Zobacz temat - [MG ZR 160 ]silnik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160 ]silnik

moore715 - Pon Wrz 05, 2016 18:43
Temat postu: [MG ZR 160 ]silnik
Witam Panowie
Powiem krotko i na temat.
Pare dni temu mialem wymianke silnika na taki sam jak poprzssni.
Przy uruchomieniu oto takie cuda ,zamieszczone w linku.
Kod:
https://drive.google.com/open?id=0B1LeOl7WyWYDQ2hmRDRFUF9MRHM

oraz:
Kod:
https://drive.google.com/open?id=0B1LeOl7WyWYDRHFwQWdBSDFOVG8

To stukanie podejzewam ze zmienne fazy rozrzadu raczej,ale dlaczego tak go dusi i nie rowno pracuje.
Byl wsadzony goly silnik osprzet jest moj.

luke27 - Wto Wrz 06, 2016 19:50

Zacznij od sprawdzenia popychaczy, jeśli to one to masz wyjaśnienie wszystkich problemów. Jaki olej zalałeś?
moore715 - Sro Wrz 07, 2016 06:58

Wlany ma Castrol 10W40 Magnatec
iktorn73 - Sro Wrz 07, 2016 18:45

Czyli mineralny a powinien być półsyntetyk . Chociaż nie podejrzewam żeby źródłem stukania był olej to jednak bym wymienił żeby nie zatkało magistrali olejowej.
luke27 - Czw Wrz 08, 2016 06:25

Powinno się lać 10w40 minimum półsyntetyk. Jak zalejesz zły olej to popychacze lubią stukać. Ewidentnie coś stuka w obrębie wałków/zaworów. Sprawdź ustawienie rozrządu, trzpienie na kołach przy wałkach, synchronizację VVC. Jeśli nie będzie to nic z tego co wymieniłem to niestety skończony VVC lub uszkodzenie mechaniczne w głowicy. Napisz dokładnie co Ci robili podczas wymiany silnika.
bociannielot - Czw Wrz 08, 2016 08:05

iktorn73, jaki mineralny? co Ty wymyślasz, przecież 10w40 to półsyntetyk :D
iktorn73 - Czw Wrz 08, 2016 10:40

Sorry racja mój błąd :) ,coś mi sie pomieszało :)
moore715 - Czw Wrz 08, 2016 11:19

Mialem 2 dni na wymiane silnika, i zostal wymieniony caly silnik , osprzet moj , oprocz korektora ssacego , zostal z tamtego silnika , mialem doczynienia juz z tymi stukatami i okazalo sie zle ustawione zmienne fazy , ale dlaczego tak nierowno pracuje ? to tez moze byc spowodowane zmiennymi fazami raczej nie . wiem ze mam 3 swiece swoje a jedna jest ze starego silnika bo nie bylo czasu na kupno bo wyjazd byl pilny.jeszcze ich nie zdarzylem wymienic na nowe takie same
zacekpl - Czw Wrz 08, 2016 12:10

Wyklepane mechanizmy VVC wg mnie. Jak silnik długo stał, to z hydropopychaczy mogł wycieknąć olej, ale po pierwszej jeździe hałas powinien ucichnać.
MultecFSO - Pią Wrz 09, 2016 00:28

Mogą być wyklepane, ale w momencie kiedy wałki są zblokowane na długi czas otwarcia, co jest słyszalne w tym wypadku klepanie na wolnych obrotach będzie nawet w "cichych" vvc.

Problem polega na zblokowanym którymś z mechanizmów, uszkodzeniu cewki sterującej lub zatarciu tłoczka w korpusie HCU. Kup ELM327 i sprawdź jakie błędy się pojawiły.

dzelo23 - Pią Wrz 09, 2016 10:34

Na castrolu u mnie popychacze zaczęły stukać, stało się to tylko po zmianie motula na castrol. Stukały około2 minut, po powrocie ma motul ucichły. Teraz leje valvolina i też jest cicho.
Na forum było już kilka/kilkanaście a może i kilkadziesiąt przypadków opisanych że na castrolu stukają popychacze, ja mam wrażenie że K-seria go po prostu nie lubi.

MultecFSO - Pią Wrz 09, 2016 11:12

Tylko że tutaj nie stukają popychacze, a mechanizmy vvc.
dzelo23 - Pią Wrz 09, 2016 11:30

Tak MultecFSO zgadza się.
Chciałem tylko napisać jakie mam doświadczenia z tym olejem w k-serii.

moore715 - Pią Wrz 09, 2016 18:47

Tez podejzewam mechanizm vvc , ale powiedzcie co go tak dusi ze nie rowno pracuje silnik bo to nie raczej waliatory
luke27 - Pon Wrz 12, 2016 07:55

Zamiast podejrzewać bierz się do roboty i posprawdzaj wszystko jak pisałem. Skąd jesteś? Mogę odczytać błędy za free.
moore715 - Sro Wrz 14, 2016 17:43

Jestem z zachodniopomorskiego , obecnie autko w Holandii , jak podczepilem pod kompa to bylu 2 usterki niezidentyfikowane
152285 i 152016

addb1 - Pon Paź 03, 2016 20:33

Nie dławi ci się przypadkiem ? :>