|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gaz i jego duże spalanie
GRPac - Sro Wrz 28, 2016 22:06 Temat postu: [R75] Gaz i jego duże spalanie Witam wszystkich forumowiczów:)
Mam mały problemik w swoim nowym Roverku,który kupiłem tydzień temu.
Auto ma zamontowany gaz stag 300 ,który ważny jest jeszcze przez 2 lata ale coś mi w nim nie gra...
Teoretycznie auto spala 11/12 l na 100 km na mieście,ale niestety to tylko teoria.
Zalałem auto na 12 l,a on mi robi jedynie 70km więc coś tutaj jest nie tak.
Myślę sam o co tutaj może chodzić...może problem tkwi w tym,że mało miałem benzyny w aucie choć styczności tutaj nie widzę...ale to moje pierwsze auto,więc szukam już wszelkich rozwiązań.
Dzisiaj zgasiłem gaz na noc,bo tak to zawsze zostawiałem włączony i może to przez to?
Jeżeli nie ,to macie jakieś pomysły skąd bierze się problem tak dużego spalania?
Z góry dzięki za pomoc
longer86 - Sro Wrz 28, 2016 22:33
To zalej do pelna, zrób 100km i wtedy uzupełnij na tej samej stacji.
prebenny - Czw Wrz 29, 2016 05:14
Ja tam się na lpg nie znam ale moim zdaniem nigdy nie wyjeździsz gazu do 'zera'. Zawsze w zbiorniku coś zostanie, bo już gaz nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia.
franki01 - Czw Wrz 29, 2016 11:14
U mnie, gdy wyjeżdże gaz do zera, tankuję czasem 37l, a czasem 38.5l - a zawsze tankuję na tej samej stacji. Nie wiem od czego to zależy - może od ciśnienia w zbiorniku na stacji. Nawet po przejechaniu 157 km łatwo obliczyć spalanie i raczej najdokładniejsze wyniki będą przy większych przebiegach niż 100 km.
sknerko - Czw Wrz 29, 2016 11:17
franki01 to zależy od temperatury powietrza.
GRPac - Sob Paź 01, 2016 10:19
franki01 napisał/a: | U mnie, gdy wyjeżdże gaz do zera, tankuję czasem 37l, a czasem 38.5l - a zawsze tankuję na tej samej stacji. Nie wiem od czego to zależy - może od ciśnienia w zbiorniku na stacji. Nawet po przejechaniu 157 km łatwo obliczyć spalanie i raczej najdokładniejsze wyniki będą przy większych przebiegach niż 100 km. |
Pojawiło się tutaj stwierdzenie,że może nie wyjeżdżam gazu do zera ale przyszło mi coś do głowy.
Skoro robiłem dwa tankowania na 12 l i za każdym razem po przejechaniu ok 70 km zaczyna mi pipczyć przełącznik od gazu,tzn że raczej jest wyjeżdzany do końca bo gdyby tak nie było i coś zostało w zbiorniku,to gaz pipczałby po większej ilości przejechanych km niż 70 .
Zaleje dzisiaj auto na większą ilość gazu i zobaczymy czy to coś pomoże.
Ewentualnie macie jakiś pomysł przez co może się tak dziać?
manuel - Sob Paź 01, 2016 10:38
Zalewasz do pełna, kasuje licznik. Nie musisz "wyjeżdzać" , ważne żeby przejechać jak największa ilość km i zatankować na tym samym dystrybutorze znów do pełna , najlepiej przy takiej samej temperaturze otoczenia. Wtedy odbierasz paragon, dzielisz litry przez kilometry*100 i wiesz jakie masz spalanie.
Inne metody są o kant dupy potłuc bo błąd pomiaru jest zbyt duży.
Oczywiście jeśli robisz małe dystanse na zimnym silniku to spalanie gazu wyjdzie... mniejsze. A to dlatego że więcej km zrobisz na benzynie zanim się przełączy.
aimp12 - Sob Paź 01, 2016 12:19
manuel, dobrze Ci radzi. Tylko tak możesz sprawdzić spalanie z najmniejszym błędem. Najlepiej wyjeździj jak najwięcej kilometrów na butli
dzelo23 - Sob Paź 01, 2016 15:42
fajny temat
A wesz że jak Ci gaz zapika to wcale nie oznacza że zbiornik/butla jest pusta?
Jeżeli zapika podczas przyspieszania to brakuje po prostu ciśnienia. Po osiągnięciu zadanej prędkości można wyłączyć i włączyć centralkę i jechać dalej na gazie. Mi kiedyś udało się jeszcze 8km przejechać.
czort - Sob Paź 01, 2016 16:20
dzelo23 napisał/a: | włączyć centralkę i jechać dalej na gazie. Mi kiedyś udało się jeszcze 8km przejechać. |
Mi prawie za każdym razem gdy za pipka centralka, co oznacza koniec gazu ( automatycznie przełącza się na benzynę) ręcznie tak robię, wyłączam i ponownie włączam centralkę,
ostatnio przy spokojnej jeździe, zrobiłem 20 km...
