|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] tryb awaryjny
MariuszK - Nie Paź 02, 2016 20:30 Temat postu: [R75] tryb awaryjny Witam ponownie,
opisywałem ostatnio problem z kontrolką ESP. Okazało się, że auto przeszło w tryb awaryjny, więc udałem się do mechanika. Zdiagnozował, że jest to ZAWÓR ZMIENNEJ DŁUGOŚCI KOLEKTORA DOLOTOWEGO, a dokładniej jego sterownik. Część + robocizna 400 zł, odbieram auto o godzinie 18, a dnia następnego o 16 auto ponownie przechodzi w tryb awaryjny. Udaję się do mechanika tego samego ponownie, po "analizie komputerowej" stwierdza, że to jednak przepustnica. Wymiana przepustnicy + część 200 zł. Odbieram auto o 10, a o 16 auto ponownie przechodzi w tryb awaryjny. Jestem 600 złoty w tył, mechanik stwierdził, że to już czas dla tego auta.
Czy to możliwe, że przy awarii tych elementów rover przechodzi w tryb awaryjny? Auto na początku straciło moc, na tyle, że rowerzyści mogli mnie wyprzedzić na pasach zanim auto się zebrało, potem pojawił się ten tryb awaryjny auta.
Jestem z Bydgoszczy, gdzie mogę udać się po pomoc, dodam, że do PHjovi nie mam jak jechać, bo auto w tym trybie jedzie max 40km/h i ma problem ze zmianą biegów w skrzyni automatycznej.
sknerko - Nie Paź 02, 2016 20:41
ani uszkodzona przepustnica ani VIS (zawór zmiennej długości kolektora) nie powodują trybu awaryjnego, na moje coś się stało z serwomotorem kontroli trakcji i on przymyka przepustnicę. sprawdź na początek wtyczkę od niego bo u mnie spadła kiedyś. Serwomotor jest na podszybiu po stronie pasażera połączony linką z przepustnicą. Wiem że jakoś robi się jego adaptację ale niestety nie wiem jak i niestety byś musiał się doczłapać do Jowiego bo on to ogarnie.
rafalmis1 - Pon Paź 03, 2016 06:34
Tryb awaryjny moim zdaniem leży u podstaw skrzyni automatycznej, a nie silnika. A mechanik powinien oddać kasę, w końcu nic nie zrobił. Jak mnie to w.....
MariuszK - Pon Paź 03, 2016 10:18
Czy autem w trybie awaryjnym mogę przejechać 150km żeby dojechać do jowiego? Czy uszkodze auto.
Nie mam pewności czy działa kontrolka check silnika, bo nigdy mi się nie zapaliła.
longer86 - Pon Paź 03, 2016 11:12
Skoro nie zapalila Ci sie kontrolka check Engine to na jakiej podstawie stwierdzasz tryb awaryjny?
MariuszK - Pon Paź 03, 2016 15:34
Zapaliła się kontrolka ESP i auto nie jedzie szybciej niż 40km/h. Tylko w trybie sportu mogę wymusić go na wyższą prędkość do 55km/h.
longer86 - Pon Paź 03, 2016 16:55
Rover nie ma ESP tylko TC.
Przy odpalaniu auta słyszysz delikatny dźwięk ? Otwórz maskę i niech ktos Ci pomoże nasłuchiwać, ponoc rmtrybiki lubią sie łamać:
http://forums.mg-rover.or...t-stuck-172482/
sknerko - Pon Paź 03, 2016 21:16
jak dobrze widzę to trybiki serwomotoru trakcji o którym pisałem?
longer86 - Pon Paź 03, 2016 22:17
No wspominałeś o tym ja tylko rzucam linkiem bo nie mialem z tym do czynienia
sknerko - Wto Paź 04, 2016 08:39
pytam bo nie widziałem tego od środka jeszcze ale mi kiedyś świrował po tym jak go zdemontowałem i założyłem ale Jowi mi to kompem ogarnął i działa do dziś
MariuszK - Wto Paź 04, 2016 10:48
To co zarzuciłeś linkiem kolego to sprawdziłem i rzeczywiście widać ułamane ząbki. Wrzucam screena w załączniku. Więc tą białą rolke muszę wymienić żeby ta trakcja zaczęła działać?
