Zobacz temat - [R75] zgasł na skrzyżowaniu i nie chciał odpalić
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] zgasł na skrzyżowaniu i nie chciał odpalić

fisz - Wto Kwi 26, 2016 21:23
Temat postu: [R75] zgasł na skrzyżowaniu i nie chciał odpalić
Witajcie,

proszę Was serdecznie o pomoc! Pojawił się problem z moim Roverkiem.
Wracałem sobie spokojnie do domu, stanąłem na światłach i przy ruszaniu zadławił się i zgasł. Po kilku nieudanych próbach odpalenia go w miejscu tego incydentu przepchałem go parę metrów dalej, żeby nie wadził innym. Po czym po około 5 minutach, spróbowałem go odpalić i ku mojemu zdziwieniu odpalił za pierwszym razem jak gdyby nic się nie stało. Dojechałem do domu, nie musiałem się już nigdzie zatrzymywać, dopiero na miejscu docelowym (500 metrów dalej) i tak stoi pod domem, bo zanim cokolwiek z nim zrobię, to najpierw chciałem zapytać o radę Was.
Sytuacja miała miejsce parę dni temu, dzisiaj wsiadłem do niego i bez żadnego zająknięcia odpalił. Po odpaleniu nie świeci się żadna z kontrolek odnośnie oleju czy akumulatora, także wydaje mi się, że nie w tym trzeba szukać problemu.
Feralnego dnia komputer wywalił błąd C7C1FF (nie mogę się doszukać co on oznacza), może Wy coś wiecie na ten temat?
Mogę w ogóle nim spokojnie jechać do roboty czy lepiej nie ryzykować? (dość mam tramwajów)
Wcześniej nic takiego nie miało miejsca.

Z góry dziękuję!

PS: nie zdążyłem przejrzeć wszystkich tematów, więc przepraszam jeśli powtarzam pytanie o problem, który komuś się mógł już przydarzyć. Proszę o wyrozumiałość.

cin1391 - Sro Kwi 27, 2016 09:25

fisz napisał/a:
C7C1FF
- a to nie był czasem jakiś błąd czujnika poziomu paliwa w baku?

Poza tym dobrze by było, żebyś zainstalował TOAFa i sprawdził podstawowe parametry pracy silnika, takie jak: ciśnienie na szynie cr, stan wtryskiwaczy, ciśnienie doładowania, przepływomierz masy powietrza, etc.

wellman - Sro Kwi 27, 2016 22:14

Dokładnie C7 to błąd jednego z czujników poziomu paliwa w baku. Myślę, że ten błąd bezpośrednio za problem nie odpowiada.

Spodziewam się raczej, że gdy kolega podłączy TOAF, zobaczy w silniku np. błąd zbyt niskiego ciśnienia wstępnego (zacinające się pompka przy akumulatorze) lub błąd czujnika wałka rozrządu. Tak czy inaczej - laptop + TOAF i będzie wiadomo w czym rzecz. :-)

fisz - Sro Kwi 27, 2016 22:14

Jutro będę jechał do mechanika to spróbuję podłączyć TOAFa, wtedy zdam relację. Dzięki za uwagi! :wink:
marcin.misek - Sro Kwi 27, 2016 23:11

co do błedów w liczniku to czytamy to tak :
C7 C1 FF
Kod błedu, opis błedu,ilośc wystapień,

IKE pamieta maksymalnie 5 błedów.
Toaf odczytuje tak samo ( te same kody)

kody błędów w TOAF :

CD=Sygnał EC 1
C1=Sygnał TWEG+ (generator impulsów z koła - wejście)
C3=Sygnał TD (prędkość silnika)
D3=Temperatura płynu chłodzącego
CE=Temperatura otoczenia
C7=Lever-type czujnik 1
D7=Lever-type czujnik 2
8F=Przepięcie (U>16V)
8D=ATS sygnał: błąd wiadomości lub brak wiadomości
90=Zacisk 15
8C=Zacisk R
CF=Kasowanie SII
44=Ciśnienie oleju
8B=Chime_3
3F=Pomiar pracy sterownika
BE=Błąd pamięci eeprom w module świateł (LSM)
BF=Błąd pamięci eeprom w module wskaźników, nieprawidłowe lub niepełne kodowanie
83=Prędkość A
88=Szyna L
87=Szyna K
F4=CAN-Bus 244
FB=CAN-Bus 251

fisz - Czw Maj 12, 2016 10:29

Witam ponownie,
Czasu ostatnio nie miałem za wiele, ale dosiadłem się do R w końcu. Problem w tym, że nie mogę się podłączyć do komputera i sprawdzić błędów. Po kilku godzinach prób spróbowałem odpalić i niestety jak wcześniej nie było z tym problemów, tak teraz nawet nie kręci. Żadnych nowych błędów w teście nie pokazało. Wizyta u mechanika została odłożona, jak dziś nie zakręci, to będę musiał go holować...