Zobacz temat - V6 zamiast 1.4?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - V6 zamiast 1.4?

Dawid_pn - Pią Maj 27, 2016 19:01
Temat postu: V6 zamiast 1.4?
Witam wszystkich. Może zacznę od początku, a mianowicie rok temu kupiłem 214-stkę w stanie powiedzmy sobie bardzo średnim. Miał służyć góra dwa miesiące ale przypadł do gustu mojej kobiecie więc zaczęła się całkowita odbudowa tego auta. Padło na to że zrobię go na ZR-a :mrgreen: w miarę prac okazało się że 103 konie wyzionęło ducha i silnik pójdzie na śmieci. Z racji że mam opla omege z silnikiem 2.5 V6 który ma w tej chwili jakieś 210 koni wymyśliłem że wpakuję ten silnik do Roverka.
zastanawiam się czy ten silnik się zmieści???
Jak sądzicie da się to zgrać?
Liczę że wspomożecie swoją wiedzą ten projekt

Sk133 - Pią Maj 27, 2016 19:49

Dawid_pn napisał/a:
jakieś 210 koni

Na taką moc to byłby dobry napęd RWD.

Na taki wielki silnik, to chyba tam za ciasno, chyba że umieścisz go centralnie :razz:
Mnie kusił kiedyś swap na 1.8VVC, na forum jest dużo informacji na ten temat.

Dawid_pn - Pią Maj 27, 2016 20:27

ja lubię V-ki :mrgreen:
tak myślę że skoro ludzie pakują te silniki do corsy b to może tutaj też się uda. Tym bardziej że ogumienie też będzie dość spore to coś musi je gnać :twisted:

sebeks - Pią Maj 27, 2016 20:53

Jeśli tak jak ja, wyznajesz zasadę plug&pospawaj&play to zmieścisz nawet V8 :twisted:
Dawid_pn - Pią Maj 27, 2016 20:58

haha V8 to do wymiany świec by trzeba silnik zrzucić
BigBoyPL - Pią Maj 27, 2016 23:33

Nie chcę cię za bardzo demotywować ale skończy się na tym że nic z tym silnikiem nie zrobisz ;]
Nawet z KV6 rovera są pewne problemy do rozwiązania, trzeba zmniejszyć miskę bo inaczej jest bardzo nisko, co skutkuje tym że silnik się grzeje.
U ciebie trzeba wszystko pasować od zera. Raczej nie będziesz w stanie dopasować skrzyni biegów z rovera do silnika opla bez przeróbek.
Na dodatek jeśli masz tam jakiegoś x25xe z omegi to cały osprzęt jest przystosowany do montażu wzdłuż i takie "pierdoły" jak kolektor dolotowy, wydechowy trzeba wziąć np. z vectry.
Pomyśl jeszcze jak zmieni się prowadzenie twojego rovera jak dopakujesz mu taką ciężką v6 przed przednią osią ;]

Dawid_pn - Sob Maj 28, 2016 07:26

Wiem ile to przeróbek i ma jeszcze jeden silnik w częściach właśnie z vectry i w tych gratach jest też kolektor choć nie taki jak bym chciał więc pewnie kupię inny. Odnośnie skrzyni to będzie najprawdopodobniej oplowska (gdzieś czytałem że podejdzie jeszcze od lanosa ale czy to prawda nie wiem) problem tylko będzie z dobraniem zawieszenia i pozbyciem się immo z wiązki silnika omegi
BigBoyPL - Sob Maj 28, 2016 19:07

Obsadzisz tą oplowską skrzynię i co potem ? Dasz całe półosie przeguby piasty z opla ?
Dawid_pn - Sob Maj 28, 2016 20:47

Taki mam zamiar. Może z astry podejdą bo nie ukrywam że ułatwi mi to sprawę.
Miałbym z głowy kwestię dużo cięższego silnika i półosi. Nie wiem jeszcze jak z ich długością ale maniacy opla mają na to patenty więc myślę że obejdzie się bez większych problemów.
Będę tylko potrzebował kogoś kto wywali z oplowskiego sterownika immo

AdaskoC - Sob Maj 28, 2016 21:55

Dawid_pn napisał/a:
Będę tylko potrzebował kogoś kto wywali z oplowskiego sterownika immo


To jest najmniejszy problem całej tej zabawy :roll:

