|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Honda 2.0iTD] Gaśnie i nie odpala w upały
Bartosz18041982 - Sro Wrz 28, 2016 08:18 Temat postu: [Honda 2.0iTD] Gaśnie i nie odpala w upały Witam,
Jestem posiadaczem Hondy Civic Aerodeck 2.0iTD 1999r. O pewnego czasu zmagam się z następującym problemem. Auto w upalne dni (temp. 27 w cieniu i wyższa) potrafi samo zgasnąć i już nie odpalić, najczęściej w jeździe po mieście. Zdarza się, że jadę po mieście, chce skręcić i auto gaśnie, na prostym odcinku jest w miarę dobrze. Jak już gdzieś zostawię zgaszone auto to również nie odpali. W chłodne dni jest ok. Jak nie odpala to podnoszę maskę silnik lekko ostygnie i odpali ale nie zawsze. Wtedy podłączam inny akumulator i czasami odpali ale akumulator musi być większej mocy np rozruchowy prąd 700A najczęściej o jakiegoś busa odpali. Wymieniałem czujnik położenia wału korbowego, sprawdzałem akumulator i problem nadaj jest. Jak pisałem w chłodne dni jest ok w upał ani rusz.
bociannielot - Sro Wrz 28, 2016 08:25
to jaki dokładnie masz ten akumulator? generalnie nie w nim szukałbym przyczyny ale do tego silnika prąd właśnie około tych 700A powinien byc (ja mam 680 chyba)
Bartosz18041982 - Sro Wrz 28, 2016 08:29
Akumulator 75Ah 680A. Tak się domyślam, ze to może nie jego wina ponieważ dobrze go sprawdziłem w punkcie ze sprzedażą. Chodzi o to, ze czasami jak spiąłem dwa to odpalił ale nie zawsze. Akumulator bym odpuścił bo w zimne pali bez problemu.
Remigiusz - Sro Wrz 28, 2016 11:18
W jakimsensie nie możesz go ponownie odpalic?
Bartosz18041982 - Sro Wrz 28, 2016 11:52
Samochód gaśnie sam lub jak ja go zgaszę, to przy próbie ponownego odpalenia rozrusznik kręci ale auto nie odpala.
Remigiusz - Sro Wrz 28, 2016 12:02
Bartosz18041982, Jak kreci rozrusznik to nie winna akumulatora
Pompa brzęczy czy jest cisza ?
A czuć ze chce załapać czy nie bardzo ?
Sprawdź wiązkę kabli do pompy i czy do zaworka odcinające paliwo jest zasilanie 12V jak się to dzieje ze nie chce odpalić.
Mi to wygląda na problem z kablami.
A zamiast wymieniać części można było kody błędów wybłyskać sobie. Kostka kolo schowka pasażera 2 pinowa sie tam kable zwiera.
Bartosz18041982 - Sro Wrz 28, 2016 13:44
Problem pojawił się w podobnym terminie co naprawa i uszczelnienie pompy ale mechanik twierdzi, że to nie od tego a mnie to zbyt mocno powiązane jest. Teraz nie ma upałów więc nie sprawdzę ale jak będzie problem to zobaczę pompę.
[ Dodano: Sro Wrz 28, 2016 14:44 ]
Dodając. Jak próbuje go odpalić to tylko rozrusznik kręci ale żadnych prób załapania.
Remigiusz - Sro Wrz 28, 2016 16:26
Ale pompa wydaje głos na zapłonie czy jest cisza ?
Mógł źle złożyć nastawnik. Jak uszczelnienial.
jerzy53 - Sro Wrz 28, 2016 20:09
Kiedyś miałem taki problem w mercedesie , w upały po mocnym rozgrzaniu nie odpalał . Wina była w zmniejszeniu kompresji ( pierścienie , gładź cylindrów ) . Jak silnik chłodny to gęściejszy olej uszczelniał , ale silnik miał ponad 400 tyś. przebiegu.
Krzysi3k - Wto Paź 04, 2016 07:11
Bartosz,
A w chłodniejsze dni jak porządnie rozgrzany silnik zgasisz i od razu będziesz chciał zapalić?
Bartosz18041982 - Wto Paź 04, 2016 09:12
W piątek było chłodny dzień około 20 st. Przejechałem 30 km zgasiłem silnik, po około 15 minutach odpalił ale z lekkim problemem. Następnie przejechałem kolejne 15 km. Auto stało około 30 minut i już nie odpalił. Żona go "kręciła" a ja patrzyłem na pompę (tak jak kolega polecił w poprzednim poście). Silnik standardowo jak przy odpaleniu trząsł się, próbował ale nie załapał. Pompa nie brzęczała, położyłem na niej rękę i jak kończył kręcić to było lekkie "pukniecie" w środku pompy. Podjechał kolega Zafirą spięliśmy akumulatory i poszło. Akumulator był sprawdzany w poprzednim tygodniu był naładowany.
[ Dodano: Wto Paź 04, 2016 10:12 ]
Dodam, że przy chłodnym dniu zdarzyło się to po raz pierwszy. Tak zawsze w upały miał problemy, ale widać, że problem poszerza zakres temperaturowy .
Heron - Wto Paź 04, 2016 21:29
Podmień akumulator i pojeździj z innym.
Może aku jest już na drodze wykończenia i nie podaje odpowiedniego prądu na rozruch.
(Sprawdź też czy masa jest dobra zanim wyciągniesz akumulator)
To samo się tyczy pompy paliwa. Może wystarczające napięcie do niej nie dochodzi.
natsu9 - Sro Paź 05, 2016 03:19
Jak było coś robione przy pompie to kaplica sam nie nastawisz, pukać stukać w ten nastawnik można cały dzień a i tak się przestawi po dokręceniu śrub.
Zobacz jeszcze opóźnienie kąta wtrysku te na kółku co napędza pompę pomaga przestawienie żeby łatwiej odpalał.
Kam971 - Wto Paź 11, 2016 19:34
Może czujnik temp. paliwa pod nastawnikiem lub czujnik położenia wału
|
|