Zobacz temat - [Zamiana KV 6, na 25 K4F] Czy to możliwe?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [Zamiana KV 6, na 25 K4F] Czy to możliwe?

KamilKarmelita - Czw Maj 18, 2017 19:34
Temat postu: [Zamiana KV 6, na 25 K4F] Czy to możliwe?
Cześć.
Co prawda posiadam samochód marki kia carnival, ale siedzi w nim silnik z rovera.
Silnik ten ma oznaczenia KV6. Jest to silnik z serii Rover 75 (mj).
Wie ktoś może czy można silnik KV6 zamienić na 25 K4F? Mój mi padł i nigdzie nie mogę dostać silnika z tym kodem, a po wstępnych oględzinach wydają mi się podobne na tyle, że może by pasował.
Ktoś coś wie?
Pozdrawiam

feldbahn75 - Czw Maj 18, 2017 20:13

Kurczę, dopiero się dowiedziałem że roverovski KV6 był produkowany w Korei na licencji (wikipedia).
KamilKarmelita - Pią Maj 19, 2017 06:58

Bardzo mi pomogłeś. A może teraz ktoś merytorycznie? :)
dzelo23 - Pią Maj 19, 2017 07:51

Chyba był kiedyś poruszany wątek o tym na Forum. Poszukaj dokładnie. Z tego co pamiętam to one się chyba osprzętem różniły tylko ale głowy za to nie dam.
Markzo - Pią Maj 19, 2017 08:43

Osprzet masz inny, ale sam slupek powinien pasowac. Temu motorowi z kianki chyba blizej do motoru z rovera 825 z koncowki produkcji. Na oewno kolektor ssacy i kolektory wydechowe musisz dac swoje, pewnie pompy wspomagania i klimy tez. Wydaje mi sie ze reszta spasuje.
prebenny - Pią Maj 19, 2017 08:48

Markzo w 825 były klapki wirowe w kolektorze?
Markzo - Pią Maj 19, 2017 09:11

Tam jest to inaczej rozwiazane, w kii jest alu kolektor i sterowanie podcisnieniowe a w 825 masz 2 przepustnice i nie bardzo idzie to zaadoptowac do 75 :/
KamilKarmelita - Pią Maj 19, 2017 23:45

Markzo napisał/a:
Osprzet masz inny, ale sam slupek powinien pasowac. Temu motorowi z kianki chyba blizej do motoru z rovera 825 z koncowki produkcji. Na oewno kolektor ssacy i kolektory wydechowe musisz dac swoje, pewnie pompy wspomagania i klimy tez. Wydaje mi sie ze reszta spasuje.


W mojej kiance jest silnik, który ma kod KV 6. Jest to identyczny silnik, jak ten który montowali w roverach 75 przez 2-3 lata. Potem zaczęto montować 25 K4F. Przynajmniej tak to rozumiem z tabelki znalezionej w necie. Z kolektorami nie będzie problemu. A co jeśli chodzi o skrzynię? I jakieś tam komputery? Będzie to pasowało?

BigBoyPL - Nie Maj 21, 2017 11:41

KV6 to nazwa ogólna silnika rovera.
25K4F mówi nam o pojemności 2.5L, o tym że mamy 4 zawory na cylinder i że nie ma turbo ani zmiennych faz.
Silników w Kii też były 2 rodzaje. 1 wczesny jest idealnie taki sam jak w Roverze 825, drugi typ jest produkowany przez kię pod nazwą K5 i wizualnie ma zmienione pokrywki wałków na srebrne.
Zauważ że w roverze 75 jest m. in. 6 cewek na fajkach a u ciebie są 3 moduły rozdzielające zapłon.

KamilKarmelita - Nie Maj 21, 2017 16:23

BigBoyPL napisał/a:
KV6 to nazwa ogólna silnika rovera.
25K4F mówi nam o pojemności 2.5L, o tym że mamy 4 zawory na cylinder i że nie ma turbo ani zmiennych faz.
Silników w Kii też były 2 rodzaje. 1 wczesny jest idealnie taki sam jak w Roverze 825, drugi typ jest produkowany przez kię pod nazwą K5 i wizualnie ma zmienione pokrywki wałków na srebrne.
Zauważ że w roverze 75 jest m. in. 6 cewek na fajkach a u ciebie są 3 moduły rozdzielające zapłon.


Przepraszam za swoją ignorancję w temacie motoryzacji, ale naprawdę nie bardzo wiem o co chodzi.
Jeśli mam silnik K5 to ten 25K4F będzie pasował w takim razie? Tak łopatologicznie proszę. :)

dj_darco - Pon Maj 29, 2017 05:49

raczej szukaj silnika z rovera o ile mnie pamięć nie myli to nawet koło zamachowe nie pasuje.