dzelo23 - Sob Paź 01, 2016 17:31
Ja nie wiem jak Wy jezdzicie
Głaskacie tylko te pedały gazu chyba
martinsc - Sob Paź 01, 2016 18:50
to fakt ze tylko głaszcze się ten pedał gazu zwłaszcza w mieście, przecież już na 2 biegu i gazie w podłodze jest 100 na liczniku . A co do gazu to mi tez tak wychodzi z 14-15 litrów na 100km a to dlatego ze po tankowaniu jest wow cały zbiornik za 60zl to teraz można bardziej docisnąć
manuel - Sob Paź 01, 2016 19:28
u mnie po Warszawie w MG ZT 190 17l/100 to była norma, w trasie nie lepiej bo po ekspresówce nie lecieć 160 conajmniej to się męczy człowiek takim samochodem
Ale zobaczymy jak bedzie po remoncie silnika
dj_darco - Sob Paź 01, 2016 19:31
12 litrów to mój 2.5 pali
zobacz czy nie masz wycieków na niskim ciśnieniu
albo sobie kup interfejs albo jedź do gazownika i niech sprawdzi na kompie czy na wyłączonym gazie nie spada ciśnienie. Sytuacja idealna wręcz to zachowana wartość ciśnienia od wyłączenia przez około godzinę.
[ Dodano: Sob Paź 01, 2016 20:31 ]
manuel napisał/a: |
Ale zobaczymy jak bedzie po remoncie silnika |
no ja mam igiełkę w tej chwili 14-15 litrów LPG to przy jeździe w granicach 180-190km/h
martinsc - Sob Paź 01, 2016 19:51
12 litrów to mi tez pali ale benzyny i ok 15 przy 180 gazu jednak wiecej
dj_darco - Sob Paź 01, 2016 19:55
jak masz wycackany gaz to pali 0,5 do 1 litra więcej jak wskazania na kompie
jakie masz wtryskiwacze ?
dzelo23 - Sob Paź 01, 2016 20:13
Wydaje mi się że takie porównywanie spalania nie bardzo ma sens. Moje 1.8T strojone na det3 pali w trasie od 10,5 do 13l LPG. Zależy to od wielu czynnikow, najbardziej to chyba od stylu prowadzenia i jak jest wystrojona instalacja.
martinsc - Sob Paź 01, 2016 20:16
valtek 3ohm
dj_darco - Sob Paź 01, 2016 20:24
valteki to nie są wtryski tylko elektrozawory wymień to szkoda silnika
martinsc - Sob Paź 01, 2016 20:28
nie znam się na tym niby to dobrze chodzi a jakie polecasz?
dj_darco - Sob Paź 01, 2016 20:39
Polskie wtryskiwacze barracuda Alex. Na Stagu programujesz jako Hana.
Nie pamiętam jak dysze rozwiercić ale mi wyszło idealnie wg tabelki
manuel - Sob Paź 01, 2016 23:07
dj_darco napisał/a: | 12 litrów to mój 2.5 pali
zobacz czy nie masz wycieków na niskim ciśnieniu
albo sobie kup interfejs albo jedź do gazownika i niech sprawdzi na kompie czy na wyłączonym gazie nie spada ciśnienie. Sytuacja idealna wręcz to zachowana wartość ciśnienia od wyłączenia przez około godzinę.
[ Dodano: Sob Paź 01, 2016 20:31 ]
manuel napisał/a: |
Ale zobaczymy jak bedzie po remoncie silnika |
no ja mam igiełkę w tej chwili 14-15 litrów LPG to przy jeździe w granicach 180-190km/h |
no przecież mój też 2.5
Tylko ja się w tańcu nie !@!$#ę i nie schodzę poniżej 3,5k obrotów nigdy No i do tego Warszawa, tego nie da się porównać z niczym
dj_darco - Nie Paź 02, 2016 15:46
no silniki 2.5 są stworzone do niskich obrotów tzn pod względem ekonomicznym
duży skok tłoka, wysoki moment od dołu etc.
Punx - Czw Paź 06, 2016 11:33
A ja tam nie wiem w czym problem, producent dla 2.0 V6 podaje spalanie miejskie na poziomie 13,6l/100km (dla skrzyni manualnej).
https://www.roverki.eu/ro...techniczne.html
Z doświadczenia wiem że to co podaje producent a rzeczywiste miejskie warunki jazdy w PL to trzeba sobie doliczyć 10-25% w zależności od miasta. Do tego dochodzi jeszcze fakt że na LPG auto pali od 8 do 30% więcej - wszystko zależy od buta, im mniej się depcze pedalstwo tym ta różnica jest mniejsza.
Dla przykładu u mnie odchylenie spalania Pb (komp) vs LPG (dystrybutor) w mieście to ok 8,3 - 13% ale już w trasie zwłaszcza jak się trochę poszaleje to różnica jest na poziomie 25-40%.
Są dni kiedy mam spalanie w drodze do/z pracy na poziomie 23l (komp) a są dni kiedy pokazuje 37l i średnią prędkość 8-9km/h. Średnie spalanie 100% miasto na jednym baku, w rzeczywistości to ok 31l/100km LPG i ja to akceptuję, korki i przestoje robią taki wynik.
Zatem nie wiem dlaczego Ty oczekujesz spalania w mieście na poziomie 11/12l na 100km skoro nawet producent tak niskiego nie podał ?
|
|