Zobacz temat - [214Si] Immo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214Si] Immo

Sk133 - Nie Maj 01, 2016 17:23
Temat postu: [214Si] Immo
Wkładam aku 4/5 razy kłódka na pilocie, otwieram pali od strzała. Zamykam ponownie z pilota, po 20min otwieram, kręcę i nic! Pompa pracuje ułamek sekundy za pierwszym razem, potem cisza i zabawa 10 minut otwórz zamknij żeby zapalił. Bateria w pilocie z miesiąc temu wymieniana. Z wciśniętym gazem też nie pomaga.
Koledzy i koleżanki podajcie jakąś radę bo już ręce opadają.

sknerko - Nie Maj 01, 2016 18:49

mój sym ma podobnie, jak nie odpala to musisz zamknąć auto poczekać aż dioda w zegarach zacznie migać powoli i otworzyć wtedy zapali od strzała
Sk133 - Nie Maj 01, 2016 19:18

Miałem tak gdzieś na początku roku nie często ale jednak, a od 3 dni normalnie natrętnie, w połowie tygodnia jadę do dość dużego miasta i nie widzi mi się spychać go z 3 pasmowego ronda gdzie przecina je tramwaj. :cry:

sknerko napisał/a:
jak nie odpala to musisz zamknąć auto poczekać aż dioda w zegarach zacznie migać powoli i otworzyć


Kiedyś (bardzo dawno i mało kiedy) tak robiłem, ale teraz nic to nie daje (albo rzadko), muszę odłączyć klemę, synchronizacja z 4 min poczekać i wtedy zapali.

Komputer wymieniałem wraz z pilotem w 2008 roku (z anglika) i było w miarę, a teraz powtórka po latach. :sad:

Remigiusz - Nie Maj 01, 2016 19:32

Sk133, Masz aktywne czy pasywne immo ?

Opcja druga wywal immo w sensie zrób sobie immo free :)

Sk133 - Nie Maj 01, 2016 19:37

Aktywny, działa cały czas, w stanie uśpienia dioda miga, pika, reaguje na pilot itd.

Chyba że chodzi Ci o jakiś typ immo.

Remigiusz - Nie Maj 01, 2016 19:53

Sk133, Chodzi mi o to żeby diodę wyłączyć jak np za długo drzwi otwarte są trzeba naciskać na pilota czy wystarczy pilota bliżej kierownicy tylko mieć ?
Sk133 - Nie Maj 01, 2016 20:12

Trzeba nacisnąć przycisk inaczej dioda się nie wyłączy.
Remigiusz - Nie Maj 01, 2016 20:21

Sk133, Czyli nie potrzebujesz juz pilota jak raz odpalisz auto.

Wyglada w takim razie jak by immo gubila sygnal, moze byc problem w wiazce do skrzynki immo.

Sk133 - Nie Maj 01, 2016 21:06

Dokładnie tak jak mówisz, jak się go nie zamknie to pali od razu :D
Ale jednak na wielkim parkingu trzeba zamknąć :( i to jest najgorsze.

Remigiusz napisał/a:
moze byc problem w wiazce do skrzynki immo


To jutro pozostaje mi szukać po kabelkach. A może być jeszcze jakaś inna przyczyna? Dodam że w grudniu była naprawiana wiązka tylniej klapy - więc to odpada.

Remigiusz - Nie Maj 01, 2016 21:23

Ja nie do konca rozumiem jak dziala system immo w K-serii, u was odcina prad do pompki paliwa i rozrusznika ?
BigBoyPL - Nie Maj 01, 2016 21:31

Jak ECU nie dostanie kodu od IMMO to co byś nie robił to nie będzie sterował wtryskami, ewentualnie odpali na sekundę i zgaśnie. Dlatego przy ściąganiu IMMO wgrywa się wsad do ECU.
Sk133 - Nie Maj 01, 2016 22:17

BigBoyPL napisał/a:
odpali na sekundę i zgaśnie.


A potem hulaj rozrusznik, padnij akumulator.
Na starym kompie w ogóle mi benzyny nie widział, dobrze że miałem wtedy LPG. Teraz już nie mam to porównania nie zrobię.

Remigiusz - Nie Maj 01, 2016 23:06

BigBoyPL, Jesteś pewny ze tak jest ze wtryskami nie steruje ? :wink: Musze poczytać Rave bo coś mi się wydaje ze to tak do końca chyba nie jest ;)

Mam niestety tylko doświadczenie z Dieslem i tam jak się auto odpali mimo blokady immo to ecu i tak steruje reszta przy pompie :D

Mi sie wydaje ze problem leży jakoś w utracie sygnału od pilota. Nie zalewa tobie nic czasem skrzynki od boxu SCU ?? Otwierałeś stara ? Albo opcja druga z to winna moze jest w ECU ? probowales kompa od ECU podmienic ?