Dawid_pn - Sob Maj 28, 2016 22:22

Reszty prac się nie boję :mrgreen:
bioly - Nie Maj 29, 2016 09:30

Szczerze mówiąc to bedzie w uj pierdzielenia z tym, jesli masz ochote i czas to działaj moze cos z tego bedzie a jesli nie to sprzedaj mi v6 :D
tomii620si - Nie Maj 29, 2016 22:14

albo sprzedaj Rovera i kup Vectre i tam wsadź swoje V6 :)
Bez problemu kupisz vectre 2.5 v6 z uszkodzona głowicą etc bo w nich to wcalenie rzadkośc a wtedy swap jest prawie P&P

No i waga silnika... Do tego problemy ze skrzynią - omega to RWD.. Musialbys szukac skrzyni z FWD jakiejs. Podobno z lanosa pasuje (male wymiary) ewentualnie zostaje Ci oem z vectry..

Daj spokoj

Markzo - Wto Maj 31, 2016 15:07

Vectra B z V6 (x25 czy c25) nie jedzie za bardzo, dopiero z 3,0 lub 3.2 ;) Pchanie oplowskiego motoru do rovera to głupota - lepiej próbbować upchnąć KV6, bo wlezie i od razu pasuje część osprzętu, skrzynia biegów, półosie itp. Jednak pewne problemy nastręczy immo. Generalnie łatwiej i lepiej posadzić 2,0T albo 1,8VVC.
sebeks - Pią Cze 03, 2016 20:14

A ja tam kibicuję szalonym planom, czuję się jakbym swoje posty sprzed lat czytał :mrgreen:

Półosie można zrobić na zamówienie. To też nie jest problem. Problemem będą najprawdopodobniej fartuchy i cały pas przedni. Miska to też nie problem. Bierzesz starą, obcinasz jak trzeba, spawasz dół nowy i gitara. Jak nie to można nawet zrobić suchą miskę olejową ale to już większa rzeźba bo dochodzi dodatkowa zewnętrzna pompa olejowa.

MD - Pią Cze 03, 2016 20:28

Markzo, ale brzmienie Vek...

Ja bym pakował KV6 lub zrobił szalony projekt z inną Vką. Rzecz w tym, że buda 200/25/ZR/SW cechuje się podsterownością, bo jest krótka i ma napęd na przód.

A jakby tak wpakować napęd od BMW 1 albo starej BMW3...

sknerko - Pią Cze 03, 2016 20:38

MD napisał/a:
A jakby tak wpakować napęd od BMW 1 albo starej BMW3...
Nie ma jak puścić wału na tył
MD - Pią Cze 03, 2016 21:08

sknerko
Wyjaśnijmy sobie jedno:
Plug&Play
Plug&Boszka&Play
albo Plug&Spawaj&Play

Wszystko to kwestia pinionszków i samozaparcia. :D

sknerko - Pią Cze 03, 2016 21:19

MD wyjaśnijmy sobie jedno podłogi w aucie nie wolno ciąć (dlatego nie kupujesz auta składanego z dwóch) bo to psuje sztywność konstrukcji, musiał byś wstawić całą z innego auta. dlatego jakoś nikt nie wycina podłogi w R75 co by napęd z V8 robić albo 4x4 z landka

[ Dodano: Pią Cze 03, 2016 22:19 ]
Pomyśl wstawić cały zestaw z landka 2,5V6 automat i 4x4 byłby mod że hej

MD - Pią Cze 03, 2016 21:41

sknerko, przy klatce bezpieczeństwa? Ja nie mówię, że to ma być "bo se jo z Kaźmirzem taką blachę 1mm wspawałem w podłogę". :D

Albo grubo grubo, albo be babrać się i KV6 pakować, przynajmniej wiele gratów będzie pasować. :P

tomii620si - Pią Cze 03, 2016 21:44

Jezu ale pałujecie :)
Nie ma żadnego sensu ładowac tego silnika w ta bude.. Innej V6 niewsadzi bo ma akurat piec z łopla w domu i chcial go zestawić z buda ktora już ma.. Jest to na wskroś bezensowne (z faktu dużej rzeźby) wiec albo olać i wstawić T16 albo olać rovera kupic vectre i tam ten silnik wstawić :P

