Zobacz temat - [R75] ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] ABS

kielek499 - Pią Sty 27, 2017 15:08
Temat postu: [R75] ABS
witam. mam problem z abs
mialem padniety prawy przod,
zamowilem z allegro zamiennik,wymieniłem po podłaczeniu do kompa bład -brak napiecia. tak 2 dni jezdzilem i kontrolki pogasly - pojeżdził tak 5 dni i bylo wporzadku ale zapomnialem włozyc go w ucho od amortyzatora i wyrwało kable przy samym czujniku - ale dobra zamowiłem nastepny i dupa to samo.
miernikiem sprawdzane ohmy rosły , sie wpienilem zamowiłem kolejny już lepszy i to samo - (mam teraz 2)
Wszystko PRAWY PRZÓD ,prędkościomierz działa na jednym i na drugim , juz rozbierałem półoś żeby tam poczyścić , kable przedzwoniłem od wtyczki do absu
wtyczka nie zaśniedziała przy pompie
napięcie jest na niej ale jak był na kompie wyskoczyło brak napiecia
już ja walcze 2 tyg i zaraz chyba ten samochód podpale już mam ku....sko dość
jakieś pomysly?????
Wtyczek nie mam ,mam lutowane czujniki

prebenny - Pią Sty 27, 2017 15:14

Zasadniczo:

1) Popraw temat
2) Napisz jeszcze raz o co chodzi, bo przez brak spacji, polskich liter i 'rozmieszczenia' tekstu powiem szczerze, że nie do końca rozumiem co piszesz.

Co proponuje to sprawdź czy dobrze są wtyczki włożone (ciężko się je wpycha i czasami mimo, że się wydaje, że jest ok to nie styka).

christopher7 - Pią Sty 27, 2017 16:28

kielek499 ?? ? :shock: j.w.

Diagnoza: Padnięty prawy czujnik ABS, po wymianie czujnika na 5dni problem zniknął (brak sygnalizacji błędów, prawidłowe wskazania prędkościomierza) ale w związku z niestarannym montażem w uchwycie kabel się przetarł?
Po zakupie i montażu kolejnego czujnika wskazania prędkościomierza są OK natomiast coś nie działa? Pierścień magnetyczny został starannie wyczyszczony.

Czy tak należy rozumieć Twoją wypowiedź?

kielek499 spróbuj mimo wszystko sprawdzić/poprawić wtyczkę czujnika ABS:
rozłączenie, psiknięcie środkiem do czyszczenia styków staranne wciśnięcie do oporu. Zerknij też na kabel dalej już za wtyczką czy gdzieś nie jest przetarty/uszkodzony.

Właściwie jakie nieprawidłowości obserwujesz po wymianie czujnika ABS?

Aaa i popraw temat bo się nasz ADMIN wścieknie i Twój temat odeśle w wieczną niepamięć :wink:

kielek499 - Pią Sty 27, 2017 16:54

wsszystko sie zgadza,kable mam lutowane i poprawnie w tych miejscach,wszystko przedzwonilem bo juz myslalem ze po drodze jest przerwa ale w porzadku,od czujnika do kostki przy pompie ale prawa strone.z lewa nie bylo problemow bo nie dawno wymienialem czujnik i kontrolki pogasly.Prawa strona wyczyszczona juz z nerwow rozebralem lewa tam jest syf ale wyczyszcze juz jutro,z rana jade znowu na kompa napisze co i jak
a i raz na jakis czas reczny sie zapala, jak zgasze i odpale w czasie jazdy:)gasnie
Wez mi jeszcze powiedz jak poprawic temat:)

christopher7 - Pią Sty 27, 2017 17:01

Po prawej stronie na górze masz opcję edytuj. Tam możesz poprawić nazwę tematu.
kielek499 - Sob Sty 28, 2017 09:18

Świeci się ciągle ABS i kontrola trakcji. jutro jadę znowu na kompa.
dam znać

[ Dodano: Sob Sty 28, 2017 09:18 ]
ABS TCS -Diagnostyka na styku 8 (3 kody
36 -Magistrala CAN błedy informacji
42 -Magistrala CAN nieprawidłowa informacja o obrotach silnika
4 -Nieznany kod usterki

po wykasowaniu kontrolki zgasły ruszylem i ba są:)

longer86 - Sob Sty 28, 2017 10:09

popraw temat, bo poleci do kosza
MaReK - Sob Sty 28, 2017 10:29

Sprawdź czy podczas lutowania nie zamieniłeś miejscami przewodów. Wbrew pozorom to ma znaczenie, mimo, że są tylko dwa przewody :P

Ale dobrze będzie znać błędy jakie pokazuje diagnostyka.

