Zobacz temat - [mg zs] trzęsię przy ruszaniu/cofaniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [mg zs] trzęsię przy ruszaniu/cofaniu

podki - Pon Maj 22, 2017 14:26
Temat postu: [mg zs] trzęsię przy ruszaniu/cofaniu
Witam tak jak w temacie trzesię niemilosiernie autem jak ruszam lub cofam od czego to moze byc? moze poduszka siada i która by to była bo działo sie to od czasu do czasu a teraz prawie zawsze. Dodam ze przy normalnej jezdzie juz po ruszanie i zmianie biegów nic się nie dzieje niepokojącego.
sknerko - Pon Maj 22, 2017 14:55

sprzęgło się kończy
Lukaswroc - Pon Maj 22, 2017 19:46

Dokładnie tak jak mówi SKNERKO. U mnie było podobnie, aż całym silnikiem zarzucało. Okazało się, że tłumik drgań (takie sprężyny na sprzęgle) się skończyły. Po wymianie sprzęgła na nowe (kompletne) problem się rozwiązał.
podki - Wto Maj 23, 2017 17:13

Hmm no nie wiem a ktora poduszka ewentualnie moze za takie cos odpowieadac bo biegi wszystkie elegancko wchodzą lepiej niz w tym moim starym i tylko czasem jest problem z tym ruszaniem cofaniem jakby jakas poduszka byla do zmiany lub cos popuscilo bo sprzeglo to chcialbym uznac za ostatecznosc :)
sebeks - Sro Maj 24, 2017 07:14

U mnie w PN 1,4 tak było jak już sprzęgło nitami brało zamach i docisk
sknerko - Sro Maj 24, 2017 08:44

Dokładnie to miałem na myśli sprzęgło bierze bo jeszcze ciut okładzin jest ale nity już leca po kole i niestety za chwilę całkiem ci się rozleci tarcza.
podki - Sro Maj 24, 2017 12:57

hmm czyli przesądzone szkoda mozecie doradzic jakis zestaw sprzegla i ile moze wymiana kosztowac ewentualnie ?
Remigiusz - Sro Maj 24, 2017 13:07

Borg i Beck:

http://s-part.pl/117,urb5...8-2.0-tcie.html

Tam maja najlepsza cene jakości do ceny :-) Sam ostatnio kupiłem.

sknerko - Sro Maj 24, 2017 13:33

ja zakładałem u córki SRL ale w pudełku był LUK taki sam zestaw dałem u kumpla w R75 też dzwoniliśmy upewnić się że to jest LUK i oba lataja już ponad 30kkm a dziś jadę zakładać w Freelaanderze http://allegro.pl/show_item.php?item=6812450529 też LUK w pudełku SRL
podki - Sro Maj 24, 2017 13:34

dzieki za pomoc ale tak jeszcze na koniec zadam pytanie bo nie mialem jeszcze nigdy doczynienia z awarią sprzegla czy jak juz pada to biegi kolejne będa idealnie wchodzic bo z kolejnymi 2-3-4-5 nie ma problemu zadnego?
sknerko - Sro Maj 24, 2017 13:54

U mnie 1 i 2 ciężko reszta w normie czasem zgrzytnie ale u ciebie to będzie się pogłębiać i może dojść do rozwalenia tarczy i wtedy możesz mieć większe wydatki
bociannielot - Sro Maj 24, 2017 14:31

Ja brałem nationala, a wyszło z tego co pamietam że to było to samo (nawet napis był) co Borg i Beck, na oryginalnym też było Borg i Beck ale jakosciowo widac tez bylo ze duzo lepsze było oem niż to nowe
podki - Sro Cze 07, 2017 13:42

co do mojej sprawy okazało się ze do wymiany jest przegub zewnętrzny i wewnętrzny prawda to bo mam taka diagnoze od mechanika bo straszny luz 1 cm gora dól na wewnetrznym mam
Excalibue - Sro Cze 07, 2017 21:07

U mnie był duży luz na wewnetrznym, przez co ciekł olej ze skrzyni, winowajcą było wyrobione łożysko w skrzyni, tak gdzie wchodzi przegub.
Po rozebraniu skrzyni i wymianie łożysk problem ustał, luz zlikwidowany ( minimalny chyba zawsze będzie ).
Także niech mechanik sprawdzi dobrze czy to aby na pewno wina przegubu.
W drugim egzemplarzu także mam podobnie ( luz ), więc ta usterka lubi się powtarzać.

[ Dodano: Sro Cze 07, 2017 22:07 ]
bociannielot napisał/a:
Ja brałem nationala, a wyszło z tego co pamietam że to było to samo (nawet napis był) co Borg i Beck, na oryginalnym też było Borg i Beck ale jakosciowo widac tez bylo ze duzo lepsze było oem niż to nowe


Fajnie wiedzieć, że National to to samo co Borg i Beck, bo ostatnio sporo się oszukałem by znaleźć natoniala i niestety bezskutecznie.

Pieczarkowy - Wto Sty 16, 2018 03:18

Można ten problem powiązać z świecami zapłonowymi i np. pracą na 3 cylindrach?
Koder - Wto Sty 16, 2018 19:03

Lukaswroc napisał/a:
Dokładnie tak jak mówi SKNERKO. U mnie było podobnie, aż całym silnikiem zarzucało. Okazało się, że tłumik drgań (takie sprężyny na sprzęgle) się skończyły. Po wymianie sprzęgła na nowe (kompletne) problem się rozwiązał.

Dziwne. Mam podobny objaw, ale dopiero po konkretnym zagrzaniu silnika, albo może całości -bo dopiero po 100-150 km zaczyna się objawiać. Wtedy po każdym zatrzymaniu się, ruszaniu towarzyszy trzęsienie silnikiem. Zauważyłem, że do pewnego stopnia jestem w stanie nad tym zapanować operując odpowiednio pedałem gazu i szybkością puszczania sprzęgła.
No i tu mam dylemat, czy faktycznie kończy się sprzęgło, czy może jest lekka nieszczelność na wałku głównym skrzyni i po dłuższej jeździe olej lekko "zarzuca" sprzęgło.
Ale... Czy tak czy siak, skrzynię trzeba wydłubać ;-)
Choć dobrze byłoby wiedzieć na co się przygotować - co kupić.
Pieczarkowy napisał/a:
Można ten problem powiązać z świecami zapłonowymi i np. pracą na 3 cylindrach?

Kolego, Czytając posty w tym wątku można przyjąć, że ten problem można powiązać z wieloma różnymi usterkami ;-)

Pieczarkowy - Sro Sty 17, 2018 18:42

Eh. Wymienię te świece, a potem chyba odłożę na sprzęgło. :roll:
power_grey - Czw Sty 18, 2018 09:58

Witam warto też sprawdzić czujnik TPS ,on też może powodować szarpanie podczas dodawania i odpuszczania gazu.
Pieczarkowy - Czw Sty 18, 2018 15:50

Dziękuje, sprawdzę.
podki - Pią Sty 19, 2018 16:36

co to za czujnik tps i gdzie on sie znajduje?
power_grey - Pią Sty 19, 2018 17:38

Znajduje się przy przepustnicy.Działa podobnie jak potencjometr.Przykręcony na 2 śruby i podłączona jest do niego wtyczka.Jest nierozbieralny ,ja mój czyściłem środkiem do czyszczenia potencjometrów.Wtrysnąłem środek czyszczący do wnętrza,wylałem go i odczekałem aż odparuje.Mi pomogło szarpanie podczas ruszania i odpuszczania gazu znikło.