|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] [CDT] Strata mocy przy włączonej klimatyzacji
qwe12318 - Wto Lip 12, 2016 08:37 Temat postu: [R75] [CDT] Strata mocy przy włączonej klimatyzacji Ostatnio zauważyłem, że włączając klimatyzację samochód traci moc - po wyłączeniu wszystko wraca do normy i śmiga jak ta lala.
Sama klimatyzacja działa jak należy - chłodzi aż miło nawet w 30 stopni.
Brak zwarcia na kablach klimatyzacji - od tego zacząłem sprawdzanie.
Czy ktoś miał taki problem?
Myślę nad wymianą łożyska klimatyzacji bo może jest za duży opór i obciąża silnik ale nie mogę znaleźć chociażby jakiegoś numeru tego łożyska..
Dominoz - Wto Lip 12, 2016 09:01
Wszystko zależy jak bardzo tracisz moc...
Delikatna jej utrata jest raczej czymś naturalnym.
longer86 - Wto Lip 12, 2016 09:03
łożysko:
łozysko do Kompresora DENSO 7SBU16C
qwe12318 - Wto Lip 12, 2016 09:16
Nie jest to delikatna utrata - na oko powiedziałbym że około 15KW
longer - dzięki
wymienię i sprawdzę czy to kompresor czy samo łożysko
longer86 - Wto Lip 12, 2016 09:37
przy klimie zawsze jest utrata mocy, jesli jest aż tak odczuwalna to może być zacierający się kompresor
groszek_76 - Wto Lip 12, 2016 16:56 Temat postu: spadek mocy sprawdz jeszcze pasek bo u mnie były podobne objawy +piski jakby łożysko padło a po ocenie fachmana od klimy stwierdzenie" na plastikowym i popękanym pasku to se możesz pojeździć ", czyli stary spękany pasek wielorowkowy od klimatyzacji a już stawiałem na wymianę sprężarki za 800 a pasek 50
qwe12318 - Wto Lip 12, 2016 18:25 Temat postu: Re: spadek mocy
groszek_76 napisał/a: | sprawdz jeszcze pasek bo u mnie były podobne objawy +piski jakby łożysko padło a po ocenie fachmana od klimy stwierdzenie" na plastikowym i popękanym pasku to se możesz pojeździć ", czyli stary spękany pasek wielorowkowy od klimatyzacji a już stawiałem na wymianę sprężarki za 800 a pasek 50 |
Sprawdzę jak będę wymieniał łożysko ale wątpię że to to- pasek wymieniany ostatniej jesieni...
R75 - Wto Lip 12, 2016 21:42
Wiem, ze masz ON, ale w PB 2.0 v6 spadek mocy jest bardzo odczuwalny (zwłaszcza jak klima leci na 3biegu) i nic z tym nie zrobisz
estern - Pią Lip 15, 2016 13:50
Właśnie sam się na tym ostatnio zastanawiałem mam 2.0 V6 I faktycznie jest znaczna różnica spadku mocy myślałem że to od lpg, układ zapłonowy i tak dalej... ale jest wszystko powymieniane łącznie z gazem. Kompresor sprawdzany jest bardzo dobrym stanie.
sknerko - Pią Lip 15, 2016 17:18
Ja mam też 2.0 i nie czuję spadku mocy ale mam wyremontowaną klimę. Spadek bankowo będzie czuć na LPG bo z gazownią zawsze mocy troszkę ubywa (ok 5-20KM) a klima tez potrzebuje 20-30KM i zostaje ledwo 100 kilka koników i wtedy już słabo ciągnie.
Na pewno dużo lżej ma klima jak masz nowa chłodnice klimy no a ja mam jeszcze kompresor po regeneracji plus wypłukany dokładnie układ więc chodzi to bajecznie.
[ Dodano: Pią Lip 15, 2016 18:18 ]
Cytat: | Kompresor sprawdzany jest bardzo dobrym stanie. | Wyjmowałeś go z auta i sprawdzałes na stole? jak nie to żadne sprawdzanie i nic o nim nie wiesz, ja miałem kompresor który sprężał aż miło a był w stanie agonalnym.
pietjak - Sob Lip 23, 2016 12:16
Niestety taka przypadłość.
