Zobacz temat - [mg zt] odcięcie od 5 tys obrotow
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [mg zt] odcięcie od 5 tys obrotow

Mat_Dob - Nie Maj 01, 2016 16:51
Temat postu: [mg zt] odcięcie od 5 tys obrotow
Witam,
Zaznaczę na początku, że około 2 tygodnie temu wymieniony był kompletny rozrząd. Jeżdżę nim regularnie, i jako że jestem nowym właścicielem nie potrafie pohamowac ciężkiej nogi, co za tym idzie regularnie leciał do max 6,5 tys obrotów. Dziś, gdy wracałem z gór na skrzyżowaniu pewien pan próbował mnie lyknac, na co odpowiedziałem z całą stanowcxoscia. Zauważyłem wtedy (pierwszy raz tobwystapilo), że dochodzi do 5 tys obrotow i ni więcej, zmieniam bieg na wyższy i znów do 5 max. Po wymianie rozrządu nie pokazało bledow na komputerze. Wiązki kabli wyglądają okey. Plyny w normie, silnik wydaje się chodzić równo. Jedynie linka gazu wydaje się mieć drobny Luz. Zero kopcenia, silnik suchy. Jedyne co, to zatankowalem 95 z craba :P Proszę o porady.
Pozdrawiam

Robert75 - Pon Maj 02, 2016 09:39

sprawdź czy ręcznie przy przepustnicy możesz wejść na obroty do realnego odcięcia (jednak ktoś musi patrzeć na obrotomierz) Uda się lub nie zawsze coś wykluczysz, jak sam piszesz linkę masz luźną, może ot to jest powód.
Mat_Dob - Wto Maj 03, 2016 20:47

na jalowym dochodzi do odciecia. Dzis jechalem z Zona, znalazlem dobra droge i pomyslalem, ze sprawdze ile sekund do 100 dochodzi. 13 sekund... Spalanie od 10-12l/100.. Nie wiem, czy to wina tego craba, czy moze jednak rozrzad jest zle ustawiony. Jutro jade do znajomego na komputerze sprawdzic. Powoli zaczyna mnie to wszystko irytowac, heh. W ktorym miejscu w V6-stkach jest oznaczenie silnika? Ciekaw jestem, czy jakiegos swapa nie bylo.
alpacino - Wto Maj 03, 2016 21:17

Mat_Dob napisał/a:
na jalowym dochodzi do odciecia. Dzis jechalem z Zona, znalazlem dobra droge i pomyslalem, ze sprawdze ile sekund do 100 dochodzi. 13 sekund... Spalanie od 10-12l/100.. Nie wiem, czy to wina tego craba, czy moze jednak rozrzad jest zle ustawiony. Jutro jade do znajomego na komputerze sprawdzic. Powoli zaczyna mnie to wszystko irytowac, heh. W ktorym miejscu w V6-stkach jest oznaczenie silnika? Ciekaw jestem, czy jakiegos swapa nie bylo.

Trzynaście sekund do 100km/h ?? ?!!!....to jakaś MASAKRA!!!, byłeś na hamowni ?, może ma tylko połowę ze 190 KM??? :o :mrgreen:

Mat_Dob - Wto Maj 03, 2016 21:22

haha, daj spokoj. Nie wiem co mam o tym myslec. Jutro pod komputerem cos mi moze pokaze, jak nie to nie wiem gdzie dalej szukac..
sknerko - Wto Maj 03, 2016 22:28

Mój 150KM 2.0 V6 (kumpel prowadził) zrobił setke w 9s
R75 - Sro Maj 04, 2016 12:31

brak mocy - standardowo, sprawdź VISy ponownie - teraz masz ułatwioną sprawę bo jest TOAF

ps.
auto z Osińca, ostatnio sprzedający próbował mi wmówić ze nie odczuwa różnicy na uszkodzonych hahhaha

Mat_Dob - Sro Maj 04, 2016 13:33

Visy sa okey, zregenerowane uu Dziaja. Pod kompuuterem bledow nie ma. Do mechanika mam auto oddac w poniedzialek (do tych, ktorzy robili rozrzad). Zobacze co powiedza.
R75 - Sro Maj 04, 2016 13:50

Mat_Dob napisał/a:
Visy sa okey, zregenerowane uu Dziaja. Pod kompuuterem bledow nie ma. Do mechanika mam auto oddac w poniedzialek (do tych, ktorzy robili rozrzad). Zobacze co powiedza.


