|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75 2.0 v6] benzyna 2000r- Brak mocy
merku39 - Pon Maj 23, 2016 21:40 Temat postu: [Rover 75 2.0 v6] benzyna 2000r- Brak mocy Witam.
Jestem od niedawna właścicielem Rovera 75 2.0 v6 w benzynie. Mam problem taki, że samochód nie ma wcale odejścia, po prostu jest jak by zamulony, czy może ktoś wie co trzeba z tym zrobić, albo miał z tym problem?
Dziękuję z góry za odpowiedzi, oraz przepraszam, jeżeli w przeszłości został poruszony już ten temat.
Pozdrawiam
R75 - Pon Maj 23, 2016 21:54
gdybyś wpisał w wyszukiwarce brak mocy, to pewno już byś wiedział od czego zacząć
podpowiedz: zaczynamy od sprawdzenia silniczków "VIS"
ps.
ogólnie nie spodziewaj się "odrzutowca" przy tym silniku,
zwłaszcza przy niskich obrotach
manual, automat?
jaki przebieg?
merku39 - Wto Maj 24, 2016 06:00
Jest to manual z przebiegiem 181 tyś
Dam-Kam - Wto Maj 24, 2016 11:22
Dodam pytanie do tematu:
Co albo które czujniki odpowiadają za reakcje silnika na dodanie gazu?
Ja mam w automacie i co prawda wszystko chodzi dobrze ale np. start z 0 jest powolny. Żeby zredukować trzeba czasami dać gaz w podłogę! A innym razem petarda, żywy, dodanie gazu i od razu redukcja... Jakby ktoś się przejechał np. dziś a potem trafiłby np. na ten dobry dzień to podejrzewałby podmianę silnika.
PS. VISy działają
R75 - Wto Maj 24, 2016 22:02
merku39 kup kabelek + przedłużkę USB (jeżeli chcesz sam testować),
pobierz TOAFa sprawdź VISy, wentylator, odczytaj ewentualne błędy silnika,
innych modułów
http://toaf.roverki.eu/index.php/pl/download-pl
teraz życie jest dużo łatwiejsze odkąd jest toaf, kiedyś tak nie było ...
kranik01 - Nie Maj 29, 2016 17:10
merku39, Za zamulenie samochodu często opowiadają visy. Naprawą zajmuje się kolega dzieju.
Jeżeli silnik pracuje nierówno, może być uszkodzona pompa paliwa, cewki, świece, ewentualnie nieszczelność w układzie dolotowym, czy zatkany katalizator. Zacząłbym od visów.
bienias - Pon Maj 30, 2016 07:25
Pozwolę sobie dopisać swoje spostrzeżenia w temacie braku mocy i przerywań (u mnie na LPG).
Visy - najpierw zrobiłem "power" i do 3 tys jest odczuwalny kopniak. Zużycie paliwa na komputerze ponad 13L.
Wczoraj zrobiłem "balance" i w drodze do pracy zobaczyłem liczbę 10,4 (zdaję sobie sprawę że pomiar z kompa nie jest idealny - chodzi jednak o różnicę) - samochód jest naprawdę żwawy i widzę różnicę jak ciągnie z dołu. Mam automat więc jazda od 2 tys do 3 tys aż dostawał kopa była zamulona w maxa z pedałem w podłodze. Teraz gazu lekko tykam a samochód leci 100 km/h.
W temacie przerywania - wziąłem sobie wodę do spryskiwacza po płynie od mycia okien, odpaliłem auto i zacząłem spryskiwać cewki. Od razu zobaczyłem przebicia na przewodach, które wyglądały jak nowe - wcześniej przypadkiem sprawdziłem to organoleptycznie - grzebałem coś przy gazie i mnie pierdykło gdzieś z cewek. Kupiłem nowe i operacja ponowna. Zobaczyłem, że jedna z cewek ma przebicie (5ty gar). Wymieniałem aż znalazłem taką która nie ma przebicia. Z tyłem jest problem bo odkręcając kawałek grodzi można sprawdzić przebicie cewek tą metodą ale nie można sprawdzić przebicia fajek. U mnie sprawdziłem i wymieniłem przewody i cewki z przebiciami ale nadal lekko przerywa na gazie tak w okolicach 2,5 -3 tys przy lekko wciśniętym gazie. Świece są nowe więc podejrzewam fajeczki od tylnych cewek.
|
|