CDT z klimą na maxa jest mułowate jak maluch.
CDTi jest tylko trochę mniej mułowate.
W poprzendnim Roverze CDT miałem auto zawirusowane w VTechu i nie dość, że zbierał się znacznie lepiej na niskich obrotach to jeszcze klima nie dawała się silnikowi we znaki.
longer86 - Sob Lip 23, 2016 13:21
Troche wtrącę, pietjak, chip vtechu... Cena? Jakies wykresy z hamowni?
Druga sprawa, jeżdżę na klimie i nie widzę różnicy czy jest włączona czy nie.
Po pierwsze klimatyzacja ma zmienną pojemność i obciąża układ w zależności od potrzeb.
Po drugie prawidłowo działający układ w r75/ZT w momencie przyspieszania automatycznie odłącza kompresor(możesz sobie sprawdzić włącz klimę, otwórz maskę i niech ktos zdecydowanie wciśnie gaz, sprzegielko automatycznie rozlaczy kompresor).
Wrażenie slabszego silnika blednie łączone jest z klimatyzacją, a roznica polega po prostu na temperaturze zewnętrznej, auto chętniej zbiera się przy 15st a niżeli przy 30st C. Azę przy 30 wlaczamy klimę, stad skojarzenie takiego wpływu.
Mysle ze wpływ temp powietrza potwierdzi kilka osób.
prebenny - Nie Lip 24, 2016 08:54
longer86 zdecydowanie. Przy 30 stopniach 'po prostu' jedzie. Przy 15 zapiernicza
pietjak - Nie Lip 24, 2016 08:55
longer - Miałem rovera nówkę z salonu z 2002 roku i prosto z salonu pojechał do Krakowa na czip. Trochę za dawno, żeby takie rzeczy trzymać bo poszły do drugiego właściciela w 2011 roku. Pamiętam, że auto miało zrobione 146 KM (z hamowni), a seria pokazała 119KM.
Różnica pomiędzy tamtym Roverem, a obecnym autem mojej żony jest kolosalna.
Z tą temperaturą - Faktycznie, może tak być. Mimo wszystko nawet jak jest 17 stopni, a klimę mam włączoną zawsze na automatic, to czuję obciążenie kompresora.
Ciężko mi się odnieść do innych aut jeśli chodzi o spadki mocy bo nie jeździłem niczym słabszym z klimą od aut 250-300KM - No raz w Turcji jechałem 69 konnym Fordem Fusion z wypożyczalni ze zautomatyzowaną skrzynią i klimą - Ale to auto było wolniejsze od elektrycznego wózka dla niepełnosprawnych.
longer86 - Nie Lip 24, 2016 09:09
Czyli w zasadzie to co ma vtech my tez mamy
Dominoz - Nie Lip 24, 2016 10:07
Ja w sumie też nie odczuwam wielkiej różnicy w przyspieszeniu przy włączonej klimatyzacji.
Mimo, że wiatrak chodzi tylko na ostatnim biegu
qwe12318 - Wto Lip 26, 2016 15:13
A ja zgłupiałem - pogoda się zrobił to naprawę odłożyłem na później i pojechałem na krótkie wakacje na weekend.
I tu moje zaskoczenie - 28stopni na zewnątrz, klima działa a problem jakby sam się rozwiązał - przyspiesza tak samo jak miesiąc wcześniej czyli przed wystąpieniem problemu... jak miną upały to kompresor na stół i wszystko posprawdzam... ale przynajmniej mam już zakupione być może niepotrzebne łożysko
Co do tematu zależności temperatury powietrzy do mocy - jest to zarówno odczuwalne "na oko" jak i udowodnione naukowo.
