Zobacz temat - [R75] Czujnik abs tył prawa strona
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czujnik abs tył prawa strona

taba19 - Pon Maj 29, 2017 10:41
Temat postu: [R75] Czujnik abs tył prawa strona
Witam w sobotę wymieniałam obie piasty z tyłu w moim R75 niestety były zajechane tak ze musiałem z prawej strony używać ściągacza i niestety szlifierki kontowej. niestety nie chciał z capienia ostatni pierścień od łożyska i coś nas podkusiło by to podgrzać palnikiem tym sposobem usmażyliśmy czujnik ABS/ i teraz pytanie do was

1 Czy jest możliwość wymiany czujnika bez rozbierania całości ponownie ?
2 jeśli trzeba ponownie ściągać wszystko to czy nie uszkodzę nowej piasty i łożyska ściągnąć to znowu ściągaczem bo lekko nie schodziło ręka ??
3 z tego co widziałem śruba którą jest przykręcony czujnik( nr 7 nasadka) jest już niestety zaokrąglona i nie ma opcji bym podszedł tam jakim kol wiek kluczem i to normalnie wykręcił i co z tym teraz zrobić ?

czekam na wsze sugestie i pozdrawiam

[ Dodano: Pon Maj 29, 2017 11:41 ]
dodam jeszcze ze na każdej ze stron nie mam tego dekielka co maskuje śrubę ta od piasty można to gdzieś dokupić czy tego tam nie musi być ??

AdaskoC - Pon Maj 29, 2017 10:53

1 Czy jest możliwość wymiany czujnika bez rozbierania całości ponownie ?
Musisz sprawdzić czy czujnik dobrowolnie wyjdzie. Jeśli nie wyjdzie to zdejmij piastę bo będziesz musiał czujnik prawdopodobnie wybić, a później oczyścić gniazdo.

2 jeśli trzeba ponownie ściągać wszystko to czy nie uszkodzę nowej piasty i łożyska ściągnąć to znowu ściągaczem bo lekko nie schodziło ręka ??
Nowej piasty nie montuje się w R75 na sucho. Ale powinna Ci zejść ręką.

3 z tego co widziałem śruba którą jest przykręcony czujnik( nr 7 nasadka) jest już niestety zaokrąglona i nie ma opcji bym podszedł tam jakim kol wiek kluczem i to normalnie wykręcił i co z tym teraz zrobić ?
Zastosować środek penetrujący, odczekać a następnie nabić mniejszą nasadkę. Jeśli mnie pamięć i doświadczenie nie myli to fabrycznie siedzi tam śruba z łbem 8mm.

dodam jeszcze ze na każdej ze stron nie mam tego dekielka co maskuje śrubę ta od piasty można to gdzieś dokupić czy tego tam nie musi być ??
Dekle były fabrycznie, warto dokupić, nie zasyfia się śruba i później łatwiej odkręcić.

Dekle piasty dostaniesz u nas np.

Czujnika nie kupuj chińskiego, szkoda kasy.

taba19 - Pon Maj 29, 2017 10:57

no to u mnie ta śruba jest już tak mocno zjechana ze nasadka siedem wchodziła i się już okręcała
AdaskoC - Pon Maj 29, 2017 11:00

one korodują, a odpadająca rdza zmniejsza rozmiar :)
taba19 - Pon Maj 29, 2017 11:02

to wiadomo :) ruda tam niezłe spustoszenia czyni
tylko pytanie brzmi jak łep tej śruby jest już totalnie okrągły to co z tym zrobić ??

longer86 - Pon Maj 29, 2017 11:17

Sruba ta obrobiona, spróbuj nasadka jonnesway supertech, dostaniesz na alle za jakies 2,5zl tylko ta wysylka droga.

Co do czujnika rok temu zmienilem przedni , kupiłem chińczyka i działa bez klopotu.

Fakt ze przedni czujnik, ale dobrowolnie wyjść nie chcial, zreszta nowy tez wszedł bardzo ciasno.

