|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Wymiana termostatu
Saaphyri - Pon Wrz 12, 2016 19:16 Temat postu: [R214] Wymiana termostatu Witam, chciałbym w swoim aucie wymienić termostat.
Z dostępem jak patrze będzie ciężko, jakieś porady ?
Jak się za to zabrać ?
Demontaż dolotu powietrza to dobry pomysł ?
Harry - Pon Wrz 12, 2016 20:53
Najłatwiej z kanału,ale od ściany grodziowej też dojdziesz,ale ciezko
ADI-mistrzu - Wto Wrz 13, 2016 06:30
Chyba teoretycznie da się zdemontować termostat razem z obudową, wtedy łatwiej było by to zrobić, ale pewności nie mam jak to wygląda bo sam tego nie robiłem.
6 to termostat z obudową, jak widać najpewniej trzyma go jedna śrubka M6 x 40.
Trzeba także najpewniej odkręcić śrubę 18(M8 x 16) ponieważ wąż który doprowadza wodę jest stalowy. Wtedy powinno się dać wysunąć obudowę termostatu z bloku silnika a następnie z węża stalowego.
Tyle z teorii, z praktycznego punktu widzenia niestety więcej nie powiem, z tego co pamiętam uszczelka kolektora ssącego zatyka jakiś otwór techniczny kanału wodnego, przez co zdjęcie kolektora powoduje chluśnięcie płynem chłodniczym.
Harry - Wto Wrz 13, 2016 11:55
Adi dpbrze napisal. W obudowie jest termostat i oringi trzeba zmienic najlepiej na obudowie. Kolektora nie trzeba odkrecac. Najlepiej obudowe filtra powietrza zdjac gorna czesc i jest wiecej miejsca
Saaphyri - Sro Wrz 14, 2016 16:27
A czy termostat z poloneza 1.4 będzie pasować ?
___
Czy ten będzie odpowiedni ?
http://www.olx.pl/oferta/...html#92f8d50c94
[ Dodano: Sro Wrz 14, 2016 17:27 ]
Witam, zdemontowałem termostat, wrzuciłem do wody zagotowała się i termosrar się otworzył.
możliwe ze się odciął. ? po wyjęciu go spróbowałem otworzyc go na sile i lekko się ruszył
ADI-mistrzu - Czw Wrz 15, 2016 05:51
Saaphyri a dlaczego w ogóle chcesz wymienić termostat?
Saaphyri - Czw Wrz 15, 2016 11:26
Swego czasu jadę autem, wskazówka skoczyła mi aż do białej kreski zaraz przed czerwoaną, zatrzymałem się, zagotowany płn chłodniczy.
Wymieniłem korek - dalej silnik się przegrzewa
Wymontowałem wczoraj termostat - W garnku się otwiera. A dolny wąż chłodnicy zimny.
Teraz będę sprawdzał pompę wody.
No i tak od tamtej pory co mi się zagotował płyn, to mam problem. Auto się strasznie nagrzewa. Nie wiem czy gotuje płyn dalej bo gaszę silnik wcześniej. Nie jeżdżę narazie nigdzie. Ale temp. do białej kreski dojdzie.
Z nawiewu leci zimne powietrze.
seraph - Czw Wrz 15, 2016 14:39
Równie dobrze możesz mieć zapchaną nagrzewnicę, chłodnicę lub jakiekolwiek inne miejsce lub mieć permanentnie zapowietrzający się układ przez jakąś drobną nieszczelność.
Płynu nigdzie Ci nie ubywa? Jak się przegrzeje to po krótkim postoju dalej się przegrzewa czy można jechać dalej bez kłopotów?
Saaphyri - Czw Wrz 15, 2016 15:11
Wymontowałem ermostat okazał się być dobry więc go zamontowałem z powrotem.
Dolny wąż jak wcześniej był cały czas zimny, tak teraz jest ciepły. Może się termo. odciął nie wiem.
Wcześniej jak się przegrzał i poczekałem to potem znowu się grzał.
Górny wąż jest twardy, wcześniej tak nie było.
Woda gotuje w połowie skali.
Może układ nie odpowietrzony całkowicie.
Wieczorem dam znać, idę oglądać co się dzieje i dam dokładniejsze info.
P.S. Jak wąż jest miękki, to po dodaniu gazu powinien się zrobić twardy ? Czy różnica powinna być wyczuwalna czy jedynie lekko czuć że coś płynie ?
Bo może ta pompa siadła.
__________
Nowe fakty.
PRzy 5 tyś. obrotów wskazówka od temperatury idzie w górę w oczach.
Po puszczeniu równie szybko opada
Pluje wodą z rury wydechowej
Dymi na biało pzy wysokich obrotach. Na biegu jałowym ( Gdzie i tak jest ponad tyś. obrotów ) nic nie dymi., jedynie po "przepaleniu".
Uszczelka ?
robsson78 - Sob Wrz 17, 2016 17:17
Saaphyri, nie dopuszczaj do przegrzewania silnika ! Na uszczelce głowicy są silikonowe ścieżki, jak je "przepalisz" to masz HGF gotowy.
Oby ten biały dym z tłumika był parą wodną.
Ja na Twoim miejscu wymienił bym ten termostat nie jest drogi, zwłaszcza że miałeś go już wyjętego a z tym trochę roboty jest.
W garnku może się otwierać ale w układzie panuje inne ciśnienie i niekoniecznie......
pewnie nawet nie wiesz przy jakiej temperaturze się zaczął otwierać i przy jakiej jest otwarty w pełni. Sam napisałeś Saaphyri napisał/a: | Może się termo. odciął nie wiem.
|
Nie wiadomo kiedy znów się zatnie.
Przy wymianie termostatu przepłukał bym układ chłodzenia i napełnił płynem chłodniczym odpowietrzając zgodnie ze sztuką. Nie wiem jak w 16V ale w 8V robi się to odkręcając śrubę na rurce układu chłodzenia za filtrem powietrza.
Odpowietrzałeś układ po wyjęciu i włożeniu starego termostatu ?
Saaphyri - Nie Wrz 18, 2016 12:39
Odpowietrzałem kilka razy.
Raz przez tą śrubę odpowietrzającą pod /za filtem powietrza.
I kilkoma metodmi z forum.
Dam auto do mechanika bo i tak muszę zrobić rozrząd.
Niech wymieni przy okazji pompe wody, temostat, odpowietrzy i zobaczymy. Wydaje mi się, że pompa wody padła albo poprostu źle coś odpowietrzam.
ADI-mistrzu - Nie Wrz 18, 2016 19:01
Albo masz HGF, spaliny dostają się do wody, zapowietrzają układ i temperatura rośnie do góry.
|
|