Zobacz temat - [R75] 2.5 V6 brak mocy, szarpie przy gazowaniu i zwalnianiu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] 2.5 V6 brak mocy, szarpie przy gazowaniu i zwalnianiu

pawelbanan - Sro Sie 24, 2016 23:26
Temat postu: [R75] 2.5 V6 brak mocy, szarpie przy gazowaniu i zwalnianiu
Rover 75, V6 2.5 z LPG, 2000'

Witam wszystkich.

Chciałbym się was poradzić, od jakiegoś czasu mam problem i sam nie jestem wstanie dojść co mu dolega. Silnik stał się mułowaty i szarpie(coś jakby jeden/dwa cylindry dostawały za wcześnie iskre) przy przyśpieszaniu i zwalnianiu(hamowaniu silnikiem) i słychać jakby spalanie stukowe.

O dziwo na ludzie nic takiego sie nie dzieje, co prawda przy mocny wdepnięciu w gaz i odpuszczeniu strzeli kilka razy z rury ale to normalne.
Przy ruszaniu na biegu 1,2 szarpanie jest nie odczuwalne, na 3 zaczyna się przy wyższych obrotach, na 4-5 np. przy wyprzedzaniu jak wcisnę choć trochę za mocno gaz szarpie aż cały samochodem trzęsie, jak by go prądem raziło, z częstotliwością ok. 10stuków/s zależnie od obrotów. Jeździć się da wyprzedzać już nie.

Byłem u kolegi w warsztacie, na kompie wyszło:
-wypadanie zapłonu na 6 cylindrze
-błąd silniczka sterującego dopływ powietrza w kolektorze( na 90% VIS)

Z wypadaniem zapłonu próbowałem coś zrobić, wymieniłem cewki na 6 i 4(na nowe) z przodu kable na nowe, świece sprawdzone ładne, nawet ta na 6 niczego sobie i iskrę dawała ładną.

Z silniczkami ostatnio zdemontowałem oba, jeden(siłowni zaworu równoważącego) okazał się spalony- płytka i jeden pin się upalił - wymieniłem na inny bo miałem drugi kolektor i akurat silniczki się ostały. Wymieniłem też samą przepustnice którą steruje, ciężko chodziła nawet w rękach czuć było opór. Poprawa jest bo czuć w którym momencie go wysterowuje w czasie jazdy. Ale szarpanie dalej to samo.

Czyściłem i wymieniałem także silniczek krokowy, w tej chwili mam już trzeci z kolei.
Za 1 razem wyczyszczenie pomogło (choć może to było złudzenie) po kilku dniach dalej to samo, następne czyszczenia i wymiany nic nie dały, zero zmian.

Już nie wiem co mogę zrobić a i nie mam w okolicy kogoś kto potrafił by to zdiagnozować.

sknerko - Czw Sie 25, 2016 10:44

sprawdź jeszcze przepustnice czy nie ma luzów, ale podejrzewam cewki zapłonowe
pawelbanan - Czw Sie 25, 2016 12:34

Przepustnica wyczyszczona 3 miesiące temu, przesmarowana olejkiem, chodzi ładnie. Czy linka od gazu ma być naciągnięta czy ma mieć lekki luz? Czy nie ma to znaczenia.

Przed chwila jako ze mam 2 cewki stare próbowałem zamieniać.
-Po odłączeniu 3 cewek na tylnej głowicy samochód szarpał strasznie ledwo odpalił.
-Po podłączeniu cewek tylnych, a odpięciu 3 przednich odpalił bez problemu, słychać było (z wydechu ze pracuje ładnie ale rzadziej)

Więc pewnie któraś z przodu. Zamieniałem z tymi które mam ale tak sobie z poprawą, przejechałem ledwo 5 km po krętej drodze. Zaraz jade do pracy to przetestuje na długim odcinku. Ale i tak zamawiam komplet cewek na przód. Czy odrazu z kablami?

sknerko - Czw Sie 25, 2016 13:04

Najlepiej z kablami ale nie ma konieczności, trzeba ocenić stan kabli
manuel - Czw Sie 25, 2016 18:02

Piszesz, że z autko z LPG ale nie sprecyzowałeś czy te objawy masz na PB czy LPG czy na jednym i drugim.
pawelbanan - Czw Sie 25, 2016 22:39

Objawy występują bez względu na rodzaj paliwa.
Po powrocie z pracy stwierdzam że zamiana cewek na te które miałem nic nie dała.
Zamówiłem i czekam na nowe. Ale dziwi mnie że te szarpanie występuje nawet przy mocnym zwalnianiu/hamowaniu. I mocno odczuwalne na wysokich biegach przy niskich obrotach 1500 i w górę np. na 3,4-ce

Czy w tych silnikach cewki z przodu są podłączone po kolei? Czyli pierwsza cewka od lewej do cylindra 1, druga cewka do cylindra 3, a trzecia do cylindra 5?

sknerko - Pią Sie 26, 2016 09:13

chyba nie są po kolei poszukaj kiedyś SeniorA pisał jak ma być
dj_darco - Pią Sie 26, 2016 11:12

przednia głowica od lewej 1 cewka 2 świeca 2 cewka 1 świeca 3 cewka 3 świeca

[ Dodano: Pią Sie 26, 2016 11:12 ]
sprawdź połączenie pomiędzy instalacją gazową a wtryskami któraś kostka może nie łączyć i będą takie atrakcje

pawelbanan - Sro Sie 31, 2016 18:03

Wymieniłem wszystkie świece, kable i cewki przód.
I wszystko działa, nie szarpie i moc wróciła ale 500 zł poszło. Po wymianie silniczka Vis przy okazji czuje od razu różnice więc od dawna chyba jeździłem na spalonym :)