Nie ściągałem piasty. Zacząłem od małego wiertła, , oczywiście przy próbie wyciągania czujnik urwał sie przy samej zwrotnicy.

Wiec od małego wiertła i co raz większym... Na każdym wiertle znaczyłem sobie taśmą izolacyjną głębokość, wg nowego czujnika. I tak rozwiercałem, resztę wydlubalem plaskim śrubokrętem i wyciągałem szczypcami, udalo sie

taba19 - Pon Maj 29, 2017 11:46

taki właśnie cały zestaw nasadek mam i one właśnie już się na tym okręcały :/

[ Dodano: Pon Maj 29, 2017 12:46 ]
Kod:
http://allegro.pl/nasadka-dl-1-4-8-mm-6kt-jonnesway-s04hd2108-i6746248529.html
jeśli mowa o tej

AdaskoC - Pon Maj 29, 2017 11:49

Tylnego czujnika nie rozwiercisz bez ściągania piasty.
taba19 - Pon Maj 29, 2017 12:00

ogulnie jak myślę o tej śrubie to mnie pot oblewa i mam wizje końca świata :) dzwoniłem właśnie do mechanika za wymianę tego cha 100 i się teraz zastanawiam czy to dobra cena czy drogo ?
AdaskoC - Pon Maj 29, 2017 12:03

Ogólnie to robota na godzinę czasu, więc musisz przemyśleć.
taba19 - Pon Maj 29, 2017 12:47

no ja to rozbiorę w mniej niż 20 min
ale ta nieszczęsna śruba to pewnie mi ze 4 lata zabierze :) bo mam wrażenia ze jej żadnym posiadanym narzędziarzem nie wyciągnę i tu jest problem reszta to pestka

longer86 - Pon Maj 29, 2017 13:57

Bardziej myślałem o nasadce supertech jonnesway, cos ala to...
http://allegro.pl/jonnesw...6836453213.html

Mnie uratowala jak wyciągałem alternator w cdt, i obrobiła mi sie gleboko schowana śrubka

A czujnik hmmm miejsce utrudnione, ale odkręci 8 śrub i ma wahacz wzdłużny wyciągnięty z auta i może wygodnie rozwiercic

taba19 - Pon Maj 29, 2017 14:22

oo kij jak mam to rozwiercać to pitole oddam do mechanika niech tam oni się męczą jak mam znowu Płakać wam na forum ze urwałem tym razem coś innego to pitole :) (hoc jeszcze się zastanawiam ale całego wahacza to nie chem wyciągać ) ale fakt miejsce jest nader utrudnione grzechotką 1/2 za chiny tam nie podejdę a 1/4 ułamałem jak odkręcałem jarzmo zacisku
Marcin84 - Pon Maj 29, 2017 14:35

Ja do takich śrub używam wkrętaka udarowego YATO YT-2802. Najtrudniejsze jest odpowiednio naciąć łeb śruby. Jak się natnie za głęboko to może się rozpaść. Rowek musi być idealnie równy. Jak już się ładnie natnie to jest tam płaska końcówka w zestawie i w większości przypadków daję radę. Przy tym wkrętaku jest mniejsza szansa urwania zapieczonej śruby niż przy kręceniu kluczem :) Nowa piasta powinna ładnie zejść i polecałbym ją zdjąć niż męczyć się przy wyciąganiu czujnika na aucie.
taba19 - Pon Maj 29, 2017 14:50

Dobra przekonaliście mnie oddaje to do mechanika jak oni mówią ze za 100 to zrobią to niech orają, sprawdziłem śrubę 3 krotnie idealnie okrągła jest ;/
ja na podnośniku i na leżaka na pewno tam nie dojdę, by to ładnie przeciąć i nic po za tym nie uszkodzić :)
stówka nie wiele a będę spokojniejszy po za tym tarcze kotwiczne u mnie to już tak samo pordzewiałe jak ta śruba i strach je dotykać

AdaskoC - Pon Maj 29, 2017 14:54

Powiem tak, bo lecisz jak żółw pod górkę.