kielek499 - Sob Sty 28, 2017 11:53

sprawdzałem przewody bo inaczej prędkościomierz nie działa jak kable odwróce
pytanie: jak rozpoznać czy łożysko magnetyczne się rozpadło?? Czy możliwe że jak padło to prękościomierz działa?
i czy jak kabel od czujnika został przedłużony o 10 cm to takie cyrki mogą sie dziać bo gdzieś przeczytałem że ma znaczenie

AdaskoC - Sob Sty 28, 2017 14:39

kielek499 napisał/a:
i czy jak kabel od czujnika został przedłużony o 10 cm to takie cyrki mogą sie dziać bo gdzieś przeczytałem że ma znaczenie


Tak to się właśnie dzieje, jak zamiast naprawiać samochód zaczyna się go drutować :)

kielek499 - Sob Sty 28, 2017 15:30

TO Żeś pomógł??? kable posprawdzane tak jak w opisie https://forum.roverki.eu/printview.php?t=
nie bardzo podoba mi sie lewa piasta bo wskazania były dziwne, a jak czyściłem to smaru od groma jak by puszczało, o dziwne że wyjeżdzałem spod sklepu to zgasły na chwile-po ruszeniu 2metrów znowu to samo.
Jutro jade po kabel do kompa bo już szkoda kasy na podłaczanie (kumpel ma) tylko jaki program najlepszy???
w poniedziałek bede sprawdzał piasty metodą kartka papieru i opiłki juz mi pomysłów brak

AdaskoC - Sob Sty 28, 2017 15:41

kielek499 napisał/a:
Jutro jade po kabel do kompa bo już szkoda kasy na podłaczanie (kumpel ma) tylko jaki program najlepszy???


TOAF podobno :)

MaReK - Sob Sty 28, 2017 15:43

kielek499 napisał/a:
TO Żeś pomógł??? kable posprawdzane tak jak w opisie

Dobrze napisał, w jakim celu przedłużasz przewody? Jeśli przewody zgniły, podarły się odetnij jest w zdrowym miejscu i połącz zgodnie ze sztuką oraz poprowadź w miarę tę samą trasą. Staraj się też zachować taki sam typ przewodu.

kielek499 napisał/a:
Jutro jade po kabel do kompa bo już szkoda kasy na podłaczanie (kumpel ma) tylko jaki program najlepszy???

Najlepsze pewnie T4 Omitec. Tylko dobry kabel musisz kupić :P

A jak już przeanalizujesz wątki z pierwszej strony na forum, to odpowiedz sobie sam na swoje pytanie. Wtedy skasuj błędy w sterowniku, przejedź się 200m i sprawdź jakie powróciły. Potem sprawdź sobie Live Data dla wszystkich czujników, ze wszystkich kół. Jedź powoli max. 10-12 km/h i sprawdzaj jak się czujniki zachowują.

Jeśli wyeliminujesz problemy instalacyjne-kabelkowe, to zostaje Ci:

- czujnik
- piasta
- sterownik pompy

SeniorA - Sob Sty 28, 2017 16:49

kielek499 napisał/a:
jak rozpoznać czy łożysko magnetyczne się rozpadło??
jeśli kontrolka ABS zapala się po włączeniu zapłonu i zaraz gaśnie (sprawdzanie układu ABS) i ponownie zaświeci podczas jazdy z V > 7 km\h lub włącza się ABS przy delikatnym hamowaniu to jest podejrzenie ,że jest uszkodzone łożysko .
kielek499 napisał/a:
a i raz na jakis czas reczny sie zapala,
niesprawność EBD , opony na obu osiach są jednakowe wymiarowo ?.
kielek499 - Sob Sty 28, 2017 18:35

opony jednakowe no juz nie róbmy jaj.
kabel przedłużany o 10cm żeby nie było w nadkolu a nad w grodzi silnika żeby łatwe dojście było , bo teraz łatwiej mi czujniki sprawdzić -lewar i obracasz kołem reką i masz miernik

[ Dodano: Sob Sty 28, 2017 18:35 ]
ogólnie dzięki za wszystkie rady i porady oraz pomysły bo naprawde juz wszystko patrze, bedzie trzeba to i kabel doprowadze do orginału ,narazie miernik dobrze pokazuje -ma dojscie 12v i obracając kołem wahania sie zmieniają (prawa strona) i predkościomierz działa. Zostaje tył x2 i lewa która dziwne skoki ma wiec stad te podejrzenie
ale wezme jak kolega mówi podlacze kompa i zobacze podczas jazdy jakie koło co i jak
-kabel raczej spoko na Audi VV SEAT nie ma problemu tylko oprogramowanie dobre i jazda
powoli mam DOŚĆ jak dojde co za problem to opisze bo to jakies dziwne jest
pompy juz patrzyłem od 40-150, piasta cała do 80
bede sie bawił z piastami podejrzewam (tylko przód bo tylna mam )na przekładke innego wyjścia nie widze

MaReK - Sob Sty 28, 2017 19:12

Cytat:

opony jednakowe no juz nie róbmy jaj.

