Zobacz temat - [R75,MG ZT,MG ZS 2.0 V6 i 2.5 V6] Wada fabryczna pompy oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75,MG ZT,MG ZS 2.0 V6 i 2.5 V6] Wada fabryczna pompy oleju

dj_darco - Sob Cze 11, 2016 10:28
Temat postu: [R75,MG ZT,MG ZS 2.0 V6 i 2.5 V6] Wada fabryczna pompy oleju
Dziś odkryłem wadę fabryczną naszych pomp oleju. (prawdopodobnie) Mam na stole dwie i obie mają tą samą wadę odlewniczą pokazaną na FOTO. Silniki pochodzą z różnych roczików (2001 i 2002) i są to różne typy (177 i 190 KM)
Prosiłbym mechaników aby potwierdzili to info. Podczas wymiany rozrządu zalecam inspekcję pompy. Na zamieszczonych zdjęciach jest pokazana gorsza pompa która pochodzi z silnika o przebiegu 100kkm !
Na obudowie utworzyły się dość głębokie rysy między sekcjami które skutecznie osłabiają wydajność pompy. Ponadto na połówce wewnętrznej wytarło się gniazdo zębatki pompy przez co duża część ciśnienia dostaje się nie do magistrali a do skrzyni korbowej. Wg mnie jest to spowodowane błędnym montażem w fabryce (na siłę) lub opiłkami metalu z silnika. Podczas rozbiórki jednego z silników zauważyłem wiele zanieczyszczeń odlewniczych w silniku które nie zostały usunięte a które mogły się dostać do naszej pompy oleju. W każdym razie nie wiadomo czy ta dziura wypadła podczas eksploatacji i narobiła szkód czy jest to po prostu fabryczny defekt który nie ma znaczenia a rysy w pompie spowodowały zanieczyszczenia z silnika ale należy sprawdzić czy nasze pompy są sprawne.
I jeszcze jedna sprawa odnośnie oleju tylko olej 5w40 i 10w40''SYNTETYCZNY'' ewentualnie 5w50 również "Syntetyczny" dobrej jakości (gęstość oleju nie jest wyznacznikiem 15w40 również może być syntetyczny) co 12500 km lub co pół roku.
Chciałem jeszcze dodać że czujniki ciśnienia oleju są wyskalowane na 0.5 Bar a takie ciśnienie to zdecydowanie za mało przy dużych obciążeniach. więc nie będziemy nawet wiedzieć że coś nie gra. Za pierwszy objaw możemy wziąć stukające hydroregulatory luzów zaworowych nawet pojedynczy przypadek.