niekonieczne, wystarczy ze ktoś nieumiejętne założył i już masz niesprawne, dobrze Ci radze, sprawdź, tym bardziej ze teraz to jest naprawdę proste i kazdy moze sam sprawdzic... wcześniej tak nie bylo

tutaj trochę o numerach i oznaczeniach
http://www.rimmerbros.co....cle-Information

Mat_Dob - Sro Maj 04, 2016 20:12

o, dzieki za tego linka, jutro po nocce posprawdzam.
Jesli chodzi o VIS, mam diody zalozone przez Dziaja, ktore sygnalizuja czy dzialaja. Gdy mialem je niesprawne pod komputuerem pokazywalo, ze zawory sa zamkniete, teraz bleduu nie wywala, no i czuc ten zryw (przewaznie) w okolicach 3 i 4 tys obrotow. Jedyne co mnie troche niepokoi to 700-750 obrotow na jalowym przy temperaturze roboczej

R75 - Sro Maj 04, 2016 20:32

teoretycznie ok, ja miałem przypadek ze na diodach ok, natomiast test toafem fail, vis boczny wieszał się podczas testu, po odłączeniu zasilania wracał, dlatego wciąż polecam test :)

co do obrotów, o ile się nie mylę to sa prawidłowe, niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę, dokładną wartość możesz odczytać z licznika (nie mam tutaj na myśli wskazówek zegara) i pewno toafem w live data :)

Mat_Dob - Sro Maj 04, 2016 20:48

Nawet nie wiem pod jakim komputerem to bylo sprawdzane, heh. No ale kazalem sie znajomemu na zakladce z ukladuu dolotowego zatrzymac, i pare razy pogazowane pokazywalo, ze sie otwiera, przy powrocie ponizej 3tys sie zamykal. Czasem jedynie nie czuje tego porwania do przodu. Moze sie jednak wiesza czasem? Problemem dalej jest to, ze przy 5 tys + trzeba go reanimowac, haha. Mechanik dopiero w poniedzialek, ciekawe czy skopali rozrzad, czy mam pluuc sobie w twarz za 95'tke na crabie\


Poczytalem o Toafie, laptop i kabel wystarczy?

R75 - Sro Maj 04, 2016 21:39

tak, wystarczy nic więcej nie potrzebujesz, warto dokupić przedłużkę usb jakieś 3m jak chcesz sam robić testy :)

ps.
max 5tys to raczej nie ma nic wspólnego z visami

jeżeli nie uda się rozwiązać problemu, to odwiedziłbym kogoś z komputerem T4

Mat_Dob - Wto Maj 10, 2016 10:50

No on ma kabel z 5 metrow, wezme laptopa zony i skocze tam do niego jutro albo pojutrze. no tak jak mowilem wczesniej, visy wydaja sie okey, jedynie czasem kopa przy 2,7 i 4 nie czuje, w zaleznosci od biegu. Zostaje kwestia mula przy 5tys, moze pod Toafem cos zobacze, jak nie, to zdaje sie na laske mechanika w poniedzialek. Znow tyle czekac, ale mam nadzieje, ze jak ogarne ten problem to potem juuz nic tylko sie z jazdy cieszyc

[ Dodano: Wto Maj 10, 2016 10:50 ]
Mechanik wskazal na kolektor dolotowy...

sknerko - Wto Maj 10, 2016 11:08

i co niby z tym kolektorem ma być? jak zdejmiesz VISy to sprawdzisz samemu klapki czy chodzą lekko i nie klekoczą. tam nie ma filozofii chyba że pęknięty i gdzieś powietrze łapie fałszywe ale to by było słychać na postoju jak przegazujesz
Mat_Dob - Wto Maj 10, 2016 12:30

Gadal mi, ze pod komputerem jak wchodzi w obroty cisnienia skacza dosc mocno. Na postoju slysze klekotanie, a jak przygazuje przy zejsciuu z obrotow jest dzwiek jakby sie mialo cos rozsypac:P
sknerko - Wto Maj 10, 2016 12:38

klapki w kolektorze się rozleciały te od VIS power. Raczej nie jeździc bo jak sie któraś urwie całkiem to nabałagani. Albo inny kolektor, albo próbuj u xROnxa on kiedyś regenerował
Mat_Dob - Wto Maj 10, 2016 12:40