Napisales tylko ze wymieniles ecu SCU :wink:

robsson78 - Pon Maj 02, 2016 09:50

Chyba niewiele to pomoże ale ecu odcina też rozrusznik, przynajmniej u mnie.
Sk133 - Pon Maj 02, 2016 11:35

Ten żółty przekaźnik koło kompa to jest od pompy?, bo go wymieniłem i jakby wszystko wracało do normy otwieram zamykam odpala.

robsson78 napisał/a:
Chyba niewiele to pomoże ale ecu odcina też rozrusznik, przynajmniej u mnie.


U mnie rozrusznik cały czas śmigał, tylko pompy nie było słychać.

Remigiusz napisał/a:
Napisales tylko ze wymieniles ecu SCU :wink:


Nie mam zielonego pojęcia, jak to wszystko się fachowo nazywa. Powiem tak: ta metalowa puszka (komputer?) koło akumulatora była wymieniona i taka czarna co była na niej nalepka z literą L i inny pilot dostałem. :mrgreen:
Na oryginalnym pilocie pisze 3txa key a na nowym 17tn key.

Remigiusz - Pon Maj 02, 2016 12:57

Sk133, Ahh czyli cały komplet ECU plus SCU :wink: To raczej winna jest albo w przewodach albo faktycznie przekaźnik się psuje :wink: Skoro pompka sie nie zalacza to bam w tym przewodzie szukaj powodu i szukal dalej czemu sie tak dzieje gdzie blokuje prad ze nie dochodzi do pompki.
Sk133 - Pon Maj 02, 2016 14:46

Przekaźnik wymieniony, zrobiłem już 40km trasa/miasto kilka postojów z 10 zamknięć pilotem i wszystko działa. Koszt 19zł.

Mam nadzieję że dobrze trafiłem i to było przyczyną całego zamieszania, teraz po przekręceniu na II ładnie buczy ze 3s. :D

PS. Dzisiaj przy "grzebaniu" pod maską coś od spodu wypadło i teraz pytanie, co to jest ?

R-200 - Pon Maj 02, 2016 15:33

Mocowanie chłodnicy.
BigBoyPL - Pon Maj 02, 2016 17:01

Remigiusz napisał/a:
BigBoyPL, Jesteś pewny ze tak jest ze wtryskami nie steruje ?

Wiem że ECU w K serii jest na stałe parowane z immo, dlatego nie można wymienić ani samego ECU ani IMMO bez programowania tej pary. ECU dostaje 6 cyfrowy kod, a na dodatek transmisja między immo jest potrzebna cały czas a nie tylko przy odpalaniu.

Sk133 - Wto Maj 03, 2016 09:42

BigBoyPL, w ZR też jest ECU Lucasa, czy coś nowego?


Wczoraj chciałem się połączyć z komputerem w celu wykrycia błędów, ale lipa nie ma mojego modelu, jest tylko 8v, albo R25 i chociaż w zakładce R25 jest opcja 1.4 16v 103KM nie łączy i stąd moje pytanie czy spróbować łączenia z wersją 8v 75KM ? Gdzieś czytałem na forum że przy swapie z 8v na 16v kompa zmieniać nie trzeba, to chyba to samo powinno być ?

R-200 - Wto Maj 03, 2016 11:59

To tylko jest taka opcja dzięki której nie ma problemów z immo. :lol: :lol:
BigBoyPL - Wto Maj 03, 2016 17:11

W 25/ZR jest ECU MEMS3 i ostatnia wersja IMMO LUCAS 5AS. Z silnikiem połączysz się za pomocą ELM327 tylko jeśli masz MEMS3 po 2001 roku. Natomiast jeśli masz MEMS 1.9 i niżej to jest gdzieś temat na forum a hasło to "MemsDiag"
Sk133 - Sro Cze 15, 2016 15:08

Witam ponownie. Czy można zmienić immo z pasywnego na aktywne? Jeżeli tak, czy coś jeszcze trzeba zrobić? Mam zamiar kupić nowy zestaw ECU i nie chcę co chwilę naciskać pilota. Domyślam się że trzeba zamontować pętlę na stacyjkę?
BigBoyPL - Sro Cze 15, 2016 21:14

IMMO + ECU + PILOTY to zestaw, dodatkowo u ciebie pętla do stacyjki.
Sk133 - Pią Cze 17, 2016 17:52

Zamontowałem zestaw taki jak był, bo niestety nie znalazłem aktywnego immo, ale do rzeczy:

Wymienione zostały:

- świece
- kable wn
- cewka zapłonowa
- kopułka+ palec
- czujnik wału korbowego (stary był cały w oleju)
- komplet ecu
- przekaźnik pompy

I trochę się polepszyło, rozrusznik kręci, nie szarpie podczas jazdy, ale problem z odpalaniem pozostał. Nie słychać pompy, dopiero po kilkukrotnym zakręceniu załącza się i wszystko działa jak gdyby nic. Mechanik badał ciśnienie pompy i mówił że jest w porządku, coś około 4 bar, na wyższych obrotach 4-5k samochód nie przygasa, więc to raczej nie pompa. No i jeszcze od miesiąca pojawiła się w tłumiku masa sadzy, samochód nie kopci na żaden kolor, płynów nie ubywa. Nie mam już pojęcia co może być przyczyną. :neutral:

sTERYD - Pią Cze 17, 2016 19:09

zmierz podciśnienie, może po prostu pasek rozrządu się rozciągnął, albo przeskoczył o jeden ząbek na którymś kole.
Sk133 - Sob Cze 18, 2016 19:36

sTERYD napisał/a:
zmierz podciśnienie, może po prostu pasek rozrządu się rozciągnął, albo przeskoczył o jeden ząbek na którymś kole.

