Zobacz temat - [R75] update map cdt do cdt+ spalanie i osiagi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] update map cdt do cdt+ spalanie i osiagi

Physixc - Czw Lip 07, 2016 08:29
Temat postu: [R75] update map cdt do cdt+ spalanie i osiagi
Witam ws z ystkich. Wczoraj wgralem sobie przez Toaf'a mapki Cdt+ 136 km. Oryginalna mapa Cdt byla na 116 km. Zgodnie ze wskazaniami wyswietlacza Teraz samochod pali 7,1 l/100km po mieście i silnik bez zajekniecia kreci sie do 5,5k obr (wiecej nie darlem). Poprzednio na oryginalnej mapie zaczynal mulic od 3,5-4k i palil 2 litry wiecej. Jutro jade w trase i stad moje pytanie to Tworcow Toaf'a oraz map cdt+. Czy to mozliwe ze silnik dostal powera, plynnosci pracy i mniejszego zuzycia paliwa czy to bledne wskazania komputera? Podkreslam, ze silnik ma juz przejechane ponad 376 000 km imartwie sie czy podczas tej trasy sie nie posypie.
prebenny - Czw Lip 07, 2016 09:21

Paradoksalnie większa moc nie zawsze znaczy większe spalanie. Mając więcej mocy mniej 'męczysz' pedał gazu i silnik co spowoduje spadek spalania. Wiadomo, że maksymalne spalanie po chipie też wzrośnie. Mi przy 130 w mieście palił 7-8, po chipie 9-10 co nie zmienia faktu, że jak będę chciał to mogę jechać tak, że te 7 spali ;)
j0zek - Czw Lip 07, 2016 09:50

prebenny, tylko, że po chipie masz 135 km :P
Dominoz - Czw Lip 07, 2016 10:01

j0zek napisał/a:
prebenny, tylko, że po chipie masz 135 km :P

Na zlocie pokazało 117 KM :D
Ale tam kolanko puściło ;)

prebenny - Czw Lip 07, 2016 10:49

Dominoz wypraszam sobie - 119 ;) Ale już węże wymienione, kolanko mimo kleju puściło ale póki co na patencie Longera się trzyma więc jest ok :ok:
MaReK - Pią Lip 08, 2016 17:16

Powiem szczerze, że nie wiem co wgrałeś ;) Nie chcę siać paniki, ale te mapy są pomieszane, dlatego pisałem w wątku o TOAFie, żeby na razie nie robić tuningu ;)

1. Fart, że nie zerwało komunikacji
2. Fart, że nie wrzuciło innej mapy (od innego sterownika)
3. Fart, że odpaliłeś ;)

Jeśli to CDT+ to pewnie 131 KM. Nie ma tam wielkich zmian, ale na pewno odczuwalne po 115KM ;)

Physixc - Pią Lip 08, 2016 23:30

Odczuwalne i to dobrze :) Teraz nawet lepiej pali :) No widocznie miałem szczęście :) Wgrałem mapkę cdt+ + trakcja.
staniapl - Sob Lip 09, 2016 21:04

Physixc napisał/a:
Witam ws z ystkich. Wczoraj wgralem sobie przez Toaf'a mapki Cdt+ 136 km. Oryginalna mapa Cdt byla na 116 km.


Możesz napisać skąd wziąłeś taką mapkę CDT+ ? Nie chodzi mi o wrzucenie do siebie - chciałbym raczej ją przestudiować w porównaniu z klasyczną CDT.

MaReK napisał/a:
Powiem szczerze, że nie wiem co wgrałeś ;) Nie chcę siać paniki, ale te mapy są pomieszane, dlatego pisałem w wątku o TOAFie, żeby na razie nie robić tuningu ;)


Marku czytałem w którymś z wątków, że rozważacie w przyszłej wersji możliwość podniesienia mapy dla użytkowników CDT, czy możesz coś więcej powiedzieć na ten temat, ew zdementować.

Szczerze powiedziawszy dynamika CDT w takim wozie to jakieś nieporozumienie, jeżdżę z dzieckiem i wyprzedzanie jest z duszą na ramieniu.


MaReK napisał/a:

1. Fart, że nie zerwało komunikacji
2. Fart, że nie wrzuciło innej mapy (od innego sterownika)
3. Fart, że odpaliłeś ;)


Jak rozumiem zdarza się zerwanie komunikacji przy wgrywaniu - co skutkuje uwaleniem na amen sterownika ?

Jak ogarnę wszystkie pozakupowe rzeczy rozważam wizytę u Ciebie, dlatego robię rozeznanie, nie zależy mi na mega sofcie lecz delikatnym podniesieniu momentu / mocy, żeby auto jako tako jechało.

Czy jak mam WinOls-a demo mogę porównać mapy? Znalazłem jakiś wsad w necie, po wrzuceniu do demo WinOlsa rozpoznaje mi ~ 32 mapy ale żadna nie jest podpisana (osie nie podpisane) czy istnieje jakiś sposób aby można było się zorientować która mapa za co odpowiada (która jest od bost-a, która od podlania paliwem ...itp) i porównać ją z standardową z CDT ?

