|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
![](images/print.gif) |
Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 - Sro Kwi 12, 2017 13:32 Temat postu: [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie Witam, jestem tu nowy i na powitanie potrzebuje waszej pomocy. Jakiś czas temu skończyłem swap na 1.6 16v z Rovera 416 na kompie odblokowanym z 416 a reszta osprzętu z poldrovera 1.4 z tym, że czujnik położenia wału zastosowałem ten co był przy słupku 1.6. Rozrząd wymieniony i na znakach, iskra jest, kopułka w porządku tak samo kable a poldek raz odpala od strzała a nie raz pomaga wyciągnięcie bezpiecznika od pompy paliwa ale w większości przypadków nic nie pomaga tylko niby łapie ale rozrusznik wyrzuca i nie odpala, bardzo wtedy śmierdzi benzyną. Dodam, że jak już odpali to bardzo ładnie pracuje i wkręca się na obroty. Co sprawdzić czy co wymienić żeby pomogło?
flapjck1 - Sro Kwi 12, 2017 13:40
chyba srednio skuteczne wyciecie immo masz
szerszen17194 - Sro Kwi 12, 2017 13:55
Ty no ale gdyby immo było aktywne to by nie odpalił, podmiana kompa od poldrovera nie pomaga
goorsky - Sro Kwi 12, 2017 17:34
Przełożenie kompa na ten z 1.4 nic nie da, bo ten komp współpracuje z kołem zamachowym od 1.4, a jak się domyślam koło zamachowe masz od 1.6? Silniczek krokowy dokładałeś z 1.6?
szerszen17194 - Czw Kwi 13, 2017 10:11
Koło zamachowe z 1.6, cpwk z 1.6, silniczek krokowy z 1.4. Ten bolczyk co wychodzi z krokowca to na zgaszonym silniku w jakim musi być położeniu? Schowany czy wysunięty?
sknerko - Czw Kwi 13, 2017 11:33
szerszen17194 napisał/a: | Ten bolczyk co wychodzi z krokowca to na zgaszonym silniku w jakim musi być położeniu? Schowany czy wysunięty? | Nie ma znaczenia i tak za każdym przekręceniem stacyjki ustawia sie wg temperatury płynu chłodniczego. Może czujnik temp płynu ci szwankuje
flapjck1 - Czw Kwi 13, 2017 19:47
sknerko napisał/a: | Może czujnik temp płynu ci szwankuje |
To moze byc to! Jak nie bedzie chcial odpalic to odepnij czujnik, jak zagada to masz przyczyne... Sprąwdz tez ogolnie stan wtyczki do czujnika, tam sie lubie przewody lamac...
szerszen17194 - Pią Kwi 14, 2017 02:43
Rozumiem, że ten czujnik na dwa piny poniżej kopułki?
flapjck1 - Pią Kwi 14, 2017 21:51
Tak jest!
sebeks - Wto Kwi 25, 2017 11:24
Zawsze możesz przemierzyć ten czujnik i sprawdzić jak się mu temperatura zmienia. Gdzieś tu był temat chyba przez kolegę Kompot założony, w którym i ja dopytywalem i pewne sprawy jak magisterkę robiłem parę lat temu. Był tam wykres zmian rezystancji od temperatury wrzucony jak mnie pamięć nie myli.
szerszen17194 - Sro Maj 17, 2017 11:53
Odpiąłem ten czujnik i bez zmian. Wymieniam jeszcze cpwk i cewkę a jak to nie pomoże to go wywalę do rowu chyba
[ Dodano: Sro Maj 17, 2017 12:53 ]
Na dniach wymieniłem przepustnice i krokowiec na ten z 1.6 i zero poprawy w odpalaniu, wymieniłem również świece i cpwk. Odpala np po nocy czy jak go nie ruszam z kilka godzin, odpali ale za to nie wkręca sie na pełnym gazie bo przy 4k obr muli sie a jak zgasze to już nie odpala przez jakiś czas tak jak wspomniałem. Iskra jest, paliwo dostaje. Jeszcze sprawdzę świece ale wcześniej były czarne tak jakby za dużo paliwa dostawał
chudy86044 - Pią Cze 16, 2017 21:10
Zacznij od opisu co masz z 1.6 a co z 1.4 bo widze ze troche pomyliles czesci....
Montujac silnik 1.6 do poloneza potrzebujesz slupek silnika, kolo zamachowe, wiazke silnika, wtryski, komputer bez immo, przekazniki pod komputerem, przepustnice z krokowcem (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem)
Czesci z silnika 1.4 kolektor ssacy (trzeba dorobic miejsce na krokowca), kolektor wydechowy, lapy silnika, kruciec do wody (taki dziwny trojnik z czujnikiem temp.) Rury chlodzenia.
