Zobacz temat - [R75] Skrzynia automatyczna pytania/problemy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Skrzynia automatyczna pytania/problemy

daniel18c - Czw Mar 16, 2017 09:55
Temat postu: [R75] Skrzynia automatyczna pytania/problemy
Witam,

Przeczytałem już tonę problemów i tematów odnośnie skrzyni automatycznej w Roverze 75, dla V6 2.5 silnika i dalej się głowię co tu jest nie tak bo każdy mówi co innego.

Moja skrzynia szarpie - przy przełączaniu z 2 na 3 oraz 3 na 4 czasami szarpie. Przykładowo - zimny silnik, zimna skrzynia przełącza wszystko okej (czuć tylko takie lekkie jakby przeciągnięcie przy zapinaniu biegu), trochę pojeździ nagle lekko szarpnie, zaś jak dojdzie do zmiany biegu a ja puszczę lekko gaz to przejdzie gładko bez szarpnięcia.
Byłem w Bielsko Białej w AT service i facet powiedział że skrzynia jest w stanie bardzo dobrym po jeździe próbnej, tzn pracuje okej i jeździ na prawdę spoko jak na tyle lat, a to że szarpie to wina a) ABS, b) sterownika (błąd EEPROM i tylko ten jeden w skrzyni ponoć, z tego jego komputera tak wynikało) i c) półoś.


No to wróciłem do domu, dałem do mechanika i mowie sprawdź mi półosie zobacz on mówi że wszystko jest w porządku, to więc zgłupiałem i dałem sobie spokój.
Jakiś czas temu, w samochodzie wymieniłem poduszkę silnika nie z TedGumu czy czegoś tam tylko z s-partu na stronie była z taśmy produkcyjnej z Roewe 750 ponoć, no niby jest ciut lepiej ale pojawiło się coś, czego wczesniej nie miałem, mianowicie:

W momencie zahamowania przy zrzucaniu biegu bodajże z 3 na 2 (lub 2 na 1) czasami mam wrażenie choćby coś mocno uderzyło w skrzynie, jest bardzo mocne uderzenie gdzie wcześniej tego nie było. Zdarza się sporadycznie.
Druga sprawa - w momencie zapinania biegów D, R, N, P zapinane one są nie od razu, tylko z jakims takim opóźnieniem. Przykład, wrzucam D, po 2 sekundach dopiero jakby auto robi żabkę i jedziemy. Jeżeli od razu wcisnę gaz to pojadę do przodu, ale w międzyczasie również zrobi tą żabkę (coś jakby faktycznie te półosie)

Dzwoniłem dzisiaj do innego serwisu, facet powiedział że wymiana oleju i sterowniak nic nie da i remont 5500 zł przez telefon no oczyzwiście zależy od tego co trzeba zrobić. Nawet powiedział, że wymiana może pogorszyć sprawę...

Co myslicie? Czy kupić sterownik i podmienić? Zmienić olej? A może kupić używkę skrzynię i wsadzić? Już nie mam pomysłu co może mieć wpływ na takie działania skrzyni biegów. Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to ze ona nie szarpie zawsze. Raz chodzi na prawdę okej a drugim razem na każdym biegu oprócz zmiany z 3 na 4 i 4 na 5 szarpie jak posrana.

A może to faktycznie nie problem skrzyni biegów tylko np. jakichś poduszek lub półosi?

JaCu - Czw Mar 16, 2017 11:40

Hej, mam bardzo podobne objawy. Wymieniony mam filtr, wymieniony olej i nadal jest to samo. Potrafi szarpać z 1 na 2, z 2 na 3 rzadko. Reszta jest spoko. Na chłodnym jest spoko. Do tego zauważyłem, że przy dynamicznej jeździe, kiedy bieg jest zmieniany powyżej 4 tyś. obrotów też nie szarpie. Co lepsze, przy zmianie ustawienia na sport problem prawie zawsze znika. Jednakże we wszystkich opisanych przypadkach nie jest to reguła. Nie jest to sprawdzalność 100%, myślę, że około 75%.
daniel18c - Czw Mar 16, 2017 13:26

No to widzę że sam nie jestem, to jest na prawdę zależne.. a resetowałeś ustawienia sterownika?
Wymieniałeś sterownik? To zamierzam zrobić, jak nie to ja już nie wiem.