Pozdrawiam,
s

longer86 - Nie Lip 10, 2016 00:16

staniapl napisał/a:
Czy jak mam WinOls-a demo mogę porównać mapy? Znalazłem jakiś wsad w necie, po wrzuceniu do demo WinOlsa rozpoznaje mi ~ 32 mapy ale żadna nie jest podpisana (osie nie podpisane) czy istnieje jakiś sposób aby można było się zorientować która mapa za co odpowiada (która jest od bost-a, która od podlania paliwem ...itp) i porównać ją z standardową z CDT ?


tak, zabrać się za czytanie, lektury odnośnie map jest sporo w internecie

MaReK - Nie Lip 10, 2016 10:27

staniapl napisał/a:
Możesz napisać skąd wziąłeś taką mapkę CDT+ ? Nie chodzi mi o wrzucenie do siebie - chciałbym raczej ją przestudiować w porównaniu z klasyczną CDT.

Na stronie toaf.roverki.eu jest wersja, która to umożliwia. Jednak na własne ryzyko, bo te mapy mogą być pomieszane. Na pewno inaczej jest dla aut z kontrolą trakcji i bez. Ale Ty masz polifta, więc w fabrycznie powinieneś mieć 136KM.

staniapl napisał/a:
Marku czytałem w którymś z wątków, że rozważacie w przyszłej wersji możliwość podniesienia mapy dla użytkowników CDT, czy możesz coś więcej powiedzieć na ten temat, ew zdementować.


Mogę Ci napisać, że tak jest w wersji obecnej. Ale dla przedliftów.

staniapl napisał/a:
Szczerze powiedziawszy dynamika CDT w takim wozie to jakieś nieporozumienie, jeżdżę z dzieckiem i wyprzedzanie jest z duszą na ramieniu.

Tyle lat jeździłem 75KM R200 :) Wyprzedzałem z rozsądkiem i nic się nie stało :)
Zarówno ja jak i mój syn żyjemy jeszcze :) Tam o dynamice nie było mowy :)
Ty masz 136KM i narzekasz... w moim 131KM nie było tragedii ;)

Cytat:
Jak rozumiem zdarza się zerwanie komunikacji przy wgrywaniu - co skutkuje uwaleniem na amen sterownika ?

Nie da się tego sterownika uwalić na amen. Chyba, że mu podasz napięcie ze spawarki - to może się usmażyć i wtedy już piach.

Cytat:
Jak ogarnę wszystkie pozakupowe rzeczy rozważam wizytę u Ciebie, dlatego robię rozeznanie, nie zależy mi na mega sofcie lecz delikatnym podniesieniu momentu / mocy, żeby auto jako tako jechało.

Każdy tak mówi ;) Apetyt rośnie w miarę...
Przed czipem najważniejsze rzeczy po zakupowe to:
- wymiana filtrów (w tym ODMY)
- płynów ustrojowych
- diagnostyka komputerowa za pomocą TOAF'a (wksazania przepływomierza, ciśnienia wstępnego paliwa, ciśnienia na listwie CR, ciśnienie doładowania oraz korekcje wtryskiwaczy).

Cytat:
Czy jak mam WinOls-a demo mogę porównać mapy? Znalazłem jakiś wsad w necie, po wrzuceniu do demo WinOlsa rozpoznaje mi ~ 32 mapy ale żadna nie jest podpisana (osie nie podpisane) czy istnieje jakiś sposób aby można było się zorientować która mapa za co odpowiada (która jest od bost-a, która od podlania paliwem ...itp) i porównać ją z standardową z CDT ?

Zwróć uwagę na numer sterownika. A reszta jest w necie...

staniapl - Nie Lip 10, 2016 12:38

MaReK napisał/a:

Ale Ty masz polifta, więc w fabrycznie powinieneś mieć 136KM.


Mam auto z 2004 r z kontrolą trakcji, więc albo to jest jakaś przejściówka bo zegary mam przedliftowe, i motor na 99,99% mam CDT - w brifie było 85 KW i faktycznie jeździ dużo gorzej od golfa 90 KM.

Cytat:
Na stronie toaf.roverki.eu jest wersja, która to umożliwia. Jednak na własne ryzyko, bo te mapy mogą być pomieszane. Na pewno inaczej jest dla aut z kontrolą trakcji i bez.


Cytat:
Mogę Ci napisać, że tak jest w wersji obecnej. Ale dla przedliftów.



Mam tam odczyt z ECU i Zapis do ECU :oops: Myślałem, że będzie button w stylu podnieś mapę do CDTi .

Cytat:
Nie da się tego sterownika uwalić na amen. Chyba, że mu podasz napięcie ze spawarki - to może się usmażyć i wtedy już piach.

Czyli śmiało mogę odczytywać Ecu i zapisywać nic się nie powinno wysypać? Bo na chwilę obecną boję się nawet zrobić odczytu, żeby coś nie spier ....

Cytat:
Każdy tak mówi ;) Apetyt rośnie w miarę...