Albo sprzedaj silnik z opla i przepij :) tak bedzie najrosadniej haha

sknerko - Pią Cze 03, 2016 21:50

MD zrozum nawet jak oglądałem na discovery przeróbki po hardcorze amerykańców nikt nie tnie podłogi bo to zagraża bezpieczeństwu i klatka nie ma znaczenia, trzeba całą wspawać, albo zrobisz ją od nowa, albo z dawcy, tu dawcy nie ma więc ....... trza zrobić koszt przewyższa 5razy cenę auta a potem wspawanie na płycie pomiarowej żeby 4 śladów nie robił. Chciałbyś lecieć autem z stadniną koni wiedząc że jak ci sie coś przydarzy to słabo żebyś przeżył? Osobiście widziałem jak BMW serii 5 pękło na pół bo jakiś Janusz zrobił sobie M5

[ Dodano: Pią Cze 03, 2016 22:50 ]
tomii620si dobrze gada

MD - Pią Cze 03, 2016 22:47

sknerko, jak Ciebie słucham to uważam, że jestem MDuś i nie mogę pomóc. Masz rację, nie będę się wykłócać. :P

I Tomek w sumie dobrze prawi, ale jakoś tak chciałbym zobaczyć ZR KV6. :D

tomii620si - Pią Cze 03, 2016 23:02

MD, Prosze bardzo... KV6 w MG ZR



hahaha

[ Dodano: Sob Cze 04, 2016 00:02 ]
a tak bardziej realnie

sknerko - Sob Cze 04, 2016 10:05

MD Poszukaj na forum bo chyba z dwa tematy sa o KV6 w R200 jeden na pewno jeździł drugi nie pamiętam jak sie skończyło
sebeks - Sob Cze 04, 2016 19:21

Ja bym wziął tunel z R75 i go podpasował. Wtedy miejsca na wał jest że hoho. Do tego klata jak pisze MD. Jakby jeszcze pomodzić to może i udałoby się wsadzić V-kę wzdłużnie ( tu pewnie rzeźba ze ścianą grodziową, albo robienie układu chłodzenia z tyłu samochodu bo z przodu już raczej miejsca na to nie będzie) + napęd na Torsenach i mógłby być niezły killer :ok2:

Co do sztywności i bezpieczeństwa to wiele już jeździ aut po drogach, które fabrycznej podłogi nie mają tylko klata wszystko trzyma, a zapina to że hoho ;)

Dawid_pn - Nie Cze 05, 2016 06:53

Dawno mnie tu nie było i widzę że temat żyje :mrgreen:
tak dla niewtajemniczonych nie jestem małolatem który obrał sobie jakąś wizję która jest nierealna w wykonaniu. Wiem ile to roboty i ile przeróbek a nie będę kupował kolejnego opla jak pisaliście np. vectry bo tam nie ma frajdy przy takiej robocie. w oplu prawie wszystko jest p&p. Nie chcę też KV6. Moja dwusetka to pamiątka po zmarłej żonie i będzie zrobiona tak jak chciała, no może z małym dodatkiem ode mnie. A z tym że x25xe nie jedzie nie mogę się zgodzić bo omegą z tym silnikiem objeżdżałem trzylitrówki :twisted:
Sam robiłem ten silnik i znam jego możliwości. Buda 200 dobrze wzmocniona też wytrzyma a to że będzie pod czy nadsterowny zupełnie mnie nie martwi.
Cóż ciężki silnik w lekkiej kaście więc nie można się spodziewać idealnego prowadzenia ale decyzja zapadła i projetk powoli zaczyna ruszać

Markzo - Nie Cze 05, 2016 08:21

No to zakładaj temat i wrzucaj relacje z budowy :)
sknerko - Nie Cze 05, 2016 10:20

Ciekawe czy doczekam końca czy kolejny projekt zostanie sprzedany po 60% prac.

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 11:20 ]
Chyba tylko Markzo kończy projekty i to tak że auto wygląda fabrycznie. R200 już na forum próbowali robić na pierdylion sposobów i widziałem 1 z turbo co wyglądał dobrze drugi na zlocie ale pod maska rzeźby było, a z V6 nie pamiętam żeby którykolwiek skończył

Markzo - Nie Cze 05, 2016 10:29

sknerko napisał/a:
Chyba tylko Markzo kończy projekty i to tak że auto wygląda fabrycznie.

zapominasz o Gregu, Mańku, Koziku, Slaxie ;)

sknerko napisał/a:
R200 już na forum próbowali robić na pierdylion sposobów i widziałem 1 z turbo co wyglądał dobrze drugi na zlocie ale pod maska rzeźby było, a z V6 nie pamiętam żeby którykolwiek skończył

