Zobacz temat - [R75]Rover 75 2.0 V6 Rozrząd
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Rover 75 2.0 V6 Rozrząd

secretivenes - Wto Wrz 13, 2016 20:33
Temat postu: [R75]Rover 75 2.0 V6 Rozrząd
Witam
mam pare pytań odnośnie rozrządu w silniku 2.0 v6
jestem po wymianie głowicy i aktualnie chciałbym ustawić rozrząd
posiadam blokady zakupiłem nowy zestaw rozrzadu jednak nie zaznaczyłem zobie nic żadnych znaków
i mam pytanie
czy ustawianie rozrządu przy pomocy blokad odbywa się tak jak na filmie na YT w którym starszy pan po kolei ustawia rozrząd
z tego co wiem to na filmie jest stary typ silnika KV6 i co nie co się rózni od silnika 2.0 który posiadam
na pierwszy rzut oka koła które współpracują krótkim paskiem są inne niz u mnie tzn. jedno jest takie samo drugie inne.
prosiłbym o szybką poradę gdyż chciałbym się uporać z silnikiem puki mam urlop.
za dobrą pomoc jestem w stanie w przyszłości wypozyczyć blokady rozrządu za darmo.

rafalmis1 - Sro Wrz 14, 2016 07:21

Bez znaczenia, ustawiasz jak na filmie, tylko do małego paska używasz innej blokady, taki dziwny srebrny klucz
secretivenes - Sro Wrz 14, 2016 10:01

chodzi o tą blokadę na czerwono
czyli ustawiam najpierw na długim pasku a potem na krótkich?

rafalmis1 - Sro Wrz 14, 2016 22:16

Tak o tą. Wygodniej jest na długim, chyba że silnik poza autem, to szybciej zrobisz na krótkim.
secretivenes - Sro Wrz 14, 2016 22:49

no niestety silnik w aucie
a z jaką siłą dokręcać śruby wałków rozrządu?
ile Nm?
czy na czuja??:P

[ Dodano: Sro Wrz 14, 2016 22:49 ]
mam jeszcze jedno pytanko.
znalazłem w necie fotkę
http://obrazki.elektroda.net/12_1279123365.jpg

na której widać zeby ustawić wał zgodnie ze znakami na kole paska alternatora,klimy i wspomagania.
na filmie dziadziu ustawia według koła paska rozrządu
sam juz nie wiem na które oznaczenie mam patrzeć.

rafalmis1 - Czw Wrz 15, 2016 09:12

zablokuj wał na znaku i niczym się więcej nie martw, reszta ustawi się na blokadach
bienias - Pią Wrz 16, 2016 12:03

Złożony?Ustawiony? Czy jeszcze czekasz na blokady?
secretivenes - Pią Wrz 16, 2016 20:23

wszystko zrobione
auto nareszcie ożyło.
nie jezdziłem nim 2 miechy!!!!
teraz chodzi jedwabiście :P
jakby co to blokady mam do wypożyczenia :P
dziękuje wszystkim którzy w jakikolwiek sposób pomogli

stee-zoo - Czw Wrz 22, 2016 22:14

Hej...
Podlącze sie trochę do tematu związanego z rozrządem.
W tamtym tygodniu odebrałem swojego R75 od mechanika, wymieniał mi rozrząd przy okazji wymieniał uszczelniacze na wałkach rozrządu 6szt.
Wypożyczylem do tego od kolegi rafalmis1 blokady rozrządu :ok:
Auto odebrałem odpala dobrze ,wolne obroty równe ,ale w wekend zrobiłem nim jakies 400km samochod jest mólowaty nie chce jechac skrzynia tez zachowuje sie nie tak jak przed wymianą bardziej przeciąga biegi nie reaguje tak szybko na wcisnięty mocniej gaz jak przed wymiana rozrządu.
Nie wiem czy samochód łapie gdzies lewego powietrza na kolektorze ssącym ,albo na przewodach podcisnieniowych,czy to wina zle założonego rozrządu (mechanik zapierał sie ze sprawdzał wszystko 3 razy zanim złozył)
Co wy o tym myslicie spotkaliscie się z czyms takim :?: :?: :?:

adam_26 - Czw Wrz 22, 2016 22:26

Podepnij się TOAFEM i zobacz błędy, musisz przetestować visy z pod kompa.
stee-zoo - Pią Wrz 23, 2016 21:12

Jesli chodzi o vis-y to na obecna chwile oby dwa są nie sprawne ale tak mam od początku od kąd kupiłem auto ,a jesli chodzi o moc to roverek dawał sobie rade.Rozpedzenie go do 200km/h nie robiło mu za dużego problemu,a nawet udało mi sie zamknąc w nim licznik.
Spalanie też w granicach 13lit.LPG.
Takze spadku tej mocy nie barzdo wiąze z vis-ami.
A tak wogóle to co to jest ten TOAFEM ? jakiś specjalny program do naszych Roverków.

marcin.misek - Pią Wrz 23, 2016 21:14

stee-zoo napisał/a:
A tak wogóle to co to jest ten TOAFEM

www.toaf.roverki.pl
i nie TOAFEM a TOAF !

secretivenes - Pią Wrz 23, 2016 22:25

jak z kulturą pracy bo u mnie przy przestawionym rozrządzie klekotał jak 1.9TDI
adam_26 - Sob Wrz 24, 2016 08:03

stee-zoo napisał/a:
Jesli chodzi o vis-y to na obecna chwile oby dwa są nie sprawne ale tak mam od początku od kąd kupiłem auto ,a jesli chodzi o moc to roverek dawał sobie rade.Rozpedzenie go do 200km/h nie robiło mu za dużego problemu,a nawet udało mi sie zamknąc w nim licznik.
Spalanie też w granicach 13lit.LPG.
Takze spadku tej mocy nie barzdo wiąze z vis-ami.

Idziesz w złą stronę. Jak masz VISy zrypane to zacznij od tego. Visy potrafią się zawieszać a czasem jak są zimne luty to potrafią raz gadać raz nie. Wszystko zależy od tego w jakiej pozycji się zatrzyma silniczek, i w jakiej pozycji będzie klapka. Jak się ma farta to za bardzo może nawet nie czuć tego, a jak się go nie ma to z uszkodzonym visem R może jeździć jak zmulona krowa.

dawidek126 - Nie Wrz 25, 2016 11:19

to ja z innej beczki... jakiej firmy uszczelki pod głowicę?? czy firma britpart będzie ok??


pozdro

[ Dodano: Nie Wrz 25, 2016 10:27 ]
dowiadywałem sie jakie ogólnie sa powszechne to usłyszałem wiele odpowiedzi : erling , ajusa , goetz, victor reinz..... jest tego sporo ale na " już " moge miec britpart i chyba payen....

[ Dodano: Nie Wrz 25, 2016 11:19 ]
kolejna sprawa to w auto-dacie niema potrzeby wymiany śrub od głowicy?? w rave niema sprawdzenia przydatnośći śrub do tego silnika?? (kv6)

secretivenes - Nie Wrz 25, 2016 13:48

ja mam Victora założoną i jak zarazie nie sprawia problemu kupiona na s-part
a śruby najlepiej wymienić
chociaż sam przyznaje ze skręciłem na starych śrubach i jak narazie nic sie nie dzieje