|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416 Si] Kontrolka oleju
Mevisto93 - Czw Lip 28, 2016 15:57 Temat postu: [416 Si] Kontrolka oleju Witam, otóż dziś wracając z pracy zapaliła mi się kontrolka oleju. Po dojechaniu do domu wziąłem się za sprawdzenie poziomu oleju. Poziom trzyma się w normie, dla pewności dolałem nawet pół litra. Zauważyłem również, że podczas jazdy jak np. stanę na krzyżówce i trzymam go na luzie to zaczynają się cykliczne skoki obrotów. Dzieje się tak tylko na rozgrzanym silniku. A do tego czasem zaczyna "szarpać" podczas zmiany biegów. Czy ktoś z Was miał może podobny problem i mógłby mi poradzić co by to mogło być? Z góry dziękuję i pozdrawiam
sTERYD - Pią Lip 29, 2016 09:59
Przede wszystkim sprawdź ciśnienie oleju. Być może ciśnienie spadło, bo zawiesił się zawór na pompie, a może pompa klęka, to w 1,6 się zdarza, a być może czujnik się zepsuł. Jeśli ciśnienie spada, to może to być przyczyną spadających obrotów po rozgrzaniu, ale jak smarowanie jest w porządku, to może po prostu masz problemy z zapłonem.
Mevisto93 - Nie Lip 31, 2016 00:46
Dzięki za odpowiedź. Byłem dziś u mechanika i stwierdził wstępnie, że to czujnik, a szarpie przez silniczek krokowy, ale na dokładną diagnozę muszę zaczekać do poniedziałku. Jeszcze takie pytanie z mojej strony, otóż poczytałem co nie co o tych czujnikach, pompach itd. i spotkałem się ze stwierdzeniem, że jeśli siada pompa olejowa to prawdopodobnie też silnik. Czy faktycznie tak jest?
sTERYD - Nie Lip 31, 2016 13:47
No jak już siada smarowanie, to silnik zatrze się w trymiga.
Mevisto93 - Sob Sie 13, 2016 13:58
Okazał się być wadliwy czujnik tym razem jednak problem z obrotami nadal jest. Przy zmianie biegu na wyższy tak jakby się "dławił". Da się z tym jeździć co prawda, ale obawiam się co to może być. Wczoraj np. przejechałem jakieś 100 km i się to nie działo a dziś z powrotem to samo. Nie mam pojęcia co to może być. Niedawno wymieniłem cewke i palec. Czy może to być silniczek krokowy?
Edit
Chwilę temu byłem się przejechać i zauważyłem, że przy starcie silnika czasem zapala mi się kontrolka ABS a czasem nie. Gdy kontrolka się zapali i świeci całą jazdę to w tym czasie nie szarpią obroty, a gdy odpalę silnik i kontrolka się nie świeci szarpią obroty od samego początku jazdy. Wydedukowałem więc, że to bardziej problem z elektryką niż z mechaniką pojazdu. Czy ktoś z forum miał może podobny problem? Za odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam
|
|