R75 - Wto Lip 26, 2016 19:55
ja zauważyłem ze najgorzej jest w momencie jak wentylator leci na 3cim biegu, na niższych biegach jest lepiej, kompresor mam ok
rozmawiałem nawet o tym problemie z użytkownikiem mg zt i tez twierdzi ze jest spory spadek mocy, oczywiście mowa tutaj o jeździe po miescie w korkach, czyli start stop, niższe obroty
wyższe obroty/prędkości - powiedzmy ze mniej odczuwalne
longer86 - Sro Lip 27, 2016 09:35
jeśli na zewnątrz masz wysoką temperaturę to aby utrzymać ochłodzenie w środku to zawór sterujący kompresorem zmienia wychylenie tarczy i zwiększa pojemność kompresora, rośnie ciśnienie w układzie, a więc i obciążenie kompresora.
Jadąc w trasie pęd powietrza schładza skraplacz i obniża ciśnienie co odciąża pracę kompresora
sknerko - Sro Lip 27, 2016 11:07
To co pisze longer86 a jak masz dobry (nowy) skraplacz klimy to nawet w korku wentylator da radę obniżyć ciśnienie
karol77787 - Czw Lip 28, 2016 07:12
sknerko napisał/a: |
Na pewno dużo lżej ma klima jak masz nowa chłodnice klimy no a ja mam jeszcze kompresor po regeneracji plus wypłukany dokładnie układ więc chodzi to bajecznie.
|
Potwierdzam co sknerko pisze. Akurat mam motor 2.5 czuć było spadek mocy dopóki nie wymieniłem chłodnicy klimy(skraplacza). Teraz praktycznie nie czuć na silniku czy jedzie się na klimie czy bez.
manuel - Czw Lip 28, 2016 19:45
A ja ostatnio wymieniłem w British Cars komplet chłodnic i poprawa była tylko połowiczna, nadal ma muła przy wlączonej klimie i czuć wir w baku jak się przyśpiesza... kompresor rzekomo nie wymagał regeneracji...
sknerko - Czw Lip 28, 2016 20:31
manuel napisał/a: | kompresor rzekomo nie wymagał regeneracji... | jak go nikt na stole nie sprawdził to za przeproszeniem gówno o nim wiadomo. Mój był w stanie agonalnym a budował ciśnienie aż miło
manuel - Pią Lip 29, 2016 01:45
nie wiem czy był wyjmowany, w założeniu miał być wyjęty i oddany do regeneracji ale p. Mariusz stwierdził że nie jest to potrzebne, wymieniono mi tylko komplet chłodnic.
sknerko - Pią Lip 29, 2016 10:36
Więc nikt go nie ruszał
columbus73 - Czw Sie 04, 2016 20:53
Najczęstszą przyczyną zbyt wielkiego obciążenia dla silnika jest zbyt wysokie cisnienie w ukladzie klimatyzacji po stronie HP . Dzieje się tak w powodu zanieczyszczenia układu , i zapychania osuszacza klimatyzacji . Sama jego wymiana na pewno duzo pomoże ale idealnym rozwiązanie było by przepłukanie całego układu i nowy osuszacz.
Można to łatwo sprawdzić na automacie do nabijania klimy sprawdzajac jakie sa cisnienia w układzie podczas pracy .
manuel - Czw Sie 04, 2016 23:39
Osuszacz był wymieniony, właśnie dlatego że ciśnienie było zbyt duże.
Ps. jak temperatury spadły poniżej 33 to jest w miarę spoko, dupy nie urywa jeśli chodzi o przyspieszenie na klimie ale jest zdecydowanie lepiej.
Micros - Czw Sie 11, 2016 17:52
columbus73 napisał/a: | Najczęstszą przyczyną zbyt wielkiego obciążenia dla silnika jest zbyt wysokie cisnienie w ukladzie klimatyzacji po stronie HP . Dzieje się tak w powodu zanieczyszczenia układu , i zapychania osuszacza klimatyzacji . Sama jego wymiana na pewno duzo pomoże ale idealnym rozwiązanie było by przepłukanie całego układu i nowy osuszacz.