KV6 żadne nie jeździ, najbliżej był ex ZR Ciufy. No a chyba najfajniejszy swap to 1,8VVC - to co zrobił Kozik. Ladnie ogarnięta zwiecha, hample i motor, który idealnie pasował do całości. Lekkie i żwawe autko ;)

sknerko - Nie Cze 05, 2016 10:40

Kozik wstawiał turbo do 200 niee e 1.8 a to jest normalny swap. Maniek ma uniesioną maske i brak klimy czyli jeszcze do fabrycznego wyglądu potrzeba nieco, Nie śledziłem Grega i Slaxa ale nie przypominam sobie żeby robili V6 w budzie w której go nie było.
Ja piszę o swapach silnika gdzie motor dawcy nigdy nie występował w budzie biorcy. 1.8vvc to jest prawie fabryczna przekładka.

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 11:40 ]
aaa widziałem kiedyś filmiki w ZR silnik KV6 i jeździł ale kiere miał "niefabrycznie" po prawej :mrgreen:

Markzo - Nie Cze 05, 2016 11:18

sknerko napisał/a:
Kozik wstawiał turbo do 200 e 1.8 a to jest normalny swap. Maniek ma uniesioną maske i brak klimy czyli jeszcze do fabrycznego wyglądu potrzeba nieco, Nie śledziłem Grega i Slaxa ale nie przypominam sobie żeby robili V6 w budzie w której go nie było.
Ja piszę o swapach silnika gdzie motor dawcy nigdy nie występował w budzie biorcy. 1.8vvc to jest prawie fabryczna przekładka.

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 11:40 ]
aaa widziałem kiedyś filmiki w ZR silnik KV6 i jeździł ale kiere miał "niefabrycznie" po prawej

aaa o to chodzi ;) jeszcze mi się wspomniał Skorpionowy ZR - też 2,0T ;)

Dawid_pn - Nie Cze 05, 2016 19:59

No serducho dawcy jest dość mocne więc liczę że mój R200 też będzie jechał jak trzeba mimo sporej wagi silnika
Markzo - Nie Cze 05, 2016 20:47

Dawid_pn napisał/a:
No serducho dawcy jest dość mocne więc liczę że mój R200 też będzie jechał jak trzeba mimo sporej wagi silnika

podejrzewam, że będzie jechał gorzej od fabrycznego VVC ;)

Harry - Pon Cze 06, 2016 09:08

nie mówiąc juz o prowadzeniu
Khonju - Sro Cze 08, 2016 18:42

No ja sądze, żeby to się prowadziło "w miarę uczciwie" to po pierwsze bez dobrego gwinta, niskoprofilowych opon conajmniej 225 i grubszych stabów nawet bym nie zaczynał. Pomyśl najpierw o sztywności budy oraz tym co powoduje jej przechył. Możliwe, że nawet tył trzeba będzie dociążyć, bo to jednak nadal belka...
Dawid_pn - Pią Cze 10, 2016 20:09

od wzmocnienia budy zacznę, zawieszenie też musi być inne co wymusi waga silnika a i odpowiednia felga już czeka a szczerze mówiąc o stabilizacji nie pomyślałem. Założyłem że wzmocniona kasta i rozpórki góra i dół dadzą radę. Co myślicie?
slax - Pią Cze 10, 2016 21:58

Dawid_pn, A powiedz dlaczego tak mocno upierasz się przy motorowi z opla? U nas swapy to i tak niezła przeprawa , nawet nie tyle chodzi o dostepnośc części co o fakt ze praktycznie kazdy z nas robi coś czego nikt przed nim tutaj nie robił, albo zaczął i nie skończył. Trzeba się domyślac i dużo np. gratów kupuje sie na slepo bo niby niby powinno pasować o a okazuje sie ze jednak nie :D

Nie znam Ciebie ani Twoich mozliwości :D Kibicuje mega projektu, ale troszke sie boje że to auto moze nigdy nie jexdzic jak powinno :D

Jeśli Vka to pakował bym kv6, wspomniałes ze to ma byc zabawa a nie wszystko PnP, uwierz że i tak nawqrwiasz się co nie miara :D

tomii620si - Sob Cze 11, 2016 20:06

Co prawda V'ka oplowska jest wąska o ile jest zamontowana w omedze to na długość juz jest to nie zły gabaryt.. Zmierz ten silnik czy w ogole wejdzie w tą bude.. Zeby sie nie okazało ze kielichy czy cos beda przeszkadzac :P
daniel18c - Sro Cze 07, 2017 21:40

Trochę odkopie temat, ale jak tam wiadomo coś na temat tej Vki w 200? :D