Zobacz temat - [75] Przekładka diesel- benzyna
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [75] Przekładka diesel- benzyna

Kasztan - Sob Gru 03, 2016 15:59
Temat postu: [75] Przekładka diesel- benzyna
Witam,
czy ktoś posiada informacje (albo może ktoś coś takiego już robił) jak wygląda przełożenie silnika z rovera 75 z silnikiem 2.0 CDt do rovera w benzynie 2.5 V6? Czy jest to w ogóle możliwe?
Pozdrawiam

sTERYD - Sob Gru 03, 2016 17:45

Możliwe pewnie jest, tylko musisz przełożyć razem ze skrzynia, czyli cały napęd i elektryke i elektronikę silnika, i cały układ paliwowy i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.
Kasztan - Sob Gru 03, 2016 17:48

Z przekładania tych elementów zdaję sobie sprawę. Chodzi mi bardziej o montaż takiego silnika, czy są one ze sobą zgodne w sposobie zamontowania w aucie, czy trzeba coś spawać, przerabiać?
rafalmis1 - Nie Gru 04, 2016 09:24

Taki użytkownik jak MaReK z Warszawy kiedyś mówił, że programował samochód w którym była benzyna, a włożyli diesla
MaReK - Nie Gru 04, 2016 12:00

Tak. Britcarparts z Rembertowa zrobili taki zabieg na życzenie swojego stałego klienta. Po prostu przyszedł taki moment w życiu posiadacza auta R75 2.5V6, w którym miał on już dość wiecznie pieprzącego się silnika, wypadania zapłonów, uszczelek pod głowicą, termostatów i innych. Chciał zachować jednak skorupę bo wiele zainwestował w zawieszenie, wnętrze, hamulce itp. Auto było dość dobrze wyposażone co też ważyło na decyzji o przełożeniu silnika.

I tak oto w 2 tyg. udało się zrobić pełen przeszczep z 2.5V6 na 2.0CDTi+ automat. Oczywiście wymienione zostały: silnik+osprzęt, skrzynia biegów, wiązka elektryczna. Duża jej część była modyfikowana na potrzeby projektu.

Przeszczep udał się w pełni, auto zasuwa po dziś dzień.
Także da się to zrobić, ale koszt tego jest na granicy opłacalności.

AdaskoC - Nie Gru 04, 2016 14:00

U nas tez były takie zabiegi robione w obie strony. W zależności w ktora stronę to do wymiany jest:
Silnik ze skrzynia, osprzętem, sterownikiem i zegarami najlepiej choc można je przeprogramować i wymienić tylko tarcze.
Wiazka elektryczna silnika i auta(choc ta można przerobić, ale to strata czasu)
Przewody paliwowe z tylna chłodniczką i najlepiej z bakiem kompletnym
Mocowania chłodnicy górne i dolne, chłodnicę wspomagania, intercooler, jak masz zamiar wsadzić automat to i chłodnicę automatu
Obudowę wentylatora i sterownik wentylatora lub komplet
Przewód wspomagania od pompy do magla, przewody chłodnicze, dwa od klimy.
W podszybiu obudowa sterownika silnika do wymiany
Układ wydechowy do wymiany do polowy od strony silnika lub cały najlepiej.
Czasami pompa ABS
Pedały
Puszka bezpieczników pod maską

I to by było chyba tyle :-)