Zobacz temat - [MG ZT] Czy mam dwumasowe koło zamachowe?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] Czy mam dwumasowe koło zamachowe?

artur1987 - Sob Mar 11, 2017 16:07
Temat postu: [MG ZT] Czy mam dwumasowe koło zamachowe?
Witam serdecznie. Nie znalazłem podobnego tematu a dręczy mnie pewna sprawa, a mianowicie nie wiem czy posiadam dwumasowe koło zamachowe.
Mój MG ZT posiada silnik 2.0 cdti i jest z 2002r.
Kiedy samochód jest odpalony na biegu jałowym drgania przenoszą się na karoserię, zmartwiłem się bo znajomy mówił że dwumasa do wymiany.
Nie zauważyłem jakiś problemów z biegami ani ze sprzęgłem, żadnych stuków puków itp
Chciał bym się upenić czy rzeczywiście kolega miał racje że mam dwumas. Mogę podać VIN do pewności : SARRJLLHC30274843
Bardzo proszę o pomoc

longer86 - Sob Mar 11, 2017 17:01

Każdy diesel w 75 ma dwumas, może któraś z poduszek silnika padła
prebenny - Sob Mar 11, 2017 17:19

KAŻDY Rover 75 w manualu ma dwumasę. Czy to diesel czy 2.5 v6 albo 1.8 - i tak ma dwumas.

Co do drgań. Szukaj przyczyny w poduszkach, bo tutaj dwumasy są jeszcze z metalu a nie papieru ;)

AdaskoC - Nie Mar 12, 2017 19:18

prebenny napisał/a:
Każdy Rover 75 ma dwumasę. Czy to diesel czy 2.5 v6 albo 1.8 - i tak ma dwumas


Za wyjątkiem automatów :) Choć większość automatów jest bez dwumasy, a mniejszość jest z nią :)

prebenny - Nie Mar 12, 2017 21:14

Poprawiłem ale automatów nie biorę pod uwagę, bo max 350 nm ciągną więc :dupa: :D
artur1987 - Pon Mar 13, 2017 10:12

Więc na ewno nie dwumasa. To jest deisel 2.0 cdti manualna skrzynia biegów.
A co do samego silnika nie zakładając oddzielnego tamatu, mam oryginalny przebieg 257tyś km, czy to już duzy przebieg na ten silnik? Ile mniej wiecej wytrzymują te silniki? Olej zmieniany był co 10-15tyś km ja po zakupie równiez zmieniłem na valvoline 10w40.
Martwi mnie troche również to że auto ma niby 130KM a ma odczucie jak by tej mocy nie było, po otwarciu maski i przygazowaniu słychać turbinę, oleju nie pobiera, przejechałem nim juz w ciągu miesiąca około 1000km i oleju nic nie ubyło.
Co jak co ale samo auto jest naprawdę świetne. Fajnie się prowadzi.
Spalanie mam w okolicach 8-8,5 litra ale też szerowkie koła 18" więc przez nie pewnie też spalanie jest takie a nie inne, co o tym myślicie? pozdrawiam

longer86 - Pon Mar 13, 2017 11:07

Kolanko intercoolera pewnie wyskoczylo/ wydmuchało oringi. Choc te 130 to nie robi wrażenia w tak ciężkim aucie.
prebenny - Pon Mar 13, 2017 11:08

Ja mam przebieg 405 tyś i jeździ.

Co do braku mocy, spalania i świszczenia - kolanko intercoolera do sprawdzenia na pierwszy ogień. Jak intercooler będzie pływał w oleju (a raczej będzie) to filtr odmy do wymiany (20-30 zł pasuje od BMW).