Vis power to ta blizej kabiny czy ta druga? Zastanawiam sie gdzie moglbym zregenerowac to w wojewodztwie slaskim? Nowy kolektor mnie zrujnuje, heh.
sknerko - Wto Maj 10, 2016 12:50

Power to ten bliżej środka auta od góry przykręcony, kup używany dobry może AdaskoC ma
Mat_Dob - Wto Maj 10, 2016 12:52

na allegro zbyt duuzego wyboruu nie ma.. Do tego na sama mysl o uzywanym przypomina mi sie kupno (nie)sprawnych silniczkow vis, ktore finalnie u Dziaja zregenerowalem

Dwie opcje, heh
http://allegro.pl/rover-7...6031164268.html
http://allegro.pl/mg-zt-2...6056205455.html

sknerko - Wto Maj 10, 2016 13:27

Ten za 800 może być dobry znam firmę i oni raczej bubla nie sprzedają, ten drugi to nie znam sprzedawcy
Mat_Dob - Wto Maj 10, 2016 13:49

dzieki za pomoc, nieopisana, bo sam juz nie wiedzialem gdzie sie zwrocic, heh. Zadzwonie i spytam o dostepnosc i czy bedzie mozliwosc kupna bez vis'ow (regenerowalem). Zona mnie spali ze mna w srodku, a jesli przezyje, strzele w kolano kazdemu, ktory do Osinca pojedzie auto ogladac, oszczedze mu bolu i cierpienia.

btw, sa moze jakies zamienniki nowe w rozsadnym przedziale cenowym? Opcje mam jeszcze za 2300 kupic nowy w UK za pomoca znajomego emigranta.

sknerko - Wto Maj 10, 2016 14:16

Nie ma zamiennika ale xROnx regenerował tanio, może jeszcze by się podjął
Mat_Dob - Wto Maj 10, 2016 14:21

no to poczekam na odpowiedz. W pracy bede mial czas na przemyslenia czy w UK kupywac nowy, czy ten uzywany za 800.. Dzieki jeszcze raz!
rafalmis1 - Wto Maj 10, 2016 16:27

Dzwon do AdaskoC
Mat_Dob - Wto Maj 10, 2016 16:29

Przegladalem co tam ma i zadzwonilem, ale niestety nie ma.
R75 - Wto Maj 10, 2016 21:57

tutaj sklep który specjalizuje się w częściach mg zt, ale nowy kolektor to ostateczność,
wręcz nie ma sensu, za cenę nowego kupisz cały silnik u nas :D

kolektor z visami (visy 120)
https://www.dmgrs.co.uk/p...otors-lkb108021

ceny odstraszają ...

Mat_Dob - Sro Maj 11, 2016 10:14

Kupilem za allegro za 500 bez VISow (zregenerowane przez Dziaja mam) z dtb auto-czesci. Chicalem tego z rover_czesci, ale byl za 800 z kompletem silniczkow, nie chcieli sprzedac bez;p Mam nadzieje, ze nie trafilem zle z tym kolektorem.

Dodam jeszcze pytanie, czy sa moze jakies wskazowki ktore moge dac mechanikom gdy beda zakladac kolektor? (lubia wskazowki, ktore im daje wyczytane na tym forum), i czy jadac (okolo 10km) na warsztat odlaczyc visy czy jechac tak jak jest teraz? Pytam, bo obawiam sie tych szatanskich dzwiekow spod maski :P

prebenny - Sro Maj 11, 2016 10:43

Mat_Dob w razie czego masz chyba 10 czy 14 dni na zwrot towaru zakupionego przez internet.
Mat_Dob - Sro Maj 11, 2016 10:48

wiem, wiem, ale to wciaz koszta zwrotu, heh
prebenny - Sro Maj 11, 2016 10:58

Mat_Dob ale koszta zwrotu to 20 zł za kuriera a 500 odzyskasz.
Mat_Dob - Sro Maj 11, 2016 12:08

no tak, ale wciaz, jakis czas temu zamowilem (nie)sprawne visy, koszta wysylki w jedna i w druuuga strone 45 zl. Jakis wydatek to jest, a jak sie uuzbiera takich (nie)sprawnych rzeczy to juz problem. Az sie chce sprzedajacych udusic.

