Zobacz temat - [R45] Ile powinno być obrotów?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Ile powinno być obrotów?

Rover4545 - Czw Paź 27, 2016 17:15
Temat postu: [R45] Ile powinno być obrotów?
Czesc. Mam jeszcze jedno pytanko do tych co maja Rover 45 101km.
Jak mam przy 120km/h 2900 obrotów to nie jest troche za duzo?
Moje inne auta w maja po 2000, 2200 a tu az tyle. Normalne?

Ile wy macie na 5 biegu przy 120km/h?

Remigiusz - Czw Paź 27, 2016 18:19

3000 rpm sie ma dokładnie przy 135według licznika.
Przy 120 coś koło chyba 2500 jest.

Rover4545 - Czw Paź 27, 2016 19:30

Większe balony mogą oklamywać tyle az licznik? Bo mam 65 założone.
Remigiusz - Czw Paź 27, 2016 19:33

Rover4545, Prędkość tak obroty nie :D

A ile masz na GPS ? Bo osobiscie mam przy 145 na liczniku dopiero 130 wedlug GPS :D

Rover4545 - Czw Paź 27, 2016 19:36

Taka aplikacją Yanosik dam rade sprawdzic? Pokazuje predkosc zaraz obok mapy.
Remigiusz - Czw Paź 27, 2016 19:57

Rover4545, tak :) Yanosik, Automapa czy inne :)
ADI-mistrzu - Pią Paź 28, 2016 05:48

Wielkość opon niema znaczenia względem wskazań na zegarach.
Pomiar obrotów jest z wianka ABS, tak więc ilość obrotów osi pozostaje ta sama, jedynie rzeczywista prędkość może się zmienić której samochód sam nie jest w stanie sprawdzić.

Remigiusz - Pią Paź 28, 2016 09:46

W dieslu prędkość jest brama z impulsatora skrzyni a obroty z czujnika koła zamahowego.

Abs to własny system i nie przenosi się nic na licznik zegara. W dieslu abs porównuje tylko prędkość każdego koła.

Opony mają znaczenie na prędkość na liczniku bo w zależności od średnicy kola o tyle przekłamuje licznik prędkości

ADI-mistrzu - Pią Paź 28, 2016 11:05

Wskazania obroty-prędkość na zegarach się nie zmienią względem zmian opon, ale prędkość licznikowa-prędkość rzeczywista tak :)

Co do impulsatora to ciekawe, w benzynie mamy już z ABS pobierany sygnał, w skrzyni jest tylko zaślepka.

bociannielot - Pią Paź 28, 2016 12:48

ADI-mistrzu, wg info tu z forum od bodajże 2001(?) zmieniono miejsce poboru ze skrzyni na czujnik ABS, patanie mam z innej beczki, jakby mi padło w skrzyni tam cos i zeby skrzyni nie zmieniac a miec pomiar predkosci, co musialbym miec zeby wziac sygnal z czujki ABS? da sie to przerobic, jakas wiazka przewodów z nowszego rocznika ??
ADI-mistrzu - Pią Paź 28, 2016 13:06

Nie wgłębiałem się w to, ale sterownik ABS ma chyba specjalne wyjście impulsowe cykające co pewien czas w zależności od impulsów na wianku ABS.
Do tego Rover podpiął sterownik i pewnie zmodyfikował software aby doprze przeliczał impulsy.

Trzeba by było zobaczyć schemat elektryczny najnowszy jaki jest od R25/R45 (albo MG), wtedy mógł bym coś wykombinować.

bociannielot - Pią Paź 28, 2016 14:55

Ok, to na razie sprawdzę sam impulsator, jak się okaże że to nie on a część mechaniczna skrzyni to dopiero wtedy będzie sens kombinować :ok:
juby37 - Nie Lis 13, 2016 21:37

U mnie tak to wygląda (113KM):

1

2

3

4

Rov45 - Pon Lis 14, 2016 12:17

O jaa.. masz zatankowane do pełna :o