|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [mg zs] trzęsię przy ruszaniu/cofaniu
podki - Pon Maj 22, 2017 14:26 Temat postu: [mg zs] trzęsię przy ruszaniu/cofaniu Witam tak jak w temacie trzesię niemilosiernie autem jak ruszam lub cofam od czego to moze byc? moze poduszka siada i która by to była bo działo sie to od czasu do czasu a teraz prawie zawsze. Dodam ze przy normalnej jezdzie juz po ruszanie i zmianie biegów nic się nie dzieje niepokojącego.
sknerko - Pon Maj 22, 2017 14:55
sprzęgło się kończy
Lukaswroc - Pon Maj 22, 2017 19:46
Dokładnie tak jak mówi SKNERKO. U mnie było podobnie, aż całym silnikiem zarzucało. Okazało się, że tłumik drgań (takie sprężyny na sprzęgle) się skończyły. Po wymianie sprzęgła na nowe (kompletne) problem się rozwiązał.
podki - Wto Maj 23, 2017 17:13
Hmm no nie wiem a ktora poduszka ewentualnie moze za takie cos odpowieadac bo biegi wszystkie elegancko wchodzą lepiej niz w tym moim starym i tylko czasem jest problem z tym ruszaniem cofaniem jakby jakas poduszka byla do zmiany lub cos popuscilo bo sprzeglo to chcialbym uznac za ostatecznosc
sebeks - Sro Maj 24, 2017 07:14
U mnie w PN 1,4 tak było jak już sprzęgło nitami brało zamach i docisk
sknerko - Sro Maj 24, 2017 08:44
Dokładnie to miałem na myśli sprzęgło bierze bo jeszcze ciut okładzin jest ale nity już leca po kole i niestety za chwilę całkiem ci się rozleci tarcza.
podki - Sro Maj 24, 2017 12:57
hmm czyli przesądzone szkoda mozecie doradzic jakis zestaw sprzegla i ile moze wymiana kosztowac ewentualnie ?
Remigiusz - Sro Maj 24, 2017 13:07
Borg i Beck:
http://s-part.pl/117,urb5...8-2.0-tcie.html
Tam maja najlepsza cene jakości do ceny Sam ostatnio kupiłem.
sknerko - Sro Maj 24, 2017 13:33
ja zakładałem u córki SRL ale w pudełku był LUK taki sam zestaw dałem u kumpla w R75 też dzwoniliśmy upewnić się że to jest LUK i oba lataja już ponad 30kkm a dziś jadę zakładać w Freelaanderze http://allegro.pl/show_item.php?item=6812450529 też LUK w pudełku SRL
podki - Sro Maj 24, 2017 13:34
dzieki za pomoc ale tak jeszcze na koniec zadam pytanie bo nie mialem jeszcze nigdy doczynienia z awarią sprzegla czy jak juz pada to biegi kolejne będa idealnie wchodzic bo z kolejnymi 2-3-4-5 nie ma problemu zadnego?
sknerko - Sro Maj 24, 2017 13:54
U mnie 1 i 2 ciężko reszta w normie czasem zgrzytnie ale u ciebie to będzie się pogłębiać i może dojść do rozwalenia tarczy i wtedy możesz mieć większe wydatki
bociannielot - Sro Maj 24, 2017 14:31
Ja brałem nationala, a wyszło z tego co pamietam że to było to samo (nawet napis był) co Borg i Beck, na oryginalnym też było Borg i Beck ale jakosciowo widac tez bylo ze duzo lepsze było oem niż to nowe
podki - Sro Cze 07, 2017 13:42
co do mojej sprawy okazało się ze do wymiany jest przegub zewnętrzny i wewnętrzny prawda to bo mam taka diagnoze od mechanika bo straszny luz 1 cm gora dól na wewnetrznym mam
Excalibue - Sro Cze 07, 2017 21:07
U mnie był duży luz na wewnetrznym, przez co ciekł olej ze skrzyni, winowajcą było wyrobione łożysko w skrzyni, tak gdzie wchodzi przegub.
Po rozebraniu skrzyni i wymianie łożysk problem ustał, luz zlikwidowany ( minimalny chyba zawsze będzie ).
Także niech mechanik sprawdzi dobrze czy to aby na pewno wina przegubu.
W drugim egzemplarzu także mam podobnie ( luz ), więc ta usterka lubi się powtarzać.
[ Dodano: Sro Cze 07, 2017 22:07 ]
bociannielot napisał/a: | Ja brałem nationala, a wyszło z tego co pamietam że to było to samo (nawet napis był) co Borg i Beck, na oryginalnym też było Borg i Beck ale jakosciowo widac tez bylo ze duzo lepsze było oem niż to nowe |
Fajnie wiedzieć, że National to to samo co Borg i Beck, bo ostatnio sporo się oszukałem by znaleźć natoniala i niestety bezskutecznie.
Pieczarkowy - Wto Sty 16, 2018 03:18
Można ten problem powiązać z świecami zapłonowymi i np. pracą na 3 cylindrach?
Koder - Wto Sty 16, 2018 19:03
Lukaswroc napisał/a: | Dokładnie tak jak mówi SKNERKO. U mnie było podobnie, aż całym silnikiem zarzucało. Okazało się, że tłumik drgań (takie sprężyny na sprzęgle) się skończyły. Po wymianie sprzęgła na nowe (kompletne) problem się rozwiązał. |
Dziwne. Mam podobny objaw, ale dopiero po konkretnym zagrzaniu silnika, albo może całości -bo dopiero po 100-150 km zaczyna się objawiać. Wtedy po każdym zatrzymaniu się, ruszaniu towarzyszy trzęsienie silnikiem. Zauważyłem, że do pewnego stopnia jestem w stanie nad tym zapanować operując odpowiednio pedałem gazu i szybkością puszczania sprzęgła.
No i tu mam dylemat, czy faktycznie kończy się sprzęgło, czy może jest lekka nieszczelność na wałku głównym skrzyni i po dłuższej jeździe olej lekko "zarzuca" sprzęgło.
Ale... Czy tak czy siak, skrzynię trzeba wydłubać
Choć dobrze byłoby wiedzieć na co się przygotować - co kupić.
Pieczarkowy napisał/a: | Można ten problem powiązać z świecami zapłonowymi i np. pracą na 3 cylindrach? |
Kolego, Czytając posty w tym wątku można przyjąć, że ten problem można powiązać z wieloma różnymi usterkami
Pieczarkowy - Sro Sty 17, 2018 18:42
Eh. Wymienię te świece, a potem chyba odłożę na sprzęgło.
power_grey - Czw Sty 18, 2018 09:58
Witam warto też sprawdzić czujnik TPS ,on też może powodować szarpanie podczas dodawania i odpuszczania gazu.
Pieczarkowy - Czw Sty 18, 2018 15:50
Dziękuje, sprawdzę.
podki - Pią Sty 19, 2018 16:36
co to za czujnik tps i gdzie on sie znajduje?
power_grey - Pią Sty 19, 2018 17:38
Znajduje się przy przepustnicy.Działa podobnie jak potencjometr.Przykręcony na 2 śruby i podłączona jest do niego wtyczka.Jest nierozbieralny ,ja mój czyściłem środkiem do czyszczenia potencjometrów.Wtrysnąłem środek czyszczący do wnętrza,wylałem go i odczekałem aż odparuje.Mi pomogło szarpanie podczas ruszania i odpuszczania gazu znikło.
|
|