|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160 ]silnik
moore715 - Pon Wrz 05, 2016 18:43 Temat postu: [MG ZR 160 ]silnik Witam Panowie
Powiem krotko i na temat.
Pare dni temu mialem wymianke silnika na taki sam jak poprzssni.
Przy uruchomieniu oto takie cuda ,zamieszczone w linku.
Kod: | https://drive.google.com/open?id=0B1LeOl7WyWYDQ2hmRDRFUF9MRHM |
oraz:
Kod: | https://drive.google.com/open?id=0B1LeOl7WyWYDRHFwQWdBSDFOVG8 |
To stukanie podejzewam ze zmienne fazy rozrzadu raczej,ale dlaczego tak go dusi i nie rowno pracuje.
Byl wsadzony goly silnik osprzet jest moj.
luke27 - Wto Wrz 06, 2016 19:50
Zacznij od sprawdzenia popychaczy, jeśli to one to masz wyjaśnienie wszystkich problemów. Jaki olej zalałeś?
moore715 - Sro Wrz 07, 2016 06:58
Wlany ma Castrol 10W40 Magnatec
iktorn73 - Sro Wrz 07, 2016 18:45
Czyli mineralny a powinien być półsyntetyk . Chociaż nie podejrzewam żeby źródłem stukania był olej to jednak bym wymienił żeby nie zatkało magistrali olejowej.
luke27 - Czw Wrz 08, 2016 06:25
Powinno się lać 10w40 minimum półsyntetyk. Jak zalejesz zły olej to popychacze lubią stukać. Ewidentnie coś stuka w obrębie wałków/zaworów. Sprawdź ustawienie rozrządu, trzpienie na kołach przy wałkach, synchronizację VVC. Jeśli nie będzie to nic z tego co wymieniłem to niestety skończony VVC lub uszkodzenie mechaniczne w głowicy. Napisz dokładnie co Ci robili podczas wymiany silnika.
bociannielot - Czw Wrz 08, 2016 08:05
iktorn73, jaki mineralny? co Ty wymyślasz, przecież 10w40 to półsyntetyk
iktorn73 - Czw Wrz 08, 2016 10:40
Sorry racja mój błąd ,coś mi sie pomieszało
moore715 - Czw Wrz 08, 2016 11:19
Mialem 2 dni na wymiane silnika, i zostal wymieniony caly silnik , osprzet moj , oprocz korektora ssacego , zostal z tamtego silnika , mialem doczynienia juz z tymi stukatami i okazalo sie zle ustawione zmienne fazy , ale dlaczego tak nierowno pracuje ? to tez moze byc spowodowane zmiennymi fazami raczej nie . wiem ze mam 3 swiece swoje a jedna jest ze starego silnika bo nie bylo czasu na kupno bo wyjazd byl pilny.jeszcze ich nie zdarzylem wymienic na nowe takie same
zacekpl - Czw Wrz 08, 2016 12:10
Wyklepane mechanizmy VVC wg mnie. Jak silnik długo stał, to z hydropopychaczy mogł wycieknąć olej, ale po pierwszej jeździe hałas powinien ucichnać.
MultecFSO - Pią Wrz 09, 2016 00:28
Mogą być wyklepane, ale w momencie kiedy wałki są zblokowane na długi czas otwarcia, co jest słyszalne w tym wypadku klepanie na wolnych obrotach będzie nawet w "cichych" vvc.
Problem polega na zblokowanym którymś z mechanizmów, uszkodzeniu cewki sterującej lub zatarciu tłoczka w korpusie HCU. Kup ELM327 i sprawdź jakie błędy się pojawiły.
dzelo23 - Pią Wrz 09, 2016 10:34
Na castrolu u mnie popychacze zaczęły stukać, stało się to tylko po zmianie motula na castrol. Stukały około2 minut, po powrocie ma motul ucichły. Teraz leje valvolina i też jest cicho.
Na forum było już kilka/kilkanaście a może i kilkadziesiąt przypadków opisanych że na castrolu stukają popychacze, ja mam wrażenie że K-seria go po prostu nie lubi.
MultecFSO - Pią Wrz 09, 2016 11:12
Tylko że tutaj nie stukają popychacze, a mechanizmy vvc.
dzelo23 - Pią Wrz 09, 2016 11:30
Tak MultecFSO zgadza się.
Chciałem tylko napisać jakie mam doświadczenia z tym olejem w k-serii.
moore715 - Pią Wrz 09, 2016 18:47
Tez podejzewam mechanizm vvc , ale powiedzcie co go tak dusi ze nie rowno pracuje silnik bo to nie raczej waliatory
luke27 - Pon Wrz 12, 2016 07:55
Zamiast podejrzewać bierz się do roboty i posprawdzaj wszystko jak pisałem. Skąd jesteś? Mogę odczytać błędy za free.
moore715 - Sro Wrz 14, 2016 17:43
Jestem z zachodniopomorskiego , obecnie autko w Holandii , jak podczepilem pod kompa to bylu 2 usterki niezidentyfikowane
152285 i 152016
addb1 - Pon Paź 03, 2016 20:33
Nie dławi ci się przypadkiem ?
|
|