We wtorek jadę do mechanika i wszystko będę wiedział.

Dziś odczytałem wartości jakie podaje sonda lambda, na zimnym silniku wynosi od 0.61 do 0.68V, a na ciepłym 0.95V niezależnie od obrotów. Podejrzewam że ona jest powodem sadzy w nadmiernych ilościach i wysokim spalaniu ok. 12-13L miasto 9-10L trasa. :neutral:

sTERYD - Nie Cze 19, 2016 09:42

To może być wina lambdy, ale może też byc za bogata mieszanka po prostu.
NoPE - Nie Cze 19, 2016 10:29

Czujnik przepływu powietrza sprawdź.
BigBoyPL - Nie Cze 19, 2016 14:55

Nie ma takiego czujnika w benzynie ;]
NoPE - Nie Cze 19, 2016 15:00

o IAT mi chodziło
Mierzy przepływ powietrza? Mierzy :P
A że podaje jego temperaturę to już inna bajka ;)

Sk133 - Nie Cze 19, 2016 15:02

NoPE napisał/a:
Czujnik przepływu powietrza sprawdź.

Jak można go sprawdzić? Czy tylko podmiana wchodzi w grę?

A powiedzcie mi jak nazywa się fachowo ten uszczelniacz obok czujnika wału korbowego? Jest z niego wyciek oleju i przy okazji chciałbym go wymienić. :roll:

NoPE - Nie Cze 19, 2016 15:04

Sk133 napisał/a:
Jak można go sprawdzić? Czy tylko podmiana wchodzi w grę?

Najpierw to go przeczyść z osadu. Izopropanolem pod lekkim ciśnieniem. Można sprawdzić jego rezystancję. Zależy ona od temperatury. Wartości sprawdź w RAVE.
Wespół z MAP sensorem komputer dobiera mieszankę więc MAP sensor też wyczyść w podobny sposób.

Sk133 - Nie Cze 19, 2016 15:10

Gdzie znajdę ten map sensor?
NoPE - Nie Cze 19, 2016 15:15

Przepraszam, wprowadziłem cie w błąd. W R214 MAP sensor jest gdzieś w komputerze (poza VVC).
Co nie znaczy, że tam nie da się go przeczyścić.
IAT zaś jest po prawej stronie okolic silniczka krokowego.

Sk133 - Nie Cze 19, 2016 15:19

NoPE napisał/a:
IAT zaś jest po prawej stronie okolic silniczka krokowego.

A nie jest on przypadkiem obok czujnika uderzeniowego?

BigBoyPL - Nie Cze 19, 2016 15:19

Trzeba coś wyjaśnić. K seria nie ma przepływki (MAF sensora), ma czujnik ciśnienia bezwzględnego powietrza w dolocie (MAP Sensor) oraz czujnik temperatury powietrza(IAT), przy MEMS3 te 2 czujniki składają się w 1.
Temperatura powietrza służy tylko do stałej korekcji dawki paliwa ponieważ w niższej temperaturze zmienia się gęstość powietrza i potrzeba wtedy więcej paliwa ;]
Temperatura powietrza nie zmienia się czy otworzysz przepustnicę na maksa czy na 10%.
MAP Sensor w 200 siedzi w ECU i ma wężyk z dolotu do ECU. Jedyne co możesz zobaczyć to czy nie siedzi coś w wężyku.
@Edit IAT w 200 jest w dolnej części kolektora ssącego (tuż przy bloku) na 4 cylindrze od paska rozrządu

NoPE - Nie Cze 19, 2016 15:26


Sk133 - Nie Cze 19, 2016 15:28

Ogólnie wygląda to tak: kompa wymieniłem z dość szanowanego modelu więc tu powinno być ok. Na razie będę skupiał się na tym IAT i sondzie, która zapewne dobrze nie działa. Po tych zabiegach delikatnie wyczyszczę elektrody świec zapłonowych i końcówkę tłumika, jeżeli problem z sadzą się pojawi będę działał dalej. Innych możliwości już nie ma.
BigBoyPL - Nie Cze 19, 2016 15:36


Zielone gniazdo czujnika.

Sk133 - Nie Cze 26, 2016 17:46

To już wiem, nie zauważyłem tego wcześniej bo u mnie jest to w oleju, dzięki koledzy za pomoc :ok2:

[ Dodano: Nie Cze 26, 2016 18:46 ]
Witam ponownie. Wymieniona lambda, map sensor, sprawdzone wszystkie czujniki i spalenie nadal wynosi 15L/100!
Już nie wiem co może być przyczyną, rozrząd, silnik? Nic więcej nie zostało.