Można to łatwo sprawdzić na automacie do nabijania klimy sprawdzajac jakie sa cisnienia w układzie podczas pracy . |
W 2.5 V6 tak mam. Gdy tylko temperatura powietrza przekracza 25'C w czasie jazdy po mieście wzrasta ciśnienie w układzie klimatyzacji (z tego co pamiętam ponad 16atm), wentylator przełącza się na 2-gi bieg i czuję jakbym stracił z 50KM. Myśleliśmy, że to wina skraplacza. Wymieniłem skraplacz z osuszaczem, teraz w czasie jazdy chodzi na 1-wszym biegu, ale obciążenie nadal jest olbrzymie i jak tylko się zatrzymam to włącza się 2-gi bieg wentylatora. Układ był 2 razy przepompowywany (z próżnią) i nadal tak jest. Jakieś pomysły? Dodatkowo jeszcze jak wyłączę klimę w upał i po chwili włączę to wyje zawór rozprężny. Jak ten układ dodatkowo przeczyścić? A może to coś z kompresorem?
adam_26 - Czw Sie 11, 2016 19:57
A visy masz sprawne
Micros - Czw Sie 11, 2016 20:04
adam_26 napisał/a: | A visy masz sprawne |
Visy najsprawniejsze na świecie tylko jak jest upał tak się dzieje... W chłodne dni na włączonej klimie nie czuć tego obciążenia.
dzelo23 - Czw Sie 11, 2016 21:50
Jest gorąco-klima mocno pracuje- jakieś obciążenie silnika jest, przypuszczam że jest to więcej niż powszechnie przyjęte 10km
Wentylator pracuje-obciąża alternator a to też zabiera moc a jak się odpali drugi bieg to już pewnie parę kuców też będzie
Temperatura powietrza też robi swoje bo nawet bez włączonej klimy w upalne dni auto zbiera się trochę słabiej.
Sprawność układu klimatyzacji w naszych autach najlepsze też już ma za sobą. Osuszacz, sprężarka i chłodnica klimatyzacji do wymiany na nowe/regenerowane i myślę że będzie lepiej.
U mnie chłodnice wyglądają ok ale jak demontowałem wiatrak chłodnicy to w miejscu za silnikiem wentylatora jest masakra z chłodnicą (blaszki zniknęły) a to już kilka/kilkanaście procent sprawności mniej.
Miałem akcję że wył mi czasem zawór rozprężny umycie chłodnic pomogło.
R75 - Pią Sie 12, 2016 22:47
Micros ja mam dokładnie to samo, temp 25+ i wentylator leci na trojce, jeździ się bardzo niekomfortowo (miasto)
przy niższej temperaturze powiedzmy 20stopni, wentylator chodzi na jedynce, jest lepiej, ale wciąż gorzej niż bez klimy
ja już się z tym pogodziłem, uważam ze czyszczenie czy inne zabawy nic nie zmienia, ale to tylko moja opinia
prebenny - Sob Sie 13, 2016 01:32
Nie zapomnijcie też, że sama temperatura powietrza wpływa na osiągi samochodu (niezależnie od obciążenia klimą).
longer86 - Sob Sie 13, 2016 08:13
Srednio przy przy podwyższeniu temperatury o 5 stopni gęstość powietrza jest mniejsza o 20kg/m3 przy 20 stopniach mamy 1200kg na m3
Silnik benzynowy spala okolo 15 kg na litr paliwa, wiec różnice widac gołym okiem
manuel - Sob Sie 13, 2016 11:21
longer86 napisał/a: | Srednio przy przy podwyższeniu temperatury o 5 stopni gęstość powietrza jest mniejsza o 20kg/m3 przy 20 stopniach mamy 1200kg na m3
Silnik benzynowy spala okolo 15 kg na litr paliwa, wiec różnice widac gołym okiem |
To ciekawe co piszesz, biorąc pod uwage fakt, że powietrze waży ok 1 - 1,2 kg/m3
longer86 - Sob Sie 13, 2016 14:44
Moj błąd, bo podstawiając do wzoru wpisałem ciśnienie atm 1013 co przesunęło przecinek, a juz z założenia jest n.p.m
Czyli na każde 5 stopni w górę gęstość powietrza maleje o 0,02kg/m3
|
|