JaCu - Czw Mar 16, 2017 16:53

Z chęcią sprawdziłbym, czy reset pomoże, może coś się rozjechało. Gdzieś kiedyś czytałem, że jatco nie przyucza się do jazdy. Zgadza się? Jeśli toaf pozwoli na reset, to w najbliższym czasie zaryzykuję. Widziałem moduł JATCO w interfejsie, ale póki nie wymienię pompy paliwa, to nie mam po co grzebać.
jmierzwa952 - Czw Mar 16, 2017 18:54

a ja mam jak daniel18c, najbardziej szarpie miedzy 2 a 3, czasami na zimnym bardziej a czasami na rozgrzanyn, brak reguły, reakcje na zmiane biegow itp okej oleju nie wymienialem, zmienialem sterownik skrzyni ale bylo w sumie gorzej, a propo tegoo eppromu to w sumie po wykasowaniu bledow toafem bylo cos lepiej przez chwile ale musze to jeszcze sprawdzic dla 100 pro pewnosci
daniel18c - Sob Mar 18, 2017 13:20

Rozumiem że skrzynia automatyczna to rzecz, która nigdy nikomu się nie zepsuła i nie ma możliwości aby ją naprawić? Nikt nie miał podobnych jakichś objawów i jakoś to rozwiązał?
adam_26 - Sob Mar 18, 2017 13:53

Skoro przeczytałeś tony postów na ten temat to przecież na forum wszystko już jest napisane. Liczysz na to że ktoś ci pokaże palcem zrób to i akurat właśnie to pomorze ??

Ja ci mogę powiedzieć żebyś zmienił macherów u których byłeś i do których dzwoniłeś.
Bo takie porady :
daniel18c napisał/a:
Dzwoniłem dzisiaj do innego serwisu, facet powiedział że wymiana oleju i sterowniak nic nie da i remont 5500 zł przez telefon no oczyzwiście zależy od tego co trzeba zrobić. Nawet powiedział, że wymiana może pogorszyć sprawę...

to tylko Mirek naciągacz może polecić. Nie rozumiem jak możesz tak pisać, temat jest szeroko omówiony na forum, wystarczy tylko chwile poczytać i wiadomo że masz kilka opcji w kolejności od najtańszej:
1wymiana sterownika
2 wymiana oleju
3 wymiana elektrozaworów
4wymiana skrzyni
5demontaż skrzyni i remont

nikt za ciebie nie wybierze od którego punktu chcesz zacząć. Napisz skąd jesteś to może ktoś ci poleci dobry warsztat a nie takich Mirków mechaników.

rafalmis1 - Sob Mar 18, 2017 14:47

ja u siebie wymieniłem sterownik, ten co jest koło schowka i pomogło, ale na 3 sztuki tylko jeden uleczył podobne objawy
daniel18c - Wto Mar 28, 2017 17:17

Panowie po dłuższych zmaganiach już mówie co jest zrobione i co się zmieniło lub też nie.

Wymieniłem sterownik - dziwna sprawa bo kompletnie nic się nie zmieniło.

Podłączyłem pod TOAF - błędów brak. 0, nic no chyba że toaf ich nie pokaże ale w sumie jak byłem u skrzyniowca tak samo błędów brak.

Wyciągnąłem bezpiecznik - zero reakcji nic się nie zmienia po kilkugodzinnym postoju.

Bład w sumie jest jeden - P1605 i to tyle. Mam duże wrażenie że coś jest nie tak, dlaczego:

Od jakiegoś czasu całkowicie zmieniła się specyfika zmiany biegów a raczej szarpania, od tak po prostu mianowicie wcześniej było szarpanie z 2 na 3 i czasami z 3 na 4 ale to bardzo rzadko i tylko tyle. Teraz nagle szarpnięcie odbywa się za sprawą zmiany z 1 na 2, z 2 na 3 kompletne 0 i z 3 na 4 zawsze oraz przy redukcji z 2 na 1 dosłownie wali jak tąpnięcie mocne.