Jak to się nazywa, albo czy mogę prosić o podlinkowanie z allegro, albo innej strony gdzie mogę to kupić.
Link jak to wygląda u mnie:
https://zapodaj.net/c7751190b15d4.jpg.html
longer86 - Wto Paź 04, 2016 11:03
Widzisz linke? Na drugim końcu porusza ona klapką, jak dobrze pamiętam, jak dasz rade to obróć tym ręcznie tak żeby bylo w pozycji wyjściowej i odłącz wtyczkę, do czasu aż nie znajdziesz, będziesz mogl jeździć szybciej niż to co opisales
MariuszK - Wto Paź 04, 2016 11:07
Jeżeli mogę prosić to napiszcie mi jeszcze czego mam szukać, bo narazie to tylko wyskakują mi pompki do abs jak wpisuje serwomotor tc trybiki.
longer86 - Wto Paź 04, 2016 11:11
Samych trybików nie znajdziesz, musisz szukać po szrotach całych używek, lub tak jak gość z linku, klej dwuskładnikowy, nawiercić otworek w trybiku, prostopadle do osi... Nalozyc, później wyszlifowac czymś klej, żeby odtworzyć wyłamany ząb trybu
sknerko - Wto Paź 04, 2016 11:40
podzwoń po takich jak ten http://allegro.pl/przepus...5833353103.html ma to na fotce to może i w magazynie
MariuszK - Wto Paź 04, 2016 11:55
Super, fajnie by było aby auto wróciło do prędkości normalnych, bo z awarią pojechałbym już do jowiego. Z tym, że jestem janusz jeżeli chodzi o mechanikę, więc może krok po kroku opiszę z czym mam problem.
Krok 1: wtyczka zapewne ta
https://zapodaj.net/images/9dc5bbe8cafae.jpg
Krok 2: znalezienie tej linki z klapką na końcu od serwomotoru która idzie, więc wygląda to tak:
https://zapodaj.net/images/81d84f5b266bd.jpg
Na screenie są 2 kolory- zielony nie wiem od czego idzie, ale gdzieś z głębin auta do przepustnicy i tej gruszeczki i tam też jest jakaś linka, natomiast kolor czerwony na drugą stronę przepustnicy i tam już żadnej linki nie widzę, ani klapki tym bardziej.
Mam podnieść i zablokować czymś ten element zielonym kółkiem zaznaczony? czy jednak to co idzie od czerwonej strzałki i na czerwonym kółu, bo tam nic nie widzę i nie mam jak ręki włożyć i w ogóle co przestawić.
https://zapodaj.net/images/75d2d28b634c5.jpg - od strony przepustnicy z lewej
Któryś kolega powiedział, żebym nasłuchiwał dżwięków przy odpalaniu, bo lubią się te trybiki łamać, ale jak odpale auto, to ten serwomotor (biała rolka) nie pracuje, stoi w miejscu.
rafalmis1 - Wto Paź 04, 2016 12:52
Kolego odepnij wtyczkę pierwsze zdjęcie. Odepnij linkę zaznaczoną na czerwono i zobacz czy samochód jeździ. I zadzwoń pod link co ci sknerko, podesłał i zamów, bo jak kiedyś tego szukałem i nie szło dostać. Kupiłem od bmw, ale lina inna jest i musiałem moją założyć, a nie jest to możliwe jak linka jest cała (moja była urwana)
sknerko - Wto Paź 04, 2016 13:21
zielonym zaznaczyłeś linkę od gazu, reszta tak jak pisze rafalmis1
[ Dodano: Wto Paź 04, 2016 14:21 ]
MariuszK napisał/a: | co idzie od czerwonej strzałki i na czerwonym kółu, bo tam nic nie widzę i nie mam jak ręki włożyć i w ogóle co przestawić. | musisz wyjąc akumulator i skrzynkę akumulatora zdemontować i będziesz miał dostęp do wszystkiego.
|
|