Zobacz temat - [MG ZR] 2005r zmiana silnika z 1.4 na 1.8
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] 2005r zmiana silnika z 1.4 na 1.8

karolkr - Wto Sty 31, 2017 12:15
Temat postu: [MG ZR] 2005r zmiana silnika z 1.4 na 1.8
Witam !
Jak w temacie, chodzi mi o to co jest potrzebne przy takim swapie ?
Jakie części pasują od 1.4 ?

luke27 - Wto Sty 31, 2017 12:36

Która wersja 1.8?
karolkr - Wto Sty 31, 2017 12:57

A z którym było by najprościej ;) myslałem o montażu z MG ZR 160
Markzo - Wto Sty 31, 2017 13:03

Hm musisz zmienic silnik, skrzynie biegow, mocowania, polosie, wiazke i ecu, wybierak biegow :) to tak z grubsz ;)
karolkr - Czw Lut 02, 2017 11:02

http://allegro.pl/rover-s...6557294774.html czy to bedzie pasować ?
ADI-mistrzu - Czw Lut 02, 2017 13:05

Tyle że to stary silnik i elektronika. Powinieneś poszukać czegoś po 2000r.
abuk888 - Czw Lut 02, 2017 22:22

z reguly jest tak ze jak sie duzo chce a malo wie to wychodzi klops. proponuje ci sprzedac swoje 1.4 i kupic 1.8 wyjdzie ci to na dobre. swap z 14 na 1.8 to nie mini-me w hondzie ;p
karolkr - Pią Lut 03, 2017 01:15

abuk888, kolego jak nie masz dużo do wniesienia to lepiej wogóle się nie odzywaj . Kolego oprócz tego auta mam evo 6 ponad 400km a taki MG ma być kolejnym projektem i kolejną zabawką.
luke27 - Pią Lut 03, 2017 06:49

To jest chyba silnik z MGF na starym ECU. Szukaj nowszego, można na nim re-map zrobić. Jak życie znam Markzo za chwile będzie takie operacje przeprowadzał... :mrgreen:
bociannielot - Pią Lut 03, 2017 09:11

karolkr, to że masz evo 6 nie zmienia faktu że abuk888, ma trochę racji więc bez takich uwag kolego, potrzebujesz najdroższe części w aucie i zakup innego m z odpowiednim silnikiem nei jest wcale taki głupi i nieopłacalny (MG/R tanie są)
karolkr - Pią Lut 03, 2017 09:19

Słuchaj przywiozłem z Niemiec zdrowiutką sztuke niema grama rdzy jedyna wada to uszczelka , nie pisałbym tu gdyby gdzieś na internecie stał np anglik MG ZR 160 i bym odrazu kupił złozył z dwóch jednego ale niema wiec napisałem na forum, ale widzę że za dużo tutaj konkretów poza tym zebym sprzedał ten i kupił całe auto z 1.8 sie nie dowiem...
longer86 - Pią Lut 03, 2017 09:32

karolkr, z wszystkich postów które napisałeś na forum to zdaje sie zmieniałeś juz silnik z 1.1 na 1.4 wiec jaki widzisz problem w zmianie na 1.8?

Gdybyś troche poszukał na forum to znalazł byś pewnie odpowiedzi, które Cie interesują, ale lepiej przyjść skrobnąć temat raz na 8 lat, zwyzywać wszystkich ze dobrze podpowiadają, oczekiwać natychmiastowego rozwiązania na tacy.

Nikt nie jest wróżką i gdybyś napisal od poczatku ze kupiłeś auto tanio z Niemiec i jak sytuacja wygląda to tez dostałbyś pewnie inna odpowiedz, no ale lepiej wymagać...

A moze przywozisz też z Niemiec szklane kule to powróżymy razem ;)

luke27 - Pią Lut 03, 2017 13:56

Oj tam Panowie, niepotrzebnie się uruchamiacie. Jego sprawa, jego kasa. Zacznij od kupienia zestawu silnik, skrzynia, elektronika. Cała reszta potrzebnych informacji jest w instrukcji. Może warto by założyć temat w dziale nasze auta, gdy już zaczniesz?
abuk888 - Pią Lut 03, 2017 20:06

no coz, kazdy chcial pomoc, dac cos od siebie a tu od razu wyzwiska od kolegow ;D
no nic, jesli chodzi o swapa z 1.4 na 1.8 to najpopularniejszy z mozliwych w mg/r25/r200. tematow sa setki na polskich i zagranicznych forach. pozdrawiam

karolkr - Nie Lut 05, 2017 11:44

Panowie, tylko szukając silnika zauważyłem że jest sporo rodzai tych silników 1.8, Wiec teraz pytanie róznią się mocą wiec jak dojść ktory ma ile mocy ? i ktory najlepiej czy poprostu może pojść w temat tych 1.8 T z 75 ?
skorpion - Pon Lut 06, 2017 20:20

silniki z turbo to najlepsze rozwiazanie :0 ps jak bys chciał do 1.8 vvc to mam skrzynie połosie kompa za grosze :)
BigBoyPL - Sob Lut 25, 2017 23:30

Nie pomijając takich rzeczy jak np. hamulce i zawieszenie :)
VVC rozpoznasz łatwo : 1. Kolektor dolotowy z napisem VVC oraz kółka rozrządu po prawej jak i lewej stronie silnika.
Silniki k serii po MY2001 mają plastik który zakrywa tylko część pokrywy głowicy, a górna część pokrywy z korkiem wlewu jest "goła" w kolorze srebrnym lub czarnym. Starsze mają zazwyczaj całą czarną a klapka jest tylko na środku i zakrywa świece.
1.4 od 1.8 poznasz tylko po kodzie silnika/vinie auta w jakim to siedziało albo po osprzęcie.
1.8 TF135 ma zazwyczaj duży kolektor ssący taki jak w VVC tylko srebrny i oczywiście inne wałki względem 120.
1.8 Turbo poznasz po turbo :P Do niego będzie ci potrzebny przynajmniej jakiś świniak bo jeszcze nikt nie ogarnął go z oryginalnym ECU z 75 i czujnikiem ze skrzyni PG1.

Ogólnie jakby do tego podejść rzetelnie i wszystkie rzeczy jakie się różnią między 105 a 160 kupić nowe i używane w najlepszym możliwym stanie to wyjdzie cena całego samochodu :) A ktoś to jeszcze musi przełożyć.

marekp90 - Sro Kwi 12, 2017 13:41

Szybkie pytanie, czy to jest silnik 1.8 160km?
https://olxpl-ring07.akamaized.net/images_tablicapl/516830420_1_1000x700_mg-zr-160-czestochowa.jpg

po zdjęciu widzę że ma zmienną fazę VVC (dwa wałki) ale po czym poznam różnicę 145 km, a 160 km?

flapjck1 - Sro Kwi 12, 2017 14:26

pieknie srebrzanka trysniety po calosci, ja pierdziu po co to komu?

poznac mozesz teoretycznie po rodzaju pokrywy zaworow i kolektorze ssacym

marekp90 - Sro Kwi 12, 2017 14:41

też mi się ta srebrzanka nie podoba. Nawet wałki tym pomalował.... Nic, jadę tam dziś oglądać ten silnik i zobaczymy. Szkoda że nie idzie odpalić