Nie zależnie ile gazu ile czego no tak to wygląda, jakieś pomysły na to?
Jeszcze jedna rzecz - czasami się zdarzy coś jakby podwójny bieg, tzn czuje szarpnięcie z 3 na 4 (czyli zmiana biegu defakto) natomiast tak jakby sam w sobie bieg się nie zmienił i zmienia się dopiero za chwilę, choćby komputer ogłupiał i nie wie co ma zrobic czy coś no nie mam pomysłu. Najgorsze to to aby zmienić skrzynię a tu się okazuje że problem dalej gdzieś jest.. bo to jednak dosyć duży koszt jakby nie patrzeć.

rafalmis1 - Sro Mar 29, 2017 15:49

kolego poważna sprawa, tu bez remontu się nie obędzie albo używanej skrzyni
daniel18c - Sro Mar 29, 2017 19:10

Ostatnio też tak o tym myślę, ale najgorsze co może być to kupić skrzynie po czym okażę się że to było całkowicie co innego.. żadnych trybów awaryjnych no to w sumie co może być uszkodzone? Nawet nie mam jak podjechać bo każdy automatserwis pracuje w godzinach mojej pracy.
Bieri13 - Sro Mar 29, 2017 22:08

daniel18c napisał/a:
każdy automatserwis pracuje w godzinach mojej pracy.


Wykorzystałeś już urlop na ten rok? :P

Mam podobne objawy jak u Ciebie.
Szczególnie na zimnym silniku. Delikatne szarpnięcia na 1 -> 2 -> 3 oraz mocniejsze tąpnięcie przy schodzeniu z 2 -> 1.
Dzisiaj sprawdzałem czy podobnie jest na trybie Sport. I wg mnie objawy są mniej wyczuwalne lub ich nie ma. Na ciepłym oleju skrzyni problem ustępuje lub jest znikomo mały.
Podmieniałem również sterownik na używkę i był podobny objaw. Jeden z forumowiczów pisał, że dopiero przy 3 sztuce sterownika poszarpywanie ustąpiło.

Kolega pracujący w zakładzie zajmującym się naprawą skrzyni biegów polecał wymienić elektrozawór - któryś w górnym rzędzie, chyba koloru żółtego.

A tutaj temat z forum, w którym gość poleca naprawę sterowników jako jedna z bolączek skrzyni Jatco: http://www.midparts.pl/fo...c3233e5bf84ad2f

daniel18c - Pią Mar 31, 2017 15:38

W dniu wczorajszym zaczęły się jeszcze inne dziwne rzeczy dziać tzn. nagle zaczeło robić niezłą żabkę z 2 na 3 gdzie wcześniej było okej oraz dodatkowo mam wrażenie że całkowicie padły mi przełożenia, na 4 mam 60 na godzinę a deptając okazuje się że zmienia na ,,5'' po czym zmienia na 4 z powrotem i dopiero przy 110 zmienia na 5.. coś się posypało ale regeneracja facet mówi że to od 4000 do 5000 z, tak więc aby pozbyć się tego typu problemów stwierdziłem, że zmienię całą skrzynię bo już od dłuższego czasu sie z tym borykam.

Wolę dać 2800 niż 4000 a jeszcze sie okażę że inne rzeczy padają.

Bieri13 - Sob Kwi 01, 2017 21:46

A próbowałeś pomierzyć omomierzem cewki elektrozaworów na kostce okrągłej, która znajduje się pod filtrem powietrza?
daniel18c - Nie Kwi 02, 2017 21:41

He he, żebym ja to wiedział gdzie i jak.. kompletnie nie moje tematy. Nie mam też takiej osoby która mi to zrobi, bo nigdy nie ma czasu albo odsyła z kwitkiem twierdząc że wszystko jest okej
Bieri13 - Nie Kwi 02, 2017 22:39

Gdzie, to już powinieneś wiedzieć.....