Zobacz temat - [R75] SPRĘŻYNY TYŁ KAYABA
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] SPRĘŻYNY TYŁ KAYABA

groszek_76 - Sro Kwi 19, 2017 09:38
Temat postu: [R75] SPRĘŻYNY TYŁ KAYABA
Witam szanowne grono i proszę o pomoc w doborze sprężyn tył KAYABA gdzie są dwa rodzaje do sedana RX6363 oraz RJ6363. Niema jednoznacznej odpowiedzi na forum, które są odpowiednie do mojego sedana z 2004r, nawet w katalogu nie podają- jedynie RX stała grubość drutu, RJ zmienna grubość drutu. Wymieniał ktoś już na te. Jedna mi strzeliła , a druga jest już w kiepskim stanie i też poleci.
Sandman - Sro Kwi 19, 2017 12:40

Jednoznaczna odpowiedź brzmi - obie :)
Różnica w podanych sprężynach polega na tym co sam napisałeś, że RX mają stałą średnicę uzwojenia a RJ zmienną ;) reszta parametrów jest taka sama.
A jeśli chodzi o to jak to rozumieć - zmienna średnica powoduje że sprężyna jest bardziej "miękka".

longer86 - Sro Kwi 19, 2017 14:18

Sandman napisał/a:
A jeśli chodzi o to jak to rozumieć - zmienna średnica powoduje że sprężyna jest bardziej "miękka".


Powiedziałbym bardziej że jest progresywna, i twardość zalezy od stopnia ściśnięcia sprężyny

groszek_76 - Sro Kwi 19, 2017 14:28
Temat postu: R75
longer86, więc jeżeli RJ6363 jest bardziej progresywna to pasuje bardziej do zawieszenia sportowego- tak to rozumiem
Sandman - Sro Kwi 19, 2017 14:35

groszek_76 napisał/a:
longer86, więc jeżeli RJ6363 jest bardziej progresywna to pasuje bardziej do zawieszenia sportowego- tak to rozumiem


hmm generalnie wg. producenta żadna z tych sprężyn nie nadaje się do zawieszenia sportowego.

Long ma rację pewnie :) ja się tam nie znam, ale chodziło mi o to że sprężyna pod zerowym obciążeniem (czyli samego auta) będzie chodziła miękko i auto będzie "płynęło" po szosie, w przeciwieństwie do stało średnicowych sprężyn gdzie nawet bez obciążenia rozpór sprężyny jest spory i tył nam lekko "podskakuje" :P

groszek_76 - Sro Kwi 19, 2017 14:51
Temat postu: R75
Patrzyłem teraz na LESJOFORS'Y i są produkowane o stałej średnicy drutu. Coś w tym jest co piszesz o tej "miękkości " . Miej 2 rodzaje do wyboru i klin wbity do łba na tydzień.
Sandman - Sro Kwi 19, 2017 16:00

Groszek, no ba! Przecież to o to chodzi ;)
Jeszcze przy takiej prostej rzeczy jak sprężyna to jest pół biedy... a jak masz wybór amortyzatorów w których nie wiesz co siedzi dokładnie - niby dwa tak samo opisane a różne numery :D i bądź mądry, który wybrać :)

Zależy na czym Ci zależy przy prowadzeniu auta... Ja mam teraz stałą średnicę bo wkładałem jakieś tam tanie sprężyny (trochę dłuższe niż standard) bo chciałem auto podnieść - drugi raz bym ich nie włożył :D bo jednak komfort był mniejszy przez długi czas i tył trochę skakał :P ale to kombi więc tak nie czułem.

longer86 - Sro Kwi 19, 2017 16:21

Brałbym zmienna średnicę, bedzie dawała dobry efekt przy normalnej jeździe. I stawała sie sztywniejsza podczas zgięcia w zakręcie.
christopher7 - Sro Kwi 19, 2017 17:09

Jak by był jeden typ sprężyny to nie byłoby problemu :grin:
Do R75 brałbym raczej RJ6363 czyli zmienną średnicę. Może więcej userów RX6363 oraz RJ6363 się wypowie jak oceniają jedne i drugie (jeśli pamiętają jakie w ogóle montowali)

Sandman - Sro Kwi 19, 2017 22:27

longer86 napisał/a:
Brałbym zmienna średnicę, bedzie dawała dobry efekt przy normalnej jeździe. I stawała sie sztywniejsza podczas zgięcia w zakręcie.


O, tak właśnie! Jak zwykle trafiłeś dokładnie w punkt... z tego wynika że ja ostatnio mam problemy z zebraniem myśli i wypowiadaniem... :D

groszek_76 - Czw Kwi 20, 2017 06:58
Temat postu: R75
No właśnie i tu mam następny dylemat bo kumpel z hurtowni RX6363 może mi załatwić od ręki za 140 za komplet, gdzie jedna sprężyna tyle kosztuje, a wczoraj przy wyjeżdzie do pracy zauważyłem że jeden silniczek od reflektora nie działa przy samopoziomowaniu. Ciągle coś wyskakuje, ciągle wydatki. Dzięki wszystkim za rady i sugestie , jak zawsze można liczyć na WAS , ale wiecie co, reflektor poczeka , a zakupie RJ6363 bo lubie jak ten samochód "płynie "po drodze.