To wcale nie są żarty. Za mało tu jesteś żeby wiedzieć jakie ludzie mają pomysły... są tacy co pytają o problemy z diagnostyką auta, ale kluczyki zostawili w domu i nie chce im się po nie iść z garażu...

kielek499 napisał/a:
kabel raczej spoko na Audi VV SEAT nie ma problemu

Dla diagnostyki sterownika silnika lub ABS będzie działać. Z innymi należałoby połączyć piny 8 i 7 ze sobą w interfejsie. Co do oprogramowania zainteresuj się oprogramowaniem TOAF.

SeniorA - Sob Sty 28, 2017 20:06

kielek499 napisał/a:
opony jednakowe no juz nie róbmy jaj.
nie robię jaj, był taki przypadek i powód usterki . Pamiętam też odwrotne podpięcie akumulatora i poszukiwanie przyczyny awarii.
kielek499 - Sob Lut 11, 2017 08:08

witam , problem mam nadal ,po podlączenia wyszło ze brak sygnału z lewego koła
lp-19km
pp-19
lt-2km
pt-19km

wymieniłem cały wahacz od drugiego rovera z łozyskiem i czujnikiem i dalej takie same wskazania
czy padniety czujnik czy pompa? ide kable przedzwaniać
pompa łatwo wychodzi??

[ Dodano: Pią Lut 03, 2017 12:44 ]
jeszcze dodam ze próbowałem wyjąc czujnik i trochę go popukałem ale odpusciłem wiec stąd wymiana całego wahacza

[ Dodano: Pią Lut 03, 2017 16:49 ]
zamówiłem czujnik lewy tylny i zobaczę co dalej,
pytanie mam ściągnałem program Autocom ale na kablu od kolegi nie da rady się połączyc, jaki interfejs polecacie żeby program ruszył?? bo są rózne nawet i na bluetooth i nie mam pojecia co z czym

[ Dodano: Pią Lut 03, 2017 16:56 ]
Toaf łączył się tylko z srs a reszta to jakieś same hiroglify na absie
chyba że ten kabel lipa

[ Dodano: Sob Lut 11, 2017 08:08 ]
zrobione:) ale się na....w......:) w efekcie mam cały wahacz,3 piasty,3 nowe czujniki i dwa w zapasie:) wyszło lewy tylny, dziwi mnie tylko ze nie pokazał komp tylko nieznana usterka

prebenny - Sob Lut 11, 2017 09:57

Mechanik też widzę się sporo nawymieniał zamiast posprawdzać :o
kielek499 - Pon Lut 13, 2017 18:20

nie mechanik tylko ja sam na mechanika bym od h.... kasy wydał, ale problem dalej jest, sie nacieszyłem 1 dzień:) świruje mi to wszystko raz gasną po chwili znowu , masakra mało kireownicy nie rozje ...bałem,z nerwów, zmówiłem interfejs http://allegro.pl/tsc-vci...6714624637.html
no taki i sam zobacze co jest bo pomysłów brak ile mozna wymieniać? do wyboru zostało mi kupic dwa czujniki-jeden przód drugi-tył i metodą prób i błedów czyli 8 razy rozbierać i sprawdzać po koleji, masakra , :oops: :o :twisted: :/ :czyta: :hmm: :olaboga: :mur: :rzyga:

wellman - Wto Lut 14, 2017 20:42

kielek499, nie chcę siać defetyzmu, ale też miałem dziwne błędy w ABS. Trzy konkretnie. Jeden, typowo, czujnik prawego tylnego koła, drugi "podatność na promieniowanie elektromagnetyczne", a trzeciego nie pamiętam, jakaś abstrakcja.

Najpierw wymieniłem więc czujnik. Było ok. Tak pojeździłem tydzień i znowu to samo. Wyczyściłem błędy TOAF-em, pojeździłem dwa dni, wróciło.

W zaprzyjaźnionym warsztacie przetrzepali przewody i stwierdzili, że tutaj wszystko jest ok, więc nie ma innej opcji, pompa. Mieli tam jakiegoś magika-elektronika, który się tym zajął, nie wiem co zrobił, ale już dwa miesiące mam spokój.

kielek499 - Sro Lut 15, 2017 04:59

no zobaczymy bede sie bawił dalej z szatanem:)