I teraz pytanie co masz ty zamontowane u siebie i z czego????
sebeks - Pią Cze 16, 2017 22:18
Proponuję małą próbę. Przełam wężyk przelewowy paliwa do baku i chwyć opaską zaciskową, tak, aby paliwo nie mogło wracać do baku. Napisz jaki jest efekt.
chudy86044 - Nie Cze 18, 2017 21:22
Mysle ze paliwo dostaje. Bardziej obstawiam ze pokrecil wiazki elektryczne i teraz czesc ma z 1.4 a czesc z 1.6 i dlatego silnik glupieje...
MultecFSO - Pon Cze 19, 2017 21:20
chudy86044 napisał/a: | Zacznij od opisu co masz z 1.6 a co z 1.4 bo widze ze troche pomyliles czesci....
Montujac silnik 1.6 do poloneza potrzebujesz slupek silnika, kolo zamachowe, wiazke silnika, wtryski, komputer bez immo, przekazniki pod komputerem, przepustnice z krokowcem (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem)
Czesci z silnika 1.4 kolektor ssacy (trzeba dorobic miejsce na krokowca), kolektor wydechowy, lapy silnika, kruciec do wody (taki dziwny trojnik z czujnikiem temp.) Rury chlodzenia.
I teraz pytanie co masz ty zamontowane u siebie i z czego???? |
Bzdura. Wiązka, ani przekaźniki nie są potrzebne. Wystarczy zlutować w wiązce Poldorovera dwa przewody i nic po za tym. MEMS 1.9 ma praktycznie identyczną pinologię, za wyjątkiem sterowania wtryskiwaczy.
I faktycznie, fajnie gdyby założyciel tematu określił się konkretnie z jakich gratów ma to poskładane.
harry56 - Wto Cze 20, 2017 03:46
sebeks - Wto Cze 20, 2017 15:09
MultecFSO napisał/a: | chudy86044 napisał/a: | Zacznij od opisu co masz z 1.6 a co z 1.4 bo widze ze troche pomyliles czesci....
Montujac silnik 1.6 do poloneza potrzebujesz slupek silnika, kolo zamachowe, wiazke silnika, wtryski, komputer bez immo, przekazniki pod komputerem, przepustnice z krokowcem (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem)
Czesci z silnika 1.4 kolektor ssacy (trzeba dorobic miejsce na krokowca), kolektor wydechowy, lapy silnika, kruciec do wody (taki dziwny trojnik z czujnikiem temp.) Rury chlodzenia.
I teraz pytanie co masz ty zamontowane u siebie i z czego???? |
Bzdura. Wiązka, ani przekaźniki nie są potrzebne. Wystarczy zlutować w wiązce Poldorovera dwa przewody i nic po za tym. MEMS 1.9 ma praktycznie identyczną pinologię, za wyjątkiem sterowania wtryskiwaczy.
I faktycznie, fajnie gdyby założyciel tematu określił się konkretnie z jakich gratów ma to poskładane. |
Nie trzeba przypadkiem jeszcze zamachu zmieniać ?
MultecFSO - Sro Cze 21, 2017 17:23
Trzeba. Musi być z czterema przerwami.
sebeks - Sro Cze 21, 2017 22:00
Jeśli przełożył zamach, to pytanie czy wsadził dobry, bo jak mnie pamięć nie myli, to były dwa typy z czterema wycięciami i różniły się ilością zębów pomiędzy wycięciami (mowa o zamachu pod sprzęgło 200mm).
szerszen17194 - Nie Lip 16, 2017 23:23
Z poloneza 1.4 jest wiązka silnika z przerobionymi kablami od wtrysków bo 1.6 ma półsekwencje, kolektory, skrzynia i przekaźnik pompy. Przy słupku został zamah ten co był jak go kupiłem razem ze słupkiem, krokowiec z 1.6 zanontowany na ssącym z 1.4 i tak samo przepustnica. Kopułka, swiece, rozrzad itp wszystko sprawdzone. Raz odpali i jest rakieta a za chwile nie chce odpalic albo odpali i się nie wkręca na obroty. Czujnik temperatury nowy
[ Dodano: Pon Lip 17, 2017 00:23 ]
Dodam jeszcze, że świece są czarne a jak nie chce odpalić to śmierdzi benzyną, mam takie wrażenie jak by go zalewało
piotrek789 - Pon Wrz 25, 2017 21:33
sebeks napisał/a: | Jeśli przełożył zamach, to pytanie czy wsadził dobry, bo jak mnie pamięć nie myli, to były dwa typy z czterema wycięciami i różniły się ilością zębów pomiędzy wycięciami (mowa o zamachu pod sprzęgło 200mm). |
Skąd takie skojarzenie? Pytam, bo nie mam pojęcia. Wierzę, że mi pomożesz.
|
|