Btw, kolektor wlasnie przyszedl, zastanawiam sie, czy jest sens go czyscic w srodku?

sknerko - Sro Maj 11, 2016 14:16

wypłukać go bo nagaru z klapek i tak nie ściągniesz sprawdzić czy nie klekocze od razu w łapach a do mechaników jechać z odpiętymi VISami
Mat_Dob - Sro Maj 11, 2016 14:23

Wyplukac bez rozkrecania? No silniczki sciagne, powiem im zeby przelozyli ze starego kolektora zregenerowane. Jakies uuszczelki potrzebuje do montazu?
sknerko - Sro Maj 11, 2016 15:42

kolektor jest nierozbieralny teoretycznie. więc wypłukać bez żadnych dodatkowych zabiegów. Uszczelki standardowo pod kolektor
Mat_Dob - Sro Maj 11, 2016 15:48

http://e-autoparts.pl/usz...y-p-479757.html cos takiego?
sknerko - Sro Maj 11, 2016 15:56

to sa pod metalowy ten poniżej pod plastikowy sa takie oringi jakby
Mat_Dob - Sro Maj 11, 2016 15:58

Bylbym wdzieczny jakbys mi przykladowy znalazl, zebym wiedzial czego szukac. Chyba bede muusial sie troche bardziej mechanika zaczac interesowac :)
adam_26 - Sro Maj 11, 2016 16:09

Mat_Dob napisał/a:
Bylbym wdzieczny jakbys mi przykladowy znalazl, zebym wiedzial czego szukac.
Chyba bede muusial sie troche bardziej mechanika zaczac interesowac :)

Z ZT się zaprzyjaźnisz z mechaniką ;P
3 takie idą http://www.s-part.pl/188,...2.0-2.5-v6.html
i 3 takie http://www.s-part.pl/187,...ra-ssacego.html

Mat_Dob - Czw Maj 12, 2016 14:45

Mechanicy w Rybniku powinni zainteresowac sie mechanika lvl hard, haha. Na pytanie o wymiane rozrzadu w ZT odkladali sluchawke:p


Dziekuje Wam za zainteresowanie sie tym tematem. Nieoceniona pomoc na tym forum!


//edit Przeplukalem kolektor ktory mi przyszedl po uprzednim wykreceniu VIS'w, mozna je sprawdzic podpinajac pod zlacza bez montowania ich, i przygazowaniu na jalowym? Tzn czy przekladnia ruszy

[ Dodano: Czw Maj 12, 2016 14:45 ]
Doloze jeszcze jedna kwestie, ta klapka ktora da sie wyciagnac z kolektora ma minimalne luzy na tej osce, ledwie wyczuwalne. Przejmowac sie tym?

sknerko - Czw Maj 12, 2016 15:25

Ja nie podłączałem VIS bez kolektora nigdy ale myślę że nie powinno się nic stać.
Klapka VIS Balance powinna chodzić lekko bez zacięć lekkie luzy być mogą, ale na biedę masz swoja, w swoim kolektorze jak by co. Posłuchaj czy nie puka jak nią potrząsasz bo to może być słychać w kolektorze potem.

Mat_Dob - Czw Maj 12, 2016 15:35

Te Visy chyba sa martwe, dobrze ze mam te zregenerowane. Tak czy inaczej sprzedajacy zapewnial, ze sa sprawne i znow sie nadzialem :P Nie slysze nic jak nim potrzasam, jedynie ta klapka dosc ciezko sie domyka i otwiera, potem chodzi normalnie
sknerko - Czw Maj 12, 2016 15:38

to popraw delikatnie nożykiem lub papierem ściernym żeby chodziła lekko od początku do końca
Mat_Dob - Czw Maj 19, 2016 10:26

Zrobione. Mam nadzieje, ze w koncuu bede mogl pojezdzic jakis czas bez problemow..

[ Dodano: Czw Maj 19, 2016 10:26 ]
Witam ponownie..
Kolektor wymieniony, nie klekota. Okazalo sie ze map sensor byl padniety, wymieniony. Po odpieciu map sensora obroty ida do konca, po wpieciu czujnika zatrzymuja sie na 5,5tys, czyli tak jak przed wymiana kolektora i sensora. Gdzie kurde problemu teraz szukac? Juz mam dosc tego, haha. Pod komputerem nic zlego nie pokazuje..