|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [LR1.8]Problem ze sprzęgłem ,Huczenie
lapec - Nie Maj 22, 2016 23:06 Temat postu: [LR1.8]Problem ze sprzęgłem ,Huczenie Witam forumowiczów Mam pewne problemy z moim Land Roverem freelanderem 1.8,
1.Problem jest ze sprzęgłem które zbiera bardzo nisko co powoduje ciężkie wchodzenie 1,2 biegu,bieg 3,4,5 oraz wsteczny w miarę luźno wchodzi
z tego co wyczytałem prawdopodobnie jest to wina wysprzęglika (lecz wole abyście potwierdzili moje przypuszczenia)
2.Problem polega na huczeniu prawy tył powyżej 80km na mój słuch jest to raczej łozysko
Liczę o odp ponieważ jestem laikiem w sprawach mechanicznych land rovera
Winu - Pon Maj 23, 2016 09:28
Moze być wysprzęglik, może być sama łapa, a może być i docisk ze sprzęgłem. Ciężko stwierdzić na odległość. trzeba wejść pod wóz i zobaczyć.
Odnośnie huczenia, albo łożysko piasty, albo dyfer jak masz w starej rewizji, a na 90% masz.
Dyfra robić się nie opłaca, bo i tak usterka wróci. Trzeba zmienić na poprawioną rewizję z nowszych modeli. Było nawet niedawno na forum.
zdzichu - Pon Maj 23, 2016 10:02
Jeźeli to przekładka to moźe się urywać wspornik pedału sprzęgła. Na jakiej wysokości jest pedał sprzęgła w górnym położeniu? Czy nie jest niźej niź pedał h-ca.
lapec - Pon Maj 23, 2016 16:12
Dzięki za odp dzisiaj po pracy zajrzałem pod auto sprawa wygląda następująco ,poniżej przysyłam zdjęcie oraz filmik .Jak widać ktoś już grzebał przy wysprzęgliku przed chwila poprawiłem widoczną deseczkę i jest duża różnica lecz chwilowa ponieważ ta deska pracuję i znów objeżdża wpadłem na pomysł przyspawania wspornika lecz nie wiem czy to ma w ogóle jakiś sens ?
Jeśli chodzi o pedał ,jest równo z hamulcem
Ps.Auto ma tylko przedni napęd
Własnie zrobiłem wysprzęglik tz przyspawałem wsporniki i chodzi elegancko sprzęgło łapie praktycznie idealnie wszystkie biegi wchodzą prawidłowo bez oporów ,w lipcu/sierpniu planuje doinwestować auto także wymienię cały komplet ,
Zauważyłem ze wycieka mi płyn od wspomagania prawdopodobnie bd to wąż
Jeśli chodzi o tył to na 80% obstawiam łożysko dość specyficzny dźwięk,czy zdołam wymienić łożysko w domu
?
Zdjęcie
filmik
Winu - Pon Maj 23, 2016 21:01
Co to jest ja pierniczę....
Nie ma co dyskutować o sprzęgle - łapa i wysprzęglik do kosza...
Deseczka... nosz w mordę
Cytat: | Ps.Auto ma tylko przedni napęd |
Cytat: | Własnie zrobiłem wysprzęglik tz przyspawałem wsporniki i chodzi elegancko |
Super... , piękny egzemplarz widzę powstaje
lapec - Pon Maj 23, 2016 22:09
WinuAuto praktycznie dostałem za bezcen 2 tyg temu przejechałem może z 100km i zauważyłem wady które chce naprawić nie mam zamiaru tworzyć "Pięknego egzemplarza"Tylko jak robić to porządnie a jak pisałem wyżej nie miałem żadnej styczności z LR dlatego wole zapytać
dowiedzieć się
na razie wysprzęglik zrobiłem prowizorycznie ,Po twoim komentarzu przemyślałem sprawę i faktycznie nie ma sensu kantować auta na takiej samoróbce więc komplet postaram się zamówić jeszcze w tym tyg
SyntaX - Pon Maj 23, 2016 22:21
Dobrze zrobił ekologicznie
lapec - Pon Maj 23, 2016 22:25
SyntaX napisał/a: | Dobrze zrobił ekologicznie |
Takiego zastałem wtym momencie jest bez deseczki
Winu - Wto Maj 24, 2016 08:07
Hmmm... sądząc po braku napędu i wesołym patencie który pokazałeś, należy rozważyć czy tam jest co robić porządnie
Przywrócenie napędu może kosztować grube tysiące, bo bez powodu nikt go nie zdemontował...
lapec - Wto Maj 24, 2016 19:18
Rozumiem szczerze mówiąc szkoda mi tego Auta bo jeśli chodzi o silnik chodzi ładnie z tego co dowiedziałem się od wcześniejszego właściciela(wuj który nim jeżdził 2 lata) miał wymieniany silnik z rovera ,Muszę to przemyśleć czy jest sens wkładania w niego jakiś większych pieniędzy czy rozbić to co go w tej chwili boli i po prostu traktować go jako transport do pracy .
Czy brak tylnego napędu w tych autach jakoś doskwiera? coś się bardziej zużywa itp?,z tego co czytałem dużo ludzi przerabia te auta tylko na przód napęd że niby leprze spalanie itp co trochę mnie w sumie śmieszy .
Winu - Wto Maj 24, 2016 20:30
Poza tym że szybciej rozwala IRD i dyfer to nic... spalanie też nie jest mniejsze, i trakcja w zimie jest badziewna.
zdzichu - Wto Maj 24, 2016 21:10
Jeżeli chodzi o spalanie i trakcję to dodam że nie tylko w zimie. Ale dlaczego miałoby to niszczyć IRD i dyfer?
Winu - Wto Maj 24, 2016 21:20
I jedno i drugie jak nie ma obciążenia na flanszy/wałku wejściowym dużo szybciej zużywa łożyska w/w.
Już nie jeden się przekonał kiedy nagle po założeniu wału nie dawało się jeździć bo wyje/strzela/huczy albo wszystko do kupy.
lapec - Wto Maj 24, 2016 22:03
Ok dzięki za odp zaglądałem dzisiaj pod spod auta wał jest włożony..... skoro nie ma napędu na tył to lepiej go zdjąć ? dzisiaj zamówiłem zestaw wysprzęglika wraz z łapą następnie chciałbym wyeliminować wyciek płynu od wspomagania ,również jestem umówiony z mechanikiem na wymianę/sprawdzenie piasty łożyska, małymi kroczkami chciałbym go doprowadzić do w miarę normalnego stanu w sumie do dojazdów do pracy ewentualnie po mieście
SyntaX - Sro Maj 25, 2016 05:35
spotkałem się z tym często.
Jak wiskoza zaczyna kleić to Janusze z komisów ja rozwiercają.
Jeżeli zrobią to w odpowiednim momencie jest szansa że napędy (W sensie IRD i tylny dyfer mogą być sprawne.
Miałem już kilka takich przypadków gdzie wystarczyło zainwestować w sprawną wiskozę.
Generalnie zasada prosta - Olej wiele Tobie powie.
Zobaczyć co jest na korku od IRD oraz odbić dekiel z dyfra z tyłu i zajrzeć do środka.
|
|