*Ściągasz piastę i wszystko co do tego potrzebne(koło, tarczę, szczęki, zacisk)
*Cienkim przecinakiem i młotkiem niszczysz od tyłu czujnik, tak aby została sama śruba. Wybijasz resztki czujnika i czyścisz otwór.
*Podgrzewasz palnikiem śrubę i wykręcasz ją już wtedy czym chcesz

Zostaje Ci 100zł w kieszeni :mrgreen:

taba19 - Pon Maj 29, 2017 15:01

kusisz mnie AdaskoC w twoich słowach wygląda to tak pięknie ze aż się zastanawiam czy tak będzie
AdaskoC - Pon Maj 29, 2017 16:11

taba19, no baa :)
taba19 - Wto Maj 30, 2017 07:57

Dobra postanowione biorę się w sobotę za to znowu sam , tak AdaskoC pięknie to opisywał i przekonywał ze się napaliłem i będę stukał sam
AdaskoC - Wto Maj 30, 2017 08:04

Uhuhuhu :))

Jak zrobisz ładną fotorelację na rzecz forum, to dostaniesz ode mnie kod rabatowy -5% na kolejne zakupy w www.sklep.apcar.pl :mrgreen:

taba19 - Wto Maj 30, 2017 08:11

Spoko będę pykał foty co 5 min a jak nie będę za dużo rzucać mięsem to i morze filmik się uda:)

[ Dodano: Wto Maj 30, 2017 09:11 ]
tylko mam pytanko czy tam przy tym czujniku na pewno jest śruba z główka na nasadkę 8 mm ??

AdaskoC - Wto Maj 30, 2017 08:18

taba19 napisał/a:
tylko mam pytanko czy tam przy tym czujniku na pewno jest śruba z główka na nasadkę 8 mm

Fabrycznie tak, czujnik był przykręcony śrubą z łbem 8mm. Ale jaka siedzi konkretnie w Twoim aucie to nie powiem.

taba19 - Wto Maj 30, 2017 08:28

dzięki za konkretną odpowiedz a pytałem po to bo dokupuje ta nasadkę co koledzy wcześniej proponowali
Kod:
http://allegro.pl/nasadka-1-2-rozm-8-mm-jonnesway-super-tech-i6834606113.html

zedziczek - Wto Maj 30, 2017 19:07

nie całkiem na temat, może komuś się przyda, ze swojej strony mogę polecić:

https://www.youtube.com/watch?v=uZNLimU7Sl0

są też w wersji normalnej tzn bez udaru, ze względu na wyprofilowanie, chyba najlepiej łapią jakby się wrzynały, jak narazie testowałem na nakrętkach łączących kolektor wydechowy z tłumnikiem (leciwy ford fiesta) bez poślizgu i nabijania nakrętka zaczeła się kręcić, klucz nasadowy nawet nie mógł załapać.

taba19 - Nie Cze 04, 2017 18:16

Witam ponownie I mam do was pytanie czy tarcze kotwiczne są zespolone na stalę z linkami hamulca ręcznego czy można je odkręcić bezproblemowo ?? i jak ogulnie wygląda odkręcanie tych tarczy bo u mnie stała się znowu tragedia poskładałem wszystko 3 raz i przejechałem się na test i niestety tarcza kotwiczna prawa wyzionęła ducha i muszę ja niestety wymienić bo nie trzyma mi jednej szczęki
ps AdaskoC jutro dzwonie do ciebie :mrgreen:

pioracz - Wto Cze 13, 2017 09:04

podepnę się pod temat, mój problem polega na tym, że nie mam wtyczki do czujnika abs od strony samochodu i stąd pytanie: czy jest różnica jak podpina się przewody do czujnika czy bez różnicy?
AdaskoC - Wto Lip 18, 2017 20:52

pioracz napisał/a:
mój problem polega na tym, że nie mam wtyczki do czujnika abs od strony samochodu i stąd pytanie: czy jest różnica jak podpina się przewody do czujnika czy bez różnicy?


Jest różnica.

"Taka podpowiedź dla potomnych" :)