnie założenie wałków, pokrywy i koniec.
tomi24lbn - Pon Kwi 11, 2016 17:17

Serio,serio :mrgreen: sporo przy tym roboty i nie chciało mu się :razz:
pineska - Pon Kwi 11, 2016 17:28

Może i tak było:-p
Póki co jednak wymienię olej i zobaczę efekty. jeśli to nic nie pomoże to pomyślę o tych popychaczach, na 4cars są po 21pln za sztukę. Potrzebowałbym 16 + koszt robocizny.
A pokrywa wałków jak jest przykręcona? Ma oddzielne śruby czy trzymana jest tymi długimi łączącymi głowicę,blok i magistralę olejową?

tomi24lbn - Pon Kwi 11, 2016 17:35

16???? a drugą głowice zostawisz??? jest tak pokrywa zaworów później pokrywa wałków a następnie głowica wszystko na innych sróbach
pineska - Pon Kwi 11, 2016 17:48

Drugą? Ja mam k-serię 1,8. Tam jest 16 popychaczy z tego co piszą na stronie iParts... Zresztą gdzieś na forum też już czytałem ze ktoś pisał o problemach z 8 z 16 popychaczy przy tym silniku.
feldbahn75 - Pon Kwi 11, 2016 18:03

Pokrywa rozrządu skręcona jest na śruby krótkie, które widać po otwarciu maski. Te długie śruby skręcające głowice to inna bajka.
dawidd - Pon Kwi 11, 2016 18:30

szklanki możesz rozebrać do czyszczenia, tam jest sprężynka i korek od spodu. Stukając w drewniany blat, środek wyskoczy. Później myjesz, moczysz o oleju i składasz. Chociaż jesli to będzie robił mechanik to pewnie nie będzie mu sie chciało bawic
tomi24lbn - Pon Kwi 11, 2016 19:28

aaa sorki nie zauważyłem ze masz serie k a nie kv
pineska - Sob Kwi 16, 2016 16:46

Dziś wymienłem olej na Volveline MaxLife 5W40 i faktycznie auto chodzi dużo ciszej, a popychacze już tak nie tłuką :-) Więc póki co to rozwiązało mój problem :wink: Dzięki Panowie ca polecenie oleju :-)