Miałem już auto chipowane w mr motors na mineralnej i wystarczało mi, serio jestem już za stary na ściganie z pod świateł, bardziej chodzi mi o lepszą dynamikę jazdy.

Cytat:
- diagnostyka komputerowa za pomocą TOAF'a (wksazania przepływomierza, ciśnienia wstępnego paliwa, ciśnienia na listwie CR, ciśnienie doładowania oraz korekcje wtryskiwaczy).


Rozmawialiśmy przez telefon, ja nie mam w LiveData do wybory Grupa1 ... brakuje mi pliku .ini skąd wziąć ?

Cytat:
Zwróć uwagę na numer sterownika. A reszta jest w necie...


nr sterownika trzeba spisać fizycznie z maszyny czy na tym screnie jest gdzieś ukryty ?


MaReK - Nie Lip 10, 2016 12:51

staniapl napisał/a:
Mam auto z 2004 r z kontrolą trakcji, więc albo to jest jakaś przejściówka bo zegary mam przedliftowe, i motor na 99,99% mam CDT - w brifie było 85 KW i faktycznie jeździ dużo gorzej od golfa 90 KM.

Motor to my dieslowce z Rovera 75 mamy taki sam :) Różnica w elektronice - czyli sterowniku.

staniapl napisał/a:
Mam tam odczyt z ECU i Zapis do ECU :oops: Myślałem, że będzie button w stylu podnieś mapę do CDTi .

Tak właśnie jest. Kiedy klikniesz zapis, program da Ci wybór - albo coś z kolekcji TOAF'a albo własna mapa z pliku.

staniapl napisał/a:
Czyli śmiało mogę odczytywać Ecu i zapisywać nic się nie powinno wysypać? Bo na chwilę obecną boję się nawet zrobić odczytu, żeby coś nie spier ....

Nie wiem :) Zawsze może się coś stać... :)

Cytat:
Miałem już auto chipowane w mr motors na mineralnej i wystarczało mi, serio jestem już za stary na ściganie z pod świateł, bardziej chodzi mi o lepszą dynamikę jazdy.

No właśnie... to gdzie masz tę mapę?

staniapl napisał/a:
Rozmawialiśmy przez telefon, ja nie mam w LiveData do wybory Grupa1 ... brakuje mi pliku .ini skąd wziąć ?

Załączam w poście. Wypakuj do katalogu z TOAFem.

staniapl napisał/a:
nr sterownika trzeba spisać fizycznie z maszyny czy na tym screnie jest gdzieś ukryty ?

Wejdź w DDE i zrób screen z tamtych oznaczeń.
Odczytaj swoją mapę Odczyt -> Tabele i wrzuć mi na pw.

mackoz - Nie Lip 10, 2016 15:35

staniapl napisał/a:
Mam tam odczyt z ECU i Zapis do ECU :oops: Myślałem, że będzie button w stylu podnieś mapę do CDTi .
Tak właśnie jest. Kiedy klikniesz zapis, program da Ci wybór - albo coś z kolekcji TOAF'a albo własna mapa z pliku.



Jezeli tak jest to dlaczego w lokalizacji C:\Program Files\Toaf Tool nie ma nigdzie plikow .bin ?

Jezeli wywali sie podczas zapisu to da rade wrzucic np przez galletto plik czy tylko pozostaje zaprogramowanie ECU na stole ?

longer86 - Nie Lip 10, 2016 15:49

mackoz napisał/a:
Jezeli tak jest to dlaczego w lokalizacji C:\Program Files\Toaf Tool nie ma nigdzie plikow .bin ?


Nie ma, żeby nikt w nich nie grzebał i nie byly ot tak dostępne

mackoz - Nie Lip 10, 2016 16:59

Ok. A mozesz prosze opisac jakie softy sa dostepne w toaf'ie i ile teoretycznie powinny generowac NM i KM ?

Jak sie ratowac w razie bledu podczas zapisywania blokow do ecu ?

MaReK - Nie Lip 10, 2016 18:02

Wszystko jest w jednym pliku dla zachowania spójności i porządku :) Jednak znaczniki się posypały i do końca nie jest jak trzeba :) W T4 też nie ma kilku binarek z zawartością map ;) Wszystko siedzi w jednym pliku...
To masz też cel taki aby zniechęcić kombinatorów. W TOAFie niektóre bloki map są dodatkowo zaszyfrowane.

mackoz napisał/a:
Ok. A mozesz prosze opisac jakie softy sa dostepne w toaf'ie i ile teoretycznie powinny generowac NM i KM ?

Są dostępne wszystkie jakie dała fabryka :) Na stronie www.roverki.pl masz zdaje się spis wszystkich fabrycznych dostępnych mocy oraz momentów.

mackoz napisał/a:
Jak sie ratowac w razie bledu podczas zapisywania blokow do ecu ?

Jeśli sterownik się nie spali i pochodzi na pewno od Rover/MG 75/ZT, to najszybciej naprawi się TOAFem, ale w nowej wersji :) W obecnej da się zepsuć ale nie da się już naprawić :) Wtedy inny interfejs albo programowanie na stoliku.